کشور ارمنستان، کشوری تاریخی است که در تقاطع اروپا و آسیا قرار گرفته است. شهرت این کشور به دلیل تاریخ 3500 ساله، فرهنگ غنی و چشم اندازهای کوهستانی زیباییش است. هر ساله تعداد زیادی گردشگر برای بازدید از این سرزمین جالب، آشنایی با سنت ها و رسوم کهن، تاریخچه رنگارنگ آن و لذت بردن از چشم اندازهای زیبای آن به این کشور سفر می کنند. آب و هوای کشور ارمنستان به دلیل ساختار کوهستانی، قاره ای می باشد و این کشور دارای زمستان هایی بسیار سرد و تابستان های بسیار گرم است که وجود نسیم های ملایم کوهستانی این گرما را قابل تحمل می کنند. کشور ارمنستان سرسبز و زیبا در منطقه قفقاز جنوبی در همسایگی ایران، آذربایجان و گرجستان قرار دارد. پایتخت این کشور، شهر ایروان که تقریبا یک سوم جمعیت کل کشور را در خوی جای داده است. در این مقاله قصد داریم به شهرهای مهم کشور ارمنستان آشنا شویم.

شهرهای مهم کشور ارمنستان
شهرهای مهم کشور ارمنستان

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مهاجرت به ارمنستان شرکت آتیه آفرینان ایرانیان توصیه می کند نگاهی به مقاله ” مهاجرت به ارمنستان  ” بیاندازید.

شهرهای مهم کشور ارمنستان به شرح زیر است:

  • شهر ایروان در کشور ارمنستان

یکی از شهرهای مهم ارمنستان، شهر ایروان پایتخت و بزرگ‌ترین شهر جمهوری ارمنستان است و در امتداد رود هرازدان واقع شده ‌است. این شهر مرکز اداری، فرهنگی و صنعتی این کشور است. تاریخ شهر ایروان به سده هشتم پیش از میلاد و پیدایش دژ اربونی در سال ۷۸۲ پیش از میلاد در دورترین نقطه غربی دشت آرارات توسط پادشاه آرگیشتی یکم باز می‌گردد . شهر ایروان توسط یونسکو به عنوان پایتخت جهانی کتاب در سال ۲۰۱۲ (میلادی) انتخاب شد. شهر ایروان عضو وابسته به شهرهای اروپا  می باشد.

  • شهر گیومری در کشور ارمنستان

دومین شهر پرجمعیت کشور ارمنستان پس از شهر ایروان و مرکز استان شیراک در شمال غربی کشور می باشد. شهر گیومری در حدود ۱۲۶ کیلومتری شمال ایروان واقع شده‌ است. نام این شهر چندین بار تغییر پیدا کرده است.

شهر گیومری در کشور ارمنستان
شهر گیومری در کشور ارمنستان

  • شهر اِچمیادزین یا اجمیاتزین ( با نام رسمی واغارشاپات) در کشور ارمنستان

نام یک شهر و همچنین یک مکان مقدس در کشور ارمنستان می باشد و در زمانی که بخشی از ایران بود سه‌کلیسا و اوچ‌کلیسا نامیده می‌ شد. این شهر در استان آرماویر ارمنستان واقع شده، مرکز کلیسایی ارمنیان و مکانی بسیار مقدس برای مردم این کشور است. کل مردم ارامنه در این شهر زندگی می‌کند و کلیسای اچمیادزین که در سال ۴۸۰ ساخته شده در آنجا قرار دارد. واژه اچمیادزین به معنای ظهور تک‌ فرزند (منظور عیسی به ‌عنوان تنها فرزند خدا) است، زیرا به باور مردم، عیسی خود در آنجا از آسمان به زمین فرود آمد تا مکان دلخواهش را برای ساخت کلیسا نشان دهد.

برای اقامت و تابعیت در ارمنستان روش های متفاوتی وجود دارد شرکت آتیه آفرینان به شما توصیه می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” اقامت در ارمنستان  ” را مطالعه فرمایید.

  • شهر وانادزور در کشور ارمنستان

یکی از شهر های مهم کشور ارمنستان، شهر وانادزور می باشد که سومین شهر پرجمعیت کشور ارمنستان و مرکز استان لوری در بخش شمالی کشور می باشد و در حدود ۱۲۸ کیلومتر شمال پایتخت ایروان واقع شده ‌است. شهر وانادزور در شمال کشور ارمنستان قرار گرفته ‌است. لازم به ذکر است که این شهر یکی از خوش‌منظره‌ترین شهرهای ارمنستان است.

شهر وانادزور در کشور ارمنستان
شهر وانادزور در کشور ارمنستان

  • شهر هرازدان در کشور ارمنستان

یک  شهر در کشور ارمنستان است که در استان کوتایک واقع شده‌ است و  مرکز استان کوتایْک می باشد. رودخانه‌ای به همین نام از میان شهر می‌گذرد. این شهر تا سال ۱۹۵۹ میلادی آختالا نامیده می‌ شد.

  • شهر آبوویان در کشور ارمنستان

یک شهر در کشور ارمنستان است که در استان کوتایک که ۱۰ کیلومتری شمال شرقی ایروان واقع شده است. این شهر ۱۱ کیلومتر مربع مساحت و ۴۳٬۴۹۵ نفر جمعیت دارد و ۱٬۴۵۰ متر بالاتر از سطح دریا قرار دارد.

  • شهر آرتاشات در کشور ارمنستان

یک شهرک قدیمی در کرانه رود ارس در کشور ارمنستان است که در استان آرارات واقع شده ‌است و مرکز استان آرارات است.

شهر آرتاشات در کشور ارمنستان
شهر آرتاشات در کشور ارمنستان

  • شهر کاپان در کشور ارمنستان

یک شهرک در جنوب‌ غربی کشور ارمنستان و مرکز استان سیونیک می باشد که در ۳۱۶ کیلومتر جنوب پایتخت ایروان واقع شده است. شهرک کاپان در منطقه ‌ای جنگلی و در ریزشگاه دو رودخانه واقع شده است.

در مقاله ای تحت عنوان ” تحصیل در ارمنستان ” به طور مفصل درباره شرایط تحصیل در ارمنستان توضیح دادیم.

  • شهر آرماویر در کشور ارمنستان

شهری در جنوب غربی کشور ارمنستان است که در استان آرماویر واقع شده‌است و مرکز استان آرماویر نیز می‌ باشد.

  • شهر گاوار در کشور ارمنستان

یک شهر در کشور ارمنستان است که در استان گغارکونیک واقع شده ‌است و  مرکز استان گغارکونیک ارمنستان می باشد. شهر گاوار در شیب شرقی کوهستان گِغاما در کنار دریاچه سِوان و در ۹۸ کیلومتری ایرَوان قرار گرفته است.

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

3.5/5 - (2 امتیاز)
مقالات مشابه
شهرهای مهم کشور گرجستان شهرهای مهم کشور گرجستان

کشور گرجستان از نظر موقعیت جغرافیایی در هر دو قاره اروپا و آسیا واقع شده است و این روزها برا...

شهرهای مهم کشور بلژیک شهرهای مهم کشور بلژیک

کشور بلژیک، کشوری در غرب اروپا و یکی از اعضای اتحادیه اروپا می باشد که پایتخت آن شهر بروکسل ...

شهرهای مهم کشور بلغارستان شهرهای مهم کشور بلغارستان

کشور بلغارستان، در جنوب شرقی اروپا و در سواحل دریای سیاه واقع شده است که پایتخت آن شهر صوفی...

نظرات کاربران
Call Now Button