انتخاب مکانی برای تحصیل در خارج از کشور ممکن است بزرگترین تصمیم زندگی فردی باشد. کشور سوئد ، کشوری فوق العاده برای ادامه تحصیل می باشد که این کشور میان پیشتازان جهانی در آموزش عالی قرار دارد و بخشی از شهرت خود را مدیون سیستم آموزش مستقل خود است که در آن زمان کمتری به آموزش از طریق مربیان و زمان بیشتری به مطالعه گروهی و مستقل اختصاص داده شده است. یعنی آموزش عالی کشور سوئد، گزینه ای عالی برای پرورش مهارت های فردی همراه با آزادی و مسئولیت پذیری است. تعداد دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در دانشگاه های کشور سوئد روز به روز در حال افزایش است. لازم به ذکر است همراه دانشجو (همسر و فرزند) اجازه ورود همزمان به کشور سوئد را دارد و ویزای سوئد برای همراه، همزمان صادر می شود و تمامی خدماتی که به فرزند ارائه می شود نیز رایگان است. در این مقاله قصد داریم به شرایط زندگی دانشجویان در کشور سوئد بپردازیم.

توصیه شرکت آتیه آفرینان ایرانیان برای اقامت و تابعیت در سوئد ، مشاوره از مشاوران آتیه آفرینان ایرانیان و مطالعه مقاله ” اقامت در سوئد ” است.

شرایط زندگی دانشجویان در کشور سوئد – هزینه تحصیل در کشور سوئد

تا سال ۲۰۱۱ میلادی هزینه تحصیل در کشور سوئد رایگان بوده است و از تاریخ فوق الذکر تحصیل در کشور سوئد برای دانشجویانی که قصد تحصیل دارند رایگان نمی باشد و باید برای ادامه تحصیل در کشور سوئد هزینه تحصیل بپردازند ولی هنوز در سوئد تحصیل در مقطع دکتری رایگان می باشد. هزینه تحصیل در مقاطع مختلف در کشور سوئد متفاوت می باشد. به طور متوسط هزینه تحصیل در مقطع لیسانس و فوق لیسانس در کشور سوئد بین ۵۰٫۰۰۰ تا ۲۰۰٫۰۰۰ کرون سوئد بسته به نوع دانشگاه های سوئد متغیر می باشد. در کشور سوئد دوره های زبان وجود دارد که برای آمادگی در زمینه ورود به دوره های تحصیلی برگزار می گردد که برای مثال برای یک دوره ۶ ماهه گذراندن این پیش دوره ها، هزینه شرکت در این دوره ها در حدود ۴۰٫۰۰۰ تا ۴۲٫۵۰۰ کرون سوئد در بر خواهد داشت و همچنین هزینه خوابگاه ها نیز برای دوره ۶ ماهه زبان بین ۳۰ تا ۴۰ هزار کرون می باشد.

شرایط زندگی دانشجویان در کشور سوئد

شرایط زندگی دانشجویان در کشور سوئد – هزینه زندگی در کشور سوئد

هزینه زندگی در سوئد به صورت ماهانه اندکی بیشتر از سایر کشورهای اروپایی می باشد یعنی به طور ماهیانه 860 تا 970 یورو را باید برای هزینه های خود در نظر گرفت . هزینه های زندگی در شهرهای دانشجویی سوئد به شرح زیر می باشد :

  • گوتنبرگ و استکهلم: 1200 یورو در ماه
  • لینشوپینگ و لوند: 1000 یورو در ماه
  • اوپسالا: بین 950 و 1100 یورو در ماه

توصیه می شود دانشجو هزینه های تحصیل و زندگی در کشور سوئد را برای یک سال اول با خود به همراه داشته باشد.

شرایط زندگی دانشجویان در کشور سوئد – کار دانشجویی در کشور سوئد

کشور سوئد از جمله کشورهای اروپایی می باشد که دانشجویان می توانند از شرایط کار ضمن تحصیل بهره مند هستند اما میزان ساعات کاری مجاز برای دانشجویان در مقاطع مختلف تحصیلی با هم متفاوت است. برای اینکه بتوان مجاز به کار دانشجویی در کشور سوئد شد در مرحله اول می بایست ویزای تحصیلی ۱۲ ماهه باشد. ساعات کاری مجاز برای دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد در کشور سوئد اغلب ۲۰ ساعت در هفته می باشد. اما محدودیت چندانی برای کار حین تحصیل در سوئد وجود نداشته و کافیست ساعات کار با تداخلی برای شرایط تحصیلی فرد ایجاد ننماید. اکثر دانشگاه های کشور سوئد دارای یک سرویس مشاغل هستند که به دانشجو در یافتن یک شغل نیمه وقت کمک می کنند. دانشجویان پس از فارغ التحصیلی می توانند به منظور یافتن شغل یا تاسیس شرکت، تا ۶ ماه مجوز مجوز اقامت خود را تمدید کنند و در صورتی که پیشنهاد شغلی دریافت نمایند، می توانند برای مجوز کار اقدام کنند.

در مقاله ای تحت عنوان ” تحصیل در سوئد  ” به طور مفصل درباره شرایط تحصیل در سوئد توضیح دادیم .

