کشور انگلیس یک کشور پیشرفته و جز برترین کشورها در دنیا می باشد و به همین دلیل سالانه افرادی زیادی خواهان مهاجرت به انگلیس از راه های مختلف هستند . تحصیل در انگلیس به دلایل مختلف مورد توجه بسیاری از متقاضیان قرار گرفته است . در واقع ادامه تحصیل در انگلیس در دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد مورد توجه مشتاقان به تحصیل در خارج در سراسر دنیا می باشد . تحصیل در انگلیس به زبان انگلیسی در کالج های کشور انگلیس و هم در دوره های دانشگاهی امکان پذیر است . اگر فردی قصد ادامه تحصیل در کشور انگلیس را داشته باشد می بایست در ابتدا اخذ پذیرش تحصیلی از موسسات آموزشی در انگلیس را انجام داده و سپس ویزای تحصیلی انگلیس را از اداره مهاجرت و کنسولگری انگلیس دریافت نماید . لازم به ذکر است که ویزای تحصیلی انگلیس برای دوره های تحصیلی مدرسه و کالج و مدارس شبانه روزی انگلیس و دانشگاه صادر می شود . در این مقاله قصد داریم شرایط زندگی دانشجویان در کشور انگلیس را بررسی نماییم .

شما می توانید برای مهاجرت به انگلیس مقاله ای تحت عنوان ” مهاجرت به انگلیس ” را مطالعه فرمایید .

دانشجویانی که عضو اتحادیه اروپا می باشند همانند دانشجویان انگلیسی باید شهریه بپردازند و هزینه تحصیل در کشور انگلیس در هر مقطع کاملا با مقاطع دیگر متفاوت می باشد.

شرایط زندگی دانشجویان در کشور انگلیس هزینه زندگی در کشور انگلیس

هزینه های زندگی در انگلیس با توجه به شهر محل زندگی و نوع زندگی هر فرد متفاوت ‏می باشد و بر این اساس به دو ‏قسمت تقسیم می شود :  هزینه های زندگی در لندن و  هزینه های زندگی در شهر های دیگر انگلیس . می توان گفت هزینه های زندگی در شهر لندن پایتخت این کشور بسیار متفاوت با سایر شهر های این کشور هستند به طوری که این هزینه ها در بسیاری از شهرها بسیار کمتر از هزینه های زندگی در لندن می باشد . منظور از هزینه های زندگی در انگلیس،  هزینه های زندگی برای یک فرد مجرد و با یک زندگی نرمال است زیرا هزینه های زندگی هر فرد بسیار بستگی به نوع زندگی او دارد. در حال حاضر اجاره یک آپارتمان در لندن به طور متوسط بیش از 1000£ (پوند) در ماه هزینه در بر دارد. برآورد شده که اجاره ماهیانه برای یک آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر به طور متوسط هزینه 1649£ (پوند)است. یک آپارتمان بزرگتر اجاره اش به راحتی می تواند بیش از 3000£ (پوند) در ماه هزینه داشته باشد. هزینه غذا در لندن نیز بستگی به خود فرد دارد. قیمت برخی از اقلام ابتدایی در لندن بالاتر است.هزینه های زندگی برای یک فرد در شهر لندن حداقل 1200 تا 1500 پوند در ماه می باشد که این هزینه شامل زندگی است و هزینه های تحصیل و تفریحات غیر ضروری از آن حذف شده است. هزینه زندگی دو نفر در شهر لندن حدودا ۱7۰۰ تا ۲۰۰۰ پوند در ‏نظر گرفته شده است که البته این هزینه به نوع محل اقامت هم بستگی دارد اما اگر در شهری غیر از لندن باشد ، حدودا ۱۲۰۰ تا ۱۶۰۰ پوند برای دو نفر را باید در نظر ‏گرفت.‏

