شرایط کار پرستاران و پزشکان در دانمارک و نحوه اخذ مجوز کار در دانمارک برای پرستاران و پزشکان در این مطلب مورد بررسی قرار می گیرد. متقضیانی که قصد کار در دانمارک به عنوان پزشک یا پرستار را دارند، احتمالا با این قبیل سوالات مواجه می شوند. چگونه می توان برای کار در دانمارک به عنوان پزشک یا پرستار اقدام کرد؟

در ادامه این مطلب پاسخ کلیه سوالات ارائه می شود. این مقاله توسط موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان تهیه شده و در اختیار شما قرار گرفته است. امیدواریم مطالب ذکر شده برای پرستاران و پزشکان مفید باشد.

شرایط کار پرستاران و پزشکان در دانمارک

شرایط کار پرستاران و پزشکان در دانمارک

دلایل زیادی برای تحصیل در دانمارک و جستجوی کار در این کشور وجود دارد. در درجه اول دانمارک دارای یک محیط کار جذاب با شرایط مطلوب است. در دانمارک شرایط خوبی برای خانواده متقاضیان نیز وجود دارد.
دانمارک کشوری امن و ایمن است. بسیاری از افراد خارجی با مهاجرت به دانمارک می توانند تعادل خوبی بین زندگی خانوادگی و کار خود ایجاد کنند. هفته کاری در دانمارک 37 ساعت است.

در این کشور سیستم رفاهی در شرایط مطلوبی بوده و یکی از خوش بخت ترین کشورهای جهان محسوب می شود. معمولا حقوق و شرایط اشتغال در بازار کار دانمارک با توافق نامه های کار جمعی تنظیم می شود.
این توافق نامه ها توسط اتحادیه های کارگری و انجمن های کارفرمایی گردآوری می شود. در رابطه با میزان کار پزشکان در دانمارک قانونی به نام قانون 11 ساعته وجود دارد. پزشکان هرگز نمی توانند بیش از 11 ساعت در یک شیفت کار کنند.
سیستم بهداشت و درمان دانمارک به خوبی سازمان دهی شده است. پزشکان متخصص وقت کافی برای بیماران دارند و می توانند با تمرکز بالا برای درمان آن ها تلاش کنند. از آن جایی که دستمزد پزشکان در دانمارک خوب است، برای به دست آوردن درآمد بیشتر نیازی به جایگزینی شغلی نیست و این امر منجر به درمان بهتر بیماران می شود.

مهاجرت از طریق کار پرستاران و پزشکان در دانمارک

اگر در کشوری غیر از دانمارک در رشته پرستاری یا پزشکی تحصیل کرده اید، می توانید برای مهاجرت به دانمارک و کار در این کشور اقدام کنید. برای این که مجوز کار به عنوان پرستار یا پزشک را در دانمارک دریافت کنید، باید شرایطی را داشته و دوره هایی را در دانمارک بگذرانید.
با ارائه ی مدارک لازم شخص می تواند ویزای دانمارک را دریافت کند. توجه داشته باشید که مجوز اقامت به منظور اخذ مجوز کار برای شما نیست.

برای اخذ ویزای دانمارک به منظور اخذ مجوز کار به عنوان پرستار یا پزشک باید شرایطی را دارا باشید. اداره ای به نام وزارت بهداشت (Danish Patient Safety Authority) باید آموزش پزشکی یا پرستاری شما را تایید کند. در زمان درخواست برای اجازه اقامت باید نسخه ای از این تاییدیه را ارائه دهید.

همچنین لازم است، تمکن مالی برای تامین هزینه های  خود و اعضای خانواده در طول نیمه اول اقامت را اثبات کنید. برای اثبات باید مستنداتی را همراه با درخواست ارائه دهید، که به شرح زیر است:

  • در صورتی که بدون اعضای خانواده و به تنهایی قصد مهاجرت به دانمارک را دارید، باید حداقل 37314 کرون (5018 یورو) داشته باشید.
  • اگر همراه با همسر خود قصد مهاجرت به دانمارک را دارید، باید مبلغ 74628 کرون (10036 یورو) داشته باشید.
  • تمکن مالی شما برای تامین هزینه فرزندان باید 74622 کرون (10035 یورو) باشد.
  • در صورتی که برای مهاجرت به دانمارک همسر و یک یا چند فرزند خود را همراه می برید، باید مبلغ 89532 کرون (12040 یورو) داشته باشید.

