کشور نروژ ، یکی از کشورهایی است که هر ساله به دلیل مزایا و شرایط خوبی که برای تحصیل دانشجویان بین المللی دارد ، متقاضیان زیادی داشته است ، از این رو اگر افراد متقاضی از شرایط زندگی دانشجویان در کشور نروژ با خبر شوند ، با این اطلاعات بهتر می توانند تصمیم گیری کرده و مدیریت مالی بهتری داشته باشند و یا برای تامین مسائل مالی برنامه بهتری را داشته باشند . این مقاله در مورد شرایط زندگی دانشجویان در کشور نروژ می باشد .

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره اقامت و تابعیت در  نروژ مقاله ” اقامت در نروژ ” را مطالعه بفرمایید .

هزینه های زندگی دانشجویی در کشور نروژ

اکثر دانشگاه های کشور نروژ  شهریه ندارند ، بنابراین دانشجویان می توانند دوره های تحصیلات عالی با کیفیت بالا را پیدا کنند. تحصیل در نروژ یک تجربه چالش برانگیز می باشد ولی با ارزش است که به مدرک تحصیلی ارزشمندی منجر خواهد شد. برخی از هزینه های زندگی در نروژ برای یک دانشجوی بین المللی برای یک ماه در برخی از شهرهای اصلی نروژ به شرح زیر می باشد :

  • شهر اسلو: 1200 – 2000 یورو
  • شهر ترومسو و تروندهایم: 1000 – 1،600 یورو
  • شهر برگن: 1،100 – 1،800 یورو
  • سایر شهرهای کوچکتر در نروژ معمولا هزینه زندگی متوسط ​​ماهانه 800 تا 1400 یورو

به طور کلی هزینه های ماهیانه زندگی دانشجویی در کشور نروژ طبق شهری که در آن زندگی می کنند بین ۷۰۰۰ الی ۱۰۰۰۰ کرون متغیر است .البته این هزینه برای یک نفر بر اساس زندگی دانشجویی محاسبه شده است و اگر همراه نیز داشته باشد هزینه همراه نصف هزینه دانشجو محاسبه می گردد.

هزینه تحصیل در کشور نروژ

معمولا دانشگاه های نروژ هزینه ای به عنوان شهریه دریافت نمی کنند و این موضوع در مورد تمامی مقاطع صدق می کند. هر چند دانشجویان هر ترم حدود ۶۰۰-۳۰۰ کرون نروژ پرداخت خواهند کرد و همچنین این مبلغ به عنوان کمک هزینه برای خدمات رفاهی دانشجوی محلی محسوب می شود که این خدمات از قبیل خدمات بهداشتی و مشاوره ، تسهیلات ورزشی و فعالیت های فرهنگی می باشد.

شرکت آتیه آفرینان ایرانیان به شما پیشنهاد می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” تحصیل در نروژ ” را مطالعه فرمایید .

این پرداخت هر ترم که در بالا ذکر شد همچنین برای صدور کارت رسمی دانشجویی جهت استفاده از حمل و نقل عمومی و تخفیف در بلیط در مراسم فرهنگی نیز هست.  موسسات خصوصی برای تمامی برنامه ها و دروس شهریه دریافت می کند اما این مبلغ در مقابل کشورهای دیگر ناچیز بوده و قابل مقایسه نیست. همچنین دانشجویان بین المللی مبلغ بالاتری به عنوان شهریه نسبت به دانشجویان نروژی پرداخت نمی نمایند.