شرایط زندگی دانشجویان در کشور انگلیس _ هزینه تحصیل در کشور انگلیس

تحصیل در یک مدرسه دولتی برای افراد واجد شرایط جهت مهاجرت با اقامت موقت در انگلیس همراه با هزینه خواهد بود. استانداردها به میزان قابل توجهی متفاوت می باشند و مدارس دولتی خوب در مناطق با ثبات بیشتری قرار دارند . در مدارس محبوب تر، پذیرش دانشجویانی که در یک منطقه و حوزه خاص زندگی می کنند ، محدود است و والدین مجبور خواهند شد که برای لباس ، لوازم التحریر و سفرهای مدرسه هزینه پرداخت کنند . اما هزینه تحصیل در مدارس خصوصی یا مدارس مستقل بالاتر است و والدین باید انتظار داشته باشند که مبلغی بین ۵۰۰۰ و ۸۰۰۰ پوند در مدت زمان تحصیل پرداخت کنند. مدارس خصوصی معمولا استانداردهای بالاتری از آموزش و پرورش و فعالیت های فوق العاده ای ارائه می دهند.بسیاری از افرادی که در انگلستان زندگی می کنند، فرزندان خود را به یک مدرسه بین المللی می فرستند که اجازه می دهد فرزند آنها همچنان در حال تحصیل در همان برنامه در کشور خود باشند و بنابراین آموزش و پرورش کودک را مختل می کند. هزینه های تحصیلی بین المللی در شهر لندن در میان بالاترین هزینه های تحصیل در جهان است و می تواند به حداکثر ۱۵۰۰۰  تا 20000 پوند در هر دوره برسد.

شرایط زندگی دانشجویان در کشور انگلیس هزینه حمل و نقل در کشور انگلیس

حمل و نقل در کشور انگلیس از طریق شبکه ملی قطارها و اتوبوس های برون امکان پذیر می باشد اما با رشد خطوط هوایی ارزان قیمت در اروپا نیز ممکن است بین شهرها با قیمت های بسیار مناسب با هواپیما سفر کرد . سفر با قطار در انگلیس می تواند گران باشد به طور متوسط، هزینه بلیط  قطار بین شهر لندن و منچستر هزینه حدود ۷۰ پوند است. مسافرت با اتوبوس های برون شهری در انگلیس گزینه ای ارزان تر می باشد و سفر یک طرفه در یک اتوبوس ملی اکسپرس از بیرمنگام به منچستر هزینه حدود ۱۸ GBP است، اما اگر با استفاده از یک کارت شهروندی کرایه می تواند تا ۷ GBP برسد. در شهرهای کشور انگلیس هزینه حمل و نقل عمومی به میزان قابل توجهی متفاوت است . شهرلندن جامع ترین شبکه حمل و نقل عمومی انگلیس را دارا است، اما کرایه ها نسبتا گران هستند. کرایه هزینه یک اتوبوس حدود۲٫۵  پوند برای یک سفر کوتاه در داخل شهر هزینه خواهد داشت و مسافران پول را با سرمایه گذاری در کارت های مسافرتی هفتگی یا ماهانه صرفه جویی خواهد کرد . در حالی که اکثر افرادی که در انگلیس زندگی می کنند خرید و نگهداری یک ماشین بسیار ارزان است. اما به دلیل اینکه قیمت بنزین نوسان دارد ، طرفدار زیادی ندارد. بلیط یک طرفه مترو در حدود1.80 تا 3£ و قیمت هر لیتر بنزین در حدود  1.15 تا 1.30£  است.

شرایط زندگی دانشجویان در کشور انگلیس _ هزینه بیمه در کشور انگلیس

یکی از بزرگترین دارایی های بریتانیا، بیمه درمانی ملی آن (NHS)  می باشد و مراقبت های بهداشت عمومی در انگلیس برای همه شهروندان بریتانیایی و مهاجران کشورهای استرالیا، نیوزلند و کشورهای عضو اتحادیه اروپا آزاد است زیرا آنها موافقت نامه های بهداشتی متقابل با دولت بریتانیا را دارند. مراقبت های بهداشتی اضطراری در NHS نیز برای تمامی افرادی که در انگلستان زندگی می کنند آزاد می باشد و هر فردی که 12 ماه یا بیشتر در انگلستان به طور قانونی زندگی کند، هنگام شروع درمان، حق مراقبت های رایگان را در NHS دارد. همچنین کشور انگلیس دارای برخی از امکانات بهداشتی خصوصی عالی است و مراقبت های بهداشتی خصوصی بهترین گزینه برای کسانی است که می خواهند از لیست انتظار های طولانی اجتناب کنند و از پرداخت هزینه خدمات سریع تر خوشحال هستند . هزینه بیمه درمانی خصوصی براساس چگونگی سیاست جامعه و وضعیت سلامت فرد متفاوت می باشد .

