کشور ترکیه در سال های اخیر ، به  یکی از مقاصد مهم برای دانشجویان بین المللی تبدیل شده است به طوری که در ۱۰ سال گذشته مهاجرت به ترکیه از طریق تحصیل افزایش یافته است و جمعیت دانشجویان بین المللی در دانشگاه های ترکیه تقریبا ۲ برابر شده است . تحصیل در کشور ترکیه می تواند همراه با استفاده از امکانات رفاهی و آموزشی مطلوبی برای دانشجویان بین المللی باشد . تحصیل در ترکیه به عنوان یکی از کشورهایی که به دلیل شرایط جغرافیایی مناسب و قرار گرفتن در مرز بین آسیا و اروپا مورد توجه بسیاری از متقاضیان و دانشجویان از سراسر جهان است . اگر فردی قصد تحصیل در کشور ترکیه را دارد خواندن مقاله زیر تحت عنوان شرایط زندگی دانشجویان در کشور ترکیه برایش خالی از لطف نخواهد بود.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره اقامت و تابعیت ترکیه مقاله ” اقامت در ترکیه ” را مطالعه بفرمایید .

شرایط زندگی دانشجویان در کشور ترکیه – هزینه زندگی در کشور ترکیه

هزینه زندگی در کشور ترکیه  بر اساس اعلام سایت numbeo در تهران بالاتر از هزینه های زندگی در استانبول است.بر اساس اعلام این سایت :

قیمت مصرف کننده در تهران 12.01 درصد بالاتر از استانبول است

قیمت اجاره در تهران 145.18٪ بالاتر از استانبول است

قیمت رستوران ها در تهران 12.93 درصد بالاتر از استانبول است

قیمت مواد غذایی در تهران 8.31 درصد بالاتر از استانبول است

قدرت خرید محلی در تهران 50.08٪ کمتر از استانبول است.

هزینه ماهانه زندگی در کشور ترکیه حدودا بین 400 تا 500  دلار می باشد و واحد پول در ترکیه لیر است .

شرایط زندگی دانشجویان در کشور ترکیه – هزینه تحصیل در کشور ترکیه

در حال حاضر دانشگاه ها و مراکز علمی در ترکیه دارای متقاضیان زیادی می باشد و معمولا در تمام مقاطع تحصیلی پذیرش دانشجو دارند. هزینه تحصیل در ترکیه با توجه به نوع دانشگاه و رشته تحصیلی متغیر می باشد .  هزینه های تحصیل در دانشگاه های دولتی ترکیه رایگان می باشد و هزینه های تحصیل در دانشگاه های خصوصی کشور ترکیه سالانه بین 10000تا 30000 لیر و هزینه های تحصیل در دانشگاه های نیمه خصوصی کشور ترکیه سالانه بین 5000 تا 10000 لیر می باشد.

شرایط زندگی دانشجویان در کشور ترکیه

شرایط زندگی دانشجویان در کشور ترکیه – کار دانشجویی در کشور ترکیه

اکثر دانشگاه های دولتی کشور ترکیه، دانشجویان ارشد و دکترا را در یک طرح جامع تحصیلی استخدام می کنند.
گاهی اوقات ممکن است دانشجویان تحصیلات تکمیلی برای کمک به برخی استادان در وظایفی خاص مانند تدریس،انجام تحقیقات و یا تهیه آمار و… نیاز به دانشجویان بین المللی داشته باشند، که در اینصورت دانشگاهیان و دانشجویان بین المللی  باید زبان ترکی را یاد بگیرند و آموزش دهند.
اجازه کار برای دانشجویان بین المللی، مجوز اقامت معتبر دانشجویی و حقوق اعطا شده توسط این اجازه موجب محدود شدن این اقامت نمی شود.
همچنین روش ها و اصول مربوط به اشتغال دانشجویان بین المللی توسط وزارتخانه با در نظر گرفتن ملاحظات وزارت امور داخلی و اصول تعیین شده توسط کمیته سیاست های مهاجرت مشخص می شود.