شما می توانید مبالغ ذکر شده را در حساب بانکی خود داشته و از طریق اظهار نامه بانکی آن را اثبات کنید. البته لازم است، از تاریخ صدور اظهار نامه بیشتر از 30 روز نگذشته باشد

مهاجرت از طریق کار پرستاران و پزشکان در دانمارک

شرایط اخذ ویزا پرستاران و پزشکان در دانمارک

قبل از اقدام برای اخذ ویزای دانمارک باید مدارک تحصیلی خود را برای معادل سازی به وزارت بهداشت دانمارک (DPSA) ارسال کنید. در صورتی که مدارک شما ارزیابی و تایید شد، می توانید برای اخذ ویزا اقدام کنید.
ویزایی که پزشکان و پرستاران برای مهاجرت به دانمارک دریافت می کنند، کمی متفاوت است. اعتبار ویزای پزشکان 5 ساله بوده و برای پرستاران ویزای 3 ساله صادر می شود.

پس از طی شدن این مراحل شخص می تواند به دانمارک مهاجرت کند. البته با اقامت در دانمارک اجازه کار در این کشور را ندارد و باید مراحل و دوره هایی را برای دریافت تایید از وزارت بهداشت دانمارک بگذراند.

شرایط درخواست کار پرستاران و پزشکان در دانمارک

در صورتی که تحصیلات دانشگاهی خود را خارج از دانمارک گذرانده باشید، باید برای کار در دانمارک مراحلی را طی کنید، تا واجد شرایط برای شغل پرستاری یا پزشکی باشید.
یکی از شرایط کار پرستاران و پزشکان در دانمارک این است، که اگر در زمان ارائه درخواست در وزارت بهداشت (Danish Patient Safety Authority)، از صدور مدرک پرستاری یا مدرک پزشکی شما بیش از 6 سال گذشته باشد، درخواست شما رد می شود.
مگر این که در زمان درخواست مدارکی را ارائه دهید، که نشان دهد به عنوان یک پرستار یا پزشک حرفه ای در این بازه زمانی 6 ساله حداقل به مدت 12 ماه تجربه کار دارید.

برای درخواست باید فرم مربوطه را پر کرده و به صورت الکترونیکی ارسال کنید. همچنین می توانید مدارک را مستقیما به وزارت بهداشت (DPSA) تحویل دهید.
پس از ارزیابی درخواست شما، در صورت تایید صلاحیت ها، نامه ای برای شما ارسال می شود، که شرایط اخذ مجوز کار در دانمارک را اطلاع می دهد. توجه داشته باشید، که این نامه به معنای دریافت مجوز کار نیست.

شرایط کار پرستاران و پزشکان در دانمارک | شرایط درخواست

شرایط کار پرستاران و پزشکان در دانمارک بدون نیاز به مدرک زبان

زبان دانمارکی یکی از سخت ترین زبان ها بوده و یادگیری آن مشکل می باشد. اما یکی از مزیت های مهاجرت به دانمارک به عنوان پرستار و پزشک، عدم نیاز به مدرک زبان در مراحل اولیه است.
در روند درخواست برای مجوز کار به عنوان پزشک یا پرستار در دانمارک نیازی به ارائه مدرک معتبر زبان انگلیسی یا دانمارکی نیست. همین موضوع باعث شده است، بسیاری از پزشکان و پرستاران برای مهاجرت، کشور دانمارک را انتخاب کنند.

