تحصیل در چین یکی از اولویت دانشجویان بین المللی برای ادامه تحصیل در خارج از کشور می باشد. تحصیل در چین و در برترین و بزرگترین مراکز علمی و تحقیقاتی دنیا به یکی از آرزوهای دانشجویان و متقاضیان تحصیل در خارج از کشور تبدیل شده است. هر دانشجو و یا متقاضی تحصیل در خارج، دلایل خاص خود را برای ادامه تحصیل در چین ارائه می نماید. بسیاری از دانشگاه های چین در لیست دانشگاه های برتر دنیا واقع شده اند.

تحصیل در کشور چین در بیشتر رشته ها به زبان انگلیسی می باشد و در این صورت دانشجو می تواند با گذراندن یک دوره چند ماهه به عنوان پیش نیاز به آن سطح مورد نیاز دانشگاه رسیده و سپس تحصیل خود را در دانشگاه آغاز نماید. در این مقاله قصد داریم به بررسی شرایط زندگی دانشجویان در کشور چین بپردازیم.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره اقامت و تابعیت چین مقاله ” اقامت در چین ” را مطالعه بفرمایید.

شرایط زندگی دانشجویان در کشور چین
شرایط زندگی دانشجویان در کشور چین

هزینه زندگی دانشجویان در کشور چین

هزینه زندگی در کشور چین، به خصوص در شهر پکن، گران ترین شهر چین، فرد می تواند به راحتی با 12 دلار در روز زندگی کند. اجاره یک آپارتمان در کشور چین بسته به اینکه در کجا واقع شده باشد متفاوت است و اگر بودجه کم باشد می تواند از طریق تدریس پاره وقت به حقوق و دستمزد خوبی برسد.
اگر فرد مایل به زندگی در شهرهای بزرگی مثل شانگهای یا پکن باشد باز هم نمی تواند زندگی در شهرستان های کمتر شناخته شده را نادیده بگیرد چون در این شهرستان ها ممکن است بتواند یک اتاق پیدا کند و به آسانی بدون داشتن ماشین می تواند در چین سفر کند.

کشور چین یکی از بهترین و توسعه یافته ترین سیستم های راه آهن جهان را در اختیار دارد که مسافرت و رفت و آمد با آن بسیار راحت و مقرون به صرفه می باشد و هزینه مترو در شهر پکن حدود 3-9 یوان است، هزینه اتوبوس 15 تا 25 سنت آمریکا و تاکسی 2.3-13 یوان است.
غذا خوردن در چین بسیار مقرون به صرفه می باشد و یک وعده غذایی در غذاخوری دانشگاه، یک رستوران محلی کوچک و یا یک فست فود زنجیره ای به طور معمول تقریبا 22 یوان است.

در مقاله ” مهاجرت به چین ” به طور مفصل درباره شرایط مهاجرت به چین اطلاعات کسب کنید.

هزینه زندگی دانشجویان در کشور چین
هزینه زندگی دانشجویان در کشور چین

هزینه زندگی دانشجویان در چین در مقایسه با انگلیس و آمریکا

هزینه تحصیل در کشور چین در مقایسه با انگلستان یا آمریکا بسیار کم است و گرچه هنوز هم نسبت به برخی کشورهای اروپایی بسیار گران تر است. بسته به موسسه و مقطع متقاضیان شهریه متفاوت پرداخت می کنند. با این حال، هزینه تحصیل دکترا در چین، مهندسی و کسب و کار، به طور متوسط ​​2462-7822 دلار در سال است.

دانشجویان دانشگاه های خصوصی کشور چین ، فرصت تحصیل در دانشگاه های آمریکا یا بریتانیا با یک دانشگاه در یک شهر چینی مانند دانشگاه های ناتینگهام، لستر و لنکستر را دارند. هزینه تحصیل در مقطع ​​ لیسانس در حدود 2-3 هزاردلار در سال مدرک کارشناسی ارشد در 3-5 هزار دلار در سال می باشد.
معمولا هزینه تحصیل در دانشگاه های چین بین 2-8 هزار دلار در سال است. در میان تمام برنامه های ارائه شده توسط موسسات چینی، لیسانس پزشکی و لیسانس جراحی گران ترین هزینه ها را دارند.

