کشور برزیل، بزرگترین و پرجمعیت ترین کشور آمریکای جنوبی می باشد که پایتخت آن شهر برازیلیا و زبان رسمی آن پرتغالی است. این کشور با وسعت 8511965 کیلومتر، پنجمین کشور جهان در نیم کره غربی می باشد. کشور برزیل در کنار اقیانوس اطلس واقع شده است و خط استوا از شمال آن می گذرد. کشور برزیل با تمام کشورهای آمریکای جنوبی به غیر از شیلی و اکوادور مرز  مشترک و حدود 7410 کیلومتر مرز ساحلی دارد. به عبارتی این کشور منطقه وسیعی ر ا بین مرکز آمریکای جنوبی و اقیانوس اطلس را در بر می گیرد. کشور برزیل شرقی ترین کشور قاره آمریکا می باشد که با کشورهای اروگوئه، آرژانتین، پاراگوئه،بولیوی، پرو، کلمبیا، ونزوئلا، گویان، سورینام و گویان فرانسه هم مرز می باشد. این کشور دارای زمین های کشاورزی وسیع و جنگل های استوایی می باشد و با داشتن منابع طبیعی گسترده و نیروی کاری غنی، قدرتمند ترین اقتصاد آمریکای جنوبی است. با ما  همراه باشید تا بیشتر با شهرهای مهم کشور برزیل آشنا شویم.

شهرهای مهم کشور برزیل
شهرهای مهم کشور برزیل

در مقاله ” مهاجرت به برزیل ” به طور مفصل درباره شرایط مهاجرت به برزیل اطلاعات کسب کنید.

برخی از شهرهای مهم کشور برزیل عبارتند از :

  • شهر برازیلیا در کشور برزیل

شهر برازیلیا یکی از شهرهای مهم کشور برزیل می باشد که در در ارتفاعات برزیل قرار دارد و در سال 1960 میلادی به عنوان پایتخت برزیل انتخاب شد. رئیس جمهور سابق برزیل دستور داده بود که این شهر طوری توسعه یابد که به عنوان شهر آرمانی به آن اشاره شود. زیرساخت های مدرن شهر برازیلیا، به شکل یک هواپیما که در آن هریک از بخش ها در خدمت مناطق مختلفی مانند دولت، تجارت، مسکن و فرهنگ هستند، طراحی شده است.

  • شهر سائوپائولو در کشور برزیل

شهر سائوپائولو یکی از شهرهای مهم کشور برزیل است که نه تنها بزرگترین شهر در برزیل است، بلکه با توجه به جمعیت آن  یکی از بزرگترین شهرها در جهان می باشد. این شهر در جنوب شرقی برزیل قرار دارد، و به خاطر آسمان خراش ها، هنر در آشپزی و فرهنگ قوی شناخته شده است. اگرچه شهر سائوپائولو برای جنگل های انبوهش شناخته شده است اما دارای پارک های عمومی بسیار و همچنین بخش هایی از جنگل اقیانوس آرام می باشد.

شهر سائوپائولو در کشور برزیل
شهر سائوپائولو در کشور برزیل

  • شهر فورتالزا در کشور برزیل

 شهر فورتالزا یکی از شهرهای مهم کشور برزیل می باشد که پنجمین شهر بزرگ در برزیل است و مرکز دولت سییرا در سواحل شمال شرقی کشور می باشد. همچنین این شهر به عنوان نقطه آغازی برای گردشگران در سواحل دیدنی و جذاب، تپه نوردی، روستاهای ماهی گیری در بالا و پایین ساحل سییرا می باشد. سواحل زیبا، مراکز خرید پویا و فرهنگ پر جنب و جوش، این شهر را به مکانی محبوب در برزیل تبدیل کرده است.

  • شهر ریو دو ژانیرو در کشور برزیل

شهر ریو دو ژانیرو در جنوب شرقی کشور برزیل قرار دارد و به دلیل کوه های معروف ، نقاط دیدنی ، سواحل و جشنواره کارناوال، پر بازدید ترین شهر در جنوب آمریکا می باشد. این شهر در یکی از بزرگترین بنادر جهان که توسط جاذبه های طبیعی مانند کوه کله قندی، کوه های کُرکُوادو و سواحل معروف مانند کُپاکابانا و ایپانما احاطه شده است قرار دارد. نقطه برجسته شهر ریو دو ژانیرو مجسمه عظیم مسیح نجات دهنده  می باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تحصیل در برزیل می توانید مقاله ” تحصیل در برزیل ” را مطالعه فرمایید.

