کشور صربستان ، یکی از کشورهای جنوبی اروپا می باشد که از شرایط ایده آل برای زندگی، کار و تحصیل برخوردار است. به دلیل سطح بالای آموزشی در این کشور، بسیاری از دانشجویان خارجی تمایل به تحصیل صربستان را دارند. علاوه بر آموزش عالی در کشور صربستان، شرایط رفاه زندگی و همچنین زیبایی های طبیعی و گردشگری که در صربستان وجود دارند، همه از دلایل محکمی می باشند که موجب می شوند دانشجویان، این کشور را برای ادامه تحصیل و زندگی دانشجویی خود انتخاب کنند. دانشگاه های صربستان در تمام اروپا از جایگاه خوبی برخوردار هستنند و این دانشگاه ها هم بورسیه های تحصیلی برای دانشجویان خود در نظر می گیرند و هم خوابگاه های دانشجویی را با امکانات و کیفیت بسیار عالی به آنها ارائه می دهند. لازم به ذکر است که رشته های پزشکی و دندانپزشکی در دانشگاه بلگراد صربستان از محبوبیت ویژه ای برخوردار هستند. دروس در دانشگاه های صربستان به زبان انگلیسی تدریس می شوند اما تسلط به زبان صربستانی می تواند برای دانشجویان امتیاز بزرگی به شمار آید. برای ثبت نام در دانشگاه های کشور صربستان علاوه بر مدارک شخصی و هویتی، دانشجویان باید ریزنمرات سال های قبل، مدرک تحصیلی، سوابق علمی و پژوهشی خود را به دانشگاه ارائه دهند. این مقاله با عنوان شرایط زندگی دانشجویان در کشور صربستان توسط مشاوران موسسه آتیه آفرینان ایرانیان نگارش شده است.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تحصیل در صربستان می توانید مقاله ” تحصیل در صربستان ” را مطالعه فرمایید .

شرایط زندگی دانشجویان در کشور صربستان هزینه تحصیل در کشور صربستان

هزینه تحصیل در صربستان در برخی از رشته های دانشگاهی در این کشور نسبتاً زیاد می باشد و دانشجویان گاهی مجبور می شوند برای تأمین هزینه های خود به کار دانشجویی بپردازند. هزینه تحصیل توسط موسسه مشخص می شود و معمولا در حدود ۵۰۰ – ۲۵۰۰ یورو در سال برای رشته های غیر پزشکی است. هزینه های تحصیل و زندگی دانشجویی در کشور صربستان بر حسب یورو بوده و از حدود ۶۰۰۰ تا ۸۰۰۰ یورو متغیر می باشد.

شرایط زندگی دانشجویان در کشور صربستان کار دانشجویی در کشور صربستان

کار دانشجویی در صربستان برای متقاضیان کشورهای اتحادیه اروپا و آمریکا برخلاف دانشجویان کشورهای غیر اتحادیه بسیار راحت تر می باشد و هیچ گونه محدودیتی ندارد. برای دانشجویان کشورهای غیر اتحادیه و کشور کرواسی، اخذ مجوز کار صربستان الزامی است و این افراد تنها 10 ساعت در هفته مجوز کار خواهند داشت. کار نیمه وقت یا پاره وقت برای تأمین بخشی از هزینه ­های زندگی و تحصیل برای دانشجویان بسیار مهم می­ باشد و این افراد از این طریق می توانند درآمد خوبی کسب کنند. کلاس ­های دوره کارشناسی ارشد تنها چند جلسه در هفته است و دانشجویان اوقات فراغت خود را می­ توانند به مطالعه و کار بپردازند.

شرایط زندگی دانشجویان در کشور صربستان

شرایط زندگی دانشجویان در کشور صربستان

یکی از روش های مهاجرت به صربستان از طریق تحصیل می باشد شما می توانید در مقالات دیگر به طور مفصل درباره راه های دیگر ” مهاجرت به صربستان ” اطلاعات کسب کنید .

شرایط زندگی دانشجویان در کشور صربستان خوابگاه های دانشجویی در کشور صربستان

یکی از ملزومات زندگی دانشجویی در صربستان استفاده از خوابگاه دانشجویی می باشد. بسیاری از دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی کشور صربستان در شهرهای مختلف برای دانشجویان خود، خوابگاه ارائه می دهند. زندگی در خوابگاه دانشجویی مانند سایر کشورها نیاز به پرداخت هزینه خوابگاه به صورت ماهانه است، لذا دانشجویانی که قصد دارند در این کشور ادامه تحصیل دهند باید علاوه بر شهریه ورودی دانشگاه ها، هزینه‌های خوابگاه دانشجویی را نیز به هزینه های خود اضافه کنند. خوابگاه های دانشجویی در صربستان معمولاً کیفیت خوبی دارند ولی اگر دانشجویان، تمکن مالی مناسبی داشته باشند می توانند یک آپارتمان کوچک با شرایط زندگی دانشجویی در نزدیکی محل تحصیل خود اجاره کنند. البته هزینه های اجاره آپارتمان در کشور صربستان و شهریه دانشگاه، علاوه بر هزینه های جزئی زندگی دانشجویی می‌تواند در مجموع، رقمی معادل 6 تا 8 هزار یورو در سال باشد که این رقم البته برای بسیاری از دانشجویان بسیار سنگین خواهد بود.

شرایط زندگی دانشجویان در کشور صربستان هزینه مسکن در کشور صربستان

هزینه مسکن بخش بسیار مهمی از هزینه های زندگی می باشد که دانش آموزان مشغول به تحصیل در صربستان ۴ گزینه پیش روی خود دارند :

  • اجاره یک آپارتمان ( حدود ۷۰۰۰۰ دینار صربستان هزینه دارد)
  • اجاره یک اتاق در محل اقامت دانشجویی ( در حدود ۲۰،۰۰۰ دینار صربستان هزینه خواهد داشت)
  • برای مهمان شدن ( حدود ۴۰۰۰۰ دینار صربستان با غذا هزینه خواهد داشت)
  • یا در یک خوابگاه زندگی کند

برای اقامت و تابعیت در صربستان روش های متفاوتی وجود دارد شرکت آتیه آفرینان به شما توصیه می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” اقامت در صربستان ” را مطالعه فرمایید .

همچنین هزینه های روزانه جابه جایی ، غذا ، سرگرمی ، ورزش و بسیاری هزینه های دیگر نیز وجود دارد که دانشجویان مبلغ ۳۰ هزار دینار صربستان به صورت ماهیانه ( بسته به سبک زندگی یک فرد ) خرج می کنند .

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیلی در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
شرایط زندگی دانشجویان در کشور رومانی شرایط زندگی دانشجویان در کشور رومانی

شرایط زندگی دانشجویان در کشور رومانی کشور رومانی ، یکی از کشورهای اروپا در جنوب شرقی این قا...

شرایط زندگی دانشجویان در کشور بلژیک شرایط زندگی دانشجویان در کشور بلژیک

  کشور بلژیک به نظام آموزشی سطح خود شناخته شده است و همچنین بلژیک ، یک کشور چند زبانه و چن...

شرایط زندگی دانشجویان در کشور بلغارستان شرایط زندگی دانشجویان در کشور بلغارستان

شرایط زندگی دانشجویان در کشور بلغارستان امروزه اغلب افراد در سراسر جهان خواهان مهاجرت و اد...

نظرات کاربران
Call Now Button