شرايط و هزينه هاى زندگى در سوئد یکی از مهم ترین معیارهایی است که متقاضیان برای مهاجرت به این کشور نیاز است تا به مطالعه و بررسی دقیق آن بپردازند.
اگر قصد مهاجرت به سوئد را داشته باشید احتمالا سوالات بسیاری در زمینه شرايط و هزينه هاى زندگى در سوئد برای شما به وجود می آید. هزینه های زندگی در کدام شهر ارزان تر است؟ هزینه های زندگی و شرایط آن در سوئد به چه صورت است؟ میزان درآمد در سوئد چقدر است؟

و سوالات بسیاری دیگر که پاسخ تمام آنها در این مقاله توضیح داده می شود. این مطلب توسط متخصصان موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان تهیه شده است. امید است که مطالب پیش رو بتواند برای شما مفید واقع شود.
همچنین برای پاسخ بهتر به سوالات خود در رابطه با شرايط و هزينه هاى زندگى در سوئد می توانید با کارشناسان موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان تماس حاصل فرمایید و از مشاوره رایگان تلفنی بهره مند شوید.

برای اطلاعات بیشتر درباره تحصیل در سوئد کلیک کنید.

شرایط و هزینه های زندگی در سوئد
شرایط و هزینه های زندگی در سوئد

شرايط و هزينه هاى زندگى در سوئدشرایط زندگی در سوئد

کشور سوئد در شمال اروپا در حوزه اسکاندیناوی قرار گرفته است و با کشورهای فنلاند، خلیج بوتنی، دانمارک مرز مشترک دارد. کشور سوئد از نظر شاخص درآمد یکی از ثروتمند ترین کشورهای جهان به حساب می آید که امکانات رفاهی قابل توجهی برای شهروندان خود فراهم آورده است. به همین سبب افراد زیادی هر ساله قصد مهاجرت به این کشور را می کنند.
پایتخت سوئد شهر استکهلم است. زبان رسمی این کشور سوئدی و واحد پول این کشور کرون سوئد نام دارد. سوئد با وسعتی در حدود 450000 کیلومتر مربع، در حدود 10 میلیون نفر جمعیت دارد. کشور سوئد به دلیل سطح رفاه اجتماعی بالایی که دارد و افراد زیادی هر ساله قصد مهاجرت به سوئد را دارند.

اما از طرف دیگر شرایط سرد آب و هوایی نیز در بعضی از نقاط این کشور به دلیل نزدیکی به قطب، شرایط خاص و ویژه ای را برای زندگی به وجود آورده است.
افرادی که در کشور های معتدل زندگی کرده باشند، شرایط جوی سوئد می تواند برای زندگی افراد سخت و طاقت فرسا باشد. کشور سوئد از نظر اقتصادی در سطح مطلوبی است و حضور شرکت ها و برند های مهم تجاری در این کشور سبب شده است که زمینه های کاری مناسب بسیاری ایجاد شود. از نظر زندگی نیز از استاندارد های بالایی برخوردار می باشد.

برای اطلاعات بیشتر درباره کار در سوئد کلیک کنید.

شرایط زندگی در سوئد

شرايط و هزينه هاى زندگى در سوئدهزينه هاى زندگى در سوئد

یکی از مسائل مهمی که افراد قبل از اقدام به مهاجرت به سوئد باید به آن توجه کنند هزینه های زندگی در این کشور است. سطح زندگی در سوئد بالا است و میانگین هزینه های زندگی در این کشور، به عواملی همچون استان، شهر محل زندگی و تعداد افراد خانواده بستگی دارد.

در کشور سوئد متوسط حقوق ماهیانه یک فرد به طور خالص و پس از کسر مالیات، 25,762.26 kr کرون سوئد می باشد و هزینه های ماهیانه یک نفر در حدود 8،223.49 kr کرون (معادل 946.67 دلار آمریکا)، بدون هزینه اجاره تخمین زده شده است.
هزینه های زندگی در سوئد به طور متوسط 83.64 درصد بیشتر از ایران و اجاره مسکن نیز در سوئد، به طور متوسط 57.40 درصد بیشتر از ایران است. در جدول زیر می توانید لیست ریز قیمت های مواد غذایی، کالا، املاک و برخی خدمات در سوئد را طبق آخرین آمار سال 2021 مشاهده نمایید:

برای اطلاعات بیشتر درباره سرمایه گذاری در سوئد کلیک کنید.

