قبل از تصمیم گیری و انتخاب مهاجرت به کشور اسلوونی بهتر است از شرایط و هزینه زندگی در اسلوونی را بدانید و نسبت به موقعیت و شرایط خودتان مقایسه کنید و سپس بهترین گزینه را انتخاب نمائید.
با توجه به اینکه شرایط و هزینه زندگی در کشورها مختلف می باشد تصمیم گرفتیم تا بطور جداگانه به توضیح کامل شرایط و هزینه زندگی در کشورها را بطور جداگانه خدمتتان ارایه کنیم و در این نوشته شرایط و هزینه زندگی در اسلوونی را توضیح خواهیم داد.

شرایط و هزینه زندگی در اسلوونی

جمهوری اسلوونی کشوری در جنوب اروپای مرکزی است که بزرگترین شهر و پایتخت آن لیوبلیانا است.اسلوونی از سوی غرب با ایتالیا، از شمال با اتریش، از جنوب و جنوب شرقی با کرواسی و از سمت شمال شرق با مجارستان هم مرز است.
اسلوونی یک جمهوری پارلمانی است و از اقتصاد و وضعیت اجتماعی پیشرفته ای برخوردار است.
61 درصد از مردم اسلوونی مسیحی و بقیه بی دین یا پیرو دیگر ادیان هستند.جمعیت این کشور دو میلیون و شصت هزار نفر است.واحد پول این کشور یورو و زبان رسمی آن اسلوونیایی است. کشور اسلوونی از اعضای اتحادیه اروپا و سازمان ناتو است.
در حال حاضر افراد بسیاری در سراسر جهان تمایل به ادامه تحصیل در بهترین دانشگاه های اروپا را دارند.
دریافت ویزای کشور اسلوونی در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی بسیار ساده تر به نظر می آید و این مزیت اسلوونی را به فرصت استثنایی تبدیل می کند.بخش اصلی و قطب اقتصادی و صنعتی در شهر لوبیاجا قرار دارد که به گفته ویکی پدیا یکی از قوی ترین دستمزدها در اروپا را به نیروی کارش پرداخت کرده است.

شرایط و هزینه زندگی در اسلوونی – مزایای مهاجرت به کشور اسلوونی

  • این کشور دارای استاندارد بالای زندگی و آب و هوای مطلوب برای زندگی می باشد.
  • سیستم آموزشی کشور اسلوونی رایگان و به زبان انگلیسی می باشد.مدرک دانشگاه های اسلوونی در سراسر جهان قابل قبول می باشد.
  • جهت اخذ پذیرش برای فرد متقاضی نیاز به ارائه مدرک تافل یا آیلتس نمی باشد
  • فردی که قصد تشکیل و راه اندازی شرکتی را در کشور اسلوونی داشته باشد می تواند این عمل را در یک پروسه ی کاری کوتاه در آن کشور انجام دهد.
  • این کشور دارای اقتصادی قوی و توسعه یافته نیز می باشد.
  • بسیاری از شهروندان کشور اسلوونی علاوه بر زبان خود بر یک زبان خارجی دیگر نیز مسلط می باشند.
  • به راحتی به بدون ویزا به کلیه کشورهای اتحادیه اروپا و عضو شنگن سفر کنید و همه اعضای خانواده از مزایای اقامت اروپا بهره مند می شوند.اخذ ویزای برای کشورهای آمریکا، انگلستان و کانادا آسان تر خواهد بود و با اقامت کشور اسلوونی شهروند اتحادیه اروپا محسوب شوید.
  • از امکانات رایگان پزشکی و رفاهی بهره مند شوید.

سالانه افراد زیادی تصمیم به مهاجرت به کشورهای مختلف را می گیرند که این مهاجرت ممکن است مهاجرت کاری اسلوونی ، تحصیل در اسلوونی  و یا مهاجرت به قصد اخذ اقامت در کشور مورد نظر باشد.
کشور اسلوونی یکی از کشورهای خوش آب و هوا و برخوردار از استانداردهای قوی برای زندگی است.کشور اسلوونی دارای شرایط اقتصادی عالی و مطرحی می باشد.
همچنین فردی که جهت تحصیل وارد کشور اسلوونی می شود نیز باید بداند این کشور از لحاظ تحصیلی دارای دانشگاه های بسیار خوب و با کیفیت عالی است اما برای زندگی در هر کشوری ابتدا باید از شرایط زندگی در آن کشور و هزینه های زندگی در آن مقطع زمانی آگاه شد.
هزینه زندگی در اسلوونی به شرایط زندگی فرد در آنجا بستگی دارد.

