شرایط و هزینه زندگی در استرلیا (Australia)

قبل از تصمیم گیری و انتخاب مهاجرت به کشور استرلیا بهتر است شرایط و هزینه زندگی در استرلیا را بدانید و نسبت به موقعیت و شرایط خودتان مقایسه کنید و سپس بهترین گزینه را انتخاب نمائید. با توجه به اینکه شرایط و هزینه زندگی در کشورها مختلف می باشد تصمیم گرفتیم به توضیح کامل شرایط و هزینه زندگی کشورهای مختلف بطور جداگانه بپردازیم و در این نوشته شرایط و هزینه زندگی در استرلیا را توضیح خواهیم داد.

شرایط و هزینه زندگی در کشور استرالیا

استرالیا کشوری فوق العاده زیبا و دیدنی با جمعیتی بالغ بر ۲۳ میلیون نفر است که تقریبا می توان گفت از هر ۴ نفر یک نفر متولد غیر استرالیایی در این کشور وجود دارد و این مطلب بیانگر آن است که این کشور بسیار مهاجر پذیر است. استرالیا در نیم کره جنوبی زمین قرار گرفته است.این کشور جذاب و پهناور تقریبا مساحتی در حدود ۳ برابر مساحت کشور ایران دارد که همین امر باعث نرخ بیکاری ۵ درصدی می باشد.استرالیا همچنین به عنوان یک قاره که اصطلاحا قاره ی اقیانوسیه نامیده می شود به صورت مجزا در جهان می باشد، قاره ای که از هر چهار سمت به دریا و اقیانوس ختم می شود.استرالیا از شمال به دریا میرسد و از جنوب به اقیانوس منجمد جنوبی همینطور اقیانوس آرام در شرق و اقیانوس هند در غرب این کشور زیبا قرارگرفته شد. کشور استرالیا سالهای متمادی جزء مستمعرات بریتانیای کبیر یا همان کشور انگلستان بوده است و اکنون این کشور به یک استقلال نسبی رسیده است. از شهرهای مهم استرالیا می توان به چند شهر نظیر سیدنی، مبل بورن، داروین و … اشاره کرد. شهر سیدنی و ملبورن بالای ۳ میلیون نفر جمعیت دارند و از عمده شهرهای مهاجرتی به حساب می آید. استرالیا تقریبا آب و هوای مشابه ایران دارد و به صراحت می توان گفت آب وهوای استرالیا برای ایرانی ها بسیار مطبوع تر است تا کشورهای همچون انگلستان و کانادا. جالب است بدانید که استرالیا حتی از لحاظ موقعیت جغرافیایی نیز موقعیتی مشابه ایران دارد. استرالیا جزء کشورهای توسعه یافته می باشد که عمده فعالیت اقتصادی آن در بخش های بازرگانی و کشاورزی بنا شده است.طبق آخرین آمارها در راستای برترین شهرهای دنیا، شهرهای ملبورن، پرت، آدلید و سیدنی در رده های دوم، چهارم، هفتم و نهم واقع شده اند که این نشان دهنده سطح رفاه و کیفیت زندگی در کشور استرالیا می باشد به همین جهت هزینه های زندگی در کشور استرالیا نیز نسبتا بالا می باشد که در صورت اشتغال با توجه به دریافت حقوق های مکفی این امر چندان قابل لمس نخواهد بود.

شرایط و هزینه زندگی در کشور استرالیا – هزینه های زندگی در استرالیا

هزینه های زندگی در استرالیا در شهرهای مختلف متفاوت می باشد به طور کلی هزینه ها از یک ایالت به ایالت دیگر و حتی در مناطق مختلف یک ایالت متفاوت است و به میزان زیادی به منطقه ای که در آن زندگی می کنید و به شیوه زندگی شما بستگی دارد برای مثال شهر بزرگ سیدنی دارای بیشترین هزینه زندگی و شهر آدلید جزء کم هزینه ترین شهرهای کشور استرالیا محسوب خواهند شد. قیمت لوازم ضروری مثل غذا، نوشیدنی و لباس نسبتا پایین است ولی در مورد محصولات صنعتی چنین نیست چرا که بسیاری از آنها از خارج از کشور وارد می شوند. کیفیت زندگی ساکنین استرالیا به عنوان بهترین نوع زندگی در دنیا تعیین گردیده است و به همین دلیل هزینه زندگی در این کشور بالاست. البته برای کسانی که در استرالیا کار می کنند این مسئله زیاد محسوس نمی باشد چون درآمد نیز نسبت به سایر کشورها بالاتر می باشد ولی برای دانشجویان این مسئله مهمی می باشد به خصوص در ابتدای مهاجرت به استرالیا که هنوز شغلی ندارند. نرخ بیکاری در این کشور حدود ۵٫۱ درصد بوده درحالی که این عدد در آمریکا ۹٫۸ درصد می باشد.محیط های تمیز و سرسبز ، دانشگاه های تراز اول دنیا با شرایط آسان برای ورود، دسترسی به انواع مواد غذایی با کیفیت بالا، دسترسی به خدمات درمانی رایگان و بسیاری نکات مثبت دیگر این کشور را به یک محیط جذاب برای زندگی و هدف اول مهاجرین تبدیل کرده است.تقریبا می توان گفت که منبع اول اقتصاد در استرالیا معدن، نفت و گاز، توریسم و کشاورزی می باشد. ناگفته نماند که کشوری مثل استرالیا بسیار کشور گرانی است. پایتخت کشور استرالیا شهر کانبرا می باشد. به دلیل بالا بودن هزینه های زندگی و تحصیل می توان گفت هیچ کس تنها برای تحصیل وارد این کشور نمی شود و در واقع هدف افراد از ورود به استرالیا اخذ اقامت دائم کشور استرالیا می باشد. بنابراین سعی بر این شده تا در این بخش تمام جزییات و ریز هزینه زندگی در استرالیا این کشور دیدنی و مهاجرپذیر گفته شود.

