شرایط زندگی دانشجویان در کشور اسلوونی

کشور اسلوونی ، یک کشور رو به رشد می باشد که از مزایای آن می توان به قرار داشتن در اتحادیه اروپا ، پیمان ناتو و شینگن اشاره کرد . فرد با داشتن اقامت اسلوونی قادر خواهد بود به تمامی کشورهای اتحادیه اروپا و حوزه شینگن بدون نیاز به ویزا سفر کند و همچنین برای ویزای بسیاری از کشورهای دیگر مانند کانادا ، استرالیا و حتی آمریکا به راحتی اقدام نماید . کشور اسلوونی در پی آن است که یک محیط تحصیلی و دانش واقعی را بسازد و تلاش دارد که معیارهای خود را در قالب مدارس عالی ، سیستم آموزش عالی ، آموزش دوره های فنی حرفه ای ، آموزش زبان ، امنیت در مدارس ، عدم تبعیض در مدارس ، فناوری های تحصیلی ، آمارهای تحصیلی ، کیفیت حرفه ای بالای تحصیلی ، گسترش سیستم آموزشی و دوره های فنی حرفه ای ، گسترش رشته های متفاوت در دوره های کارشناسی و به روز کردن سیستم تحصیل در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا و هزاران روش دیگر را به اجرا رسانده است . لذا در این مقاله قصد داریم به بررسی شرایط زندگی دانشجویان در کشور اسلوونی بپردازیم .

در مقاله ” اقامت در اسلوونی ” به طور مفصل درباره شرایط اقامت و تابعیت اسلوونی اطلاعات کسب کنید .

شرایط زندگی دانشجویان در کشور اسلوونی هزینه تحصیل در کشور اسلوونی

هزینه های تحصیل در اسلوونی برای دانشجویان کشورهای عضو اتحادیه اروپا توسط وزارت آموزش عالی اسلوونی تامین می شود که این دانشجویان فقط باید برای سال اول و سال های بعد هزینه پذیرش پرداخت کنند  اما دانشجویان بین المللی خارج از اتحادیه اروپا مستلزم پرداخت هزینه تحصیل در تمام دوره های تحصیلی در اسلوونی هستند . لازم به ذکر است که اگر فرد از شهروندان بین المللی با اقامت دائم در اسلوونی باشد و یا والدین او در کشور اسلوونی مالیات پرداخت کنند، در مورد پرداخت هزینه دانشگاه همانند دانشجویان عضو اتحادیه اروپا خواهد بود .

شرایط زندگی دانشجویان در کشور اسلوونی هزینه زندگی در کشور اسلوونی

هزینه زندگی در کشور اسلوونی بسته به شرایط زندگی و توان مالی متقاضیان مهاجرت به اسلوونی متفاوت است و دانشجویان باید حداقل ۵۵۰ تا ۶۰۰ یورو در ماه را برای مسکن ، حمل و نقل ، مواد غذایی و مواد آموزشی در نظر بگیرند . هزینه غذا در کشور اسلوونی ۲۰۰ یورو در ماه می باشد . دانشجویان برای دریافت تخفیف دانشجویی برای رویدادهای مختلف فرهنگی ، کنسرت ، ورزش و فعالیت های دیگر ، باید کارت دانشجویی خود را از دفتر بین المللی سازمان دانشجویی دریافت کنند . استفاده از ژتون غذا برای دانشجویان بسیار ارزان و مقرون به صرفه تر است و هزینه هر ژتون به طور میانگین ۲٫۶۳ یورو می باشد . هزینه حمل و نقل یکی دیگر از هزینه های زندگی دانشجویی در کشور اسلوونی می باشد و ارزان قیمت ترین راه جهت حمل و نقل استفاده از دوچرخه می باشد . قیمت یک دوچرخه قدیمی در کشور اسلوونی حدود ۳۰ تا ۵۰ یورو است که کاملا مقرون به صرفه می باشد . هزینه اتوبوس به صورت ساعتی محاسبه می شود و برای دانشجویان ۲۰ سنت برای یک ساعت و هزینه تاکسی نیز برای هر کیلومتر ۷ سنت در نظر گرفته می شود .

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مهاجرت به اسلوونی شرکت آتیه آفرینان ایرانیان توصیه می کند نگاهی به مقاله ” مهاجرت به اسلوونی ” بیاندازید.