اما پس از مهاجرت پرستاران به این کشور و پیش از شروع دوره های کلینیکال باید دوره زبان دانمارکی گذرانده شود. این دوره ها دو بار در سال برگزار می شوند و مراکز مختلف زبان برای شرکت در این دوره ها وجود دارد.
این آزمون دارای بخش های کتبی و شفاهی برای اثبات درک مطلب و مهارت ارتباط است. شما باید در آزمون شفاهی مربوط به مهارت ارتباطات حداقل نمره 10 را کسب کرده و در آزمون درک مطلب و مهارت ارتباطات کتبی حداقل نمره 7 را به دست آورید. با قبولی در این آزمون می توانید مراحل بعدی اخذ مجوز کار در دانمارک را دریافت کنید.

شرایط کار پزشکان در دانمارک – دوره 3 روزه وزارت بهداشت

پس از دریافت مدرک زبان باید برای دریافت مجوز کار در دانمارک به عنوان پزشک دوره ای را در وزارت بهداشت دانمارک گذراند. این دوره، به مدت 3 روز و در وزارت بهداشت دانمارک برگزار می شود.
دوره به صورت رایگان بوده و دارای وعده های غذایی است. دارای 3 ماژول است، که شامل آموزش گروهی و کار گروهی است. هر ماژول با یک آزمون کتبی به پایان می رسد. این ماژول ها به شرح زیر هستند:

  1. ماژول 1 (سازمان خدمات بهداشتی دانمارک): در ماژول اول شرکت کنندگان با خدمات بهداشتی دانمارک، سازمان آن، از جمله شکایات و احتمال جبران خسارت همچنین عملکرد نظارتی وزارت بهداشت در دانمارک آشنا می شوند.
  2. ماژول 2 (حقوق بیمار): هدف از ماژول دوم این است، که شرکت کنندگان در مورد حقوق اساسی بیمار اطلاعاتی کسب کنند. تمرکز بیشتر بر روی رضایت بیماران و افراد ناتوان و رازداری پزشکان است.
  3. ماژول 3 (تعهدات و حقوق متخصصان بهداشت و درمان): در آخرین ماژول شرکت کنندگان نمای کلی از تعهدات در رابطه با مقامات به دست می آورند. مواردی مانند نظارت بر متخصصان مراقبت های بهداشتی، چگونگی ثبت نام و حقوق آن ها ذکر می شود.

شما می توانید با ارسال یک ایمیل به وزارت بهداشت و ذکر نام، تاریخ تولد و شماره پرونده در این دوره ثبت نام کنید. حضور در تمامی ماژول ها اجباری است.

شرایط کار پزشکان در دانمارک | دوره 3 روزه وزارت بهداشت

شرایط اخذ مجوز کار برای پزشکان متخصص در دانمارک

اگر مدرک تخصصی پزشکی دارید و این تخصص در دانمارک وجود دارد، باید دوره کلینیکال 6-12 ماهه مخصوص پزشکان متخصص را بگذرانید. به عنوان مثال اگر شما یک پزشک عمومی هستید، باید به دنبال کار با یک پزشک عمومی دارای مدرک تایید شده تحصیلات تخصصی کارشناسی ارشد باشید.  
دپارتمان یا پزشک عمومی که دوره خود را پیش او می گذرانید، باید ارزیابی کند، که عملکرد و مهارت بالینی و ارتباطی شما چگونه است.

ارزیابی مدارک تحصیلی پایه و مدارک تخصصی شما انجام شده و پزشک عمومی بسته به طول دوره به طور مثال برای دوره های 6 ماهه باید در ماه های اول، سوم و ششم دوره، ارزیابی خود را به وزارت بهداشت ارسال کند.
در این دوره توانایی های شما در رابطه با آموزش تخصصی دانمارکی، ارزیابی می شود. اگر ارزیابی پزشک مورد نظر مثبت باشد، می توانید مجوز کار در دانمارک را دریافت کنید.
پس از اتمام این دوره باید خودتان به دنبال کار در دانمارک باشید. می توانید فرصت های شغلی در بیمارستان ها را پیدا کرده و برای آن ها درخواست ارسال کنید.

