شرايط و هزينه هاى زندگى در آلمان یکی از مهم ترین معیار هایی است که متقاضیان برای مهاجرت لازم است، اطلاع داشته باشند. اگر قصد مهاجرت به کشور آلمان را داشته باشید احتمالا سوالات بسیاری در زمینه ی شرايط و هزينه هاى زندگى در آلمان برای شما به وجود می آید.هزینه های زندگی در کدام شهر ارزان تر است؟ هزینه های زندگی و شرایط آن در آلمان به چه صورت است؟
هزینه زندگی دانشجویی در آلمان چه مقدار می باشد؟ میزان درآمد در آلمان چقدر است؟ نرخ تورم چقدر است؟ نرخ مالیات بر درآمد شخص چگونه محاسبه می شود؟

و سوالات بسیاری دیگر که پاسخ تمام آنها در این مقاله توضیح داده می شود. این مطلب توسط متخصصان موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان تهیه شده است. امید است که مطالب پیش رو بتواند برای شما مفید واقع شود.
همچنین برای پاسخ بهتر به سوالات خود در رابطه با شرايط و هزينه هاى زندگى در آلمان می توانید با کارشناسان موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان تماس حاصل فرمایید و از مشاوره رایگان تلفنی بهره مند شوید.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تحصیل در آلمان کلیک کنید.

شرایط و هزینه های زندگی در آلمان
شرایط و هزینه های زندگی در آلمان

نگاه کلی به شرايط و هزينه هاى زندگى در آلمان

کشور آلمان در مرکز اروپا واقع شده است و جزو کشورهای توسعه یافته و صنعتی دنیا به حساب می آید. کشور آلمان از نظر کیفیت و استاندارد های زندگی در رتبه بالایی قرار گرفته است زیرا امکانات ویژه ای در زمینه خدمات بیمه، بازنشستگی، بهداشت، درمان، تفریحی، فرهنگی، اجتماعی، آموزش و پرورش برای مردم وجود دارد.
کشور آلمان با مساحتی در حدود 137.847 کیلومتر مربع جزو هفتمین کشور اروپا از نظر وسعت و با جمعیتی در حدود 84 نفر، جزو یکی از پرجمعیت ترین کشورهای اروپا محسوب می شود. یک سوم مساحت این کشور از جنگل پوشیده شده است، به همین علت آب و هوای معتدلی دارد.
پاتخت کشور آلمان شهر برلین و زبان رسمی این کشور، آلمانی است که مردم آن تعصب خاصی به این زبان دارند. واحد پول این کشور نیز یورو است و تمام هزینه ها به یورو محاسبه می شود.

کشور آلمان از ثروتمندترین کشور های اروپایی است و یکی از قطب های برتر صادرات در دنیا به حساب می آید و صنایع مختلفی از جمله خودروسازی، جایگاه ویژه ای را به خود اختصاص داده است.
همچنین با توجه به این که آلمان، کشور قدرتمند صنعتی است، شرکت ها و کارخانه های بزرگی در این کشور استقرار دارند و همین موضوع سبب می شود فرصت های شغلی بسیاری در آن به وجود آید.
بالا بودن سطح کیفیت آموزش، حمایت های اجتماعی و بیمه های مناسب، تحصیلات رایگان در مدارس و دانشگاه ها سبب شده تا مردم کشور آلمان شرایط خوبی برای زندگی داشته باشند و رضایت از زندگی بالا برود.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره کار در آلمان کلیک کنید.

