شرایط کار پرستاران و پزشکان در کانادا و نحوه اخذ ویزای کار کانادا در این مطلب مورد بررسی قرار می گیرد. متقاضیانی که قصد مهاجرت کاری کانادا به عنوان پزشک یا پرستار را دارند، احتمالا با این قبیل سوالات مواجه می شوند.

شرایط کار پرستاران و پزشکان در کانادا چگونه است؟ آیا برای کار پزشکی و پرستاری در کانادا نیاز به ارائه مدرک زبان است؟ متوسط حقوق پرستاران و پزشکان در کانادا چقدر است؟ آیا برای اخذ مجوز پزشکی و پرستاری در کانادا باید در آزمونی شرکت کرد

شرایط کار پرستاران و پزشکان در کانادا

شرایط کار پرستاران و پزشکان در کانادا

کانادا یک انجمن بهداشت جامع (بیمه درمانی) جامع برای تمامی مردم دارد، که Medicare نامیده می شود. بودجه این سیستم بهداشتی از بودجه این انجمن تامین می شود. این سرویس پوشش خدمات مربوط به بیمارستان را بر اساس نیاز و نه بر اساس توانایی پرداخت فراهم می کند. مراقبت های اولیه پایه و اساس سیستم مراقبت های بهداشتی است.

بیماران هزینه مشاوره پزشکی یا درمان را پرداخت نمی کنند و می توانند بدون نیاز به مراجعه به پزشک عمومی مستقیم به متخصصان دسترسی داشته باشند.
این کشور با کمبود نیروی مراقبت های بهداشتی روبرو بوده و شرایط کار پرستاران و پزشکان در کانادا خوبی را برای پزشکان و پرستاران خارجی فراهم کرده است. به همین دلیل هر ساله متقاضیان زیادی برای کار در کانادا اقدام می کنند.

تعهدات و وظایف پرستاران عمومی

  • ارزیابی بیماران برای شناسایی
  • همکاری با اعضای تیم سلامت بین‌ رشته ای برای برنامه‌ریزی، اجرا، هماهنگی و ارزیابی مراقبت از بیمار با مشورت بیماران و خانواده آن‌ها
  • داروها و درمان را طبق دستور پزشک یا بر اساس سیاست‌ها و پروتکل‌های تعیین شده اجرا کند
  • نظارت، ارزیابی، رسیدگی، ثبت و گزارش علائم و تغییرات در شرایط بیماران
  • دستگاه ها یا تجهیزات پزشکی را راه اندازی یا نظارت کند
  • در جراحی و سایر اقدامات پزشکی کمک کند
  • نظارت بر پرستاران تجربی مجاز و سایر کارکنان پرستاری
  • اجرای فرآیند برنامه‌ریزی ترخیص در هنگام پذیرش بیماران
  • آموزش و مشاوره به بیماران و خانواده‌های آن‌ها در مورد مسائل مربوط به سلامتی با همکاری سایر ارائه‌دهندگان مراقبت‌های بهداشتی

تعهدات و وظایف پرستاران حرفه ای

توسعه و اجرای برنامه‌های آموزش بهداشت کارکنان و ارائه مراقبت‌های پرستاری ثبت شده در مشاغل
و صنایع خصوصی.

تعهدات و وظایف پرستاران سلامت جامعه

ارائه آموزش بهداشت و مراقبت‌های پرستاری ثبت شده در واحدهای بهداشت عمومی و از طریق بازدید از منزل، مدیریت موارد حاد مراقبت در منزل، مشارکت در ارزیابی نیازهای جامعه و توسعه برنامه، انجام غربالگری بیماری و ارائه برنامه‌های ایمن سازی.

تعهدات و وظایف پژوهشگران و مشاوران پرستاری

  • فعالیت‌های تحقیقاتی مرتبط با پرستاری، به عنوان خوداشتغالی یا شاغل در بیمارستان‌ها، سازمان‌های دولتی و خصوصی
  • ارائه خدمات مشاوره ای به موسسات، انجمن‌ها و سازمان‌های مراقبت بهداشتی در مورد مسائل و نگرانی های مربوط به حرفه و عملکرد پرستاری

تعهدات و وظایف پرستاران بالینی

ارائه رهبری و مشاوره در زمینه ارائه مراقبت‌های پژوهش – محور جهت گروه‌های خاص بیمار در سازمان‌های مراقبت‌های بهداشتی خاص.

