کشور جمهوری ایسلند، شمالی ترین کشور قاره اروپا با جمعیت 348580 نفر در اقیانوس اطلس واقع شده است و مساحت این نیم اختلاف زمان دارد. شهر ریکیاویک و مناطق اطراف آن دو سوم جمعیت این کشور را در خوی جای داده اند. 93.36 درصد مردم آن را ایسلندی را تشکیل می دهند که از تبار ژرمن هستند و مابقی عمدتا از مهاجران سایر کشورهای اروپایی هستند. این کشور از تاریخ 1 دسامبر 1918 از کشور دانمارک مستقل شده است. کشور ایسلند با 108 منطقه بزرگترین کشور جهان می باشد و تا سال 2016 میلادی این کشور همچنان در حال پیشرفت است. کشور ایسلند دارای چهار شهر می باشد که هر کدام از جمعیت 10000 تا 100000 ساکن دارد. این کشور نیز دارای شهرهای بزرگ می باشد که جمعیت آن حدود 1000 نفر است و شهرها و روستاهای کوچکتری دارد که جمعیت کمتر از 100 نفر دارد. شهر ریکیاویک بزرگترین شهر کشور ایسلند می باشد که بیش از 100000 نفر را به جمعیت کل کشور متصل می کند. در این مقاله قصد داریم بیشتر با شهرهای مهم کشور ایسلند آشنا شویم.

شهرهای مهم کشور ایسلند
شهرهای مهم کشور ایسلند

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مهاجرت به ایسلند شرکت آتیه آفرینان ایرانیان توصیه می کند نگاهی به مقاله ” مهاجرت به ایسلند ” بیاندازید.

بیش از 95 درصد جمعیت در مناطق شهرهای ایسلند زندگی می کنند و درصد باقی مانده ساکنان در روستای ایسلند زندگی می کنند، که انتظار می رود در سال های آینده کاهش یابد. بحران اقتصادی سال 2008 میلادی تاثیر مهمی روی مردم ایسلند داشت اما پیش بینی می شود که کشور ایسلند در سال های آینده به سرعت رشد کند. کشور ایسلند تا قرن بیستم از فقیرترین کشورهای جهان بود. در سالهای پس از جنگ دوم با صنعتی کردن ماهیگیری خود و دریافت کمک از طرح مارشال به رفاه دست یافت و توانست در دهه 1990 میلادی تبدیل به یکی از مرفه ترین کشورهای جهان می شود و حتی از نظر شاخص توسعه انسانی در سال 2005 رتبه اول را در میان کشورهای جهان به دست آورد. کشور ایسلند دارای بازاری آزاد می باشد و میزان مالیات در این کشور نسبت به سایر اعضای سازمان همکاری اقتصادی و توسعه نسبتا پایین است. لازم به ذکر است که این کشور پس از فنلاند و دانمارک سومین کشور با سواد دنیا می باشد. به طور میانگین از هر 10 در کشور ایسلند یک نفر در طول عمر خود اقدام به چاپ کتاب کرده است. در حال حاضر کشور ایسلند کم جمعیت ترین کشور عضو پیمان ناتو می باشد و تنها عضو این سازمان است که ارتش دائمی ندارد.

برخی از شهرهای مهم کشور ایسلند به شرح زیر می باشد:

  • شهر ریکیاویک در کشور ایسلند

شهر ریکیاویک یکی از شهرهای مهم کشور ایسلند می باشد که پایتخت و بزرگترین شهر است و 118918 نفر جمعیت دارد . این شهر یک مرکز شلوغ دولت، فرهنگ و اقتصاد است و در خط ساحلی واقع شده است. از زمان قرن نوزدهم، زمانی که ایسلند شروع به حرکت به سوی استقلال از دانمارک کرد که در سال 1918 دریافت کرده بود، این شهر از سال 1919 به وجود آمد . امروزه شهر ریکیاویک به خصوص در طول تابستان های طولانی زمانی که خورشید تنظیم نمی شود، بسیار پر جنب و جوش است. اگر می خواهید به صحنه موسیقی هیجان انگیز ایسلندی بروید، این شهر بهترین مکان برای آمدن می باشد.

شهر ریکیاویک در کشور ایسلند
شهر ریکیاویک در کشور ایسلند

اگر تمایل به داشتن اطلاعاتی در زمینه تحصیل در ایسلند دارید می توانید مقاله ” تحصیل در ایسلند ” را مطالعه نمایید.