شرایط زندگی دانشجویان در کشور سوئد – خوابگاه های دانشجویی در کشور سوئد

دانشگاه های کشور سوئد اغلب دارای خوابگاه دانشجویی هستند. برای انتخاب محل اقامت دانشجویی معیارهای زیادی ارزیابی می شود از جمله در دسترس بودن محل اقامت دانشجویی در سوئد که میزان دسترسی به خوابگاه های دانشجویی کشور سوئد در شهرهای بزرگ و شهر های کوچک و متوسط با هم متفاوت است. به عنوان مثال پیدا کردن یک اتاق در شهرهای بزرگتر، به ویژه شهرهای استکهلم، گوتنبرگ و شهرهای دانشجویی سنتی لند و اوپسالا، می تواند مشکل تر از پیدا کردن آپارتمان در یک شهر کوچک باشد. فرد می تواند انتخاب کند که در خوابگاه دانشجویی زندگی کند یا یک خانه در بازار خصوصی پیدا کند. اما بهتر است که همیشه گزینه هایی موجود برای خوابگاه های دانشجویی کشور سوئد را از طریق دانشگاه یا شرکت های وابسته به شرکت های مسکن مورد بررسی قرار گرفته شود زیرا هزینه های اجاره به احتمال زیاد پایین تر است و محل اقامت دانشجویان بسیار آسان تر از محل های خصوصی پیدا می شود .

بسیاری از دانشجویان تصمیم می گیرند که در خوابگاه دانشجویی زندگی کنند که زندگی در خوابگاه دانشجویی معمولا تجربه سرگرم کننده ای است که به دانشجو فرصتی می دهد تا از شرایط زندگی و آداب و رسوم مردم از سراسر جهان مطلع شود. خوابگاه های دانشجویی کشور سوئد نیز مانند بسیاری کشورهای دیگر به دو دسته تقسیم می شود: ساختمان هایی که به صورت راهرو و سالن با اتاق های فراوان در اطراف آن طراحی شده اند و ساختمان هایی که به صورت آپارتمانی هستند. اکثر سالن های اقامتی ۱۰-۱۵ اتاق تک در هر راهرو دارد که اغلب با یک اتاق تلویزیون و آشپزخانه به اشتراک گذاشته شده است. در بعضی از موارد، اتاق ها دارای توالت های اختصاصی هستند ولی برخی دیگر ممکن است دارای توالت های مشترک برای چندین اتاق در هر راهرو باشند . همچنین لازم به ذکر است که دانش آموزان دختر و پسر در یک راهرو زندگی می کنند. مورد بعد ساختمان هایی می باشد که به صورت آپارتمانهای دانشجویی و معمولا شامل دو تا چهار اتاق خواب همراه با یک اتاق نشیمن، آشپزخانه و توالت است. هر دو محل اقامت دانشجویی معمولا امکانات شستشوی مشترک برای ساختمان را ارائه می دهند و گاهی اوقات برای شستشو از دانشجو هزینه گرفته می شود ، اما در اغلب موارد لباس های شسته شده برای ساکنین رایگان است.

شرایط زندگی دانشجویان در کشور سوئد

یکی از روش های مهاجرت به سوئد از طریق تحصیل می باشد شما می توانید در مقالات دیگر به طور مفصل درباره راه های دیگر ” مهاجرت به سوئد ” اطلاعات کسب کنید .

اگر فردی نتوانست یک اتاق از خوابگاه دانشجویی برای خود پیدا کند می تواند مسکنی را در کشور سوئد اجاره کند. در اکثر شهرها در سوئد، اکثر آپارتمان های اجاره ای توسط خدمات مسکن مرکزی اداره می شوندساکنان معمولا در شهر دانشگاهی خود برای نوبت مسکن خصوصی ثبت نام می کنند و پس از آن می توانند برای دیدن آپارتمان هایی که بر اساس زمان نوبت دهی به آنها اختصاص داده می شود مراجعه کنند. در شهرهای بزرگ و متوسط ​​مثل استکهلم، گوتنبرگ، مالمو، اوپسالا یا لند، شاید دانشجو برای یک تخت در یک اتاق خصوصی چند نفره چندین سال در نوبت منتظر بماند. هزینه های اجاره ماهانه در مکان های مختلف به طور قابل توجهی متفاوت می باشد به عنوان مثال برای یک اتاق دانشجویی در سالن یا یک اتاق در یک آپارتمان دانشجویی، اجاره ماهانه تقریبا بین ۲۵۰۰ تا ۶،۵۰۰ کرون است. در بازار خصوصی، به خصوص در شهرهای بزرگ هزینه ها می تواند نیز بیشتر باشد.

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
شرایط زندگی دانشجویان در کشور رومانی شرایط زندگی دانشجویان در کشور رومانی

شرایط زندگی دانشجویان در کشور رومانی کشور رومانی ، یکی از کشورهای اروپا در جنوب شرقی این قا...

شرایط زندگی دانشجویان در کشور بلژیک شرایط زندگی دانشجویان در کشور بلژیک

  کشور بلژیک به نظام آموزشی سطح خود شناخته شده است و همچنین بلژیک ، یک کشور چند زبانه و چن...

شرایط زندگی دانشجویان در کشور بلغارستان شرایط زندگی دانشجویان در کشور بلغارستان

شرایط زندگی دانشجویان در کشور بلغارستان امروزه اغلب افراد در سراسر جهان خواهان مهاجرت و اد...

نظرات کاربران
Call Now Button