شرایط کلی کار پرستاران و پزشکان در کانادا

شرایط کلی کار پرستاران و پزشکان در کانادا

برای مهاجرت به کانادا و کار در این کشور به عنوان پرستار و پزشک باید ابتدا مشخص کنید، قصد دارید در کدام ایالت اقامت داشته باشید و با توجه به محل اقامت شرایط کار پرستاران و پزشکان در کانادا لازم برای مهاجرت به کانادا را مهیا کنید.
قبل از هر چیزی به عنوان پزشک یا پرستار باید اطمینان حاصل کنید، که مدرک تحصیلی شما در کانادا معتبر است. برای اثبات این موضوع باید فهرست مدارس پزشکی مورد قبول در کانادا را مشاهده کنید.
در صورتی که دانشگاه و دانشکده پزشکی شما در لیست پذیرفته شده باشد، می توانید مراحل بعدی کار در کانادا را انجام دهید. پس از اطمینان از به رسمیت شناختن مدرک تحصیلی در کانادا، لازم است در آزمونی شرکت کنید.

پرستاران می توانند از طریق برنامه مهاجرت کبک اقدام کرده و از مزایای آن استفاده کنند. همچنین می توانند با دریافت پیشنهاد شغلی معتبر و اجازه کار، اقامت موقت کانادا و سپس اقامت دائم کانادا را به دست آورند.
شما به عنوان پزشک باید برای اخذ مجوز در کانادا مراحلی را پشت سر بگذارید. در اولین مرحله می توانید برای اطمینان از آمادگی در آزمون به صورت آنلاین در آزمون واجد شرایط کار پرستاران و پزشکان در کانادا شورای پزشکی کانادا (MCCQE) برای امتحان اصلی تمرین کنید.
تمامی پزشکانی که خارج از کشور کانادا تحصیل کرده اند، باید در آزمون پزشکی که توسط شورای پزشکی کانادا برگزار می شود، شرکت کنند. قبل از شرکت در این آزمون لازم است، مدارک شما ارزیابی و بررسی شوند.

پس از بررسی مدارک و تایید آن ها می توانید در آزمون شورای پزشکی کانادا شرکت کنید. در واقع با شرکت در این آزمون مدرک پزشکی شما معادل سازی می شود.
با مهاجرت به کانادا و شرکت در آزمون های مربوط به اخذ مجوز پزشکی می توانید گواهی LMCC را دریافت کنید. این گواهی یکی از پیش شرط های مهم اخذ مجوز پزشکی در کانادا است.

عناوین شغلی

  • پرستار بالینی
  • پرستار سلامت جامعه
  • پرستار مراقبت های ویژه
  • پرستار اورژانس
  • پرستار مراقبت های حاد
  • محقق پرستاری
  • مشاور پرستاری
  • پرستار بهداشت حرفه‌ای
  • پرستار وظیفه خصوصی
  • پرستار بهداشت عمومی
  • پرستار ثبت نام شده (R.N)
  • پرستار روانپزشکی ثبت شده (R.P.N)

متوسط حقوق پرستاران و پزشکان در کانادا

علاوه بر داتن شرایط کار پرستاران و پزشکان در کانادا دغدغه حقوق کار مورد بعدی است. متوسط حقوق پزشکان در کانادا همانند دیگر کشورها به تخصص پزشک بستگی دارد.

  • متوسط ​​حقوق ثبت شده پرستار در کانادا 72934 دلار در سال یا 37.40 دلار در ساعت است.
  • متوسط ​​حقوق پرستاران بهداشت اجتماعی در کانادا 82743 دلار در سال یا 42.43 دلار در ساعت است. موقعیت های سطح ورودی از 73164 دلار در سال شروع می شود، در حالی که اکثر کارگران با تجربه تا 104852 دلار در سال درآمد دارند.
  • متوسط ​​حقوق پرستار روانپزشکی در کانادا 81715 دلار در سال یا 41.91 دلار در ساعت است. موقعیت های اولیه از 76084 دلار در سال شروع می شود، در حالی که اکثر کارگران با تجربه تا 105736 دلار در سال درآمد دارند.
  • متوسط ​​حقوق پرستار اتاق عمل در کانادا 81715 دلار در سال یا 41.91 دلار در ساعت است. موقعیت های سطح ورودی از 73912 دلار در سال شروع می شود، در حالی که اکثر کارگران با تجربه تا 105539 دلار در سال درآمد دارند.
شرکت در آزمون MCCQE 2

شرکت در آزمون MCCQE 1

بعد از داشتن شرایط کار پرستاران و پزشکان در کانادا مراحل ثبت نام در یک حساب مخصوص پزشکان توسط تیم متخصص آتیه آفرینان ایرانیان انجام میشه. سپس در حساب پزشکی خود می توانید مدارک مربوط به اعتبار پزشکی خود را بارگذاری کرده تا برای اشتراک با مقامات نظارتی پزشکی استانی و سایر سازمان ها در سیستم پزشکی کانادا راحت تر باشید.