شرکت آتیه آفرینان ایرانیان به شما پیشنهاد می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” تحصیل در ترکیه ” را مطالعه فرمایید .

دانشجویان پس از تحصیل می توانند برای مدت یکسال از تاریخ فارغ التحصیلی خود درخواست مجوز کار کنند، درخواست باید مطابق با اصول تعیین شده توسط هیئت مشورتی بین المللی ارزیابی شود. بعد از پیدا کردن شغلی در یک شرکت ترکی، این شرکت باید از طرف خارجی برای مجوز کار درخواست کند و هیچ تضمینی وجود ندارد که وزارتخانه مطمئنا اجازه کار را به خارجیان ارائه دهد.

شرایط زندگی دانشجویان در کشور ترکیه خوابگاه های دانشجویی در کشور ترکیه

دانشجویان بین المللی برای تحصیل در کشور ترکیه گزینه های مختلفی در رابطه با مسکن و محل اقامت در این کشور دارند . اکثر دانشگاه های ترکیه امکانات خوابگاه ارائه می دهند ، البته به غیر از خوابگاه های دانشگاه ها ، دانشجویان می توانند از خوابگاه های دولتی استفاده کنند . خوابگاه ها مکان های عالی برای دیدار دانشجویان با دیگر دانشجویان ترکی و بین المللی می باشند و قطعا دانشجویان خارجی با زندگی در خوابگاه فرصت های بهتری برای دوستی دارند . اتاق های خوابگاه ها هم تک نفره و هم مشترک هستند و اکثر خوابگاه ها دارای آشپزخانه هایی می باشد که دانش آموزان می توانند غذا های خود را از آن جا تهیه کنند . از معایب زندگی در خوابگاه های دانشجویی در کشور ترکیه می توان به شرایط زندگی و امکانات مشترک در این کشور اشاره کرد . برخی از دانشگاه های ترکیه ممکن است علاوه بر خوابگاه محل های دیگری مانند آپارتمان ها را ارائه دهند و دانشجویان می توانند در صورت عدم تمایل به زندگی در خوابگاه های ترکیه اقدام به اجاره مسکن کنند .

یکی از روش های مهاجرت به ترکیه از طریق تحصیل می باشد شما می توانید در مقالات دیگر به طور مفصل درباره راه های دیگر ” مهاجرت به ترکیه ” اطلاعات کسب کنید .

معمولا خوابگاه ها به تمام امکانات مسکونی مانند مبل، یخچال کوچک ، تخت ، کمد ، میز ، صندلی ، تخت خواب ، بالش ، پتو و لامپ مجهز هستند و اکثر خوابگاه ها دارای آشپزخانه برای پخت و پز غذا و یا سلف سرویس برای تامین غذای دانشجویان هستند و  همچنین اتاق های تلویزیون یا کافی نت های کوچک دارند که تا نیمه شب فعالیت می کنند . لازم به ذکر است که به طور متوسط هزینه اجاره خوابگاه ها در ترکیه بین ۳۰ تا ۳۰۰ دلار برای هر ماه می باشد .

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
شرایط زندگی دانشجویان در کشور رومانی شرایط زندگی دانشجویان در کشور رومانی

شرایط زندگی دانشجویان در کشور رومانی کشور رومانی ، یکی از کشورهای اروپا در جنوب شرقی این قا...

شرایط زندگی دانشجویان در کشور بلژیک شرایط زندگی دانشجویان در کشور بلژیک

  کشور بلژیک به نظام آموزشی سطح خود شناخته شده است و همچنین بلژیک ، یک کشور چند زبانه و چن...

شرایط زندگی دانشجویان در کشور بلغارستان شرایط زندگی دانشجویان در کشور بلغارستان

شرایط زندگی دانشجویان در کشور بلغارستان امروزه اغلب افراد در سراسر جهان خواهان مهاجرت و اد...

نظرات کاربران
Call Now Button