شرایط کار پرستاران و پزشکان در عمان و نحوه اخذ مجوز کار در عمان در این مطلب مورد بررسی قرار می گیرد. این مقاله توسط موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان تهیه شده و در اختیار شما قرار گرفته است. امیدواریم مطالب ذکر شده برای پرستاران و پزشکان مفید باشد.
در صورتی که به اطلاعات بیشتری در رابطه با شرایط کار پرستاران و پزشکان در عمان نیاز داشتید، می توانید با کارشناسان موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان تماس گرفته و از مشاوره رایگان تلفنی استفاده کنید.

شرایط کار پرستاران و پزشکان در عمان

شرایط بازار کار پرستاران و پزشکان در عمان

عمان کشوری است، که نیاز شدیدی به نیروی کار خارجی دارد. در حال حاضر حدود 650000 نیروی کار خارجی در عمان مشغول به کار هستند. نکته جالب در رابطه با شرایط کار پرستاران و پزشکان در عمان این است، که متوسط درآمد پزشکان در عمان در مقایسه با بسیاری از کشورهای اروپایی بالاتر است.
طبق آخرین آمار در سال 2019 متوسط درآمد پزشکان در عمان حدود 10737 دلار بوده است. ساعات کاری در عمان در هفته 40 تا 48 ساعت است و از یکشنبه تا پنجشنبه می باشد.

پزشکان و پرستاران در عمان می توانند در بیمارستان ها، مراکز درمانی، کلینیک ها، خانه های سالمندان یا حتی در موسسات آموزشی استخدام شوند.
به دلیل توسعه زیرساخت های مراقبت های بهداشتی و کمبود متخصصان تحصیل کرده، بازار کار عمان و بیمارستان ها به شدت به دنبال استخدام متخصصان بهداشت هستند. شرکت های زیر در میان بزرگ ترین و مشهورترین کارفرمایان بخش بهداشت قرار دارند.

  • My Clinic
  • Pulsemed LLC
  • Starcare First Medical Center
  • Taiba Medserv LLC
  • Yas Medical Center

مدارک کار پرستاران و پزشکان در عمان

برای مهاجرت به عمان و کار در این کشور به عنوان پزشک یا پرستار باید مدارک زیر را جمع آوری کرده و در زمان درخواست این اسناد را ارائه دهید.

  • پاسپورت معتبر
  • مدارک تحصیلی مربوط به دانشکده پزشکی
  • سندی که اثبات کند، پزشک دوره کارآموزی یا اقامت دوره ای را در یک بیمارستان به پایان رسانده است.
  • اثبات سابقه کار، که برای تایید آن باید سندی از بیمارستانی که قبلا در آن کار می کرده اید، ارائه دهید. میزان سابقه کار باید حداقل 3 سال باشد. سابقه کار پزشکان متخصص باید مربوط به تخصص آن ها بوده و سند ارائه شده باید توسط بیمارستان تایید شده باشد.
  • مجوز کار در کشور مبدا که باید تاریخ آن مربوط به سال های اخیر باشد.
  • مدارک کسب تخصص برای پزشکان متخصص
مدارک کار پرستاران و پزشکان در عمان

شرایط آزمون پرومتریک (Prometric) عمان

عمان به دنبال جذب متخصصان پزشکی و پرستاری است. بازار کار این کشور به پزشکان و پرستاران نیاز جدی دارد. اما یکی از شرایط کار در عمان برای مشاغل پزشکی، علاوه بر داشتن مدرک تحصیلی لازم، قبولی در آزمون پرومتریک است.
آزمون پرومتریک برای معادل سازی مدارک تحصیلی پزشکان و پرستاران برگزار می شود. در کشورهایی مثل امارات، مالزی، ترکیه و عمان امکان شرکت در این آزمون وجود دارد. لازم است، شرایط این آزمون را بدانید، تا بتوانید مجوز کار در عمان را کسب کنید.

