شرایط زندگی دانشجویان در کشور مکزیک

کشور مکزیک در شمال آمریکا واقع شده و یازدهمین کشور پهناور جهان است . کشور مکزیک با داشتن فرهنگ های شگفت انگیز ، اهمیت تاریخی و همچنین داشتن دانشگاه های بزرگ و معتبر در سطح بین المللی و همچنین هزینه های تحصیل و زندگی و با کیفیت بالا یکی از گزینه های بسیار مناسب جهت تحصیل و زندگی می باشد که همه ساله افراد بسیاری از سراسر دنیا جهت تحصیل به این کشور مهاجرت می کنند . تحصیل در کشور مکزیک ، از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است و مدارک آن در سطح بین المللی تایید شده باشد و البته هزینه های زندگی و تحصیل در کشور مکزیک نسبت به سایر کشورهای نیمکره غرب و اروپا کمتر است از این رو تحصیل در کشور مکزیک متقاضیان بسیار زیادی در سراسر دنیا دارد . لازم به ذکر است بسیاری از دانشگاه های آمریلای لاتین در کشور مکزیک قرار دارند و کشور مکزیک دارای 50 موسسه آموزش عالی مکزیکی و 300 دانشگاه برتر آمریکای لاتین است . معمولا دانشگاه های خصوصی و دولتی کشور مکزیک به  دو دسته تقسیم می شوند که شامل دانشگاه های حرفه ای و دانشگاه های بر پایه پژوهشی علمی می باشد که متقاضیان تحصیل در کشور مکزیک با توجه به علاقه خود می توانند در هر یک از دانشگاه های کشور مکزیک ادامه تحصیل دهند . در این مقاله قصد داریم با شرایط زندگی دانشجویان در کشور مکزیک آشنا شویم .

توصیه شرکت آتیه آفرینان ایرانیان برای اقامت و تابعیت در مکزیک ، مشاوره از مشاوران آتیه آفرینان ایرانیان و مطالعه مقاله ” اقامت در مکزیک ” است .

شرایط زندگی دانشجویان در کشور مکزیک هزینه زندگی در کشور مکزیک

هزینه های زندگی در کشور مکزیک نسبت به سایر کشورها کمتر می باشد و افرادی که قصد مهاجرت به این کشور را دارند می توانند علاوه بر هزینه های تحصیل مقرون به صرفه از هزینه های زندگی کم برخوردار شوند. به عنوان مثال هزینه اجاره مسکن به صورت ماهانه در شهرهای بزرگ مکزیک حدود ۲۰۰-۱۵۰ دلار می باشد. هزینه حمل و نقل در کشور مکزیک نیز بسیار مقرون به صرفه می باشد به عنوان مثال هزینه استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی مانند مترو ، قطار و اتوبوس در حدود ۲تا ۳ دلار برای هر سفر است . هزینه های زندگی در کشور مکزیک از قبیل مسکن، حمل و نقل، مواد غذایی در حدود ۴۰۰ تا ۵۰۰ دلار خواهد بود و  همچنین افراد دانشجویان بین المللی می توانند در قبال پرداخت پول کار انجام دهند.

شرایط زندگی دانشجویان در کشور مکزیک هزینه تحصیل در کشور مکزیک

هزینه تحصیل در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی در مکزیک بسته یه نوع رشته و دانشگاه متفاوت می باشد البته این تفاوت بستگی به دوره و مقطع تحصیلی دارد. به طور کلی متوسط هزینه تحصیل در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور مکزیک در حدود ۵۰۰۰۰ دلار برای یک سال است و البته هزینه های تحصیل در دانشگاه های دولتی مکزیک به نسبت دانشگاه ها و موسسات خصوصی کمتر می باشد که هزینه تحصیل در این دانشگاه ها در حدود ۳۷۸ دلار تا ۸۱۸ دلار برای یک سال است . در ضمن هزینه تحصیل در دانشگاه های خصوصی در کشور مکزیک در حدود ۱٫۶۳۶ تا ۱۶٫۴۰۰ دلار در سال می باشد.

افراد متقاضی تحصیل در مکزیک و دانشجویانی که قصد سفر به این کشور را به جهت ادامه تحصیل دارند باید مدارک گردش حساب مالی خود را ارائه دهند که نشان دهنده توانایی تامین منابع مالی می باشد و حداقل گردش حساب مورد پذیرش از سوی دولت مکزیک به مدت یک ماه می باشد ولی معمولا دانشجو بایستی هزینه های زندگی خود طی یک سال را در حساب خود داشته باشد و مدارک گردش حساب را علاوه بر مدارک تحصیلی و هویتی خود ارائه دهد. مبلغی به اندازه حدود ۱۰٫۰۰۰ دلار باید در حساب فرد متقاضی باشد که البته این مبلغ پس از ورود دانشجو باید این مبلغ را به حساب دانشگاه واریز کرده و پس از ورود به این کشور می تواند از مبلغ فوق برداشت کند .