نگاه کلی به شرايط و هزينه هاى زندگى در آلمان
نگاه کلی به شرايط و هزينه هاى زندگى در آلمان

هزينه هاى زندگى در آلمان

یکی از مسائل مهمی که افراد قبل از اقدام به مهاجرت به آلمان باید به آن توجه کنند هزینه های زندگی در این کشور است. سطح زندگی در آلمان بالا است و میانگین هزینه های زندگی در این کشور، به عواملی همچون استان، شهر محل زندگی و تعداد افراد خانواده بستگی دارد.
در کشور آلمان متوسط حقوق ماهیانه یک فرد به طور خالص و پس از کسر مالیات، 2,502.61 € برآورد شده است و هزینه های ماهیانه یک نفر در حدود 768.59 یورو (معادل 902.27 دلار آمریکا)، بدون هزینه اجاره تخمین زده شده است.
هزینه زندگی در آلمان به طور متوسط 65.73 درصد بیشتر از ایران و اجاره مسکن نیز در آلمان، به طور متوسط 69.55 درصد بیشتر از ایران تخمین زده شده است.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره سرمایه گذاری در آلمان کلیک کنید.


در جدول زیر می توانید لیست ریز قیمت های مواد غذایی، کالا، مسکن و برخی خدمات در آلمان را طبق آخرین آمار سال 2021 مشاهده نمایید:

عنوانهزینه (یورو)
غذا برای 2 نفر در رستوران متوسط 50.00 €          
شیر (1 لیتر)0.88 €
یک قرص نان تازه (500 گرم)1.32 €
برنج (سفید) (1 کیلوگرم)1.93 €
تخم مرغ (عدد 12)2.28 €
مرغ (1 کیلوگرم)6.89 €
گوشت گاو (1 کیلوگرم)10.46 €
سیب (1 کیلوگرم)2.36 €
موز (1 کیلوگرم)1.65 €
پرتقال (1 کیلوگرم)1.95 €
گوجه فرنگی (1 کیلوگرم)1.35 €
سیب زمینی (1 کیلوگرم)1.31 €
پیاز (1 کیلو گرم)1.29 €
آب (بطری 1/5 لیتری)0.41 €
بلیط یک طرفه (حمل و نقل محلی)2.80 €
تاکسی 1 کیلومتر (تعرفه عادی)2.00 €
بنزین (1 لیتر)1.41 €
شارژ ماهانه ی آپارتمان 85 متر مربعی224.76 €
اجاره آپارتمان (1 اتاق خواب) در مرکز شهر 734.56 €        
اجاره آپارتمان (1 اتاق خواب) خارج از مرکز 552.07 €        
اجاره آپارتمان (3 اتاق خواب) در مرکز شهر 1,392.04 €     
اجاره آپارتمان (3 اتاق خواب) خارج از مرکز 1,037.18 €     
قیمت هر متر مربع برای خرید آپارتمان در مرکز شهر5,196.83 €
قیمت هر متر مربع برای خرید آپارتمان در خارج از مرکز 3,606.37 €     

هزینه های زندگی در شهرهای مختلف آلمان

در شهرهای مختلف آلمان، هزینه های زندگی با توجه به شهر از نظر وسعت و صنعتی بودن آن، متفاوت و متغییر است. پایتخت کشور آلمان، شهر برلین نسبت به شهرهای شرقی آلمان ارزان تر است. به طوری که متوسط هزینه های زندگی یک نفر در این شهر در حدود 810.86€ یورو بدون اجاره مسکن برآورد شده است.

مونیخ یک شهر صنعتی است که اقتصاد قوی تری نسبت به بسیاری از شهرهای آلمان دارد و مخارج زندگی در آن گران تر است. به طوری که متوسط هزینه های زندگی 1 نفر در این شهر در حدود 880€ یورو بدون اجاره مسکن برآورد شده است.
پس از آن فرانفکورت گران ترین شهر آلمان به حساب می آید و هزینه های زندگی یک نفر در این شهر به طور میانگین در حدود 847.31€ یورو بدون اجاره در نظر گرفته اند.
شهر کلن و هامبورگ شهری دانشجویی هستند که از برلین گران تر و از مونیخ و فرانکفورت ارزان تر می باشند. متوسط هزینه های زندگی یک نفر در این شهر ها در حدود 850.18€ یورو بدون اجاره مسکن است.