شرایط اجازه کار مستقل برای پزشکان در دانمارک

شما به عنوان پزشک می توانید در اولین فرصت و حدود 1 ماه قبل از اتمام دوره کلینیکال، مجوز کار مستقل را درخواست کنید. هزینه مجوز کار مستقل 1206 کرون (162 یورو) است.
پس از درخواست به عنوان یک متخصص بهداشت در لیست قرار می گیرید. زمانی که مجوز کار مستقل را به عنوان پزشک کسب کردید، می توانید آموزش های تخصصی را شروع کنید.

شرایط اجازه کار مستقل برای پزشکان در دانمارک

شرایط اخذ مجوز کار برای پرستاران در دانمارک

برای استخدام در مراکز بهداشتی و درمانی دانمارک لازم است، پس از تایید درخواست، مهاجرت به این کشور و شرکت در دوره زبان دانمارکی، دوره کلینیکال 6 ماهه ای بگذرانید. هدف این دوره ارزیابی مهارت های بالینی و ارتباطی شما است.
برای شرکت در این دوره باید خودتان به دنبال موقعیت های مناسب باشید و برای آن ها در خواست ارسال کنید. شرط مهم در این دوره پیدا کردن موقعیت استخدام به صورت تمام وقت است. همچنین باید اطمینان حاصل کنید، آن مرکز یا نهاد برای تشکیل دوره کلینیکال تایید شده است.

قبل از شروع دوره کلینیکال نیاز به مجوز ارزیابی (مجوز موقت) دارید. زمانی که موقعیتی به شما پیشنهاد شد، باید فرم ارزیابی را در وبسایت وزارت بهداشت پر کنید. هنگام درخواست مجوز موقت باید رزومه ای به روز شده ارسال کنید.
همچنین باید اطمینان حاصل کنید، مقامات بهداشتی در کشوری که قبلا به عنوان پرستار مشغول به کار بوده اید، اظهاراتی در رابطه با تایید شما به وزارت بهداشت دانمارک ارسال کرده اند.
زمان پردازش درخواست حداقل 14 روز از زمان ارسال کامل مدارک طول می کشد. زمانی که دوره کلینیکال را به پایان رسانده و وزارت بهداشت ارزیابی مثبتی از بخش مورد نظر دریافت کرد، مجوز دانمارکی برای شغل پرستاری به شما اعطا می شود. 

مدارک و شرایط کار پرستاران و پزشکان در دانمارک

برای کار در دانمارک باید مدارکی را ارائه داد، تا ویزا و اجازه اقامت برای شخص متقاضی صادر شود. پرستاران برای مهاجرت به دانمارک لازم است، مدارک زیر را جمع آوری کرده و ارائه دهند.

  • مدرک کارشناسی پرستاری از دانشگاه های معتبر
  • در برخی موارد نیاز به گذراندن دوره پرستاری است.
  • مدارک شناسایی اعضای خانواده و سند ازدواج
  • اثبات تمکن مالی برای تامین هزینه های زندگی خود و خانواده در طول اقامت

پزشکان نیز باید مدارک زیر را برای مهاجرت به دانمارک ارائه دهند.

  • مدرک تحصیلی پزشکی
  • بررسی و دریافت تاییدیه از سازمان بهداشت و بیماران دانمارک
  • اثبات تمکن مالی
مدارک و شرایط کار پرستاران و پزشکان در دانمارک

مدارک مورد نیاز برای دریافت مجوز کار پرستاران و پزشکان در دانمارک

پس از مهاجرت به دانمارک باید مدارکی را به وزارت بهداشت ارائه دهید، تا درخواست مجوز کار بررسی شود. این مدارک به شرح زیر است:

  • پاسپورت به همراه کپی
  • گواهی تغییر نام در صورت وجود
  • لیستی از شرایط و سابقه کار شما به ترتیب زمان
  • مدارک تحصیلی
  • متن دقیق برنامه مطالعاتی در موسسه آموزشی حاوی اطلاعات مورد نظر شامل شرایط پذیرش، مدت زمان تحصیل، آموزش نظری (دروس و ساعت هر موضوع)، آموزش بالینی (مدت زمان طی شده) و ذکر بخش ها و تعداد هفته ها در هر بخش
  • در صورتی که بیش از 6 سال از ارائه مدرک تحصیلی شما گذشته باشد، اثبات 12 ماه اشتغال به عنوان پرستار یا پزشک و به صورت تمام وقت لازم است.
  • فرم و گواهی نامه از موسسه آموزشی، که حتما باید از طرف موسسه ارسال شده و روی پاکت آن قید شود. در صورتی که شخص متقاضی آن را ارسال کند، گواهی نامه مورد تایید نخواهد بود.
  • گواهی مقامات بهداشتی در آخرین کشور محل کار یا کشور محل اقامت. این گواهی باید تایید کند، که شما از نظر قانونی مجاز به انجام کار به عنوان پرستار یا پزشک هستید و سو رفتار نداشته اید. مرجع بهداشتی مربوطه باید مستقیما گواهی را برای وزارت بهداشت ارسال کند.
  • مستندات تکمیلی در صورت وجود در ارزیابی صلاحیت های شما بسیار تاثیرگذار است.

مزایای کار پرستاران و پزشکان در دانمارک

در دانمارک فرصت های شغلی خوبی برای پرستاران و پزشکان از سراسر دنیا وجود دارد. کار در دانمارک شرایط خوبی را برای شخص متقاضی و اعضای خانواده او ایجاد می کند.
به همین دلیل تقاضا برای مهاجرت به این کشور و کار در مراکز بهداشتی و درمانی آن زیاد است. برخی از مهم ترین مزایای مهاجرت به دانمارک برای پرستاران و پزشکان به شرح زیر است:

  • عدم نیاز به مدرک زبان برای مهاجرت به دانمارک (البته گذراندن دوره زبان دانمارکی بعد از مهاجرت به این کشور ضروری است.)
  • امکان اقدام با کمترین هزینه
  • امکان اخذ ویزا برای اعضای خانواده از ابتدای اقامت
  • امکان کار در دانمارک بدون محدودیت سنی
  • دریافت اقامت 3 ساله دانمارک و قابلیت تمدید آن تا 5 سال
  • امکان اخذ اقامت دائم دانمارک برای خود و اعضای خانواده
مزایای کار پرستاران و پزشکان در دانمارک

متوسط حقوق پزشکان و پرستاران در دانمارک

پرستاران در دانمارک به طور متوسط ماهانه 4280 یورو حقوق دریافت می کنند. کمترین میزان حقوق پرستاران حدود 2180 یورو و بیشترین میزان حقوق 6600 یورو است. یکی از عوامل مهم در تعیین حقوق میزان سابقه کار افراد است.
به عنوان مثال پرستاری که کمتر از 2 سال سابقه کار دارد، حدود 2450 یورو در ماه دریافت می کند. در حالی که انتظار می رود فردی که بین دو تا 5 سال سابقه کار دارد، 31% حقوق بیشتری دریافت کرده و دستمزد او به 3200 یورو برسد.

افرادی که در بخش بهداشت و پزشکی دانمارک کار می کنند، معمولا ماهانه حدود 8160 یورو حقوق دریافت می کنند. کمترین میزان حقوق 1710 یورو و بیشترین میزان حقوق در این بخش حدود 24300 یورو ثبت شده است.
البته حقوق در تخصص های مختلف پزشکی بسیار متفاوت است. در جدول زیر می توانید متوسط حقوق پزشکان در تخصص ها و پرستاران در بخش های مختلف را مشاهده کنید.