در عمان شورای تخصصی پزشکی عمان (OMSB) بر صدور مجوزهای کار پزشکی و پرستاری نظارت می کند. در واقع این شورا آزمون پرو متریک را معیاری اساسی برای ارزیابی متقاضیان و اخذ مجوز کار پزشکی و پرستاری می داند.
پزشکان، پرستاران، داروسازان، متخصصین آزمایشگاه، میکروب شناسان، رادیولوژیست ها، متخصصان دیالیز کلیه، متخصصان اطفال و فیزیوتراپیست ها شرایط شرکت در این آزمون را دارند.
برای شرکت در این آزمون داشتن حداقل مدرک کارشناسی و پاسپورت معتبر ضروری می باشد. آزمون پرومتریک به زبان انگلیسی بوده و امکان شرکت در آزمون به زبان های دیگر وجود ندارد.
در صورتی که شخص متقاضی در این آزمون قبول نشود، می تواند تا 3 بار در آزمون شرکت کند. پس از قبولی در این آزمون شرکت کنندگان می توانند، جهت پیدا کردن شغل، رزومه و مدارک خود را برای کارفرمایان مختلف ارسال کنند.

شرایط مهاجرت پزشکان و پرستاران به عمان

همان طور که گفتیم، شرط ورود به بازار کار عمان و اخذ مجوز کار پزشکی و پرستاری قبولی در آزمون پرومتریک است. در صورتی که بتوانید در این آزمون قبول شوید، باید به دنبال پیشنهاد شغلی در عمان باشید.
معمولا کارفرمایان مصاحبه های شغلی را از طریق تماس تلفنی انجام می دهند. مصاحبه ها عموما کوتاه بوده و بر تخصص و تجربه پزشک یا پرستار تمرکز دارد.
در واقع مسئولان مربوطه با توجه به نامه پیشنهاد شغلی که توسط بیمارستان صادر می شود، مراحل صدور مجوز را تکمیل می کنند. در این مرحله با حمایت مالی بیمارستان یا مرکز درمانی مربوطه، روند اخذ ویزای کار عمان و اجازه اقامت در عمان شروع می شود. در واقع این مرحله، آخرین مرحله برای مهاجرت پرستاران و پزشکان و بهره مندی از مزایای کار در این کشور محسوب می شود.

نحوه مهاجرت پرستاران و پزشکان در عمان

پزشکان و پرستارانی که قصد کار در عمان را دارند، باید علاوه بر قبولی در آزمون هیئت متخصصان پزشکی عمان، تحت برنامه حمایت از ویزا قرار بگیرند. برای واجد شرایط بودن، شخص متقاضی باید بین 21 تا 60 سال سن داشته و پیشنهاد کار تاییده شده ای از بیمارستان یا یک کلینیک در عمان داشته باشد. کارفرما در این برنامه اسپانسر ویزای شخص متقاضی می شود.
کارفرما برای استخدام پزشکان و پرستاران خارجی باید از وزارت نیروی انسانی مجوز دریافت کند. حداقل تعداد شهروندان عمانی که باید در آن مرکز استخدام باشند، بررسی می شود، تا اجازه استخدام افراد خارجی داده شود.
در صورت تایید وزارت نیروی انسانی عمان، ویزای کار برای متقاضی صادر می شود. این ویزا برای مدت 2 سال اعتبار دارد. در واقع سه شرط ذکر شده چالش پزشکان و پرستاران برای کار در عمان است.
در صورتی که هر یک از این شرایط اخذ نشود، امکان دریافت مجوز کار برای شخص متقاضی وجود نخواهد داشت.

متوسط حقوق پرستاران و پزشکان در عمان

پرستارانی که در عمان مشغول به کار هستند، ماهانه به طور متوسط 3700 یورو حقوق دریافت می کنند. کمترین میزان حقوق 2300 یورو و بیشترین میزان حقوق پرستاران حدود 7100 یورو است. پرستاران در بخش های مختلف بیمارستان ها و مراکز درمانی و بهداشتی حقوق متفاوتی دریافت می کنند.

محدوده حقوق پزشکان در عمان ماهانه به طور متوسط 9000 یورو است. بالاترین میزان حقوق تقریبا 15300 یورو در ماه بوده و کمترین میزان دستمزد حدود 3300 یورو است. البته تخصص های مختلف پزشکی حقوق های بسیار متفاوتی دارند. در جدول زیر می توانید حقوق پزشکان با تخصص ها و پرستاران در بخش های مختلف را مشاهده کنید.