هزینه های زندگی در شهرهای مختلف آلمان
هزینه های زندگی در شهرهای مختلف آلمان

نرخ تورم و هزینه های زندگی در آلمان

بررسی نرخ تورم در یک کشور بسیار حائز اهمیت می باشد، زیرا نرخ تورم، میزان هزینه های زندگی را به نسبت میزان درآمد در آن کشور را مورد ارزیابی قرار می دهد. افرادی که قصد مهاجرت به آلمان را دارند بهتر است با بررسی نرخ تورم به این مهم دست پیدا کنند که آیا میزان مخارج زندگی در کشور آلمان با میزان درآمد در آلمان همخوانی دارد یا خیر؟
نرخ پایین تورم نشان می دهد قدرت خرید عموم مردم بالا است و کیفیت زندگی در آن کشور بالا می باشد. طبق آمار همواره نرخ تورم در کشور آلمان، اغلب منفی و یا زیر 1% بوده است، اما با بحران اقتصادی که به دلیل شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان حاکم است، در سال 2021 نرخ تورم به 3.8% رسیده است که همچنان این رقم بسیار قابل قبول است و نشان از همخوانی درآمد و هزینه های زندگی در آلمان می باشد.

نرخ تورم در آلمان

میزان حقوق و درآمد در آلمان و هزينه هاى زندگى در آلمان

به طور کلی میزان درآمد افراد و قدرت خریدشان در کشور آلمان بالا است. یکی از مهم ترین عوامل تاثیرگذار برای بررسی کیفیت زندگی در یک کشور، بررسی تناسب میان حقوق و دستمزد و هزینه های زندگی در آن کشور است. بالا بودن حقوق  و درآمد افراد در کشور آلمان سبب شده است که توانایی افراد نیز در اداره امور زندگی بالاتر رود.
درآمد و میزان حقوق هر فرد به عوامل مختلفی بستگی دارد که سطح درآمد را می تواند بسیار بالا ببرد. تجربه کاری، میزان سطح تحصیلات و یا عامل ملیت و جنسیت می تواند تاثیر زیادی بر روی درآمد افراد داشته باشند. افرادی که سابقه کاری بالاتر دارند حقوق دریافتی آنها نیز به میزان سابقه آنها افزایش می یابد.
متوسط درآمد ماهیانه در کشور آلمان در سال 2021، در حدود 3800 یورو تعریف شده است. بیشترین سطح درآمد نیز 17 هزار یورو در ماه تخمین زده شده است.

میزان حقوق و درآمد در آلمان و هزينه هاى زندگى در آلمان
میزان حقوق و درآمد در آلمان و هزينه هاى زندگى در آلمان

نرخ مالیات و هزینه های زندگی در آلمان

نرخ مالیات بر درآمد شخصی افراد، رابطه مستقیمی با هزینه های زندگی در آلمان دارد. زیرا هر فرد پس از کسر مالیات باید بر روی درآمد خود حساب نماید.
نرخ مالیات در کشور آلمان بسیار بالا است زیرا سیستم مالیاتی این کشور بر اساس یکسان کردن درآمد های افراد پایه ریزی شده است به طوری که افراد با درآمد بالا، مالیات بیشتری باید پرداخت نمایند و افراد کم درآمد جامعه مالیات بسیار کمتری پرداخت می کنند. همچنین مالیات پرداخت شده توسط شهروندان آلمانی، صرف امکانات رفاهی، بهداشت و درمانی، خدماتی و غیره می شود.
به همین جهت است که کشور آلمان توانسته از نظر سطح رفاه استانداردهای بالایی را در سراسر جهان کسب نماید. بر طبق آمار در سال 2021، نرخ مالیات بر درآمد شخصی افراد 45 درصد است که سالیان سال است بدون تغییر باقی مانده است.

نرخ مالیات در آلمان

هزینه زندگی در آلمان برای دانشجویان

با توجه به این که هزینه تحصیل در دانشگاه های دولتی آلمان که به زبان آلمانی تدریس می شود، رایگان است. افراد زیادی قصد مهاجرت به این کشور می کنند و هزینه زندگی در آلمان برای دانشجویان بسیار پر اهمیت می شود.
زیرا برای گذران زندگی دانشجویان باید از ریز هزینه های این کشور اطلاع داشته باشند. دانشجویان در حین تحصیل، می توانند 120 روز کار تمام وقت و یا 240 روز کار پاره وقت در این کشور داشته باشند.