تخصص مورد نظرمتوسط حقوق بر حسب کرونمتوسط حقوق بر حسب یورو
پزشک متخصص آلرژی77000 کرون10400 یورو
تکنسین بیهوشی42200 کرون5700 یورو
شنوایی سنج73300 کرون9900 یورو
متخصص بهداشت رفتاری46800 کرون6300 یورو
متخصص قلب و عروق149000 کرون20000 یورو
مدیر کلینیک57900 کرون7800 یورو
متخصص اعصاب و روان بالینی84000 کرون11300 یورو
روانشناس بالینی124000 کرون16700 یورو
پرستار مراقبت های ویژه33800 کرون4500 یورو
دندان پزشک99000 کرون13300 یورو
متخصص تغذیه77500 کرون10400 یورو
پزشک بخش اورژانس90000 کرون12100 یورو
پزشک قانونی106000 کرون14300 یورو
سر پرستار38900 کرون5200 یورو
پرستار بخش ICU33600 کرون4500 یورو
تکنسین پزشکی هسته ای43400 کرون5800 یورو
متخصص زنان و زایمان108000 کرون14500 یورو
چشم پزشک89100 کرون12000 یورو

سخن پایانی

شرایط کار پرستاران و پزشکان در دانمارک و نحوه کار در دانمارک در این مطلب مورد بررسی دقیق قرار گرفت. اگر می خواهید به عنوان پرستار یا پزشک در دانمارک مشغول به کار شوید، نیاز به مجوز کار پرستاران و پزشکان دارید.
در این مطلب به طور کامل توضیح دادیم، که برای اخذ مجوز کار باید چه مراحلی را طی کرد و چه مدارکی را باید به سازمان مربوطه ارائه داد. همچنین در رابطه با مدارک اولیه و مهاجرت به دانمارک اطلاعاتی عنوان شد. برای افرادی که می خواهند، میزان حقوق پرستاران و پزشکان در دانمارک را بدانند، جدولی تحت این عنوان در مطلب قرار گرفته است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد شرایط کار پرستاران و پزشکان در دانمارک می توانید با کارشناسان مجرب ما در موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان تماس گرفته و از مشاوره رایگان تلفنی استفاده کنید.
همچنین می توانید در بخش دیدگاه، که پایین همین مطلب قرار دارد، سوالات خود را مطرح کرده تا کارشناسان در سریع ترین زمان ممکن پاسخ شما را ارسال کنند.

سوالات متداول

متوسط حقوق پرستاران در دانمارک چقدر است؟

پرستاران در دانمارک به طور متوسط ماهانه 4280 یورو حقوق دریافت می کنند. کمترین میزان حقوق پرستاران حدود 2180 یورو و بیشترین میزان حقوق 6600 یورو است.

مدارک پزشکان برای مهاجرت به دانمارک چیست؟

1. مدرک تحصیلی پزشکی
2. بررسی و دریافت تاییدیه از سازمان بهداشت و بیماران دانمارک
3. اثبات تمکن مالی

شرایط استخدام در مراکز پزشکی و درمانی دانمارک چیست؟

برای استخدام در مراکز بهداشتی و درمانی دانمارک لازم است، پس از تایید درخواست، مهاجرت به این کشور و شرکت در دوره زبان دانمارکی، دوره کلینیکال 6 ماهه ای بگذرانید. هدف این دوره ارزیابی مهارت های بالینی و ارتباطی شما است.

4/5 - (3 امتیاز)
مقالات مشابه
آب و هوای کشور دانمارک آب و هوای کشور دانمارک

کشور دانمارک یکی از کشورهای اروپایی می باشد که در شمال اروپا قرار گرفته است. بسیاری از دانش...

تحصیل پزشکی در کشور دانمارک تحصیل پزشکی در کشور دانمارک

تحصیل پزشکی در کشور دانمارک حدود 6 سال طول می کشد و دورس به 2 زبان دانمارکی و انگلیسی ارائه م...

تحصیل در رشته پرستاری دانمارک تحصیل در رشته پرستاری دانمارک

تحصیل در رشته پرستاری دانمارک و دریافت مدرک پرستاری در کشور دانمارک بر اساس نوع رشته انتخا...

نظرات کاربران
سودابه سراوند

سلام الان دانمارک مدارک چه ماهی رو داره بررسی میکنه ، برای پرستارا؟؟

آتیه آفرینان

با سلام. بستگی داره که مدارکتون رو کی میفرستید.

مشاهده نظرات بیشتر
Call Now Button