برای اقامت و تابعیت در انگلیس روش های متفاوتی وجود دارد شرکت آتیه آفرینان به شما توصیه می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” اقامت در انگلیس ” را مطالعه فرمایید .

شرایط زندگی دانشجویان در انگلیس
شرایط زندگی دانشجویان در انگلیس

برای اقامت و تابعیت در انگلیس روش های متفاوتی وجود دارد شرکت آتیه آفرینان به شما توصیه می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” اقامت در انگلیس ” را مطالعه فرمایید .

شرایط زندگی دانشجویان در کشور انگلیس _کار دانشجویی در کشور انگلیس

شغلی که بطور خاص به عنوان کار دانشجویی شناخته شود در کشور انگلیس وجود ندارد.فرصت های شغلی در تمامی بخش های صنعت وجود دارد، ولی بعضی از انواع مشاغل فراوانی بیشتری دارند، به خصوص در فروشگاه ها، رستوران ها و بارها. فرصت های شغلی پاره وقت دانشجویی نیز در داخل دانشگاه مانند بارهای یا رستوران دانشگاه نیز وجود دارد که اطلاعات این مشاغل توسط خود دانشگاه یا انجمن دانشجویی ارائه می شود .دانشجویان بین المللی دارای ویزای تحصیلی انگلستان در مقطع کارشناسی و بالاتر می توانند تا ۲۰ ساعت در هفته کار کنند. دانشگاه های انگلیس توصیه می کنند اگر فرد یک دانشجوی تمام وقت در مقطع کارشناسی باشد، بیش از ۱۵ ساعت در هفته و همچنین یک دانشجوی تمام وقت مقطع تحصیلات تکمیلی بیش از ۶ ساعت در هفته کار نکند. حداقل حقوق در انگلیس ۷ پوند در ساعت است . دانشجویان از طریق جستجو در سایت های کاریابی یا با کمک گرفتن از بخش کاریابی انجمن دانشجویی دانشگاه می توانند از فهرست ارائه شده کار مورد نظر خود را پیدا کنند و کارهای ارائه شده لزوماً در زمینه رشته تخصصی افراد نمی باشد . با کار دانشجویی در کشور انگلیس می توان ماهانه حدود۶۰۰  پوند از هزینه زندگی را پوشش داد. از جمله مزایای کار دانشجویی در انگلیس می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • مقداری پول به دست می آید که می توان بخشی از هزینه های روزمره را پوشش داد .
  • رزومه فرد پر بار تر می شود. تجربه کاری برای پیدا کردن کار پس از فارغ التحصیلی ضروری می باشد.
  • دانشجو دورنما شغلی خود را تقویت می کند.
  • فرد ارتباطات جدیدی پیدا می کند که می توانند در خصوص برنامه های آینده فرد هدایت گر باشند.
  • دانش و مهارت های کسب شده در حین تحصیل در محیط کار مورد استفاده قرار می گیرد.
  • توسط کار دانشجویی، فرد به اقتصاد محلی کمک می کند و از این طریق کارفرمایان را از محاسن جذب دانشجویان آگاه می کند.

  شرایط زندگی دانشجویان در کشور انگلیس اسکان دانشجویی در کشور انگلیس

خوابگاه‌ های دانشجویی در کشور انگلیس انواع مختلفی دارند و برخی از خوابگاه ‌ها ممکن است متعلق به خود دانشگاه باشند و توسط دانشگاه یا دانشکده اداره شوند و یا ممکن است متعلق به یک شرکت خصوصی بوده یا توسط آن، به صورت مستقل یا مشترکا با دانشگاه اداره شوند. لذا گزینه های زیادی برای اسکان دانشجویان بین المللی در کشور انگلیس وجود دارد که به شرح زیر می باشد :

  • تسهیلات اقامتی مدرسه ، کالج یا دانشگاه ( که اغلب خوابگاه نامیده می شود )