عنوانهزینه (کرون)
غذا برای 2 نفر در رستوران متوسط650.00 kr
شیر (1 لیتر)11.38 kr
یک قرص نان تازه (500 گرم)22.16 kr
برنج (سفید) (1 کیلوگرم)25.65 kr
تخم مرغ (عدد 12)29.41 kr
مرغ (1 کیلوگرم)86.59 kr
گوشت گاو (1 کیلوگرم)160.86 kr
سیب (1 کیلوگرم)26.73 kr
موز (1 کیلوگرم)22.23 kr
پرتقال (1 کیلوگرم)25.37 kr
گوجه فرنگی (1 کیلوگرم)30.36 kr
سیب زمینی (1 کیلوگرم)11.62 kr
پیاز (1 کیلو گرم)12.32 kr
آب (بطری 1/5لیتری)14.03 kr
بلیط یک طرفه (حمل و نقل محلی)31.50 kr
تاکسی 1 کیلومتر (تعرفه عادی)17.23 kr
بنزین (1 لیتر)15.38 kr
شارژ ماهانه ی آپارتمان 85 متر مربعی762.76 kr
اجاره آپارتمان (1 اتاق خواب) در مرکز شهر7,513.55 kr
اجاره آپارتمان (1 اتاق خواب) خارج از مرکز5,617.82 kr
اجاره آپارتمان (3 اتاق خواب) در مرکز شهر12,637.06 kr
اجاره آپارتمان (3 اتاق خواب) خارج از مرکز9,408.85 kr
قیمت هر متر مربع برای خرید آپارتمان در مرکز شهر48,172.34 kr
قیمت هر متر مربع برای خرید آپارتمان در خارج از مرکز31,637.58 kr

شرایط و هزینه های زندگی در شهرهای مختلف سوئد

از آنجایی که سطح استاندارد زندگی در سوئد بالا است، بیشترین هزینه ها صرف اجاره مسکن و خدمات رفاهی و تامین مایحتاج روزانه می شود. به طوری که هزینه های قیمت اجاره هر ساله حدود 1% افزایش می یابد.
بهترین شهر سوئد، استکهلم است که گران ترین شهر سوئد نیز شناخته شده است. به طوری که متوسط هزینه های زندگی یک نفر در این شهر در حدود 9،217.40 kr کرون سوئد (معادل 1،061.08$ دلار آمریکا) بدون اجاره مسکن است.

پس از آن شهر گوتنبرگ و اوپسالا است که هزینه های زندگی ماهانه یک فرد مجرد 1،013.99 دلار (8،808.31kr) بدون اجاره می باشد. شهر مالمو نیز که از شهرهای به نسبت گران به حساب می آید، هزینه ماهانه یک فرد مجرد 916.10 دلار (7957.98 کرون) بدون اجاره تخمین زده شده است.
شهرهای دیگر بسیاری نیز هستند که هزینه های زندگی در آنها بسیار پایین تر است مانند ویزبی Nykvarn و Södertälje که این هزینه ها می تواند نسبت به شهر مالمو، به کمتر از نصف برسد.

شرایط و هزینه های زندگی در شهرهای مختلف سوئد
شرایط و هزینه های زندگی در شهرهای مختلف سوئد

نرخ تورم – شرایط و هزینه های زندگی در سوئد

بررسی نرخ تورم در یک کشور بسیار حائز اهمیت می باشد، زیرا نرخ تورم، میزان هزینه های زندگی را به نسبت میزان درآمد در آن کشور را مورد ارزیابی قرار می دهد.
افرادی که قصد مهاجرت به سوئد را دارند بهتر است با بررسی نرخ تورم به این مهم دست پیدا کنند که آیا میزان مخارج زندگی در کشور سوئد با میزان درآمد در سوئد همخوانی دارد یا خیر؟

نرخ پایین تورم نشان می دهد قدرت خرید عموم مردم بالا است و کیفیت زندگی در آن کشور بالا می باشد. طبق آمار همواره نرخ تورم در کشور سوئد زیر یک درصد و یا منفی بوده است.
اما با بحران اقتصادی که به دلیل شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان حاکم است، در سال 2021 نرخ تورم به 1.4% رسیده است که همچنان این رقم بسیار قابل قبول است و نشان از همخوانی درآمد و هزینه های زندگی در سوئد می باشد.

نرخ تورم در سوئد

میزان حقوق و درآمد در سوئد – شرایط و هزينه هاى زندگى در سوئد

به طور کلی متوسط حقوق در کشور سوئد بالا است زیرا باید تامین کننده هزینه های زندگی در این کشور باشد. یکی از مهم ترین عوامل تاثیرگذار برای بررسی کیفیت زندگی در یک کشور، بررسی تناسب میان حقوق و دستمزد و هزینه های زندگی در آن کشور است. درآمد و میزان حقوق هر فرد به عوامل مختلفی بستگی دارد که سطح درآمد را می تواند بسیار بالا ببرد.

