کشور اسپانیا از زیباترین و توریستی ترین شهرهای جهان می باشد و یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری در اروپا و حتی دنیا به شمار می رود . هر ساله این کشور با داشتن مناظر زیبای طبیعی و مکان های دیدنی متنوع، گردشگران زیادی را به خودش جذب می کند. محبوبیت کشور اسپانیا در بین توریست ها افزایش یافته است. این امر سبب شده تا این کشور همیشه درصد فهرست کشورهایی که بیشترین تعداد بازدید کننده را دارد قرار بگیرد. تحصیل در اسپانیا و اخذ پذیرش از دانشگاه های اسپانیا هر ساله دانشجویان بسیاری را به این کشور جذب می کند. هزینه تحصیل در اسپانیا بسیار پایین و مقرون به صرفه می باشد و این یکی از دلایل مهاجرت تحصیلی به اسپانیا شده است.همچنین کشور اسپانیا  از سرمایه گذاری و راه اندازی کسب و کار استقبال می نماید، به همین سبب امکان اخذ ویزای سرمایه گذاری برای مهاجرت به اسپانیا امکان پذیر می باشد. کشور اسپانیا ۲۹ مین کشور پرجمعیت جهان می باشد که شهر مادرید با بیش از ۳ میلیون نفر جمعیت به عنوان پایتخت و یکی از شهرهای مهم کشور اسپانیا معرفی شده است. در ادامه قصد داریم به شرح شهرهای مهم کشور اسپانیا بپردازیم.

شهرهای مهم کشور اسپانیا
شهرهای مهم کشور اسپانیا

توصیه شرکت آتیه آفرینان ایرانیان برای اقامت و تابعیت در اسپانیا ، مشاوره از مشاوران آتیه آفرینان ایرانیان و مطالعه مقاله ” اقامت در اسپانیا ” می باشد.

برخی از شهرهای مهم کشور اسپانیا به شرح زیر می باشد:

  • شهر مادرید در کشور اسپانیا

شهر مادرید یکی از مهمترین شهرهای کشور اسپانیا می باشد که از سال ۱۵۶۲ به‌ عنوان پایتخت اسپانیا شناخته‌ شده و امروزه یکی از بهترین شهرهای پایتخت در اروپا است. این شهر در مرکز کشور اسپانیا و در مرکز جغرافیایی شبه‌ جزیره ایبرین واقع ‌شده است. شهر مادرید بعد از  برلین دومین شهر بزرگ اتحادیه اروپا می باشد که قدمت آن به قرن نهم میلادی بر می گردد. یکی از جاذبه های مادرید، فوتبال این شهر است.باشگاه رئال مادرید (استادیوم سانتیاگو برنابئو) و باشگاه فوتبال اتلتیکو مادرید در طول سال علاقه مندان فوتبال را از سایر نقاط دنیا به این شهر می کشاند.

  • شهر بارسلونا در کشور اسپانیا

شهر بارسلونا یکی از مهم ترین شهرهای کشور اسپانیا می باشد که بعد از مادرید دومین شهر پرجمعیت اسپانیا است و مهم ترین بندر اسپانیا و پایتخت بخش خودمختار کاتالونیا محسوب می شود. این شهر به جواهر مدیترانه شهرت دارد، یکی از زیباترین شهرهای اروپا است که به یکی از اولین مکان‌ های گردشگری اسپانیا تبدیل ‌شده است . شهر بارسلونا در جنوب شرقی کشور اسپانیا واقع ‌شده است و چون بین کوه‌ها و دریا قرار دارد، دارای آب‌ و هوایی معتدل است. بارسلونا از نظر تجارت، امور مالی، بازرگانی رسانه و هنر و گردشگری دارای اهمیت می باشد. موسیقی زنده و تئاتر در این شهر همواره در تپش می باشد و یک شهر اروپایی به تمام معنا است. دریا و ساحل، رستوران‌ها و کافه‌هایی که تا پاسی از شب باز هستند ، خیابان‌ های پر توریست، آثار دیدنی و موزه‌ ها، آثار معماری معروف، خرید و تفریح از جذابیت های شهر بارسلونا می باشد. دومین فرودگاه بزرگ کشور اسپانیا که در فاصله ۱۷ کیلومتری مرکز شهر بارسلونا و در منطقه ال پرات دی لیوبرگات قرار گرفته است، فرودگاه بارسلونا می باشد . باشگاه‌ های فوتبال بارسلونا از معروف‌ترین باشگاه اسپانیا محسوب می شود .از مناطق دیدنی شهر بارسلونا می‌توان پارک گوئل، پارک سیتادلا و دروازه‌ تریومف، ساحل بارسلونا، موزه‌ باشگاه فوتبال بارسلونا، موزه‌ هنر ملی کاتالونیا، موزه‌ خوان میرو، خیابان لارامبلا، منطقه‌ باری گوتیک، کلیسای ساگرادا فامیلیا، خانه‌ گائودی، کاسا میلا، پوبله اسپانیول (دهکده اسپانیا)، آکواریوم بارسلونا، باغ‌ وحش شهر، تپه‌ مونت‌ خوییک و تله‌کابین، موزه‌ پیکاسو، موزه‌ دالی، موزه‌ دریانوردی، قلعه و شهربازی تیبی‌ دابو، خانه‌ کاسا باتلو از آثار گائودی، موزه‌ واکس، خیابان گراسیا اشاره کرد.

