شرایط زندگی دانشجویان در کشور سوئیس

به جرات می توان گفت تحصیل در کشور سوئیس ، آرزوی بسیاری از افرادی می باشد که قصد تحصیل در خارج از کشور را دارند زیرا به دلیل وجود شاخص های رفاه اجتماعی در سطح بالای خود ، زندگی در سوئیس بسیار لذت بخش بوده و هر علاقه مند ادامه تحصیل در خارج را به سوی خود می کشد . دانشگاه های سوئیس به دو دسته دانشگاه های دولتی و خصوصی تقسیم شده اند و بسیاری از آنها در رتبه بندی های جهانی مانند رتبه بندی Shanghay  ، QS و غیره در لیست دانشگاه های برتر قرار گرفته اند . کشور سوئیس با توجه به شرایط رفاهی فوق العاده ، شرایط مهاجرتی بسیار سختی نسبت به سایر کشورهای دنیا دارد بنابراین شرایط تحصیل در سوئیس دشوار است . سوئیس با کمترین میزان جرم ، جز امن ترین کشورهای دنیا محسوب می شود . کشور سوئیس مناسب افرادی می باشد که به صورت قطعی و نه به صورت دائم قصد مهاجرت به یکی از کشورهای اروپا را دارند . اکثر بورسیه های تحصیلی در کشور سوئیس در مقطع دکترا ارائه می شود ولی تعداد این بورسیه ها محدود بوده و شانس کمتری برای دریافت این بورسیه ها وجود دارد . در این مقاله  ما تحت عنوان شرایط زندگی دانشجویان در کشور سوئیس قصد داریم به شرایط تحصیل در کشور سوئیس بپردازیم .

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تحصیل در سوئیس می توانید مقاله ” تحصیل در سوئیس ” را مطالعه فرمایید .

شرایط زندگی دانشجویان در کشور سوئیس هزینه زندگی در کشور سوئیس

هزینه زندگی در کشور سوئیس حداقل ۱۰۰۰ فرانک در ماه است که بیشترین هزینه را مسکن در بردارد. شهرهای ژنو و زوریخ پرهزینه ترین شهرهای سوئیس هستند که ماهانه حدود ۲۰۰۰ فرانک در ماه می باشد. هر فردی که قصد ادامه تحصیل در کشور سوئیس را داشته باشد قبل از رفتن به سوئیس و برای رفتن به سفارت باید نامه ای مبنی بر پشتوانه مالی نشان دهد که مبلغ آن برابر یک سال زندگی در سوئیس می باشد . هزینه های زندگی در کشور سوئیس برای دانشجویان به صورت میانگین حدود 1500 فرانک در ماه می باشد که شامل هزینه های مسکن، غذا،  رفت و آمد، بیمه و سایر هزینه هایی است که دانشجو ملزم به پرداخت آن ها در زمان تحصیل و در مقطع دکترا در کشور سوئیس می باشد .

 شرایط زندگی دانشجویان در کشور سوئیس هزینه تحصیل در کشور سوئیس

هزینه تحصیل در کشور سوئیس در دانشگاه های دولتی را می توان در حدود سالی بین ۶۰۰ الی ۷۰۰ فرانک تخمین زد که این قیمت فقط برای ادامه تحصیل می باشد و برای هزینه خوابگاه چیزی بالغ بر ۲۰۰ یورو ماهیانه پرداخت باید شود . هر دانشجو موظف به پرداخت هزینه بیمه تحصیلی و درمانی خود است که هزینه بیمه تحصیلی در حدود ماهیانه ۸۰ فرانک الی ۱۰۰ فرانک می باشد .لازم به ذکر است که هزینه تحصیل برای دانشجویان بین المللی بسته به نوع رشته و شهر محل تحصیل بین 1000 تا 15000 فرانک متفاوت خواهد بود.

شرایط زندگی دانشجویان سوئیس

شرایط زندگی دانشجویان سوئیس

برای اقامت و تابعیت در سوئیس روش های متفاوتی وجود دارد شرکت آتیه آفرینان به شما توصیه می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” اقامت در سوئیس ” را مطالعه فرمایید .

