کشور انگلیس، یکی از کشورهای بزرگ و مهم جهان به شمار می رود و جز پادشاهی متحد بریتاینای کبیر می باشد. امروزه افراد بسیاری از سراسر جهان به این کشور مهاجرت می کنند اما برای اقامت در انگلیس چندین شهر وجود دارد که به نوع زندگی فرد بستگی دارد. کشور انگلیس، از مهاجرپذیرترین کشورهای جهان می باشد و سالانه افراد زیادی با هدف تحصیل ، سرمایه گذاری، یادگیری زبان و کار در انگلیس به این کشور مهاجرت می کنند. این کشور نظام سیاسی و اقتصادی بسیار با ثباتی دارد و وجود دانشگاه های برتر دنیا مانند آکسفورد و کمبریج در این کشور بر ارزش و اعتبار آن افزوده و آن را تبدیل به کشوری محبوب در بین مهاجرین جهان کرده اند. در این مقاله سعی داریم بیشتر با شهرهای مهم کشور انگلیس آشنا شویم.

شهرهای مهم کشور انگلیس
شهرهای مهم کشور انگلیس

یکی از روش های مهاجرت به انگلیس از طریق تحصیل می باشد شما می توانید در مقالات دیگر به طور مفصل درباره راه های دیگر ” مهاجرت به انگلیس ” اطلاعات کسب کنید.

  • شهر لندن در کشور انگلیس

شهر لندن یکی از شهرهای مهم کشور انگلیس می باشد که پایتخت کشور انگلستان است، بزرگ ترین شهر این کشور می باشد و یکی از مراکز مالی و تجاری بسیار مهم در کل دنیا است.سرانه درآمد ماهیانه در شهر لندن حدودا، 3490 پوند می باشد. البته لازم به ذکر است که هزینه های زندگی در این شهر نیز بسیار زیاد است. امنیت شهر لندن بسیار خوب می باشد و امکانات تفریحی و سرگرمی در آن، به وفور دیده می شوند. بیش از 100 هزار دانشجوی خارجی از 200 کشور جهان، در این شهر مشغول تحصیل می شوند و اکثرا بعد از فارغ التحصیلی، در همین شهر مشغول به کار و زندگی می شوند .

  • شهر منچستر در کشور انگلیس

شهر منچستر یکی از شهرهای مهم کشور انگلیس می باشد که در شمال غربی کشور انگلستان واقع شده است. این شهر از نظر  جمعیت جزء چهار شهر بزرگ کشور انگلستان می باشد که در حال حاضر حدود 3 میلیون نفر در این شهر زندگی می کنند که این تعداد با احتساب شهرهای حومه منچستر می باشد.شهر منچستر دارای آب و هوای معتدل اقیانوسی می باشد که به ندرت می توان شاهد افت و خیز دما در این شهر شد. میزان بارندگی این شهر کمتر از میانگین بارندگی در کل کشور انگلیس می باشد.شهر منچستر یکی از قدیمی ترین، زیباترین و توریستی ترین شهرهای انگلستان است که بعد از بیرمنگام و برادفورد، دارای بیشترین تعداد مسلمانان می باشد و تعداد پاکستانی ها در این شهر بسیار زیاد است. درآمد ماهیانه در شهر منپستر حدود 2.600 پوند است و از امکانات رفاهی و تفریحی بسیار خوبی برخوردار می باشد.

شهر منچستر در کشور انگلیس
شهر منچستر در کشور انگلیس

  • شهر لیوروپول در کشور انگلیس

شهر بندری لیورپول یکی از شهرهای کشور انگلیس می باشد که در شمال غربی کشور  واقع شده است . این شهر در سال 2006 به عنوان پایتخت فرهنگی اروپا شناخته شد. این شهر چهارمین شهر پرجمعیت انگلستان می باشد که در حال حاضر حدود 500 هزار نفر در آن زندگی می کنند.شهر لیوروپول به شهر کبوترها معروف می باشد به دلیل اینکه تعداد بسیار زیادی کبوتر در آسمان این شهر پرواز می کنند و هم منظره زیبایی را ایجاد کرده اند. همچنین غذا دادن به کبوترها یکی از تفریحات توریستی شهر لیورپول نیز می باشد. شهر لیورپول دارای دانشگاه های معتبری از جمله دانشگاه جان مورز لیورپول، دانشگاه لیورپول انگلیس ، سنت ادوارد و دانشگاه موپ لیورپول است که در این شهر پذیرای دانشجویان انگلیسی و مهاجران زیادی از دیگر کشورها می باشد.در فصل تابستان در شهر لیورپول جشنواره ها و فستیوال های هیجان انگیزی برگزار می شود که لذت سفر به آنجا را دو چندان می کند. از جمله این فستیوال ها می توان به جشنواره موسیقی و فرهنگ آفریقایی، جشنواره بین المللی مرزی ساید، و هفته بزرگداشت گروه بیتلز اشاره نمود و دارای مناظر جذاب و مکان های دیدنی بیشماری می باشد که می توان به موزه جهانی لیورپول، تالار سنت جورج، گالری هنر واکر، کلیسای جامع و موزه بین المللی برده داری اشاره کرد.

در مقاله ” اقامت در انگلیس ” به طور مفصل درباره شرایط اقامت و تابعیت انگلیس اطلاعات کسب کنید.

