کشور لهستان یکی از کشورهای اتحادیه اروپا است که سالانه تعداد زیادی از دانشجویان برای ورود به آن درخواست می دهند. تحصیل در لهستان نسبت به بسیاری از کشورهای اروپایی کم هزینه تر می باشد. کشور لهستان در تلاش است که با افزایش پیشرفت و سطح علمی دانشگاه های خود بیش از قبل مورد استقبال دانشجویان بین المللی قرار گیرد. رشته های مختلف در دانشگاه های لهستان به زبان انگلیسی ارائه می شوند. در دانشگاه های کشور لهستان تمام مقاطع تحصیلی از کارشناسی تا دکترا و دوره های پزشکی و رشته های مرتبط با آن ارائه می شوند. همچنین دانشجویان می توانند در دانشگاه های لهستان دوره زبان خود را نیز بگذرانند. تحصیل در لهستان می تواند یکی از شیرین ترین دوران زندگی باشد زیرا لهستان یک کشور قدیمی با فرهنگ غنی و مردمانی خونگرم است، که زندگی در کنار آنها می تواند برای فرد لذت بخش باشد. در ادامه تمام شرایط زندگی دانشجویان در کشور لهستان را با جزئیات مورد بررسی قرار می دهیم و در تلاش هستیم تمام جوانب مورد نظر را برای شما بررسی کنیم.

توصیه شرکت آتیه آفرینان ایرانیان برای اقامت و تابعیت در لهستان ، مشاوره از مشاوران آتیه آفرینان ایرانیان و مطالعه مقاله ” اقامت در لهستان ” است .

شرایط زندگی دانشجویان در کشور لهستان هزینه زندگی در کشور لهستان

علاوه بر هزینه هایی که فرد برای تحصیل در لهستان می بایست پرداخت کند، هزینه های زندگی در این کشور را هم باید در نظر گرفت. هزینه های زندگی در لهستان بستگی به شیوه های زندگی فرد دارد. دانشجویان بین المللی به طور متوسط در طول هر ماه حدود 55۰ یورو در این کشور خرج می کنند.

شرایط زندگی دانشجویان در کشور لهستان هزینه تحصیل در کشور لهستان

سیستم آموزشی کشور لهستان به این گونه است که شهریه دانشگاه های لهستان برای افراد لهستانی یا دست کم افرادی که قصد ادامه تحصیل به زبان لهستانی را دارند، رایگان می باشد ولی در غیر این صورت دولت لهستان، دانشجویان بین المللی را موظف به پرداخت شهریه دانشگاه های لهستان می کند. میانگین شهریه دانشگاه های لهستان برای افراد خارجی به شرح زیر می باشد :

  • شهریه دانشگاه های لهستان در مقطع کارشناسی برای سال های اول و دوم در این کشور 2000 تا 6000 یورو در طول یک سال تحصیلی است .
  • در صورتی که فرد قصد گذراندن در دوره های کار آموزی باشد برای مقاطع دکتری و کارشناسی ارشد در رشته های پزشکی و یا علوم و هنر می بایست در طول سال 3000 تا 5000 یورو به عنوان شهریه پرداخت کند .
  • همچنین شهریه دانشگاه های لهستان، برای گذراندن دوره های دروس تخصصی و حرفه ای در رشته مختص هر فرد، که به صورت دوره های کار آموزی حرفه ای برگزار می شود مبلغی در حدود 3000 یورو در طول هر یک سال دریافت می کند.

در صورتی که فرد قصد تحصیل در دانشگاه های لهستان به زبان لهستانی داشته باشد می بایست برای گذراندن این دوره های زبان لهستانی در دانشگاه های لهستان، مبلغی در حدود 2000 یورو در طول هر سال پرداخت کند

شرکت آتیه آفرینان ایرانیان به شما پیشنهاد می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” تحصیل در لهستان ” را مطالعه فرمایید .