میزان حقوق دریافتی در زمان دانشجویی نیز ساعتی از 8 تا 12 یورو می توانند دریافت کنند که کمک بزرگی برای دانشجویان است تا بخشی از هزینه های زندگی خود را در حین تحصیل تامین کنند.
به طور میانگین هزینه ماهیانه یک دانشجو برای زندگی در کشور آلمان در حدود 850 یورو است که بیشترین هزینه برای اجاره صرف می شود. اجاره خانه دانشجویی در آلمان چیزی در حدود 280 یورو می تواند هزینه بردار شود.
بطور کلی هزینه های زندگی دانشجویی در آلمان نیز بسته به عوامل مختلفی از جمله شهر محل تحصیل، سبک زندگی دانشجو و غیره متفاوت خواهد بود.

هزینه زندگی در آلمان برای دانشجویان
هزینه زندگی در آلمان برای دانشجویان

سخن پایانی شرايط و هزينه هاى زندگى در آلمان

شرايط و هزينه هاى زندگى در آلمان در این مقاله مورد بررسی قرار گرفت.در صورتی که قصد مهاجرت به آلمان را دارید، می توانید با بررسی هزینه های زندگی به نگاه درستی از دست پیدا کنید تا شما را برای تصمیم نهایی یاری رساند.
در این مطلب به بررسی مسائل مهمی همچون کلیاتی از ریز هزینه های زندگی در آلمان، نرخ تورم، نرخ مالیات بر درآمد شخصی، میزان حقوق و درآمد افراد  و هزینه های زندگی دانشجویی در آلمان پرداختیم.

کارشناسان ما در موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان بر اساس شرایط شما، روش ها و گزینه های مناسب برای اخذ شهروندی، تابعیت کشور آلمان را ارائه خواهند داد. جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه شرايط و هزينه هاى زندگى در آلمان می توانید با مشاوران مجرب ما در امر حقوق بین الملل تماس حاصل نموده و مشاوره رایگان تلفنی دریافت نمایید.
همچنین می توانید در قسمت انتهای مقاله، در قسمت دیدگاه (ثبت پرسش) نظرات و پرسش های خود را بیان نموده و پاسخ خود را در کوتاه ترین زمان ممکن دریافت کنید.

سوالات متداول شرايط و هزينه هاى زندگى در آلمان

✳️ میزان حقوق دریافتی در زمان دانشجویی در آلمان چقدر است؟

میزان حقوق دریافتی در زمان دانشجویی نیز ساعتی از 8 تا 12 یورو می توانند دریافت کنند که کمک بزرگی برای دانشجویان است تا بخشی از هزینه های زندگی خود را در حین تحصیل تامین کنند.

✳️ متوسط در آمد ماهانه در آلمان چقدر است؟

متوسط درآمد ماهیانه در کشور آلمان در سال 2021، در حدود 3800 یورو تعریف شده است. بیشترین سطح درآمد نیز 17 هزار یورو در ماه تخمین زده شده است.

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
شرایط و هزینه زندگی در صربستان شرایط و هزینه زندگی در صربستان

کشور صربستان در جنوب شرقی اروپا واقع شده است که پایتخت آن شهر بلگراد می باشد. شاید کمتر کسی ...

شرایط و هزینه زندگی در رومانی شرایط و هزینه زندگی در رومانی

شرایط و هزینه زندگی در رومانی کشور رومانی ، یکی از کشورهای جنوب شرقی اروپا می باشد که مورد ت...

شرایط و هزینه زندگی در گرجستان شرایط و هزینه زندگی در گرجستان

شرایط و هزینه زندگی در گرجستان کشور گرجستان ، کشوری زیبا برای مهاجران می باشد که در بین دری...

نظرات کاربران
Call Now Button