قبل از به اشتراک گذاری مدارک باید یک نسخه از مدرک پزشکی نهایی خود را برای تایید منبع برای بخش اعتبارنامه شورای پزشکی کانادا (MCC) ارسال کنید. توجه داشته باشید، که برای هر مدرکی که جهت تایید منبع ارسال می کنید، باید هزینه ای پرداخت کنید.

پس از تایید منبع مدارک پزشکی می توانید از طریق همین حساب پزشکی در آزمون شورای پزشکی کانادا (MCCQE 1) به صورت آنلاین شرکت کنید. این آزمون در بیش از 500 مرکز آزمون و در 80 کشور برگزار می شود.
توجه داشته باشید، در صورتی که مدارک خود را برای تایید منبع ارسال نکرده باشید، امکان شرکت در آزمون برای شما وجود نخواهد داشت. 

شرکت در آزمون ارزیابی ملی (NAC)

پس از انجام مراحل ذکر شده این امکان برای شما وجود دارد، که وارد کانادا شوید. در کشور کانادا برای اخذ اقامت لازم است، در آزمون ارزیابی ملی (NAC) شرکت کنید. این آزمون یک روزه بوده و تنها در کانادا برگزار می شود. این آزمون آمادگی شما را برای اقامت در کانادا ارزیابی می کند.

آزمون NAC یک آزمون کلینیکال ساختار یافته است. در این آزمون چند بخش وجود دارد. هر بخش یک سناریوی کلینیکال است و شخص متقاضی 10 دقیقه فرصت دارد، از آن عبور کند.
این سناریوها یک بیانیه کوتاه هستند و مشکلی بالینی را معرفی می کنند و وظیفه شما در این سناریو مشخص شده است. این بخش ها در زمینه ها دارویی، عمل جراحی، اطفال، زنان و زایمان، روان پزشکی و پیشگیری و بهداشت عمومی است.

در این آزمون مهارت های ارتباطی، تفسیر اطلاعات، تشخیص، بررسی ها، مدیریت و نحوه معاینات شما مورد بررسی قرار می گیرد. شما می توانید در آزمون NAC به زبان انگلیسی یا فرانسوی شرکت کنید.

 شرکت در آزمون ارزیابی ملی (NAC)

شرکت در آزمون MCCQE 2

تمامی پزشکان کانادایی و بین المللی باید برای اخذ مجوز پزشکی در کانادا در مرحله دوم آزمون پزشکی شورای پزشکی کانادا شرکت کنند. پس از گذراندن قسمت اول این آزمون و پیش از شرکت در قسمت دوم آن باید مدرک قابل قبولی از آموزش پزشکی پس از اخذ مدرک تحصیلات تکمیلی ارائه دهید. پس از قبولی در آزمون MCCQE 2 و برآورده سازی سایر شرایط کار پرستاران و پزشکان در کانادا، به شما گواهی شورای پزشکی کانادا اعطا می شود.

در این آزمون دانش پزشکی، مهارت های بالینی، توانایی ایجاد برنامه های بالینی تحقیقاتی و درمانی و همچنین رفتار و نگرش حرفه ای شخص در سطح یک پزشک مورد ارزیابی قرار می گیرد.

دو آزمون MCCQE به نوبه خود یکی از پیش نیازهای اصلی برای دریافت مجوز پزشکی در کانادا هستند. آزمون MCCQE 2 دارای دو بخش است و بر اساس عملکرد شما در این دو دسته ارزیابی می شود. در این آزمون نیز می توان به زبان انگلیسی یا فرانسوی شرکت کرد.

شرکت در آزمون MCCQE 2

ظرفیت این آزمون بسیار محدود است و باید برای شرکت در آن نام خود را از طریق حساب پزشکی خود به لیست اضافه کنید. متقاضیانی که در سال دوم اقامت خود یا بالا تر هستند، به صورت تصادفی انتخاب می شوند و دعوت نامه ای دریافت می کنند.

در صورتی که دعوت نامه ای دریافت کردید، باید ادامه روند درخواست را تکمیل کرده و هزینه مربوطه را پرداخت کنید. در صورتی که در زمان مشخص شده، ثبت نام را تکمیل نکرده و هزینه را پرداخت نکنید، شخص دیگری جایگزین شما می شود.  