شهر ریو دو ژانیرو در کشور برزیل
شهر ریو دو ژانیرو در کشور برزیل

  • شهر پاراتی در کشور برزیل

شهر پاراتی یکی از مهمترین شهرهای کشور برزیل می باشد که یک شهر زیبا و مستعمره سابق پرتغال در سواحل خلیج ایها گراند است. این شهر بهشتی از جنگل های استوایی، آبشارها، دریای زمردی و کوه های ساحلی می باشد که جاذبه توریستی محبوب در امتداد ساحل سبز برزیل در ایالت ریو دو ژانیرو می باشد.

  • شهر رسیف در کشور برزیل

شهر رسیف به دلیل داشتن آبراه ها و پل های متعدد “ونیز برزیل” می باشد که مرکز ایالت پرنامبوکو است. این شهر با ۴٬۱۳۶٬۵۰۶ نفر جمعیت یکی از بزرگترین و مهم ترین شهرها در سواحل شمال شرقی برزیل است. شهر رسیف برزیل در جنگل های استوایی با جزایر و رودخانه های بسیار قرار دارد، که به دلیل داشتن مناظر ، شهر تاریخی قدیمی، سواحل و فرهنگ سرزنده، مقصد توریستی محبوبی می باشد.

  • شهر اولیندا در کشور برزیل

شهر اولیندا یکی از بهترین شهرهای استعماری می باشد که در ساحل اقیانوس اطلس در ایالت شمال شرقی پرنامبوکو واقع شده است. این شهر بر بالای تپه زیبای احاطه شده توسط درختان قرار گرفته است و در مرکز این شهر تاریخی گنجینه ای از کلیساهای استعماری، خانه های رنگارنگ قدیمی، رستوران ها، موزه ها و کارگاه های صنعت گری متعددی وجود دارد.

شهر اولیندا در کشور برزیل
شهر اولیندا در کشور برزیل

  • شهر مانائوس در کشور برزیل

یکی از شهرهای مهم کشور برزیل ، شهر مانائوس می باشد که مرکز ایالت آمازوناس در شمال غربی برزیل است و به دلیل دروازه ورود به جنگل های آمازون ، مقصد توریستی محبوبی می باشد. این شهر نتیجه شکوفایی صنعت لاستیک منطقه در اوایل قرن 20 است و امروزه یکی از شهرهای بزرگ برزیل است که دارای نقاط برجسته ای مانند خانه اپرای آمازونس و کاخ ریو نگرو می باشد.

  • شهر سالوادور در کشور برزیل

بسیاری از افراد این شهر را به عنوان مقصد فصل برگزاری فستیول های عجیب و غریب انتخاب می کنند که تبدیل به یکی از مکان های دیدنی در برزیل شده است. این شهر یکی از قدیمی ترین شهرها در آمریکا و سومین شهر بزرگ در برزیل و مرکز ایالت باهیا می باشد. از جاذبه های اصلی شهر سالوادور محله های رنگارنگی می باشد که به سبک و سیاق معماری پرتغالی ها ساخته شده است. به طور کلی شهر سالوادور ، شهر تاریخی قدیمی با سواحل زیبا و فرهنگی زنده است.

شایان ذکر است برای کسب اطلاعات بیشتر درباره اقامت و تابعیت برزیل مقاله ” اقامت در برزیل ” را مطالعه بفرمایید.

شهر سالوادور در کشور برزیل
شهر سالوادور در کشور برزیل

  • شهر فوز دو ایگواکو در کشور برزیل

یکی از شهرهای مهم کشور برزیل، شهر فوز دو ایگواکو می باشد که دروازه ورود به آبشارهای برزیل فوز دو ایگوکو  یک شهر بزرگ و امن همراه با معیارهای برزیل است. آبشار ایگواکو یا آبشار ایگواسو یکی از طبیعی ترین شگفتی های خیره کننده در جهان می باشد که مجموعه ای از آبشارها باشکوه واقع در رود ایگواسو و مرز بین برزیل و آرژانتین است و  این آبشارها مناظری مهیج هستند، اما تمام زیبایی های آن ها با جنگل های سرسبز در حیات وحش عجیب و غریب افزایش می یابد.

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

4/5 - (3 امتیاز)
مقالات مشابه
شهرهای مهم کشور گرجستان شهرهای مهم کشور گرجستان

کشور گرجستان از نظر موقعیت جغرافیایی در هر دو قاره اروپا و آسیا واقع شده است و این روزها برا...

شهرهای مهم کشور بلژیک شهرهای مهم کشور بلژیک

کشور بلژیک، کشوری در غرب اروپا و یکی از اعضای اتحادیه اروپا می باشد که پایتخت آن شهر بروکسل ...

شهرهای مهم کشور بلغارستان شهرهای مهم کشور بلغارستان

کشور بلغارستان، در جنوب شرقی اروپا و در سواحل دریای سیاه واقع شده است که پایتخت آن شهر صوفی...

نظرات کاربران
Call Now Button