شرایط زندگی دانشجویان در کشور لهستان کار دانشجویی در کشور لهستان

تحصیل در لهستان یکی از کم هزینه ‌ترین تحصیلات در اروپا می باشد و همین موضوع باعث افزایش تقاضای دانشجویان شده است. از طرفی فرد می ‌تواند با انجام کار پاره وقت دانشجویی تمام یا بخش اعظمی از هزینه‌ های تحصیلی خود را فراهم کند. اجازه کار برای دانشجویان مقاطع مختلف، متفاوت می باشد. دانشجویان مقطع لیسانس اجازه کار 10 ساعت در طول هفته را دارند و دانشجویان مقاطع بالاتر می ‌توانند20 الی 30 ساعت در هفته بسته به مقطع تحصیلیشان کار کنند. البته این قوانین تنها برای زمانی است که شما مشغول به تحصیل هستید و در تعطیلات خود می‌توانید به صورت تمام وقت نیز کار کنید. کار برای دانشجویان مشغول به تحصیل در لهستان محدودیتی ندارد و تمام افراد می ‌توانند کار کنند. تنها مجوز لازم برای کار کردن داشتن ویزای اقامتی به مدت بیش از 6 ماه می باشد. البته مجوز کار ابتدا به دانشجویان اتحادیه اروپا داده می ‌شود و دانشجویان سایر کشورها در اولویت دوم قرار دارند و با وجود اینکه تمام دانشجویان اجازه کار دارند ولی محدودیت‌ هایی وجود دارد. فرد برای دریافت مجوز کار در لهستان باید یک پروسه اداری در این کشور را طی کند. همچین کارفرما باید فرم مربوط به شغل فرد را پر کرده و برای دانشگاه محل تحصیل در لهستان ارسال کند. مجوزهای کار در لهستان دارای انواع مختلفی می باشند که بسته به شغلی که در آن مشغول می‌ شود، دسته بندی می ‌شوند.

شرایط زندگی دانشجویان در کشور لهستان | هزینه زندگی در کشور لهستان | کار دانشجویی در کشور لهستان
شرایط زندگی دانشجویان در کشور لهستان | هزینه زندگی در کشور لهستان | کار دانشجویی در کشور لهستان

شرایط زندگی دانشجویان در کشور لهستان خوابگاه های دانشجویی در کشور لهستان

مشخص کردن محل اقامت نیز یکی از اولویت ‌های زندگی و تحصیل در لهستان می باشد. در لهستان فرد می ‌تواند در خوابگاه‌ های دانشگاه ‌ها یا آپارتمان‌ ها اقامت کند. معمولاً دانشجویان سال‌ های اول خوابگاه را برای اقامت انتخاب می نمایند و دانشجویان سال‌های بالاتر به همراه دوستانشان، مسکن دانشجویی اجاره می‌کنند.

هزینه اقامت در خوابگاه ها نسبت به آپارتمان‌ ها کم ‌تر می باشد و برای اینکه بتوان در خوابگاه اقامت کرد لازم است به محض اینکه خبر پذیرش خود را دریافت کردید، برای رزرو خوابگاه به دانشگاه خود نامه ارسال کنید. خوابگاه ‌های دانشگاه ‌های لهستان معمولاً در خود دانشگاه یا در محلی نزدیکی آن ‌ها قرار دارد. خوابگاه ‌ها شامل اتاق ‌های 1، 2 یا 3 نفره هستند و دارای امکانات مشترک از قبیل سرویس‌های بهداشتی، حمام و آشپزخانه هستند.

برای اجاره آپارتمان فرد باید مستقیما با صاحب خانه قرارداد ببندد. قیمت اجاره بهای خانه‌ ها بسته به موقعیت و امکانات و قدمت ساختمان متفاوت است. همچنین قیمت مسکن در شهرهای مختلف لهستان متفاوت می باشد. اگر فرد قصد دارد یک آپارتمان را به تنهایی اجاره کند، باید به این نکته توجه کند که ممکن است پرداخت اجاره بها برای وی سنگین باشد. اما اگر با یک یا دو نفر از دوستان برای این کار اقدام کند، هزینه برای وی مقرون به صرفه تر خواهد بود.

در مقاله ” مهاجرت به لهستان ” به طور مفصل درباره شرایط مهاجرت به لهستان اطلاعات کسب کنید .

در کشور لهستان خوابگاه ‌های مختلفی وجود دارد که برخی از آن ‌ها مختص به دانشجویان دختر هستند و برخی دیگر به دانشجویان متأهل داده می شوند. البته باید دانست که درخواست برای این خوابگاه‌ ها بسیار زیاد می باشد و لازم است در زمان مناسب برای رزرو آن‌ ها اقدام کرد.

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیلی در اروپا

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
شرایط زندگی دانشجویان در کشور رومانی شرایط زندگی دانشجویان در کشور رومانی

شرایط زندگی دانشجویان در کشور رومانی کشور رومانی ، یکی از کشورهای اروپا در جنوب شرقی این قا...

شرایط زندگی دانشجویان در کشور بلژیک شرایط زندگی دانشجویان در کشور بلژیک

  کشور بلژیک به نظام آموزشی سطح خود شناخته شده است و همچنین بلژیک ، یک کشور چند زبانه و چن...

شرایط زندگی دانشجویان در کشور بلغارستان شرایط زندگی دانشجویان در کشور بلغارستان

شرایط زندگی دانشجویان در کشور بلغارستان امروزه اغلب افراد در سراسر جهان خواهان مهاجرت و اد...

نظرات کاربران
Call Now Button