شرایط کار پرستاران و پزشکان در کانادا و مدرک زبان آنها

همان طور که گفتیم، علاوه بر شرایط کار پرستاران و پزشکان در کانادا باید مهارت های زبان خود را اثبات کنند. مشاغل مربوط به مراقبت های بهداشتی و درمانی نیازمند ارتباطات قوی با بیماران بوده و باید تسلط کافی به زبان داشت.
در استان کبک پرستاران باید به زبان فرانسوی تسلط لازم را داشته باشند. زیرا بیشتر مردم این منطقه به زبان فرانسوی صحبت می کنند. 

اما در استان های دیگر کانادا تسلط به زبان انگلیسی برای کار به عنوان پزشک یا پرستار کافی است. برای ارائه مدرک زبان معتبر می توان در آزمون آیلتس شرکت کرد. نمره مورد قبول در آزمون آیلتس 7.5 بوده و کمتر از این نمره برای مشاغل پزشکی و پرستاری قابل قبول نمی باشد.

شرایط کار پزشکان در کانادا به عنوان یک پزشک مستقل

اگر شرایط کار پرستاران و پزشکان در کانادا را دارید و تصمیم دارید، با مهاجرت به کانادا به صورت مستقل کار کنید و یک کلینیک در این کشور داشته باشید، باید مجوز مربوطه را دریافت کنید.

برای دریافت مجوز باید در یک برنامه ارزیابی به نام PRE شرکت کنید. این برنامه در هر ایالت کانادا به صورت مستقل برگزار شده و پس از کسب مجوز مربوطه و مجوزهای مربوط به کسب و کار در کانادا می توان به عنوان پزشک مستقل در کانادا مشغول به کار شد.

شرایط کار پرستاران در کانادا

اگر به عنوان یک پرستار قصد کار در کانادا را دارید، باید شرایط کار پرستاران و پزشکان در کانادا را دارا باشید و به عنوان یک پرستار برای احراز شرایط در انجمن پرستاران کانادا ثبت نام کنید. در کانادا شرایط ثبت نام توسط استان ها و مناطق جداگانه تعیین می شود. به همین دلیل پرستاران باید ابتدا به نهاد نظارتی پرستاری استانی که قصد کار در آن را دارند، مراجعه کنند.

شما باید برای واجد شرایط کار پرستاران و پزشکان در کانادا بودن، مدارک تحصیلی خود را ارائه بدهید تا ارزیابی شود. زمانی که مدارک تحصیلی معادل برنامه های آموزش پرستاری در کانادا تلقی شد، سازمان تنظیم مقررات پرستاری الزامات دیگر برای درخواست شما را بررسی می کند. این الزامات می تواند شامل، سابقه کار، شخصیت پرستار، تسلط به زبان، عدم سابقه کیفری و ثبت نام در حوزه قضایی مربوطه باشد.

پس از ارزیابی مثبت از شرایط درخواست، ایالت های کانادا به استثنای استان کبک از پرستاران می خواهند، در آزمون پرستاری کانادا (RN) ثبت نام کنند. در حال حاضر این آزمون تنها در کانادا برگزار می شود. اگر شما بتوانید این آزمون را با موفقیت پشت سر بگذارید، واجد شرایط کار پرستاران و پزشکان در کانادا کار به عنوان پرستار در کانادا هستید.

شرایط کار پرستاران در کانادا
\

کار پرستاران در استان کبک

استان کبک سیاستی برای مهاجرت پرستاران ایجاد کرده است، که باعث افزایش تقاضا برای مهاجرت به این منطقه شده است. در کبک حقوق مشاغل مربوط به گروه درمان بالا است.
این ایالت سعی دارد، بهترین متخصصان بین المللی در شغل پرستاری را به شهرهای مختلف خود جذب کند. این سیستم بهترین برنامه برای اخذ اقامت دائم کانادا بوده و پرستاران واجد شرایط کار پرستاران و پزشکان در کانادا می توانند برای آن اقدام کنند.

از طریق این برنامه می توانید بدون پیشنهاد شغلی با تحصیلات بین المللی برای اقامت دائم کانادا اقدام کنید. این برنامه برحسب امتیاز بوده و فاکتورهای مختلفی مثل سن، تحصیلات، منطقه آموزش، تجربه کاری، مهارت های زبان و غیره در امتیاز بندی موثر هستند.