اکثر دانشگاه ‌ها تلاش می‌کنند دانشجویان سال اول خود را در خوابگاه ‌های شخصی خود سکونت دهند. کیفیت و کمیت این کار بسیار متفاوت می باشد اما معمولا اتاقی در یک آپارتمان مشترک با سایر دانشجویان اختصاص داده می ‌شود. در این خوابگاه ‌ها ممکن است سرویس‌ های بهداشتی و حمام یک جا وجود نداشته باشد و امکانات آشپزخانه هم بسته به اینکه امکانات سلف سرویس را انتخاب کند یا غیر سلف سرویس، متفاوت خواهد بود. پیگیری وضعیت خوابگاه دانشگاه در همان سال اول ایده مناسبی می باشد چون با این کار، مشکلات پیدا کردن محلی برای سکونت را نخواهد داشت و مطمئنا فرد در هفته‌ های اول اتفاقاتی را که در جامعه روی می‌ دهد، از دست نمی ‌دهد. برخی از دانشگاه ‌های انگلیس پس از پایان سال اول، تعداد محدودی خوابگاه ارائه می ‌کنند، که می ‌تواند تجربه لذت ‌بخشی باشد.

  • اقامت خصوصی در کشور انگلیس (که در آن بخشی از ملک یک مالک خصوصی را اجاره می کند)

اتاق‌ های خصوصی به دانشگاه تعلق ندارند ولی به نظر می ‌رسد به اقامتگاه‌ های قدیمی شباهت داشته باشند که معمولا در آپارتمان‌ های مشترکی با امکانات خوابگاهی عالی قرار دارند. این اماکن نسبتا به خوابگاه ‌های دانشجویی اضافه می ‌شوند و به صورت توافقی میان خوابگاه دانشگاه و خانه ‌های اجاره‌ای قدیمی هستند. استفاده از این نوع خوابگاه ‌ها نسبت به اجاره خانه‌ های خصوصی که معمولا گران تر می باشد ، بهتر است. اقامتگاه ‌های عمومی، تمیز بوده و مورد مراقبت قرار می‌گیرند و دارای پرسنل نگهداری در محل هستند، گاهی افرادی مسئول رسیدگی به نامه ‌ها و کلیدهای گمشده هستند، دارای پارکینگ بوده و در آن فعالیت‌ های اجتماعی برنامه‌ریزی شده ‌ای وجود دارد و معمولا سرویس‌های بهداشتی و حمام یک جا دارند. فرد می تواند همراه با دوستان یک آپارتمان مستقل، یا اتاقی را در یک آپارتمان اجاره کند، و با دیگران هم‌خانه شود. مزیت این کار این است که چون همه افراد قرارداد اجاره جداگانه ‌ای دارند، هیچ کدام مسئول تعویض هم‌ خانه ‌ای که قصد رفتن دارد، نیستند . لازم به ذکر است که این نوع خوابگاه‌ ها، برای همه مناسب نیست و افرادی بهتر است از این خوابگاه ‌ها استفاده کنند که احساس استقلال کامل داشته باشند و بتوانند به تنهایی پرداخت اجاره بها را بر عهده بگیرند. در این حالت، ممکن است هزینه‌ ها با در نظر گرفتن قبض ها و صورت حساب ها بالاتر باشد .

در مقاله ای تحت عنوان ” تحصیل در انگلیس ” به طور مفصل درباره شرایط تحصیل در انگلیس توضیح دادیم .

  • اقامت خانگی در کشور انگلیس (که دانشجو در خانه ای با یک خانواده یا سرپرست زندگی می کند )
  • مدارس شبانه روزی (مناسب برای دانش آموزان تا سن ۱۸ سال)

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
شرایط زندگی دانشجویان در کشور رومانی شرایط زندگی دانشجویان در کشور رومانی

شرایط زندگی دانشجویان در کشور رومانی کشور رومانی ، یکی از کشورهای اروپا در جنوب شرقی این قا...

شرایط زندگی دانشجویان در کشور بلژیک شرایط زندگی دانشجویان در کشور بلژیک

  کشور بلژیک به نظام آموزشی سطح خود شناخته شده است و همچنین بلژیک ، یک کشور چند زبانه و چن...

شرایط زندگی دانشجویان در کشور بلغارستان شرایط زندگی دانشجویان در کشور بلغارستان

شرایط زندگی دانشجویان در کشور بلغارستان امروزه اغلب افراد در سراسر جهان خواهان مهاجرت و اد...

نظرات کاربران
Call Now Button