شرایط زندگی دانشجویان اسلوونی

شرایط زندگی دانشجویان اسلوونی

شرایط زندگی دانشجویان در کشور اسلوونی خدمات بیمه دانشجویی در کشور اسلوونی

تمام دانشجویان بین المللی در طول مدت اقامت خود در کشور اسلوونی ، باید از لحاظ بیماری یا حادثه ناگهانی به طور کامل بیمه شوند . تمام دانشجویان اعم از اسلوونیایی و بین المللی باید از بیمه درمانی معتبر برخوردار باشند . اگر اقامت فرد در اسلوونی موقت باشد ، می تواند از کارت بیمه درمانی اروپا ( EHIC ) برای دریافت مراقبت های پزشکی استفاده کند . در کشور اسلوونی ، خدمات بهداشتی دندانپزشکی ، خدمات تخصصی ، موسسات مراقبت اجتماعی ، بیمارستان و غیره ارائه می شود .

شرایط زندگی دانشجویان در کشور اسلوونی کار دانشجویی در کشور اسلوونی

برطبق قوانین مهاجرت تحصیلی افرادی که از طریق اخذ ویزای دانشجویی اقدام به مهاجرت می کنند بستگی به مقطع تحصیلی اجازه کار دانشجویی را خواهند داشت و کشور اسلوونی هم از همین قوانین تبعیت می کند و این اجازه کار حین تحصیل در مقطع کارشناسی در کشور اسلوونی بین ۱۰ تا ۲۰ ساعت در هفته و در مقطع کارشناسی ارشد بین ۲۰ تا ۳۰ ساعت در هفته و در مقطع دکترا بین ۳۰ تا ۴۰ ساعت در هفته اجازه خواهد بود  و معمولا مقدار حقوقی که برای هر ساعت کار دانشجویی در کشور اسلوونی بین ۸ تا ۱۰ یورو در نظر گرفته می شود که با توجه به دریافت این حقوق قسمت هایی از هزینه های زندگی و تحصیل افراد تحت پوشش قرار می گیرد . این اجازه کار به صورت پاره وقت است و این کار می تواند توسط آژانس کاریابی به دانشجویان ارائه شود . یافتن کار مناسب کمک هزینه خوبی جهت پرداخت هزینه های تحصیل در اسلوونی خواهد بود .

اگر تمایل به داشتن اطلاعاتی در زمینه تحصیل در اسلوونی دارید می توانید مقاله ” تحصیل در اسلوونی ” را مطالعه نمایید.

شرایط زندگی دانشجویان در کشور اسلوونی خوابگاه های دانشجویی در کشور اسلوونی

زندگی در خوابگاه های دانشجویی در کشور اسلوونی کمتر از زندگی در خوابگاه های خصوصی و آپارتمان های خصوصی می باشد و بنابراین بهتر است جهت اسکان خوابگاه های مشترک را انتخاب کرد . هزینه محل های مختلف برای اسکان در کشور اسلوونی به شرح زیر است :

  • هزینه خوابگاه: ماهیانه بین 80 تا 160 یورو
  • هزینه سوئیت خصوصی دو خوابه( حهت اسکان دو نفر): ماهیانه 100 تا 130 یورو
  • هزینه سوئیت خصوصی تک خوابه(جهت اسکان یک نفر): ماهیانه 120 تا 160 یورو
  • هزینه اجاره خانه (دارای یک اتاق و آشپزخانه و یک دستشویی و حمام) : بین 150 تا 250 یورو

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
شرایط زندگی دانشجویان در کشور رومانی شرایط زندگی دانشجویان در کشور رومانی

شرایط زندگی دانشجویان در کشور رومانی کشور رومانی ، یکی از کشورهای اروپا در جنوب شرقی این قا...

شرایط زندگی دانشجویان در کشور بلژیک شرایط زندگی دانشجویان در کشور بلژیک

  کشور بلژیک به نظام آموزشی سطح خود شناخته شده است و همچنین بلژیک ، یک کشور چند زبانه و چن...

شرایط زندگی دانشجویان در کشور بلغارستان شرایط زندگی دانشجویان در کشور بلغارستان

شرایط زندگی دانشجویان در کشور بلغارستان امروزه اغلب افراد در سراسر جهان خواهان مهاجرت و اد...

نظرات کاربران
Call Now Button