شهر بارسلونا در کشور اسپانیا
شهر بارسلونا در کشور اسپانیا

  • شهر والنسیا کشور اسپانیا

شهر والنسیا یکی از شهرهای مهم کشور اسپانیا و سومین شهر بزرگ اسپانیا می باشد و مرکز بخش خودمختار اسپانیا است. این شهر یکی از بنادر مهم اروپا در زمینه حمل و نقل که در کنار رودخانه تریا و در ساحل شرقی شبه جزیره ایبری و در بخش غربی دریای مدیترانه واقع شده است. آب ‌و هوای شهر والنسیا در فصل تابستان بسیار گرم است اما در فصل زمستان آب ‌و هوای معتدلی دارد. شهر والنسیا نه‌ تنها یکی از پرطرفدارترین و پویاترین شهرهای اسپانیا است، بلکه یکی از مقاصد گردشگری درجه‌ یک این کشور نیز می باشد. این شهر به دلیل کم ‌هزینه بودن مخارج زندگی، گردشگران بسیاری را به خود جذب کرده است. سواحل شگفت‌ انگیز آن در طول تابستان پر از گردشگران خارجی می باشد. لازم به ذکر است که  انواع ورزش‌ های آبی، گلف، غواصی، دوچرخه‌ سواری، تنیس، پیاده‌ روی و… از تفریحات بسیار محبوب در والنسیا می‌باشند. شهر والنسیا بزرگ‌ترین پارک شهری در کل اروپا را دارد و پارک معروف توریا در بستر خشک ‌شده رودخانه توریا قرارگرفته است، یکی از پنج پارک معروف والنسیا است.

شرکت آتیه آفرینان ایرانیان به شما پیشنهاد می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” تحصیل در اسپانیا ” را مطالعه فرمایید.

  • شهر سویا در کشور اسپانیا

شهر سویا یکی از مهمترین شهرهای کشور اسپانیا می باشد که یکی از گرم ‌ترین شهرهای ساحلی جنوب اسپانیا است که به دلیل موقعیت جغرافیایی و واقع‌ شدن در کنار مدیترانه، آب ‌و هوای مدیترانه‌ ای به خود گرفته و دارای آب‌ و هوای بسیار خوب با تابستان‌ های تقریباً گرم و زمستان‌ های معتدل است. از دیگر جاذبه‌ های گردشگری  این شهر می‌ توان به قلعه آلکازا، میدان اسپانیا و برج طلایی اشاره کرد. لازم به ذکر است این شهر ، پرجمعیت ترین شهر کشور اسپانیا بعد از مادرید و بارسلونا و والنسیا می باشد.

شهر سویا در کشور اسپانیا
شهر سویا در کشور اسپانیا

  • شهر گرانادا در کشور اسپانیا

شهر گرانادا یکی از مهمترین شهرهای اسپانیا می باشد که مرکز استان گرانادای اسپانیا است و در بخش خود مختار اندلس قرار دارد. این شهر به دلیل دانشگاه ها و جشنواره ها و مراکز فرهنگی متعدد خود شناخته شده است. شهر گرانادا به شهر آروزهای کهنه معروف می باشد.

