کشور بلغارستان، در جنوب شرقی اروپا و در سواحل دریای سیاه واقع شده است که پایتخت آن شهر صوفیه می باشد. مردم این شهر بیشتر بلغاری تبار و بقیه ترک و کولی هستند. این کشور عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی یعنی ناتو و نیز عضو اتحادیه اروپا می باشد. کشور بلغارستان به عنوان یک مقصد فوق العاده زیبا و متمایز توصیف شده است. این کشور دارای کوه های زیبا ، سواحل طلایی، روستاهای کوچک و تمیز سنتی است. با موسسه آتیه آفرینان ایرانیان همراه باشید تا با شهرهای مهم کشور بلغارستان آشنا شوید.

توصیه شرکت آتیه آفرینان ایرانیان برای اقامت و تابعیت در بلغارستان، مشاوره از مشاوران آتیه آفرینان ایرانیان و مطالعه مقاله ” اقامت در بلغارستان ” است.

شهرهای مهم کشور بلغارستان
شهرهای مهم کشور بلغارستان

شهرهای مهم کشور بلغارستان عبارتند از :

  • شهر صوفیه در کشور بلغارستان

شهر صوفیه پایتخت و بزرگترین شهر در کشور بلغارستان می باشد که یکی از قدیمی ترین پایتخت های اروپا است . تاریخ این شهر به سده 8 میلادی برمی گردد و دوازدهمین شهر بزرگ در اتحادیه اروپا می باشد . شهر صوفیه در غرب بلغارستان و جوار ناحیه ‌ای کوهستانی قرار گرفته است. به دلیل وجود کلیسای هاگیا سوفیا در این شهر در زبان ترکی عثمانی این شهر را با امل ای صوفیه نوشته و می‌خواندند و به دلیل حکومت طولانی عثمانی‌ها بر این شهر این نام در میان اهالی و مردم مناطق اطراف رواج یافت.

  • شهر پلودیو در کشور بلغارستان

شهر پلوودیو دومین شهر بزرگ بلغارستان می باشد که پیشینه آن به ۶۰۰۰ سال باز می‌گردد. این شهر مرکز استان پلوودیو در جنوب بلغارستان می باشد.

شهر پلودیو در کشور بلغارستان
شهر پلودیو در کشور بلغارستان

  • شهر وارنا در کشور بلغارستان

شهر وارنا پس از صوفیه و پلوودیو سومین شهر بزرگ بلغارستان است که اين شهر بر کرانه دریای سیاه در نزدیکی دریاچه وارنا واقع شده و بندر مهمی در بخش شرقی بلغارستان به شمار می ‌رود. شهر وارنا در 470 کیلومتری شمال شرقی صوفیه قرار دارد و شهر های مهم اطراف دوبریخ، شومن و بورگاس هستند. مهمترین مکان دیدنی آن کلیسای جامع می باشد که در مرکز شهر قرار دارد. پارک باغ دریایی یک مکان تفریحی با تعدادی پلاژ، موزه دلفین ها و چندین رستوران می باشد که از مکان های دیدنی وارنا می باشد. بلغاریها به این منطقه مورس کاتو گرادینا و به انگلیسی سي گاردن می گویند.

  • شهر بورگاس در کشور بلغارستان

شهر بورگاس ، چهارمین شهر بزرگ کشور بلغارستان پس از شهرهای صوفیه، پلوودیو و وارنا است که این شهر مرکز استان بورگاس و و یک شهر مهم از نظر صنعتی، حمل و نقل، فرهنگی و مرکز توریستی محسوب می شود.به طوری که اکثر گردشگران آن را در لیست مهمترین شهرهای بلغارستان قرار داده اند که باید حتماً از آن بازدید کرد. این شهر میزبان جشنواره های فلراوان بلغارستان هم مانند شادی روح بورگاس می باشد که در تابستان هر ساله برگزار می شود. ساحل شمالی این شهر محبوب ترین ساحل آن می باشد و دریاچه های محبوب و زیبایی برای طبیعت دوستان و گردشگران طبیعت دارد.

شهر بورگاس در کشور بلغارستان
شهر بورگاس در کشور بلغارستان

یکی از روش های مهاجرت به بلغارستان از طریق تحصیل می باشد شما می توانید در مقالات دیگر به طور مفصل درباره راه های دیگر ” مهاجرت به بلغارستان ” اطلاعات کسب کنید.