تجربه کاری، میزان سطح تحصیلات و یا عامل ملیت و جنسیت می تواند تاثیر زیادی بر روی درآمد افراد داشته باشند. متوسط درآمد در کشور سوئد، در حدود 25,762.26 kr (کرون سوئد) پس از کسر مالیات است که به طور معمول 30% از این درآمد صرف اجاره مسکن می شود.

میزان حقوق و درآمد در سوئد
میزان حقوق و درآمد در سوئد

نرخ مالیات شرایط و هزینه های زندگی در سوئد

نرخ مالیات بر درآمد شخصی افراد، رابطه مستقیمی با هزینه های زندگی در سوئد دارد. زیرا هر فرد پس از کسر مالیات باید بر روی درآمد خود حساب نماید.
نرخ مالیات در کشور سوئد بسیار بالا است زیرا سیستم مالیاتی این کشور بر اساس یکسان کردن درآمدهای افراد پایه ریزی شده است به طوری که افراد با درآمد بالا، مالیات بیشتری باید پرداخت نمایند و افراد کم درآمد جامعه مالیات بسیار کمتری پرداخت می کنند.

همچنین مالیات پرداخت شده توسط شهروندان سوئدی، صرف امکانات رفاهی، بهداشت و درمانی، خدماتی و غیره می شود. به همین جهت است که کشور سوئد توانسته از نظر سطح رفاه استانداردهای بالایی را در سراسر جهان کسب نماید.
بر طبق آمار در سال 2021، نرخ مالیات بر درآمد شخصی افراد به 52.9% رسیده است که با توجه به درآمد فرد متغییر خواهد بود به طوری که می تواند برای فردی که درآمد پایین تری دارد، 20% مالیات از درآمد وی کسر می شود.

نرخ مالیات شرایط و هزینه های زندگی در سوئد

سخن پایانی شرايط و هزينه هاى زندگى در سوئد

شرايط و هزينه هاى زندگى در سوئد در این مقاله مورد بررسی قرار گرفت.در صورتی که قصد مهاجرت به سوئد را دارید، می توانید با بررسی هزینه های زندگی به نگاه درستی از دست پیدا کنید تا شما را برای تصمیم نهایی یاری رساند.
در این مطلب به بررسی مسائل مهمی همچون کلیاتی از ریز هزینه های زندگی در سوئد، نرخ تورم، نرخ مالیات بر درآمد شخصی، میزان حقوق و درآمد افراد در سوئد پرداختیم.

کارشناسان ما در موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان بر اساس شرایط شما، روش ها و گزینه های مناسب برای اخذ شهروندی، تابعیت کشور سوئد را ارائه خواهند داد. جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه شرايط و هزينه هاى زندگى در سوئد می توانید با مشاوران مجرب ما در امر حقوق بین الملل تماس حاصل نموده و مشاوره رایگان تلفنی دریافت نمایید.
همچنین می توانید در قسمت انتهای مقاله، در قسمت دیدگاه (ثبت پرسش) نظرات و پرسش های خود را بیان نموده و پاسخ خود را در کوتاه ترین زمان ممکن دریافت کنید.

سوالات متداول شرايط و هزينه هاى زندگى در سوئد

✳️ متوسط درآمد در کشور سوئد چقدر است؟

متوسط درآمد در کشور سوئد، در حدود 25,762.26 kr (کرون سوئد) پس از کسر مالیات است که به طور معمول 30% از این درآمد صرف اجاره مسکن می شود.

✳️ شرایط آب و هوایی کشور سوئد چگونه است؟

شرایط سرد آب و هوایی نیز در بعضی از نقاط این کشور به دلیل نزدیکی به قطب، شرایط خاص و ویژه ای را برای زندگی به وجود آورده است.

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
شرایط و هزینه زندگی در صربستان شرایط و هزینه زندگی در صربستان

کشور صربستان در جنوب شرقی اروپا واقع شده است که پایتخت آن شهر بلگراد می باشد. شاید کمتر کسی ...

شرایط و هزینه زندگی در رومانی شرایط و هزینه زندگی در رومانی

شرایط و هزینه زندگی در رومانی کشور رومانی ، یکی از کشورهای جنوب شرقی اروپا می باشد که مورد ت...

شرایط و هزینه زندگی در گرجستان شرایط و هزینه زندگی در گرجستان

شرایط و هزینه زندگی در گرجستان کشور گرجستان ، کشوری زیبا برای مهاجران می باشد که در بین دری...

نظرات کاربران
علی عمادی

قصد مهاجرت

سارا جوادی

با سلام جناب آقای عمادی ، به منظور تشکیل پرونده و اقدام برای مهاجرت می توانید با شماره 02172207 تماس بگیرید .

مشاهده نظرات بیشتر
Call Now Button