هزینه خوراک و غذا در استرالیا

 
هزینه ی یک وعده غذا، در رستوران معمولی18.00 دلار
هزینه ی یک وعده غذا برای دو نفر، در رستوران متوسط، سه وعده80.00 دلار
هزینه ی یک وعده غذای مک در رستوران های مک دونالد (یا یک وعده غذای مشابه همراه با موسیقی)10.00 دلار
کاپو چینو (ثابت)4.09 دلار
نوشابه ی کوک/ پپسی ( بطری0.33 لیتری)3.18 دلار
آب ( بطری 0.33 لیتری)2.62 دلار
شیر ( ثابت)، ( 1 لیتری)1.50 دلار
یک قرص نان سفید تازه ( 500 گرم)2.76 دلار
برنج ( سفید)، (1 کیلوگرم)2.96 دلار
شانه ی تخم مرغ ( 12 عدد)4.69 دلار
پنیر محلی ( 1 کیلوگرم)9.46 دلار
سینه ی مرغ ( بدون استخوان، بدون پوست)، ( 1 کیلوگرم)10.85 دلار
گوشت گاو ( 1 کیلوگرم) ( یا گوشت قرمز راسته)15.55 دلار
سیب ( 1 کیلوگرم)4.11 دلار
موز ( 1 کیلوگرم)3.32 دلار
پرتقال ( 1 کیلوگرم)3.56 دلار
گوجه فرنگی ( 1 کیلوگرم)4.58 دلار
سیب زمینی ( 1 کیلوگرم)2.94 دلار
پیاز ( 1 کیلوگرم)2.47 دلار
کاهو (1 سر)2.43 دلار
پاکت سیگار ( مارلبورو)23.00 دلار
حمل و نقل
بلیط یک طرفه ( حمل و نقل داخلی)3.90 دلار
بلیط عبور ماهانه ( قیمت ثابت)129.88 دلار
مبداء تاکسی ( تعرفه ی معمولی)4.00 دلار
تاکسی 1 کیلومتری ( تعرفه ی معمولی)2.15 دلار
تاکسی انتظار 1 ساعته ( تعرفه ی معمولی)50.00 دلار
بنزین ( 1 لیتری)1.36 دلار
گلف ولکسواگن 1.4 90 کیلو وات خط حرکت ( یا ماشین جدید مشابه)25،000.00 دلار
تسهیلات زندگی ( ماهانه)
هزینه های اصلی ( برق، وسیله ی گرمایشی، آب، خاکروبه) برای آپارتمان 85 متر مربع193.57 دلار
پرداخت تعرفه ی 1 دقیقه مکالمه ی داخلی موبایل ( بدون تخفیف یا طرح ها)0.40 دلار
اینترنت ( 10 مگابایت پیکسل، داده های نامحدود)70.82دلار
ورزش و فراغت
باشگاه بدنسازی، شهریه ی ماهانه برای 1 بزرگسال
63.91 دلار
اجاره ی زمین تنیس ( 1 ساعت آخر هفته)
19.86 دلار
سینما، هر 1 صندلی
18.00 دلار

پوشاک و کفش

1 عدد لباس تابستانی در یک فروشگاه زنجیره ای ( زارا، اچ اند ام)
64.47 دلار
1 جفت کفش ورزشی نایک ( سایز متوسط)
133.44 دلار
1 جفت کفش کاری چرم مردانه
134.07 دلار
هزینه اجاره خانه در استرالیا
آپارتمان ( 1 خوابه) در مرکز شهر
1،776.64 دلار
آپارتمان ( 1 خوابه) خارج از مرکز
1،298.31 دلار
آپارتمان ( 3 خوابه) در مرکز شهر
3،073.04 دلار
آپارتمان ( 3 خوابه) خارج از مرکز
1،990.50 دلار
قیمت خرید هر متر مربع آپارتمان در مرکز شهر
8،433.56 دلار
قیمت خرید هر متر مربع آپارتمان خارج از مرکز
5،672.78 دلار
هزینه تحصیل در کشور استرالیا
هزینه های مدرسه در استرالیا
از ۸ هزار تا ۳۰ هزار دلار
هزینه های مطالعات زبان انگلیسی در هفته بسته به طول دوره محاسبه می شود
بالای ۳۰۰ دلار
هزینه های گواهینامه های I تا IV، دیپلم و فوق دیپلم
از ۵ هزار تا ۲۵ هزار دلار
هزینه های مقطع کارشناسی
از ۱۵ هزار تا ۳۵ هزار دلار
هزینه های مقطع کارشناسی ارشد
از ۲۰ هزار تا ۴۰ هزار دلار
هزینه های مقطع دکترا
از ۱۵ هزار تا ۴۰ هزار دلار