در مقاله ” مهاجرت به مکزیک ” به طور مفصل درباره شرایط مهاجرت به مکزیک اطلاعات کسب کنید .

شرایط زندگی دانشجویان مکزیک

شرایط زندگی دانشجویان مکزیک

هزینه تحصیل در کشور مکزیک به دو شکل می باشد :

  • هزینه تعیین شده از سوی دولت مکزیک برای دانشگاه ها : هر ساله دولت مکزیک هزینه های تحصیل در دانشگاه را برای تمام دانشگاه ها این کشور تعیین می کند و طی ابلاغیه ای برای دانشگا ها ارسال می گردد . هزینه تعیین شده جهت تحصیل کارشناسی و کارشناسی ارشد برای تمامی دانشجویان بومی و غیر بومی سالیانه در حدود ۵۰۰۰ دلار می باشد.
  • هزینه های تحصیل تعیین شده از سوی دانشگاه های خصوصی کشور مکزیک : هزینه تحصیل تعیین شده از سوی خود دانشگاه نسبت به رشته های انتخابی و سطح علمی و امکانات تحصیلی متفاوت می باشد. میانگین هزینه های تحصیل در حدود ۲۰۰۰ تا۱۷۰۰۰ دلار در طول سال می باشد.

با توجه به هزینه های ذکر شده متقاضیان باید در نظر داشته باشند که این هزینه مربوط به شهریه دانشگاه بوده و هزینه های جانبی مانند خرید کتب و جزوات کمک درسی و هزینه های لوازم کارآموزی شامل هزینه های ذکر شده نمی باشد. البته با توجه به رشته تحصیلی و سطح علمی دانشگاه و شهر مقصد ، هزینه های جانبی دانشجو در حدود بین ۷۰۰ تا ۲۰۰۰ دلار در سال متغیر می باشند. به طور کلی تقریبا هزینه زندگی در مکزیک برای یک سال برابر با ۶۰۰ الی ۸۰۰ دلار در ماه می باشد .

شرایط زندگی دانشجویان در کشور مکزیک کار دانشجویی در کشور مکزیک

لازم به ذکر است که دانشجویان در حین تحصیل در کشور مکزیک می توانند مشغول کار شوند و پس از تحصیل وارد بازار کار تمام وقت شوند تا بتوانند از این طریق به اقامت و تابعیت کشور مکزیک دست یابند.

شرایط زندگی دانشجویان در کشور مکزیک خوابگاه دانشجویی در کشور مکزیک

اغلب دانشگاه های کشور مکزیک جهت رفاه حال دانشجویان بین المللی خوابگاه های دانشجویی با کلیه امکانات و هزینه هایی پایینی در اختیار دانشجویان قرار می دهند . ۲۹ درصد از دانشجویان در مکزیک ، در خوابگاه های دانشجویی زندگی می کنند تا میزان مخارج آن ها کمتر شود و هزینه زندگی در خوابگاه دانشجویی در کشور مکزیک ۱۰۰دلار در ماه است . البته برخی از دانشجویان برای راحتی بیشتر ترجیح می دهند آپارتمان یا یک اتاق خصوصی بیرون از محیط دانشگاه اجاره کنند . لازم به ذکر است دانشجویان نیز می توانند در اوایل ورود به مکزیک برای آشنایی بیشتر با فرهنگ مردم مکزیک با خانواده های تایید شده مکزیکی زندگی کنند سپس به صورت مستقل منزلی را اجاره کنند.

اگر تمایل به داشتن اطلاعاتی در زمینه تحصیل در مکزیک دارید می توانید مقاله ” تحصیل در مکزیک ” را مطالعه نمایید.

شرایط زندگی دانشجویان در کشور مکزیک اقامت دانشجویی در کشور مکزیک

هزینه اجاره یک اتاق متوسط در کشور مکزیک حدود ۲۰۰ دلار در ماه است و اگر دانشجو به تنهایی یک خانه مستقل را اجاره کند هزینه ای حدود ۲۰۰دلار در ماه دارد اما هزینه زندگی دانشجویی همراه با یک هم اتاقی برابر با ۱۵۰ دلار در ماه است و به طور کلی هزینه های زندگی در کشور مکزیک نسبت به میانگین بین المللی ، پایین تر می باشد.

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
شرایط زندگی دانشجویان در کشور رومانی شرایط زندگی دانشجویان در کشور رومانی

شرایط زندگی دانشجویان در کشور رومانی کشور رومانی ، یکی از کشورهای اروپا در جنوب شرقی این قا...

شرایط زندگی دانشجویان در کشور بلژیک شرایط زندگی دانشجویان در کشور بلژیک

  کشور بلژیک به نظام آموزشی سطح خود شناخته شده است و همچنین بلژیک ، یک کشور چند زبانه و چن...

شرایط زندگی دانشجویان در کشور بلغارستان شرایط زندگی دانشجویان در کشور بلغارستان

شرایط زندگی دانشجویان در کشور بلغارستان امروزه اغلب افراد در سراسر جهان خواهان مهاجرت و اد...

نظرات کاربران
Call Now Button