کار دانشجویی در کشور چین

دولت چین و دانشگاه های کشور چین هیج محدودیتی برای کار کردن دانشجو ندارد و دانشجو می تواند در هفته بین 10-30 ساعت در هفته کار کند. اما دانشجو ملزم به شرکت در کلاس می باشد و غیبت های او نمی تواند از حد معین شده بیشتر باشد و همچنین موظف به گذراندن امتحانات و ارائه تکالیف و فعالیت های گروهی و کلاسی است.

یکی از مشاغلی که دانشجویان ایرانی در چین زیاد به آن مشغول هستند، کار با شرکت ها و کارخانجات داخل ایران می باشد و اکثرا مشغول به تجارت و صادرات به ایران و واردات به چین را انجام می دهند.

کار دانشجویی در کشور چین
کار دانشجویی در کشور چین

خوابگاه های دانشجویی در کشور چین

تقریبا تمام دانشگاه های دولتی و خصوصی کشور چین و بسیاری از کالج های زبان، خوابگاه هایی را به دانشجویان خود اختصاص می دهند که این خوابگاه ها می توانند داخل و یا خارج از دانشگاه باشند.
هزینه خوابگاه های دانشجویی کشور چین بر اساس تعداد نفرات، محل خوابگاه در شهر، خصوصی و یا دولتی بودن آن، امکانات و تسهیلات خوابگاه و مواردی از این دست تعیین می شود. خوابگاه های خارج از دانشگاه در کشور چین معمولا به دلیل امکانات بیشتری که ارائه می کنند قیمت بیشتری دارند.

اغلب ارزان ترین و راحت ترین گزینه برای سکونت دانشجویان خوابگاه ها است. بسیاری از دانشگاه های کشور چین خوابگاه هایی مخصوص دانشجویان بین المللی دارند، لذا فرد در کنار افرادی است که تجربه های مشابه خودش دارند و به عنوان یک خارجی در چین زندگی می کنند.

در بسیاری از دانشگاه های چین، می توان یک اتاق شخصی  یا اتاق مشترک بین دو یا چند نفر داشت و اتاق ها می توانند دارای حمام و توالت های خصوصی باشند که در خود اتاق است یا با اتاق های دیگر در همان طبقه مشترک باشد.
در اکثر خوابگاه های دانشجویی کشور چین در اتاق ها، آشپزخانه وجود ندارد، اما یک کافه تریای بزرگ در ساختمان می باشد که دانشجویان می توانند آنجا غذا بخورند. قیمت خوابگاه ها در کشور چین از دانشگاهی به دانشگاه دیگر متفاوت است زیرا برخی از دانشجویان هزینه آب و برق را باید جداگانه بپردازند ولی بعضی خوابگاه ها این هزینه ها را متقبل می شوند. 

اجاره آپارتمان در کشور چین بر اساس جایی که فرد انتخاب می کند، متفاوت است. میانگین اجاره خانه ای یک خوابه در مرکز شهر 3,598.50یوان و خاج از شهر 1,999.94 یوان است و اجاره خانه ای سه خوابه در مرکز شهر 7,405.49 یوان و خارج از شهر 4,232.96 یوان می باشد.

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
شرایط زندگی دانشجویان در کشور رومانی شرایط زندگی دانشجویان در کشور رومانی

شرایط زندگی دانشجویان در کشور رومانی کشور رومانی ، یکی از کشورهای اروپا در جنوب شرقی این قا...

شرایط زندگی دانشجویان در کشور بلژیک شرایط زندگی دانشجویان در کشور بلژیک

  کشور بلژیک به نظام آموزشی سطح خود شناخته شده است و همچنین بلژیک ، یک کشور چند زبانه و چن...

شرایط زندگی دانشجویان در کشور بلغارستان شرایط زندگی دانشجویان در کشور بلغارستان

شرایط زندگی دانشجویان در کشور بلغارستان امروزه اغلب افراد در سراسر جهان خواهان مهاجرت و اد...

نظرات کاربران
Call Now Button