تخصص مورد نظرمتوسط حقوق ماهانه بر حسب ریال عمانمتوسط حقوق ماهانه بر حسب دلار آمریکا
روانشناس بالینی5580 ریال14495 دلار
متخصص پوست5010 ریال13014 دلار
متخصص تغذیه3320 ریال8624 دلار
پزشک قانونی4620 ریال12000 دلار
پزشک عمومی3540 ریال9196 دلار
مشاور ژنتیک2680 ریال6962 دلار
متخصص مغز و اعصاب5150 ریال13378 دلار
متخصص زنان و زایمان4540 ریال11794 دلار
چشم پزشک3510 ریال9118 دلار
بینایی سنج3840 ریال9975 دلار
متخصص اطفال4200 ریال10910 دلار
فیزیوتراپیست2820 ریال7326 دلار
پزشک اورژانس3820 ریال9923 دلار
پزشک سالمندان3230 ریال8390 دلار
رادیولوژی5560 ریال14443 دلار
متخصص مراقبت از پوست2490 ریال6468 دلار
پرستار مراقبت های ویژه1600 ریال4156 دلار
سر پرستار1540 ریال4000 دلار
پرستار ICU1480 ریال3845 دلار
پرستار بخش نوزاد2010 ریال5221 دلار
کمک پرستار1280 ریال3325 دلار
پرستار روان پزشکی1370 ریال3560 دلار

سخن پایانی

شرایط کار پرستاران و پزشکان در عمان و نحوه اخذ مجوز کار در عمان در این مطلب مورد بررسی قرار گرفت. در صورتی که قصد کار در عمان به عنوان پرستار یا پزشک را دارید، باید در آزمون پرومتریک عمان شرکت کرده و در این آزمون قبول شوید.
همچنین نیاز به پیشنهاد شغلی از کارفرما در عمان است. در این مطلب اطلاعات کاملی در مورد آزمون پرومتریک عمان و نحوه صدور مجوز برای پزشکان و پرستاران ارائه شد.
همچنین مدارک لازم برای مهاجرت به عمان و اخذ ویزای این کشور ذکر شد. حقوق پرستاران و پزشکان در تخصص های مختلف و شرایط بازار کار عمان توضیح داده شد.

سوالات متداول

متوسط حقوق پزشکان در عمان چقدر است؟

متوسط درآمد پزشکان در عمان حدود 10737 دلار بوده است. ساعات کاری در عمان در هفته 40 تا 48 ساعت است و از یکشنبه تا پنجشنبه می باشد.

شرایط مهاجرت پزشکان و پرستاران به عمان چیست؟

شرط ورود به بازار کار عمان و اخذ مجوز کار پزشکی و پرستاری قبولی در آزمون پرومتریک است. در صورتی که بتوانید در این آزمون قبول شوید، باید به دنبال پیشنهاد شغلی در عمان باشید و…

شرایط آزمون پرومتریک در عمان چیست؟

در کشورهایی مثل امارات، مالزی، ترکیه و عمان امکان شرکت در این آزمون وجود دارد. لازم است، شرایط این آزمون را بدانید، تا بتوانید مجوز کار در عمان را کسب کنید.

4.5/5 - (2 امتیاز)
مقالات مشابه
سایت و موسسات کاریابی در عمان سایت و موسسات کاریابی در عمان

اگر به دنبال فرصت‌های شغلی و مشاغل ایده آل در عمان هستید، باید ابتدا سایت‌ها و مؤسسات کاری...

مهاجرت و اقامت سرمایه گذاری در عمان مهاجرت و اقامت سرمایه گذاری در عمان

مهاجرت و اقامت سرمایه گذاری عمان یکی از روش های پر طرفدار برای مهاجران می باشد. سرمایه گذار...

کار در عمان کار در عمان

کار در عمان برای ایرانیان همواره مورد توجه بوده است و متقاضیان زیادی نیز از طریق کار قصد مه...

نظرات کاربران
Call Now Button