کشور اوکراین پس از کشور روسیه بزرگترین کشور اروپا می باشد. تحصیل در اوکراین به دو زبان انگلیسی و یا روسی انجام می شود که زبان های رسمی مردم کشور اوکراین هستند.
کشور اوکراین جز کشورهایی است که متقاضیان بسیاری برای اخذ پذیرش از دانشگاه های آن اقدام می کنند زیرا دانشگاه های اوکراین از نظر علمی دارای رتبه و اعتبار بالایی در اروپا و آمریکا هستند و دانشجویان می توانند دوره زبان خود را در یک شهر و کالج ارزان تر بگذرانند و سپس وارد دانشگاه شوند و لازم به ذکر است که بهتر است متقاضیان پذیرش از دانشگاه های اوکراین دارای معدل بالای 14 باشند، همچنین نوع دیپلم فرد تاثیری در روند پذیرش وی ندارد.

شرایط زندگی دانشجویان در کشور اوکراین
شرایط زندگی دانشجویان در کشور اوکراین

حال از این جهت در این مقاله قصد داریم به بررسی شرایط زندگی دانشجویان در کشور اوکراین بپردازیم تا با خیالی آسوده برای ادامه تحصیل در این کشور اقدام نمایید.
این مقاله توسط کارشناسان موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان تهیه شده است، هرگونه سوال در رابطه با مهاجرت به اوکراین دارید با موسسه آتیه آفرینان تماس حاصل فرمایید و از مشاوره رایگان تلفنی بهره مند شوید.

شرایط زندگی دانشجویان در کشور اوکراین هزینه زندگی در کشور اوکراین

هزینه زندگی در کشور اوکراین برای دانش آموزان پایین و مقرون به صرفه است و هزینه لازم برای پوشش هزینه محل اقامت، غذا، کتاب و غیره در حدود 2000 تا 2500 دلار سالانه برآورد شده است.
هزینه های ثابت مورد نیاز برای دانشجویان نسبت به سایر کشورهای اروپایی بسیار کمتر می باشد و کالاهای مورد نیاز در این کشور نسبتا ارزان هستند.
لازم به ذکر است که دانشجو می تواند از کتاب های موجود در دانشگاه استفاده کند. برخی از هزینه های زندگی دانشجویی در کشور اوکراین به شرح زیر می باشد :

  • هزینه خوابگاه دانشجویی در اوکراین سالانه  بین 1000-300 دلار
  • هزینه اجاره یک سوئیت دانشجویی یک تا 3 اتاق خواب با امکانات رفاهی و مبله دانشجویی بسته به امکانات و فاصله با دانشگاه و موقعیت در شهر ماهیانه 350-150 دلار
  • شارژ ماهیانه شامل هزینه آب و برق و گاز و وسایل گرمایی و نظافت عمومی ساختمان (غیر از تلفن و اینترنت) می باشد که بستگی به مساحت هر آپارتمان دارد و در تابستان 40-20 دلار و زمستان 50-30 دلار

هزینه زندگی در کشور اوکراین
هزینه زندگی در کشور اوکراین

شرایط زندگی دانشجویان در کشور اوکراین هزینه تحصیل در کشور اوکراین

علاوه بر پایین بودن هزینه زندگی در اوکراین، هزینه تحصیل در این کشور نیز بسیار پایین می باشد و بیشتر افرادی که از سراسر دنیا برای تحصیل به اوکراین مهاجرت می کنند، قصد تحصیل در رشته های پزشکی و دندان پزشکی را دارند زیرا دانشگاه های اوکراین از سطح بالایی برخوردار هستند.
هزینه تحصیل در رشته های پزشکی و دندانپزشکی در کشور اوکراین برای کل دوره حدود 20-30 هزار دلار و رشته داروسازی حدود 2500-3500 دلار می باشد و البته بستگی به دانشگاه مورد تحصیل نیز دارد. اگر تحصیل در دانشگاه هایی باشد که به زبان های روسی تدریس می شوند هزینه های تحصیل تا حدود زیادی کاهش پیدا خواهد کرد.

کار دانشجویی در کشور اوکراین

تمام دانشجویان بین المللی مشغول به تحصیل در تمام دوره ها و رشته های تحصیلی در اوکراین اجازه کار دانشجویی به صورت میانگین 10-30 ساعت در هفته را دارند. لازم به ذکر است که دانشجویان در آخر هفته و تعطیلات ژانویه و تابستان ها که دانشگاه ها تعطیل هستند اجازه کار تمام وقت را خواهند داشت. دانشجویان برای هر ساعت کار دانشجویی مبلغی بین ۷ تا 12 دریافت می کنند.