  • شهر Akureyri در کشور ایسلند

این بندر و مرکز ماهیگیری دومین منطقه شهری پرجمعیت در کشور ایسلند می باشد و یکی از مراکز عمده جمعیت در شمال است که برای زیبایی و محیط طبیعی اش بسیار قابل توجه است. این شهر با توجه به بندر طبیعی آن بدون یخ و برای کشاورزی شرایط مناسبی دارد و همچنین با کوه های دراماتیک احاطه شده است. تعدادی از موزه های فرهنگی و تاریخی قابل توجه در مرکز وجود دارد که می توان بازدید کرد. بسته به هر زمان برای سفر شانس خوبی هم برای رسیدن به یکی از کنسرت ها، جشنواره ها و نمایشگاه هایی که به طور منظم می آیند وجود دارد. بسیاری از زیبایی های این شهر حتی در طول ماههای زمستان تحت پوشش برف قابل دیدن هستند.

  • شهر هافنارفیوردور در کشور ایسلند

یکی از شهرهای مهم کشور ایسلند و سومین شهر بزرگ در کشور ایسلند واقع در خارج از ریکیاویک می باشد و این شهر بندر میزبان انواع مختلف سالانه، از جمله یک جشن وایکینگ است. این شهر یک پست مهم تجاری در لیگ های Hanseatic بود و حداقل از قرن 14 میلادی ساکن پیدا کرده است. در حال حاضر، این شهر صحنه ای از رول اسلحه ایسلند است و خانه ای برای چند جشنواره بزرگ است.جشنواره های روزهای نور روز هر ماه و جشنواره وایکینگ، که خود را با نام انقلاب تابستانی برگزار می کند. مردم از سراسر جهان می آیند تا میراث فرهنگی را با مصنوعات و مجسمه سازی، و غیره، جشن بگیرند. مانند بسیاری از کشور، منطقه نیز بسیار فعال ژئوترمیک است. در این منطقه سه استخر شنا وجود دارد که همه توسط مردم محلی به خوبی شناخته شده اند.

توصیه شرکت آتیه آفرینان ایرانیان برای اقامت و تابعیت در ایسلند ، مشاوره از مشاوران آتیه آفرینان ایرانیان و مطالعه مقاله ” اقامت در ایسلند ” می باشد.

شهر هافنارفیوردور در کشور ایسلند
شهر هافنارفیوردور در کشور ایسلند

  • شهر Seyðisfjörður در کشور ایسلند

این شهر یکی از مکان های برتر برای دیدار در ایسلند است به خاطر چشم اندازهایی که دارد. صحنه های هنری در این شهر بسیار زیبا و جذاب می باشد و به محض رسیدن به آن، روح آن را احساس می کنید و تقریبا 700 نفر در این شهر ساکن هستند. علاوه بر همه اینها، شهر در نقطه ی درخشان یک فورج واقع شده است. بنابراین همچنین می توان در اطراف تپه هایی که از آب بلند می شوند عبور کرد. یک حوض خاص و آبشارهای در داخل و اطراف شهر وجود دارد.

  • روستای ویک در کشور ایسلند

ویک روستای جنوبی در شهرهای کشور ایسلند می باشد و کمتر از 200 نفردر این روستا خانه دارند. صنعت گردشگری به دلیل خطوط ساحلی زیبا که در این روستا است، به خوبی توسعه یافته است. ماسه در ساحل ساخته شده از بازالت سیاه می باشد. این روستا در زیر یک آتشفشان بزرگ واقع شده است و صخره ها و همچنین پشته های دریایی که از آب مانند ارواح بلند می شوند. این شهر شامل یک گروه کوچک از ساختمان های زیبا و یک کلیسا بالا بر روی تپه است که نمای بسیار جذابی دارد.

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
شهرهای مهم کشور گرجستان شهرهای مهم کشور گرجستان

کشور گرجستان از نظر موقعیت جغرافیایی در هر دو قاره اروپا و آسیا واقع شده است و این روزها برا...

شهرهای مهم کشور بلژیک شهرهای مهم کشور بلژیک

کشور بلژیک، کشوری در غرب اروپا و یکی از اعضای اتحادیه اروپا می باشد که پایتخت آن شهر بروکسل ...

شهرهای مهم کشور بلغارستان شهرهای مهم کشور بلغارستان

کشور بلغارستان، در جنوب شرقی اروپا و در سواحل دریای سیاه واقع شده است که پایتخت آن شهر صوفی...

نظرات کاربران
Call Now Button