  • شهر شفیلد در کشور انگلیس

شهر شفیلد در شمال کشور انگلستان در ناحیه یورک شایر و هامبر و در شهرستان یورک شایر جنوبی قرار گرفته است و قدمت این شهر به قرن هشتم میلادی باز می گردد ولی در سال 1893 به عنوان یکی از شهرهای کشور انگلستان بنیان گذاری شد. شهر شفیلد در سال اخیر به عنوان سبزترین و امن ترین شهر انگلیس انتخاب شد. لازم به ذکر است که این شهر یکی از بهترین شهرهای انگلستان برای زندگی می باشد. مردم شهر شفلید علاقه فراوانی به ورزش فوتبال دارند و قدیمی ترین باشگاه جهان هم نیز در این شهر واقع شده است. شهر شفیلد پایین ترین میزان هزینه دانشجویان در کشور انگلستان را به خود تخصیص داده است.

شهر شفیلد در کشور انگلیس
شهر شفیلد در کشور انگلیس

  • شهر آکسفورد در کشور انگلیس

شهر آکسفورد شهری کوچک در شمال غربی لندن می شود و البته شهری گران به شمار می آید . یکی از مهمترین زیبایی های این شهر، ساختمان های قدیمی دانشگاه آکسفورد انگلیس می باشد و همچنین شهر آکسفورد دارای جاذبه های بسیاری مانند موزه هنر و دیرینه شناسی و خیابان دیدنی آکسفورد می باشد. شهر آکسفورد شهری دانشجو پذیر می باشد و خانه های دانشجویی فراوانی برای اجاره وجود دارد. دانشگاه آکسفورد انگلیس قدیمی ترین دانشگاه محسوب می شود که در این شهر واقع شده است. قایق سواری بر روی رودخانه تیمز نیز از جمله فعالیت های عمده مردم در این شهر می باشد و هر ساله مسابقات بزرگ قایقرانی در این مکان صورت می گیرد . علاوه بر این ها، در شهر آکسفورد برای مردم سرگرمی های شبانه، بارها و باشگاه های شبانه نیز وجود دارد.

  • شهر بیرمنگام در کشور انگلیس

یکی از پر جمعیت ترین و ثروتمندترین شهرهای انگلستان می باشد که در ناحیه میدلند غربی واقع شده است . در اکثر اوقات آب و هوای شهر بیرمنگام معتدل اقیانوسی است و به دلیل ارتفاع زیاد نسبت به بقیه شهرهای انگلستان، برف بیشتری در این منطقه می بارد. مرکز این شهر جز محله های توریستی آن است که اکثر مردم برای بازدید از شهر اول به مرکز شهر می آیند. از جاذبه های تاریخی شهر بیرمنگام می توان به موزه بیرمنگام، گالری هنری، آکواریوم سی لایف و میدان ویکتوریا اشاره کرد.

شهر بیرمنگام در کشور انگلیس
شهر بیرمنگام در کشور انگلیس

  • شهر گلاسکو در کشور انگلیس

شهر گلاسکو پایتخت فرهنگی اروپا و یکی از زنده ترین شهرهای اروپا به شمار می رود و همچنین در سال ۱۹۹۹ میلادی به خاطر سبک معماری و طراحی خاص ساختمان های این شهر، به عنوان بهترین شهر بریتانیا انتخاب شد. در ابتدا زبان مردم این شهر گالیک بوده اما بعد از اشغال این شهر توسط انگلستان، زبان انگلیسی در این شهر رایج شد. شهر گلاسکو برای مهاجران بسیار مناسب می باشد چون مردمی خونگرم و مهماندوست دارد و همچنین به دلیل داشتن مراکز خرید بزرگ یکی از مناطق توریستی به شمار می ورد. در این شهر موزه ها و مکان های توریستی بسیاری وجود دارد که اکثر آن ها برای بازدیدکنندگان رایگان می باشد.

شرکت آتیه آفرینان ایرانیان به شما پیشنهاد می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” تحصیل در انگلیس ” را مطالعه فرمایید.

  • شهر کمریج در کشور انگلیس

شهر کمبریج نسبت به شهر آکسفورد کوچک‌ تر است، اما مکانی پر جنب و جوش و پر از موزه‌ های جذاب، گالری‌ها، تئاترها و رستوران‌ های شیک می باشد. کالج ‌های این شهر جزء شاهکارهای معماری جهانی هستند و به جرات می توان گفت این شهر جزء برترین شهرهای انگلیس است. ماه‌های آوریل تا سپتامبر جزء زمان‌های توریستی شهر کمبریج هستند. به دلیل وجود دانشگاه‌ های زیاد در این شهر بسیاری از مناطق توریستی بدون هزینه می باشد و ساعت کاری محدودی دارند. در ساحل‌ های شهر کمبریج قایق‌ های سنتی به اسم پانت وجود دارند.

شهر کمریج در کشور انگلیس
شهر کمریج در کشور انگلیس

  • شهر کاردیف در کشور انگلیس

شهر کاردیف یکی از شهرهای مهم کشور انگلیس می باشد که مرکز استان ولز (Wales) و به لندن نزدیک است و هزینه  زندگی در آن، نسبت به لندن، بسیار کم تر می باشد و تعداد مسلمانان در این شهر زیاد می باشد این شهر از امکانات رفاهی و حمل و نقل بسیار خوبی برخوردار و حقوق ماهیانه در آن حدود 2.450 پوند می باشد.

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
شهرهای مهم کشور گرجستان شهرهای مهم کشور گرجستان

کشور گرجستان از نظر موقعیت جغرافیایی در هر دو قاره اروپا و آسیا واقع شده است و این روزها برا...

شهرهای مهم کشور بلژیک شهرهای مهم کشور بلژیک

کشور بلژیک، کشوری در غرب اروپا و یکی از اعضای اتحادیه اروپا می باشد که پایتخت آن شهر بروکسل ...

شهرهای مهم کشور بلغارستان شهرهای مهم کشور بلغارستان

کشور بلغارستان، در جنوب شرقی اروپا و در سواحل دریای سیاه واقع شده است که پایتخت آن شهر صوفی...

نظرات کاربران
Call Now Button