هزینه تحصیل در کشور نروژ
هزینه تحصیل در کشور نروژ

کار دانشجویی در کشور نروژ

کار در نروژ برای افرادی که تابعیت کشور نروژ را ندارند نیاز به اخذ مجوز دارد. فرد برای کار در نروژ باید چندین مورد را مدنظر قرار دهد. اول اینکه سیستم کاری در کشور نروژ بسیار دقیق و منظم است و در صورتی که یک دانشجو اقدام به کار کند می بایست مانند سایر کارمندان مسیر کاری درست را پیش ببرد. لازم به ذکر است که در لیست کارهایی که در نروژ برای دانشجویان دیده می شود، یکسری از شغل ها در داخل دانشگاه نیز وجود دارد. افرادی که در رشته های کامپیوتری فعالیت می کنند در بخش امنیت سایت های دانشگاهی وارد کرده و از دانشگاه حقوق دریافت کنند. افراد در دوره کارشناسی ارشد می توانند به صورت پاره وقت تدریس کنند و افراد در مقطع دکترا در این کشور اجازه ورود به بخش های پژوهشی را نیز خواهند داشت.

افراد در مقطع کارشناسی در نروژ اجازه کار در هفته به مدت تقریبا 10 ساعت دارند، زمان مجاز کار برای مقطع کارشناسی ارشد در نروژ در حدود 20 ساعت در هفته بوده و در مقطع دکترا نیز تا 30ساعت در هفته بسته به نوع رشته فرد شرایط کاری فراهم شده است. برخی از رشته های تحصیلی در کشور نروژ حساس بوده و به فرد اجازه کار ضمن تحصیل را نمی دهد که البته دولت سعی دارد این بخش را به طور دقیق پیگیری کند.

خوابگاه دانشجویی در نروژ

وضعیت خوابگاهی در کشور نروژ به دو صورت خودگردان و دولتی دیده می شود. سیستم خوابگاهی در کشور نروژ به نسبت فنلاند ضعیف تر است و دولت با کمبود زمین برای ساخت خوابگاه مواجه است. حدود 63 درصد از خوابگاه های دولتی برای مقطع دکترا در نظر گرفته شده است و 25 درصد برای مقطع کارشناسی ارشد و الباقی برای دوره کارشناسی در نظر گرفته شده است. عملاً افرادی که ورود به مقطع کارشناسی در نروژ دارند باید فکری به حال فضای سکونت خود داشته باشند و یا از خوابگاه های خودگردان استفاده کنند.

یکی از روش های مهاجرت به نروژ از طریق تحصیل می باشد شما می توانید در مقالات دیگر به طور مفصل درباره راه های دیگر ” مهاجرت به نروژ ” اطلاعات کسب کنید .

برخی از افراد منازل خود را در قالب خوابگاه در وضعیت رزرو قرار می دهند و دانشجویان بین المللی می توانند از این خوابگاه ها استفاده کنند. به طور کلی خوابگاه های شهری در کشور نروژ هر یک دارای مشخصه های درستی بوده و سیستم خوابگاهی در این کشور بر اساس رویکردهای مشخصی دنبال شده است. هر یک از خوابگاه های کشور نروژ بر اساس متراژ، محل قرار گیری و همچنین امکانات داخلی دسته بندی شده اند. هزینه خوابگاه های خصوصی در کشور نروژ بین 3000الی 4000 کرون تخمین زده شده است که البته در چند سال اخیر وضعیت خوابگاهی تغییرات زیادی داشته است. لازم به ذکر است که اجاره برای آپارتمان های خصوصی در این کشور نیز در رده بندی های هزینه ای مختلفی فراهم شده است.

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
شرایط زندگی دانشجویان در کشور رومانی شرایط زندگی دانشجویان در کشور رومانی

شرایط زندگی دانشجویان در کشور رومانی کشور رومانی ، یکی از کشورهای اروپا در جنوب شرقی این قا...

شرایط زندگی دانشجویان در کشور بلژیک شرایط زندگی دانشجویان در کشور بلژیک

  کشور بلژیک به نظام آموزشی سطح خود شناخته شده است و همچنین بلژیک ، یک کشور چند زبانه و چن...

شرایط زندگی دانشجویان در کشور بلغارستان شرایط زندگی دانشجویان در کشور بلغارستان

شرایط زندگی دانشجویان در کشور بلغارستان امروزه اغلب افراد در سراسر جهان خواهان مهاجرت و اد...

نظرات کاربران
Call Now Button