شرایط و هزینه زندگی در اسلوونی | مزایای مهاجرت به کشور اسلوونی | هزینه های زندگی در کشور اسلوونی
شرایط و هزینه زندگی در اسلوونی | مزایای مهاجرت به کشور اسلوونی | هزینه های زندگی در کشور اسلوونی

شرایط و هزینه زندگی در اسلوونی – هزینه های زندگی در کشور اسلوونی

  1. هزینه ی حمل و نقل در اسلوونی

هزینه زندگی در اسلوونی به گونه ای می باشد که اگر شما برای حمل و نقل خود به مدت یک ساعت از یک اتوبوس استفاده کنید می بایست 20 سنت پرداخت نمایید و به منظور کمتر کردن هزینه می توانید کارت ماهانه تهیه کنید که هزینه ی آن 41 یورو می باشد.
رفت وآمد با تاکسی نیز به صورت کیلومتری محاسبه شده و هر کیلومتر 7 سنت می باشد.

  1. هزینه اقامت و مسکن در اسلوونی

شما برای تهیه ی یک مسکن در کشور اسلوونی در صورتی که قصد اجاره داشته باشید برای اجاره ی خانه ای که دارای یک اتاق و آشپزخانه و یک دستشویی و حمام می باشد بین 150 تا 250 یورو می باشد.
این مبلغ یک خانه معمولی تا یک خانه عالی می باشد.قیمت اجاره های خانه های آپارتمانی بسته به نوع و متراژ آپارتمان متفاوت می باشد به گونه ای که شما برای اجاره ی یک آپارتمان مبله ی به متراژ 45 متر، 541 یورو می بایست پرداخت کنید در صورتیکه برای اجاره ی یک آپارتمان 45 متری با امکانات عالی 676 یورو باید پرداخت کنید.

  1. هزینه ی خورد و خوراک در اسلوونی

هزینه مواد غذایی در کشور اسلوونی به اینگونه می باشد که قیمت برای تهیه ی هر کیلوگوشت تقریبا 5 یورو و قیمت هر کیلو برنج در حدود 1 یورو است که باز هم این هزینه ها بستگی به نوع برنج و گوشتی که استفاده می کنید دارد.

به طور کلی هزینه زندگی در اسلوونی همانند کشورهای دیگر بستگی به نحوه ی زندگی افراد دارد در صورتی که فرد یک شیوه ی پرخرج برای زندگی خود داشته باشد و بخواهد در یک خانه عالی با امکانات بسیار خوب و در یک شهر معروف در کشور اسلوونی زندگی کند می بایست هزینه ای بیشتر از یک هزینه معمولی پرداخت کند.

  1. هزینه ی تحصیل در دانشگاه های اسلوونی

هزینه تحصیل در دانشگاه های اسلوونی سالی 5000 یورو می باشد و همچنین هزینه ی زندگی در کشور اسلوونی ماهی 500 تا 600 یورو است که شامل هزینه های خوراک، پوشاک، خوابگاه و رفت وآمد می شود که این هزینه ها در مقایسه با دیگر کشورهای اروپایی نسبتا کمتر است.متذکر می شویم افراد در حین تحصیل در کشور اسلوونی اجازه 20 ساعت کار در هفته را دارند.

ضمنا مقدار کمیت هزینه مهاجرت به اسلوونی و اقامت اسلوونی بستگی به روش انتخابی برای مهاجرت به اسلوونی و اقامت اسلوونی دارد.طبیعتا متقاضیانی که در ابتدا خواهان پاسپورت اسلوونی است و مراحل اقامت موقت و دائم را طی نمی کند باید هزینه بیشتری نسبت به سایر روشها بپردازد ولی در هر صورت کمترین هزینه مهاجرت به اروپا و اخذ اقامت اروپا برای کشورهای خاص شنگن برای سرپرست خانواده حدود 10 هزار یورو برآورده می شود.البته باید اذعان کرد که این هزینه ها در مقابل عایدات و بهره مندی از مزایا در واقع هزینه نیست بلکه به نوعی نه تنها درآمد محسوب می شود و به نوع و سبک زندگی و انتظارات شما دچار تحول شگرفی می شود.

در این مقاله به جزئیات هزینه زندگی در کشور اسلوونی پرداخته شد.برای عزیزانی که تمایل دارند تا در رابطه با تحصیل در اسلوونی نیز اطلاعاتی کسب نمایند، پیشنهاد می گردد تا با مشاورین مجرب موسسه آتیه آفرینان ایرانیان تماس حاصل نمایند.

گروه آتیه آفرینان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

5/5 - (3 امتیاز)
مقالات مشابه
شرایط و هزینه زندگی در صربستان شرایط و هزینه زندگی در صربستان

کشور صربستان در جنوب شرقی اروپا واقع شده است که پایتخت آن شهر بلگراد می باشد. شاید کمتر کسی ...

شرایط و هزینه زندگی در رومانی شرایط و هزینه زندگی در رومانی

شرایط و هزینه زندگی در رومانی کشور رومانی ، یکی از کشورهای جنوب شرقی اروپا می باشد که مورد ت...

شرایط و هزینه زندگی در گرجستان شرایط و هزینه زندگی در گرجستان

شرایط و هزینه زندگی در گرجستان کشور گرجستان ، کشوری زیبا برای مهاجران می باشد که در بین دری...

نظرات کاربران
Call Now Button