کشور بلژیک، کشوری در غرب اروپا و یکی از اعضای اتحادیه اروپا می باشد که پایتخت آن شهر بروکسل است. این کشور از شمال با هلند، از شرق با آلمان، از جنوب شرقی با لوکزامبورگ، از جنوب با فرانسه و از شمال غربی با دریای شمال هم مرز است. در این مقاله قصد داریم برخی از شهرهای مهم کشور بلژیک را خدمت شما عزیزان معرفی نماییم.

شهرهای مهم کشور بلژیک
شهرهای مهم کشور بلژیک

اگر تمایل به داشتن اطلاعاتی در زمینه تحصیل در کشور برزیل دارید می توانید مقاله ” تحصیل در بلژیک  ” را مطالعه نمایید.

از جمله شهرهای مهم کشور بلژیک می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • شهر بروکسل در کشور بلژیک

شهر بروکسل یکی از شهرهای مهم کشور بلژیک می باشد که مقر اصلی بیشتر نهادهای اتحادیه اروپا استاین شهر مرکز جامعه فرانسوی بلژیک و ناحیه فلاندرز و مقر اصلی اتحادیه اروپا است. شهر بروکسل رسماً دو زبانه‌ است هرچند اکثریت آنها فرانسوی زبان هستند.  شهر بروکسل محل نشست سیاسی سازمان پیمان آتلانتیک شمالی، اتحادیهٔ غرب اروپا (WEU) و سازمان اروپایی امنیت و ناوبری هوایی یوروکنترول (EUROCONTROL) است.

  • شهر آنتورپ در کشور بلژیک

شهر آنتورپ، یکی از مهمترین شهرهای کشور بلژیک می باشد که مرکز استان آنتورپ در ناحیه فلاندر است. این شهر در کناره راست رود اسخلدت واقع شده و از قدیم یکی از مراکز مهم فرهنگی و اقتصادی بنلوکس بوده‌ است. شهر آنتورپ یکی از مهم ‌ترین مراکز تجارت الماس در دنیا می باشد و روزانه ۲۰۰ میلیون دلار الماس به این شهر وارد یا از آن خارج می ‌شود.

شهر آنتورپ در کشور بلژیک
شهر آنتورپ در کشور بلژیک

  • شهر دینانت در کشور بلژیک

شهر دینانت شهری تاریخی و مربوط به قرون وسطی می باشد که به روی رودخانه میوز ‏Meuse River‏ قرار گرفته است. سمبل ‏معروف این شهر ساکسیفون می باشد که می توان مجسمه های متعددی از این ساز را در اقصا نقاط این شهر دید به خصوص روی پل ‏ها که این مجسمه ها به رسم یادبود مخترع این ساز، آدولف ساکس، که از شهروندان این شهر بوده است، در این شهر قرار ‏گرفته اند. کلیسای ‏Gothic‏ و قلعه نظامی دینانت از باارزش ترین بناهای تاریخی این شهر محسوب می شوند.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مهاجرت به بلژیک شرکت آتیه آفرینان ایرانیان توصیه می کند نگاهی به مقاله ” مهاجرت به بلژیک ” بیاندازید.

  • شهر خنت در کشور بلژیک

شهر خنت پس از بروکسل و آنتورپ، از جمعیت بالایی برخوردار است. این شهر دارای یک دانشگاه معروف و یک ‏بندرگار است که این منطقه را قرن هاست به یک مرکز فرهنگی مهم تبدیل کرده است. این شهر دارای ساختمان هایی با معماری زیبا ‏، موزه های متعدد و رستوران های معروفی است و رویدادهای فرهنگی زیادی در آن برگزار می شود. پارک های این شهر برای ‏آرامش و ریلکس کردن محل مناسبی هستند. شهر خنت در محل تلاقی دو رود اشلده و لییه در قرون وسطی به وجود امد و به بزرگترین و ثروتمند ترین شهر شمال اروپا تبدیل شد. امروزه شهر شلوغی با بنادر و دانشگاه های زیاد است. فستیوال 10 روزه خنت هر سال برگزار می شود و میزبان حدود دو میلیون نفر در هر دوره است.

شهر خنت در کشور بلژیک
شهر خنت در کشور بلژیک

  • شهر لوون در کشور بلژیک

شهر لوون از مهمترین شهرهای بلژیک می باشد که دارای قدیمی ترین دانشگاه کاتولیک جهان و بزرگترین بیمارستان اروپا است. همچنین این شهر تعداد زیادی ‏ساختمان با معماری باستانی نیز دارد اما این شهر بسیار جوان است زیرا به خاطر وجود دانشگاهی معروف، دانشجویان جوان ‏متعددی از سراسر جهان به این شهر می آیند که روحیه ای امروزی تر و جوان تر به این شهر بخشیده اند. ‏ ‏ ‏‏ ‏ ‏‏ ‏‏‏ ‏ ‏‏ ‏ ‏ ‏ ‏‏

  • شهر لیژ در کشور بلژیک

شهر لیژ در استان لیژ در منطقه فدرال والوون در کشور بلژیک قرار گرفته ‌است. دانشگاه لیژ بلژیک در این شهر واقع شده است.

در مقاله ” اقامت در بلژیک ” به طور مفصل درباره شرایط اقامت در بلژیک اطلاعات کسب کنید.

شهر لیژ در کشور بلژیک
شهر لیژ در کشور بلژیک

  • شهر بروژ در کشور بلژیک

شهر بروژ شهری زیبا مربوط به قرون وسطی که همانند ونیز دارای کانال های آبی است که با قایق ‏از میان آنها می گذرند و معمولا سفری رومانتیک را برای بازدیدکنندگانش رقم می زند. در این شهر می توان یکی از عجیب ترین ‏معماری های جهان را یافت که به کلیسای بانوی ما ‏‎(Church of Our Lord)‎‏ معروف است و از بلندترین ساختمان های آجری ‏جهان به شمار می رود. ‏ ‏

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیلی در اروپا

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
شهرهای مهم کشور گرجستان شهرهای مهم کشور گرجستان

کشور گرجستان از نظر موقعیت جغرافیایی در هر دو قاره اروپا و آسیا واقع شده است و این روزها برا...

شهرهای مهم کشور بلغارستان شهرهای مهم کشور بلغارستان

کشور بلغارستان، در جنوب شرقی اروپا و در سواحل دریای سیاه واقع شده است که پایتخت آن شهر صوفی...

شهرهای مهم کشور رومانی شهرهای مهم کشور رومانی

کشور رومانی، کشوری در جنوب شرقی اروپا می باشد که پایتخت آن شهر بخارست است. این کشور از غرب ب...

نظرات کاربران
Call Now Button