شرایط سنی مهاجرت تحصیلی به کانادا سوال بسیاری از شما می باشد، به همین جهت توصیه می کنیم با دقت این مقاله را بخوانید.ادامه تحصیل در کشوری مانند کانادا به نوعی تضمین کننده آینده شماست. شما می‌توانید در دانشگاه‌های تراز اول کشور کانادا درس بخوانید و بعد از فارغ التحصیلی در یک شرکت یا سازمان کانادایی مشغول به کار شوید. همچنین می‌توانید بعد از اتمام تحصیلات خود، اقدام به گرفتن اقامت کانادا کنید و بعد از چند سال زندگی در این کشور موفق به اخذ شهروندی نیز بشوید.

برای تحصیل در کانادا باید سرمایه کافی داشته باشید و بتوانید در کنار هزینه‌های تحصیل، هزینه‌های زندگی‌تان را نیز در این کشور آمریکایی بپردازید. همچنین باید برای اقامت خود، خانه، سوئیت یا خوابگاهی را پیدا کنید تا بتوانید از آن به عنوان سرپناه استفاده کنید. نکته دیگری که برای تحصیل در کانادا بسیار حائز اهمیت است، شرایط سنی تحصیل در کانادا است.

شرایط سنی برای مهاجرت به کانادا و اخذ ویزای تحصیلی کانادا مهم است. هر مقطع تحصیلی در این کشور شرایط سنی ویژه‌ای را می‌طلبد که امروز قصد داریم در این مقاله از موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان، به آن بپردازیم.

شرایط سنی مهاجرت تحصیلی به کانادا در مقاطع مختلف
شرایط سنی مهاجرت تحصیلی به کانادا در مقاطع مختلف

شرایط سنی تحصیل در کانادا برای مقطع پیش دبستانی، ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان

همانطور که حتماً می دانید کانادا در آمریکای شمالی واقع شده و کشوری مهاجر پذیر با شرایط و امکانات ایده آل برای تحصیل، کار و زندگی است.
اقامت در کانادا از طریق تحصیل، یکی از روش‌هایی است که بسیاری از متقاضیان مهاجرت در پی آن هستند. کشور کانادا دانشگاه‌های معتبر و مؤسسات آموزش عالی فراوانی دارد که همگی در سطح بالایی قرار داشته و در رده برترین ها در جهان هستند.

همه استانداردهای آموزشی در کانادا به خوبی رعایت می‌شود و دانشجویان، این کشور را به دلیل کیفیت بالای آموزش، انتخاب می‌کنند. ترجمه مدارک و گواهینامه‌هایی که از دانشگاه‌ها، کالج‌ها و مؤسسات آموزشی کانادا دریافت می‌کنید در اکثر نقاط جهان به لحاظ علمی معتبر است و شما می‌توانید از آن‌ها در هر کجای دنیا، استفاده کنید.
کانادا 10 ایالت و 3 دارد و رتبه دومین کشور بزرگ جهان را به خودش اختصاص داده است. پایتخت کانادا شهر اتاوا است و شهرهای محبوب و پرطرفدار آن، تورنتو، مونترال و ونکوور هستند.

شرایط سنی تحصیل در کانادا برای مقطع پیش دبستانی، ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان
شرایط سنی تحصیل در کانادا برای مقطع پیش دبستانی، ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان

اگر در سن پایین قصد مهاجرت را دارید و می‌خواهید تحصیلات خود را در مقطع ابتدایی شروع کنید، باید بدانید که شرایط سنی مهاجرت تحصیلی به کاناداا برای کودکان در مقطع پیش دبستانی، از 3 تا 6 سالگی است. شاید هم می‌خواهید برای فرزند خود سرمایه گذاری کرده و او را راهی کنید. به هر جهت قبل از هر اقدامی باید شرایط سنی تحصیل در کانادا برای هر مقطع را بدانید.

