شرایط زندگی دانشجویان در کشور فرانسه

کشور فرانسه هر ساله بیش از 23 درصد از بودجه ملی خود را به آموزش اختصاص می دهد و بر روی کیفیت آموزش های ارائه شده و مدارک اعطا شده تمرکز دارد . از سویی دانشگاه های کشور فرانسه در رتبه بندی های مختلف همواره در لیست برترین دانشگاه ها قرار دارد و همچنین امکان تحصیل تقریبا رایگان در کشور فرانسه نیز یکی از عوامل مهمی است که این کشور را به یکی از مقصدهای محبوب علاقه مندان به تحصیل در خارج از کشور تبدیل کرده است . اما لازم است بدانید که کشور فرانسه برای مهاجرت تحصیلی دشواری های خود را دارد .

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره اقامت و تابعیت فرانسه مقاله ” اقامت در فرانسه ” را مطالعه بفرمایید .

شرایط زندگی دانشجویان در کشور فرانسه هزینه زندگی دانشجویی در کشور فرانسه

هزینه ‌زندگی دانشجویی در کشور فرانسه بر اساس شهر محل زندگی، نوع زندگی افراد و… متفاوت می باشد . با وجود اینکه کشور فرانسه در ردیف دوازدهمین کشور گران دنیا قرار گرفته است اما تسهیلاتی که این کشور (از قبیل رستوران‌ های دانشجویی، خوابگاه دانشجویی، تخفیف‌ هایی برای حمل و نقل، سینما، استفاده از باشگاه‌ های ورزشی، کتابخانه و غیره ) برای دانشجویان در نظر گرفته را نیز نباید فراموش کرد. با توجه به اعلام سفارت فرانسه در ایران، با در نظر گرفتن تخفیفات مربوط به دانشجویان، متوسط هزینه ماهانه مورد نیاز دانشجویان در پایتخت این کشور یعنی پاریس حدود 1100 یورو و برای شهرهای دیگر حدود 800 یورو می باشد.

شرایط زندگی دانشجویان در کشور فرانسه هزینه تحصیل در کشور فرانسه

هزینه‌ های تحصیل در دانشگاه‌ های فرانسه بر اساس نوع دانشگاه، رشته متفاوت می باشد و بدون شک تحصیل در دانشگاه ‌های دولتی به دلیل تقبل کردن بخشی از هزینه ‌ها توسط دولت فرانسه بسیار ارزان  است.

 زندگی دانشجویان در کشور فرانسه کار دانشجویی در کشور فرانسه

شرایط زندگی دانشجویان فرانسه

شرایط زندگی دانشجویان فرانسه

کار دانشجویی در کشور فرانسه برای دانشجویان یک امر بسیار عادی است و حتی پس از اتمام تحصیلات، فارغ التحصیلان برای کسب تجربه کاری در فرانسه، مایل به ماندن و اقامت دائم در فرانسه هستند . قانون فرانسه به دانش آموزان بین المللی اجازه می دهد تا حداکثر به مدت 964 ساعت در سال کار کنند که 60 درصد از آن ها کار رسمی تمام وقت را دارند . لازم به ذکر است که نباید انتظار داشت که تمام هزینه های خود را با کار نیمه وقت پوشش دهد. در حال حاضر حداقل دستمزد در کشور فرانسه مبلغ معادل با 9.67 یورو (به صورت غیرمستقیم و قبل از اجباری بودن پرداخت 20 درصد از مالیات به عنوان مشارکت اجتماعی) در هر ساعت کار نیز می باشد.

یکی از روش های مهاجرت به فرانسه از طریق تحصیل می باشد شما می توانید در مقالات دیگر به طور مفصل درباره راه های دیگر ” مهاجرت به فرانسه ” اطلاعات کسب کنید .