شرایط زندگی دانشجویان در کشور سوئیس – کار دانشجویی در کشور سوئیس

دانشجویان کشور سوئیس به دنبال راهی برای کار دانشجویی هستند و حتی قبل از اقدام برای تحصیل در سوئیس سؤالات زیادی در زمینه کار ضمن تحصیل در سوئیس مطرح می کنند. هزینه های تحصیل و زندگی در سوئیس بسیار بالا می باشد و به همین دلیل کار دانشجویی در سوئیس می تواند دلگرمی برای دانشجویان بین المللی جهت تأمین بخشی از هزینه ها باشد.در خصوص شرایط کار دانشجویی در سوئیس می توان گفت که هنگامی که فرد اجازه اقامت خود را حفظ کرده و ثابت کرد که منابع مالی لازم برای تحصیل در سوئیس را دارد ، می تواند در کنار تحصیلات خود کار کند . در حقیقت ، اجازه اقامت دانشجویی در سوئیس اجازه فعالیت غیر سود آوری را می دهد ، در حالی که دانشگاه بیانیه ای را تایید می کند که نشان می دهد اشتغال، طول مدت تحصیل شما را طولانی نخواهد کرد . برای دانشجویان بین المللی ، مدت زمان و نوع کار به نوع ویزای شخص و شرایط اقامت آنها بستگی خواهد داشت . به عنوان مثال فرد در شهر ژنو می تواند بیشتر از ۳۰ ساعت تحصیل کند اما معمولا پیشنهاد می شود که دانشجو بیش از حد معمول کار نکند ، زیرا مطالعات و دروس نیاز به اختصاص زمان مناسب می باشند و در حقیقت کار دانشجویی نباید به وظایف تحصیلی دانشجو آسیب رساند. دانشجویان دوره کارشناسی ۱۰ ساعت و مقاطع بالاتر ۲۰ ساعت در هفته حق کار کردن را دارند و البته دانشجویان در آخر هفته و تعطیلات ژانویه و تابستان ها که دانشگاه ها تعطیل هستند اجازه کار تمام وقت را خواهند داشت.

شرایط زندگی دانشجویان در کشور سوئیس – خوابگاه دانشجویی در کشور سوئیس

اکثر دانشگاه های کشور سوئیس خوابگاه و مراکز اقامتی در اختیار دانشجویان بین المللی قرار می دهند. برخی دانشجویان در سوئیس ترجیح می دهند یک اتاق در کنار خانواده ای در سوئیس اجاره کنند اما مزیت خوابگاه های دانشجویی در دانشگاه های سوئیس این است که مسافت کمتری تا دانشگاه وجود دارد و هزینه های رفت و آمد دانشجو کاهش می یابد. همچنین دانشجو می تواند با دانشجویان سایر کشور ها ارتباط داشته باشد. به طور متوسط هزینه هر گونه مسکن و خوابگاه دانشجویی در سوئیس در حدود 700فرانک در ماه می باشد.

در مقاله ” مهاجرت به سوئیس ” به طور مفصل درباره شرایط مهاجرت به سوئیس اطلاعات کسب کنید .

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
شرایط زندگی دانشجویان در کشور رومانی شرایط زندگی دانشجویان در کشور رومانی

شرایط زندگی دانشجویان در کشور رومانی کشور رومانی ، یکی از کشورهای اروپا در جنوب شرقی این قا...

شرایط زندگی دانشجویان در کشور بلژیک شرایط زندگی دانشجویان در کشور بلژیک

  کشور بلژیک به نظام آموزشی سطح خود شناخته شده است و همچنین بلژیک ، یک کشور چند زبانه و چن...

شرایط زندگی دانشجویان در کشور بلغارستان شرایط زندگی دانشجویان در کشور بلغارستان

شرایط زندگی دانشجویان در کشور بلغارستان امروزه اغلب افراد در سراسر جهان خواهان مهاجرت و اد...

نظرات کاربران
Call Now Button