کار دانشجویی در کشور اوکراین
کار دانشجویی در کشور اوکراین

خوابگاه های دانشجویی در کشور اوکراین

پس از مهاجرت تحصیلی به اوکراین ، اقامت در اوکراین به شیوه های مختلف امکان پذیر می باشد و دانشجویان با توجه به بودجه خود می توانند یکی از بهترین آنها را انتخاب کنند.
اولین گزینه ای که در اختیار دارند، انتخاب خوابگاه های دانشجویی کشور اوکراین است. تقریبا تمامی دانشگاه های کشور اوکراین خوابگاه های مختلفی را در اختیار دانشجویان قرار می دهند که در سطح متوسطی قرار دارند و تمامی امکانات لازم را برای زندگی دانشجویی فراهم کرده اند و در مقابل هزینه ای که از دانشجویان دریافت می کنند مقرون به صرفه است .

جدا از خوابگاه های اصلی دانشگاه، خوابگاه هایی نیز به صورت خصوصی در سطح شهر وجود دارند و در صورتی که فرد دانشجو تمایل به خوابگاه دانشگاه نداشته باشد و یا گاها به دلیل ظرفیت کم به وی تعلق نگیرد می تواند اقدام به دریافت این گونه خوابگاه ها کند. هزینه خوابگاه بسیار بستگی به شهر محل اقامت دارد به عنوان مثال هزینه خوابگاه بین 300 تا 1000 دلارمی باشد با پرداخت هزینه خوابگاه دیگر نیازی به پرداخت قبوض و یا سایر هزینه ها مانند نیست.

برخی از دانشجویان کیفیت خوابگاه های دانشجویی را مناسب زندگی نمی دانند و ترجیح می دهند با اجاره سوئیت و یا آپارتمان اقامت بهتری در این کشور داشته باشند که اجاره مسکن در اوکراین به عوامل مختلفی بستگی دارد.
اگر در پایتخت یک سوئیت اجاره شود طبیعتا اجاره بیشتری نسبت به شهرهای دیگر این کشور دارد و یا اگر به ایستگاه مترو، قطار و یا مرکز اصلی شهر نزدیکتر باشد مبلغ اجاره بها بالاتر خواهد بود و همچنین امکانات موجود داخل منزل نیز در میزان اجاره موثر هستند و هرچه آپارتمان جدیدتر و با امکانات بیشتر باشد باید مبلغ بیشتری پرداخت کرد.
علاوه بر مبلغ اصلی که توسط صاحب خانه مشخص می شود باید مبلغی را بابت قبض آب، برق، گاز و تلفن پرداخت کرد و بابت نظافت ساختمان و موارد جانبی هزینه ای نیز دریافت می شود.
بسیاری از دانشجویان ترجیح می دهند تا برای کاهش هزینه ها آپارتمان و یا سوئیت خود با یک یا دو نفر شریک شوند و ضمن داشتن امکانات بهتر نسبت به خوابگاه هزینه کمتری را نیز پرداخت کنند.

خوابگاه های دانشجویی در کشور اوکراین
خوابگاه های دانشجویی در کشور اوکراین

یکی دیگر از روش های اقامت دانشجویان در کشور اوکراین ، زندگی با یک خانواده در این کشور است. اگر فردی علاقه مند به یادگیری زبان ، فرهنگ و آداب و رسوم مردم اوکراین باشد زندگی با یک خانواده اهل این کشور می تواند انتخاب بسیار مناسبی نسبت به خوابگاه های دانشجویی کشور اوکراین باشد.
برخی از خانواده ها یک اتاق از خانه خود را در مقابل دریافت مبلغی پول و یا خدمات در اختیار دانشجویان قرار می دهند که برای برخی از افراد گزینه ای هوشمندانه می باشد و دانشجویان با زندگی در میان یک خانواده قادر خواهند بود زبان و مهارت های اجتماعی خود را تقویت کرده و هرچه بهتر و زودتر با محیط سازگاری یابند.

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
شرایط زندگی دانشجویان در کشور رومانی شرایط زندگی دانشجویان در کشور رومانی

شرایط زندگی دانشجویان در کشور رومانی کشور رومانی ، یکی از کشورهای اروپا در جنوب شرقی این قا...

شرایط زندگی دانشجویان در کشور بلژیک شرایط زندگی دانشجویان در کشور بلژیک

  کشور بلژیک به نظام آموزشی سطح خود شناخته شده است و همچنین بلژیک ، یک کشور چند زبانه و چن...

شرایط زندگی دانشجویان در کشور بلغارستان شرایط زندگی دانشجویان در کشور بلغارستان

شرایط زندگی دانشجویان در کشور بلغارستان امروزه اغلب افراد در سراسر جهان خواهان مهاجرت و اد...

نظرات کاربران
Call Now Button