شرایط و هزینه زندگی در لیختن اشتاین(Liechtenstein)

کشور لیختن اشتاین از شرق و شمال با کشور اتریش و از غرب و جنوب با سوئیس همسایه می شود. پایتخت لیختن اشتاین، شهر فادوتس است اما بزرگترین شهر آن شان است.زمان رسمی این کشور آلمانی و واحد پول آن فرانک سوئیس می باشد.کوههای آلپ در قسمت شرقی این کشور قرار دارد و همچنین رود راین و سامینا از این کشور نیز عبور می کنند.آب و هوای این کشور معتدل است و البته ناگفته نماند که زمستان های سرد و خشکی دارد.

در لیختن اشتاین سطح جرم و جنایت کم است و اقدامات معمولی و معقول برای حفظات از وسایل شخصی کافی است و از امنیت بالایی برای سفرگردشگران خارجی برخورداراست. البته ناگفته نماند که لیختن اشتاین هر چقدر که برای مسافران خارجی امن است به همان میزان نیز از ناامنی کلاهبرداری برخوردار است.

درداخل خاک لیختن اشتاین، تنها یک زمین برای فرود بالگرد در بالزرس وجود دارد. نزدیک ترین فرودگاه ها به آن عبارتند از سنت گالن و آلترنهاین در سوئیس و فرودگاه فریدریش هافمن در آلمان که البته پروازهای محدودی دارد. نزدیک ترین فرودگاه به لیختن اشتاین، فرودگاه زوریخ در سوئیس است.

برای استفاده از وسایل نقلیه، می توانید بلیط های اتوبوس را خریداری کنید و به راحتی به مسافرت در لیختن اشتاین، چه درون شهری و چه بین شهری بپردازید. اما، به خاطر داشته باشید که همیشه باید گذرنامه ی شما، همراهتان باشد. برای سهولت در سفر شما می توانید بلیط هایی با اعتبار یک هفته نیز خریداری نمایید.

به دلیل تشابهات مشترک و زیاد بین کشور سوئیس و لیختن اشتاین، باید غذاهای محلی و معروف این دو کشور را یکسان دانست اما اگر بخواهیم به یک غذای منحصر به فرد و کاملا محلی لیختن اشتاین اشاره کنیم ،می توانیم  کِزکِنوپفِله، نام ببریم. این غذا بر خلاف اسم سختش، از پاستا و پیاز شیرین در سس پنیر تهیه می شود.

قیمت ها در لیختن اشتاین نسبت به همسایگان در حالت برابری قرار دارد و برای خرید می توانید از یورو هم استفاده کنید.در لیختن اشتاین، هزینه ها دقیقا همانند سوئیس است و همانطور که می دانید، سوئیس و لیختن اشتاین جز کشورهای گران دنیا محسوب می شوند. در لیختن اشتاین، چند رستوران بزرگ وجود دارد که بسیار محبوب  هستند و حتی در جاده های این کشور نیز تبلیغات آنان به چشم می خورد. به هر حال اگر بودجه ی شما برای خرج کردن در این رستوران های گران، محدود است، پیشنهاد می کنیم حتما به نانوایی های کوچکی که در شهرها هستند بروید و حتما از شیرینی های تازه ی آن مخصوصا، شیرینی رولی آن بخرید و نوش جان کنید.

شرایط و هزینه زندگی در لیختن اشتاین

شرایط و هزینه زندگی در لیختن اشتاین

چندین هتل در لیختن اشتاین وجود دارد اما بسیار گران هستند و طبق توصیه ای که در زمینه ی استفاده از رستوران ها کردیم، پیشنهاد می کنیم اگر بودجه ی شما محدود است، از خوابگاه واقع در شان استفاده کنید البته این خوابگاه در فصل زمستان بسته است. اما نگران نباشید، می توانید از کمپینگ هایی که در کلیسا ها هستند استفاده کنید. این خوابگاه ها دارای قیمتی مناسب، امکانات خوب، کیفیت مناسب و رفتاری دوستانه هستند و خاطره ای خوش برای شما می سازند. از جمله کمپین های دیگر، تیرسن در وادوز و بندرن در لیختن اشتاین است.

گروه آتیه آفرینان – مجری و ارایه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
تحصیل در لیختن اشتاین تحصیل در لیختن اشتاین

کشور لیختن اشتاین کشوری کوچک در اروپا است،پایتخت آن شهر فادوتس است و زبان رسمی آن آلم...

بازار کار رشته زبان در لیختن اشتاین بازار کار رشته زبان در لیختن اشتاین

بازار کار رشته زبان در لیختن اشتاین  دریافت ویزای کار در بازار کار رشته زبان در لیختن اشتای...

بازار کار مهندسی برق در لیختن اشتاین بازار کار مهندسی برق در لیختن اشتاین

کشور لیختن اشتاین در قلب قاره اروپا واقع شده است که جز منطقه اقتصادی اروپا محسوب می شود . ای...

نظرات کاربران
Call Now Button