برای دوره ابتدایی، ثبت نام از 6 سالگی آغاز شده و دوره ابتدایی در این کشور تا ششم ادامه دارد و شما در حقیقت ابتدایی و راهنمایی را در 6 سال و پس از آن دوره دبیرستان را در 4 سال، پشت سر می‌گذارید. بنابراین دانش آموزان قبل از ورود به دانشگاه، باید 12 سال تحصیلات ابتدایی و دبیرستان را گذرانده باشند.
بر اساس قانون کشور کانادا، مدارس این کشور برای تمام کودکان 6 تا 18 سال اجباری است. با این اوصاف شرایط سنی مهاجرت تحصیلی به کانادا از دوره پیش دبستانی تا دبیرستان به شرح زیر است:

شرایط سنی تحصیل در کانادا

شرایط سنی تحصیل در کالج‌های کانادا

تحصیل در کالج‌های کانادایی برای مقاطع کاردانی، کارشناسی کارشناسی ارشد امکان پذیر است. برای مقطع فوق دیپلم، مدرک تحصیلی شما توسط کالج‌های کانادا صادر می‌شود و مدرک لیسانس و فوق لیسانس از سوی کالج‌های کانادا یا دانشگاه‌های همکار، ارائه می‌شود. دوره فوق لیسانس شامل دوره‌های 1 و 2 ساله است و شما برای ورود به کالج‌های کانادا، شرایط سنی مهاجرت تحصیلی به کانادا خاصی نباید داشته باشد.

بهترین سن برای تحصیل در کالج‌های کانادایی 18 تا 23 سال است ولی افراد بالای 23 سال نیز می‌توانند برای تحصیل در کالج‌های کانادا اقدام کنند. اما متقاضیان بالای 35 سال نمی‌توانند هر کالج یا رشته‌ای را انتخاب کنند و باید شرایط کالج‌های گوناگون را در نظر بگیرند.

شرایط سنی مهاجرت تحصیلی به کانادا برای مقطع کارشناسی (لیسانس)

بعد از گذارندن دوره تحصیلی 12 ساله ابتدایی تا دبیرستان که شما آن را در مدارس و کالج‌های کانادا می‌گذرانید، با دریافت مدرک دیپلم 12 ساله خود، می‌توانید برای مقطع کارشناسی درخواست بدهید. توجه داشته باشید که برای تحصیل در مقطع کارشناسی در کانادا باید مدرک آیلتس با نمره 6 را ارائه بدهید و بدانید این مقطع تحصیلی در کشور کانادا 4 سال طول می‌کشد.

بنابراین شما برای تحصیل در مقطع کارشناسی یا همان لیسانس، باید شرایط سنی 18 سال به بالا را داشته باشید. کشور کانادا بر اساس قوانین خود، اعلام کرده که هیچ شرایط سنی مهاجرت تحصیلی به کانادا خاصی برای تحصیل در مقطع کارشناسی ندارد.
اما با این وجود، هنگامی که می‌خواهید اقدام به اخذ ویزای تحصیلی کانادا و ورود به مقطع کارشناسی کنید، اداره مهاجرت این کشور شرایط سنی مهاجرت تحصیلی به کانادا شما را بررسی می‌کند و می‌بیند که آیا واقعاً قصد تحصیل در این کشور را دارید یا خیر.
معمولاً افراد با سن بالا، به سختی می‌توانند افسر اداره مهاجرت را متقاعد کنند که اهداف تحصیلی دارند و برای تحصیل اقدام به مهاجرت کرده‌اند.

شرایط سنی تحصیل در کانادا برای مقطع کارشناسی
شرایط سنی تحصیل در کانادا برای مقطع کارشناسی

شرایط سنی مهاجرت تحصیلی به کانادا برای مقطع کارشناسی ارشد (فوق لیسانس)

برای تحصیل در مقطع فوق لیسانس، شما باید ابتدا مدرک لیسانس خود را ارائه بدهید و در واقع یکی از شرایط پذیرش در دانشگاه‌های کانادا برای مقطع کارشناسی ارشد، ارائه مدرک کارشناسی و فاصله زمانی بین اخذ مدرک کارشناسی و ورود به دوره کارشناسی ارشد است. این فاصله برای ادامه تحصیل نباید بیشتر از 5 سال باشد.

فرض کنید که شما تا مقطع کارشناسی را در کشور خود گذرانده‌اید و حال می‌خواهید ادامه تحصیلاتتان را برای مقطع کارشناسی ارشد در کانادا سپری کنید. اگر فاصله زمانی اخذ مدرک لیسانس شما تا زمان ورود شما به دانشگاه‌های کانادا برای دوره کارشناسی ارشد، بیش از 5 سال باشد، شرایط سنی مهاجرت تحصیلی به کانادا قابل قبول نیست.