  • شهر ساراگوسا در کشور اسپانیا

شهر ساراگوسا در بالاترین نقطه در دره ابرو واقع در شمال اسپانیا واقع ‌شده است که در فاصله ۲۷۵ کیلومتری شهر مادرید قرار گرفته است. مناظر این شهر بسیار چشمگیر هستند. شهر ساراگوسا آکنده از روستاهای زیبا با سنت‌های قدیمی و آداب‌ و رسوم محلی است. این شهر خود یکی از شهرهای مدرن اسپانیایی می باشد و پنجمین شهر پرجمعیت اسپانیا است. شهر ساراگوسا آب‌ و هوای مدیترانه ای دارد.

  • شهر مالاگا در کشور اسپانیا

شهر مالاگا یکی از شهرهای مهم کشور اسپانیا می باشد که به عنوان پرجمعیت‌ ترین شهر اسپانیا معرفی شده است که در جنوب کشور اسپانیا و در فاصله ۴۱۶ کیلومتری شهر مادرید واقع شده است. این شهر یکی از شهرهای قدیمی اسپانیا است که ۲۸۰۰ سال قدمت دارد.این شهر ساحلی است و دارای چشم ‌اندازهای زیبا و جاذبه‌های طبیعی است. آب ‌و هوای شهر مالاگا اسپانیا ، مدیترانه ‌ای است که دمای آن بین ۱۰ تا ۲۶ درجه سانتی‌گراد متغیر است.

شهر مالاگا در کشور اسپانیا
شهر مالاگا در کشور اسپانیا

  • شهر مورسیا در کشور اسپانیا

شهر مورسیا در جنوب شرقی اسپانیا، در منطقه خودمختار اسپانیا و در جنوب شرقی شبه‌ جزیره ایبرین واقع شده است. این شهر هفتمین شهر بزرگ کشور اسپانیا شناخته شده است و یکی از مهمترین شهرهای کشور اسپانیا می باشد . آب ‌و هوای شهر مورسیا اسپانیا در فصل تابستان، گرم و در زمستان با بارش‌های نسبتاً کم همراه است و به همین خاطر برای کشاورزی بسیار مناسب می باشد.

در مقاله ” مهاجرت به اسپانیا ” به طور مفصل درباره شرایط مهاجرت به اسپانیا اطلاعات کسب کنید.

  • شهر بیلبائو در کشور اسپانیا

شهر بیلبائو در شمال اسپانیا واقع شده است و یکی از شهرهای مهم اسپانیا و دهمین شهر بزرگ این کشور به شمار می‌آید. منطقه شهری بیلبائو تقریباً ۱ میلیون نفر جمعت دارد که آن را یکی از پرجمعیت‌ترین مناطق شهری در شمال اسپانیا می ‌نامند. آب ‌و هوای این شهر معتدل و از سایر شهرهای اسپانیا مطلوب ‌تر است. این شهر مرکز تجاری ایالت باسک است که از اهمیت زیادی در اسپانیا سبز برخوردار است و پس از بارسلونا، در مقام دوم منطقه صنعتی اسپانیا قرار گرفته است. باشگاه فوتبال بیلبائو یکی از موفق‌ترین باشگاه‌های تاریخ فوتبال اسپانیا می باشد که در این شهر واقع شده است.

شهر بیلبائو در کشور اسپانیا
شهر بیلبائو در کشور اسپانیا

  • شهر سالامانکا درکشور اسپانیا

شهر سالامانکا در مرکز اسپانیا واقع شده است که زیبایی نفس گیرش را مدیون معدن سنگی است که ساختمان ها با استفاده از آن بنا شده اند. بازتاب نور فوق العاده زیبایی که ساختمای های سالامانکا را می درخشاند سبب شده که این شهر به “شهر طلایی” معروف شود. شهر سالامانکا محل یکی از بهترین دانشگاه های اروپاست که از سال ۱۲۱۸ وجود دارد و شهر پر از معماری تاریخی مثل کلیسای جامع بیِخا و خانه ی کونچاس است.

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
شهرهای مهم کشور گرجستان شهرهای مهم کشور گرجستان

کشور گرجستان از نظر موقعیت جغرافیایی در هر دو قاره اروپا و آسیا واقع شده است و این روزها برا...

شهرهای مهم کشور بلژیک شهرهای مهم کشور بلژیک

کشور بلژیک، کشوری در غرب اروپا و یکی از اعضای اتحادیه اروپا می باشد که پایتخت آن شهر بروکسل ...

شهرهای مهم کشور بلغارستان شهرهای مهم کشور بلغارستان

کشور بلغارستان، در جنوب شرقی اروپا و در سواحل دریای سیاه واقع شده است که پایتخت آن شهر صوفی...

نظرات کاربران
Call Now Button