شرایط زندگی دانشجویان در کشور فرانسه خوابگاه دانشجویی در کشور فرانسه

جهت اجاره خوابگاه های دانشجویی در فرانسه گزینه های متعددی وجود دارد که حتما باید قبل از انتخاب نگاهی به آنها انداخت و مکانی که انتخاب می شود باید با بودجه فرد همخوانی داشته باشد ؛ بدین معنا که در عین مقرون به صرفه بودن با تمام نیازها و خواسته ها نیز مطابقت داشته باشد . معمولا دانشگاه ها و سایر موسسات آموزشی کشور فرانسه همواره تلاش می کنند خوابگاه های دانشجویی در فرانسه را برای دانشجویان بین المللی خود ، به بهترین نحو فراهم کرده باشند و هزینه این خوابگاه ها معمولا بین ۲۵۰ و ۳۵۰ یورو در ماه می باشد . در این کشور معمولا اجاره یک ماه به عنوان ودیعه مطالبه می شود اما اگر از خارج از فرانسه اقدام شود ، اغلب اجاره دو ماه از دانشجو اخذ می شود .

معمولا اجاره آپارتمان ها و خانه های دانشجویی در فرانسه بسیار ارزان تر از رزور هتل می باشند و هزینه آپارتمان یا خانه نیز با توجه به شهر مورد نظر متفاوت است ، این گزینه ها برای افرادی که در کالج تحصیل می کنند یا حتی کسانی که تنها برای چند ماه مشغول به تحصیل در فرانسه هستند بسیار عالی می باشد و افرادی که خانه اجاره می کنند متوجه می شوند که نسبت به اقامت در هتل ، پول زیادی برای این کار صرفه جویی می شود . متوسط هزینه مسکن در فرانسه ۲۵۰ تا ۷۰۰ یورو در هر ماه می باشد، هرچند این میزان به شدت تحت تاثیر منطقه ای می باشد که در آن اقامت و همچنین مکانی که انتخاب شده است . ضمانت ضامنی ساکن در اتحادیه اروپا الزامی می باشد و چنانچه ضامنی وجود نداشته باشد اجاره یک سال را یکجا پرداخت کرد . مسکن اجاره ای گزینه ای مناسب برای دانشجویان در این کشور است . علاوه بر این ، در سراسر فرانسه موقعیت های زیادی برای پیدا کردن هم اتاقی یافت می شود که می توان با انتخاب یک یا دو نفر هم اتاقی برای خود ، هزینه های زندگی خود را کاهش داد . شانس زندگی با دیگران همچنین به فرد کمک می کند که راحت تر زندگی کند ، زیرا با سایر افرادی که زندگی می کند ، ملاقات می نماید .

در مقاله ” تحصیل در فرانسه ” به طور مفصل درباره شرایط تحصیل در فرانسه اطلاعات کسب کنید .

زندگی با یک میزبان فرانسوی فرصتی بسیار خوبی برای بهبود زبان و فرهنگ را فراهم می کند و می تواند تجربه غنی تر در خارج از کشور را ارائه دهد . خانواده ها در اندازه ، سن و شیوه زندگی متفاوت می باشند : برخی از زوج های میانسال با کودکان هستند ، برخی از بازنشستگان به دنبال پر کردن آپارتمان خود با دانش آموزان پر جنب و جوش هستند ، برخی دیگر مادران مجرد با اتاق مهمان اضافی هستند . در عوض ، زندگی با میزبان فرانسوی ، درک زبان و تربیت دانشجویان را به جامعه و فرهنگ فرانسه را آسان می کند .همچنین میزبانان فرانسوی ، دانشجویان را مانند بزرگسالان مسئولیت پذیر می دانند و با زندگی شخصی دانشجویان تداخل ندارند . دانشجویان نیز باید آمادگی احترام و سازگاری با سبک زندگی میزبان خود ، مثلا خوردن در زمان های خاص و یا انجام لباس های شسته شده در روزهای خاصی از هفته را داشته باشند .

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
شرایط زندگی دانشجویان در کشور رومانی شرایط زندگی دانشجویان در کشور رومانی

شرایط زندگی دانشجویان در کشور رومانی کشور رومانی ، یکی از کشورهای اروپا در جنوب شرقی این قا...

شرایط زندگی دانشجویان در کشور بلژیک شرایط زندگی دانشجویان در کشور بلژیک

  کشور بلژیک به نظام آموزشی سطح خود شناخته شده است و همچنین بلژیک ، یک کشور چند زبانه و چن...

شرایط زندگی دانشجویان در کشور بلغارستان شرایط زندگی دانشجویان در کشور بلغارستان

شرایط زندگی دانشجویان در کشور بلغارستان امروزه اغلب افراد در سراسر جهان خواهان مهاجرت و اد...

نظرات کاربران
Call Now Button