یکی دیگر از الزامات برای مقطع فوق لیسانس، ارائه مدرک زبان آیلتس 6 تا 6.5 است که البته میزان نمره زبان برای دانشگاه‌ها و رشته‌های تحصیلی مختلف، ممکن است متفاوت باشد.
شرط معدل برای ورود به مقطع کارشناسی ارشد نیز، معدل‌های بالای 13 است. خوب است بدانید که دوره کارشناسی ارشد در کانادا، 1 تا 2 سال طول می‌کشد. بهتر است که دانشجویان عمدتاً برای این مقطع در شرایط سنی مهاجرت تحصیلی به کانادا کمتر از 32 سال باید باشند.

شرایط سنی تحصیل در کانادا برای مقطع کارشناسی ارشد

شرایط سنی مهاجرت تحصیلی به کانادا برای مقطع دکتری

برای پذیرش دانشگاه‌های کانادا در مقطع دکترا باید مدرک کارشناسی ارشد خود را با معدل مورد قبول، ارائه دهید. در این مقطع نیاز به استاد راهنما دارید و باید با اساتید در ارتباط باشید. برای تحصیل در مقطع دکترا در کانادا، باید معدل دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد شما بیشتر از 13 باشد و مدرک آیلتس 7 را ارائه بدهید.

در کشور کانادا، مقطع دکترا 3 تا 5 سال طول می‌کشد و دانشجو می‌تواند در این بازه زمانی پروژه یا پژوهشی را انجام بدهد. این پروژه‌ها ممکن است از طرف شرکت‌های کانادایی مورد استقبال قرار گیرد و هزینه تحصیل شما را به عنوان یک دانشجوی بین المللی کاهش دهند.
برای مقطع دکترا در کانادا، فاصله تحصیلی مهم نیست و کافیست که دانشجو، سوابق تحصیلی و کاری مرتبط، تألیف و پژوهش‌ها و یا سوابق تدریس خود را با هر شرایط سنی مهاجرت تحصیلی به کانادا که دارد، ارائه بدهد. معمولاً متقاضیان با سنین 40 تا 45 سال برای مقطع دکتری اقدام می‌کنند.

شرایط سنی تحصیل در کانادا برای مقطع دکتری
شرایط سنی تحصیل در کانادا برای مقطع دکتری

برای تحصیل در کانادا ما شرایط لازم شما را فراهم می‌کنیم

اگر می‌خواهید برای مهاجرت اقدام کنید و نمی‌دانید باید چه کنید، ما در کنارتان هستیم. موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان، سال‌هاست که با تجربه و اطلاعات بروز خود در زمینه مهاجرت، متقاضیان را به سوی مقصد دلخواهشان روانه می‌کند. همانطور که می دانید روش‌های مهاجرتی متعدد هستند و یکی از پر طرفدارترین روش‌های مهاجرتی، اقدام برای تحصیل است.

مهاجرت تحصیلی به کانادا هر چند که شرایط سنی خاصی داشته باشد و یا چالش‌هایی را برایتان به وجود بیاورد، ولی باز هم امکان پذیر است.
کافیست روی تجربه و سابقه درخشان وکلا و کارشناسان موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان، حساب کنید. بیش از 20 هزار پرونده مهاجرتی موفق و بالغ بر 18 سال سابقه خدمت رسانی در امور مهاجرت، گواه این است که با برترین و حرفه‌ای‌ترین‌ها سر و کار دارید و می‌توانید با اطمینان، اهداف خود را تا رسیدن به رویاهایتان دنبال کنید.

سوالات متداول

برای تحصیل در کانادا در مقطع ارشد چه مدرک زبانی نیاز هست؟

بستگی به رشته و دانشگاه دارد. ولی به طور کلی مدرک زبان آیلتس 6 تا 6.5 نیاز هست.

برای تحصیل در مقطع دکتری کانادا باید چه مدارکی را ارائه داد؟

باید معدل دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد شما بیشتر از 13 باشد و مدرک آیلتس 7 را ارائه بدهید.

5/5 - (2 امتیاز)
مقالات مشابه
ویزای همراه کشور کانادا ویزای همراه کشور کانادا

سیاست های مهاجرتی سخاوتمندانه کشور کانادا این امکان را برای متقاضیان فراهم آورده است تا هم...

سایت های کاریابی در کانادا سایت های کاریابی در کانادا

سایت‌ های کاریابی در کانادا یکی از متداول‌ترین راه‌هایی که جویندگان کار در کانادا استفاد...

کار در کانادا کار در کانادا

کار در کانادا با توجه به وسعت خاک کشور کانادا و جمعیت کمی که دارد تقاضای قابل توجهی دارد. ال...

نظرات کاربران
Call Now Button