  • شهر ولیکو تارنوو در کشور بلغارستان

شهر ولیکو تارنوو، در واقع قدیمی ترین پایتخت و جزو شهرهای مهم کشور بلغارستان است که گردشگران داخلی و خارجی بسیاری را به خود جذب می کند. معماری خیره کننده، مکان های مورد علاقه و جمعیت بی شمار جوانان، آن را به یکی از پرطرفدارترین شهرها در این کشور تبدیل کرده است و شاید یکی از معروف ترین ویژگی های این شهر وجود قلعه تساروتس Tsarevets در میانه شهر باشد. شب های پر نور و صداهای گوش نواز شهر در طول شب هر گردشگری را جذب آن می کند.

  • شهر نسبار در کشور بلغارستان

شهر تاریخی نسبار ،یکی از تاریخی‌ ترین شهرهای کشور بلغارستان و یکی از پرطرفدارترین اقامتگاه‌ های این کشور می باشد که در قرن ششم پیش از میلاد توسط تراکیان‌ ها بنا نهاده شد و به یکی از مستعمرات یونانی ‌ها و یکی از مراکز تجاری مهم آن زمان تبدیل شد. شهر تاریخی نسبار درکشور بلغارستان در سواحل دریای سیاه در استان بورگاس واقع شده و با موزه ها، ساختمان هایی با معماری قدیمی و کلیساهای باقی مانده از زمان حکومت بیزانس ، بلغاری و عثمانی یکی از برترین جاذبه های گردشگری بلغارستان می باشد که بازدید از آن به گردشگران توصیه می شود.

شهر نسبار در کشور بلغارستان
شهر نسبار در کشور بلغارستان

  • شهر سوزوپول در کشور بلغارستان

شهر سوزوپول به همراه شهر نسبار، وارث مستعمره یونانی آپولونیا Apollonia، یکی از قدیمی ترین و مهم ترین شهرهای بلغارستان می باشد و با گذشته تاریخی و فرهنگی آن، معماری از قرن ۱۸-۱۹ میلادی را به نمایش می گذارد. سواحل آن با جشنواره هنرهای تجسمی Apollonia امروزه، توریست های زیادی را جذب می کند. این شهر در واقع روستایی برای ماهیگیری و ساحلی است که حتی اگر به شنا در آب های دریای سیاه فکر نمی کنید، می توانید در حمام های آبگرم رومی آن استراحت کنید.

  • شهر روسه در کشور بلغارستان

روسه شهری در استان روسه کشور بلغارستان واقع شده است.

  • شهر استارا زاگورا در کشور بلغارستان

شهر استارا زاگورا، ششمین شهر بزرگ کشور بلغارستان می باشد که این شهر مرکز استان استارا زاگورا محسوب می شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تحصیل در بلغارستان می توانید مقاله ” تحصیل در بلغارستان ” را مطالعه فرمایید.

شهر استارا زاگورا در کشور بلغارستان
شهر استارا زاگورا در کشور بلغارستان

  • شهر دوبریچ در کشور بلغارستان

شهر دوبریچ یکی از شهرهای مهم کشور بلغارستان می باشد که این شهر مرکز استان دوبریچ است. شهر دوبریچ هشتمین شهر پرجمعیت بلغارستان می باشد و در ۳۰ کیلومتری غرب کرانه دریای سیاه واقع شده است.

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیلی در اروپا

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
شهرهای مهم کشور گرجستان شهرهای مهم کشور گرجستان

کشور گرجستان از نظر موقعیت جغرافیایی در هر دو قاره اروپا و آسیا واقع شده است و این روزها برا...

شهرهای مهم کشور بلژیک شهرهای مهم کشور بلژیک

کشور بلژیک، کشوری در غرب اروپا و یکی از اعضای اتحادیه اروپا می باشد که پایتخت آن شهر بروکسل ...

شهرهای مهم کشور رومانی شهرهای مهم کشور رومانی

کشور رومانی، کشوری در جنوب شرقی اروپا می باشد که پایتخت آن شهر بخارست است. این کشور از غرب ب...

نظرات کاربران
Call Now Button