اگر بتوانید، در این سیستم امتیازبندی حداقل امتیاز مورد نظر را کسب کنید، واجد شرایط کار پرستاران و پزشکان در کانادا اخذ گواهی کبک می شوید.
میزان قابل توجهی از امتیاز به مهارت زبان فرانسوی بستگی دارد. اما با این وجود بسیاری از پرستاران قادر به کسب امتیاز لازم بدون کسب امتیاز در مهارت های زبان فرانسوی هستند. این پرستاران می توانند برای فاکتور منطقه آموزش و فاکتور مربوط به تحصیلات امتیاز بالایی دریافت کنند.

شرایط کار پرستاران و پزشکان در کانادا برای اقامت کانادا

از آن جایی که انجمن پرستاران کانادا (CNA) پیش بینی کرده است، تا سال های آینده کانادا با کمبود پرستار روبرو می شود؛ پرستاران با تحصیلات بین المللی می توانند برای کار موقت در کانادا اقدام کنند. این پرستاران باید پیشنهاد شغلی معتبری از کانادا دریافت کرده و برای اخذ اجازه کار اقدام کنند.

برای شروع این روند شما باید به عنوان یک پرستار تحصیل کرده خارج از کانادا، مدارک تحصیلی خود را برای ارزیابی و معادل سازی ارائه دهید. از آن جایی که برای ارزیابی مدارک نیازی به حضور شخص در کانادا نیست، می توانید در طول مراحل ارزیابی به کانادا سفر نکنید. پس از ارزیابی مدارک و تایید آن ها شما می توانید به عنوان پرستار در کانادا ثبت نام کنید.
پس از آن باید برای اخذ پیشنهاد کار و اجازه کار در کانادا مراحلی را طی کنید. برای تسهیل فرآیند یافتن پیشنهاد شغلی، برخی استان ها خدماتی را برای کمک به یافتن فرصت های شغلی ارائه می دهند.

شرایط کار پرستاران در کانادا - دریافت اقامت موقت کانادا

سوالات متداول

شرایط کار پرستاران در کانادا چیست؟

شما باید برای داشتن شرایط کار پرستاران و پزشکان در کانادا، مدارک تحصیلی خود را ارائه بدهید تا ارزیابی شود. زمانی که مدارک تحصیلی معادل برنامه های آموزش پرستاری در کانادا تلقی شد، سازمان تنظیم مقررات پرستاری الزامات دیگر برای درخواست شما را بررسی می کند. این الزامات می تواند شامل، سابقه کار، شخصیت پرستار، تسلط به زبان، عدم سابقه کیفری و ثبت نام در حوزه قضایی مربوطه باشد.

شرایط کار پزشکان در کانادا به صورت یک پزشک مستقل چیست؟

برای دریافت مجوز باید در یک برنامه ارزیابی به نام PRE شرکت کنید. این برنامه در هر ایالت کانادا به صورت مستقل برگزار شده و پس از کسب مجوز مربوطه و مجوزهای مربوط به کسب و کار در کانادا می توان به عنوان پزشک مستقل در کانادا مشغول به کار شد.

آزمون ارزیابی ملی (NAC) چیست؟

آزمون NAC یک آزمون کلینیکال ساختار یافته است. در این آزمون چند بخش وجود دارد. هر بخش یک سناریوی کلینیکال است و شخص متقاضی 10 دقیقه فرصت دارد، از آن عبور کند.

متوسط حقوق پزشکان در کانادا چقدر است؟

متوسط حقوق پزشکان در کانادا همانند دیگر کشورها به تخصص پزشک بستگی دارد. از سال 2018 متوسط حقوق سالانه یک پزشک خانواده در کانادا 281000 دلار، پزشک متخصص 360000 دلار و  حقوق یک متخصص جراح 481000 دلار است.

5/5 - (2 امتیاز)
مقالات مشابه
ویزای همراه کشور کانادا ویزای همراه کشور کانادا

سیاست های مهاجرتی سخاوتمندانه کشور کانادا این امکان را برای متقاضیان فراهم آورده است تا هم...

سایت های کاریابی در کانادا سایت های کاریابی در کانادا

سایت‌ های کاریابی در کانادا یکی از متداول‌ترین راه‌هایی که جویندگان کار در کانادا استفاد...

کار در کانادا کار در کانادا

کار در کانادا با توجه به وسعت خاک کشور کانادا و جمعیت کمی که دارد تقاضای قابل توجهی دارد. ال...

نظرات کاربران
Call Now Button