شرایط و هزینه زندگی در کشور استرالیا بازار کار در استرالیا

استرالیا یک کشور در حال توسعه است و با توجه به وسعت و جمعیت کمی که دارد از بازار کار بسیار قوی برخوردار است. هرچند در حال حاضر به دلیل حجم زیاد مهاجرت به استرالیا در سالهای اخیر به استرالیا و وضعیت اقتصاد جهانی این کشور دچار مشکلاتی شده است ولی همچنان یکی از کشورهای قوی اقتصادی در سطح جهان محسوب می شود که در این بحران نه تنها آسیب زیادی ندیده است بلکه ارزش دلار استرالیا نیز بسیار افزایش یافته است.استرالیا کشوری بسیار خوب برای کار و زندگی افراد فنی و تحصیل کرده می باشد. این افراد اگر بتوانند با ویزای اقامت وارد استرالیا شوند می توانند از خدمات زیاد دولتی و کارفرمایی بهره مند شوند.از آنجا که کارفرمایان علاقه به حفظ نیروی کار خود دارند داشتن یک ویزای بلند مدت به عنوان یک امتیاز بزرگ برای کارجویان محسوب می شود که در استخدام افراد نقش اساسی را بازی میکند دولت استرالیا نیز برای این افراد برنامه های خاصی را در  نظر گرفته است که ایجاد سازمان های خدماتی برای تازه واردان از آن جمله می باشد.

شرایط و هزینه زندگی در کشور استرالیا – هزینه تحصیل و زندگی در استرالیا

هزینه تحصیل و زندگی در استرالیا امری است که برای افراد متقاضی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.دلیل آن هم این است که اگر فرد با هزینه ها آشنا باشد بهتر می تواند برای هزینه خود تصمیم گیری کرده و با آگاهی بیشتر اقدام به مهاجرت کند.با توجه به اینکه کشور استرالیا از سطح رفاهی بالا و هزینه های مناسب زندگی برخوردار است.هزینه های تحصیل و زندگی تحت عوامل مختلف مانند مقطع تحصیلی، رشته تحصیلی، دانشگاه محل تحصیل، شهر محل تحصیل و زندگی ، کیفیت محل زندگی، الگوی زندگی شخصی، سطح درآمدی، مجرد و متاهل بودن، هزینه های اصلی تحصیلی، هزینه های جانبی و مازاد تحصیلی، سطح رفاهی و تفریحی متغیر است. دانشجویان در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در کشور استرالیا اجازه کار ۲۰ ساعت در هفته را دارا می باشند که این مجوز برای دانشجویان دکتری در صورت عدم دریافت بورسیه تحصیلی ۳۰ ساعت در هفته خواهد بود.

شرایط و هزینه زندگی در کشور استرالیا حداقل هزینه های زندگی در استرالیا

وزارت مهاجرت و حفاظت از مرزها نیازهای مالی شما جهت ویزای دانشجویی استرالیا را تعیین می نماید. از یک جولای 2016 هزینه 12 ماه زندگی به شرح زیر می باشد:

  • هزینه های فرد اصلی 20 هزار دلار می باشد.
  • هزینه های شریک زندگی یا همسر 7 هزار دلار می باشد.
  • هزینه های کودک 3 هزار دلار می باشد.
شرایط و هزینه زندگی در کشور استرالیا

شرایط و هزینه زندگی در کشور استرالیا

در این مقاله به جزئیات هزینه زندگی در کشور استرلیا  پرداخته شد.برای عزیزانی که تمایل دارند تا در رابطه با تحصیل در استرلیا نیز اطلاعاتی کسب نمایند، پیشنهاد می گردد تا با مشاورین مجرب موسسه آتیه آفرینان ایرانیان تماس حاصل نمایند.

گروه آتیه آفرینان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
شرایط و هزینه زندگی در صربستان شرایط و هزینه زندگی در صربستان

کشور صربستان در جنوب شرقی اروپا واقع شده است که پایتخت آن شهر بلگراد می باشد. شاید کمتر کسی ...

شرایط و هزینه زندگی در رومانی شرایط و هزینه زندگی در رومانی

شرایط و هزینه زندگی در رومانی کشور رومانی ، یکی از کشورهای جنوب شرقی اروپا می باشد که مورد ت...

شرایط و هزینه زندگی در گرجستان شرایط و هزینه زندگی در گرجستان

شرایط و هزینه زندگی در گرجستان کشور گرجستان ، کشوری زیبا برای مهاجران می باشد که در بین دری...

نظرات کاربران
Call Now Button