شرایط زندگی دانشجویان در کشور روسیه

کشور روسیه ، از نظر دانشجویان خارجی محبوب ترین مقصد تحصیلی می باشد و مورد توجه بسیاری از متقاضیان تحصیل در مقاطع کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکترا از کشورهای مختلف قرار گرفته است . این کشور ، با کیفیت بالا و تاریخچه چند قرن آموزش ، مدرک شناخته شده در جهان ، تقاضای زیاد برای فارغ التحصیلان روسی در جهان و داشتن استطاعت مالی از جمله دلایل اهمیت تحصیل در کشور روسیه می باشد . بسیاری از دانشجویان بین المللی همواره از فضای دلپذیر این کشور و تمایل اساتید دانشگاه ها برای کمک به دانشجویان تعریف کرده اند و دانشگاه های روسیه نیز تسهیلات آموزشی و کتابخانه ای فوق العاده ای را در اختیار دانشجویان قرار می دهد .  با توجه به این که فرصت های بورسیه تحصیلی بسیار مناسبی برای دانشجویان خارجی به خصوص در مورد شهریه دانشگاهی در این کشور وجود دارد . هزینه تحصیل در روسیه بسیار مناسب تر است . بر خلاف تصور عمومی فضای دانشگاهی کشور روسیه ، بسیار رقابتی ، پویا و چند فرهنگیی یا بین المللی می باشد . در این مقاله قصد داریم به شرح شرایط زندگی دانشجویان در کشور روسیه بپردازیم .

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره اقامت و تابعیت روسیه مقاله ” اقامت در روسیه  ” را مطالعه بفرمایید .

شرایط زندگی دانشجویان در کشور روسیه هزینه زندگی در کشور روسیه

از جمله محبوب ترین شهرهای دانشگاهی کشور روسیه می توان به شهرهای مسکو ، سن پترزبورگ و تومسک اشاره کرد و اغلب دانشگاه های برتر کشور روسیه نیز در این سه شهر قرار دارند ، اگرچه هزینه زندگی در این سه شهر بیش از سایر کشورهاست البته کشور روسیه در مقایسه با سایر کشورهای مقصد دانشجویان خارجی ، بسیار ارزان تر است . بسته به نوع زندگی هر دانشجو باید بین 400 تا 600دلار در ماه هزینه اجاره مسکن و تسهیلات مسکن مانند آب و برق را بپردازد البته همواره خوابگاه های دانشجویی هزینه کمتری دارند .

شرایط زندگی دانشجویان در کشور روسیه هزینه تحصیل در کشور روسیه

نسبت به بسیاری از کشورهای توسعه ‌یافته، شهریه دانشگاه های کشور روسیه ارزان تر است و  با توجه به رشته و مقطع تحصیلی شهریه دانشگاهی متفاوت است اما میانگین شهریه دانشگاهی این کشور هم بین 1800 دلار تا 13000 دلار در سال است .

شرایط زندگی دانشجویان روسیه

شرایط زندگی دانشجویان روسیه

یکی از روش های مهاجرت به روسیه از طریق تحصیل می باشد شما می توانید در مقالات دیگر به طور مفصل درباره راه های دیگر ” مهاجرت به روسیه ” اطلاعات کسب کنید .

شرایط زندگی دانشجویان در کشور روسیه کار دانشجویی در کشور روسیه

کشور روسیه مانند سایر کشورهای پیشرفته جهان در پی جذب هرچه بیشتر دانشجویان خارجی می باشد ، از این رو سالیانه  20000 دانشجوی جدید از  150 کشور جهان در این کشور مشغول تحصیل می شوند و  مسلما کشور روسیه در جهت بهبود و ارتقای آن است که امکان کار ضمن تحصیل در روسیه را افزایش دهد . مسلما شرایط کاریابی در شهرهای بزرگ و اصلی روسیه مانند مسکو و سنت پترزبورگ بیشتر می باشد و با توجه به جذابیت های روسیه و بازار کار این کشور اتباع خارجی از جمله دانشجویان شانس بالایی برای کاریابی در روسیه دارند به طوری که پیش بینی می شود تا سال 2020 میلادی حدود 25 درصد نیروی کاری شهر سنت پترزبورگ را خارجی ها تشکیل دهند.

شرایط زندگی دانشجویان در کشور روسیه خوابگاه های دانشجویی در کشور روسیه

سه نوع خوابگاه های دانشجویی در کشور روسیه وجود دارد که عبارتند از:  خوابگاه های مدل راهرویی ، خوابگاه های بلوکی و خوابگاه های آپارتمانی . در خوابگاههای مدل راهرویی ، حمام ها ، توالتها و آشپزخانه به صورت مشترک استفاده می شوند ولی در خوابگاه های بلوکی ، در هر بخش ، اتاقهای خواب راحت موجود است . در خوابگاه های آپارتمانی نیز تمام محوطه های زندگی با حمام و آشپزخانه مجهز شده اند .بسیاری از دانشگاه های روسیه مانند دانشگاه فدرال اورال روسیه و دانشگاه فدرال سیبری روسیه تمامی این سه نوع خوابگاه را ارائه می دهند . دانشگاه ایالتی اوورال جنوبی مسکن واحد مسکونی بلوکی را برای دانش آموزان بین المللی فراهم می نماید در حالی که دانشگاه تحقیقات ملی ایالتی لژاچوفسکی در شهر نیژنی نووگورود دارای خوابگاه راهرویی است .برخی از خوابگاه های دانشجویی در روسیه ، با کیفیتی در حد هتل می باشد . به عنوان مثال دانشگاه فالز کازان . دانشجویان دانشگاه فدرال خاور دور از شرایط زندگی هتل چهار ستاره و سرویس تمیز کاری اتاق های روزانه برخوردار هستند و برخی از خوابگاه های دانشگاه ها ساختمان های تاریخی می باشند .

در مقاله ای تحت عنوان ” تحصیل در روسیه ” به طور مفصل درباره شرایط تحصیل در روسیه توضیح دادیم .

شرایط زندگی خوابگاه های دانشجویی در روسیه طوری است که معمولا یک تا چهار نفر در هر اتاق زندگی می کنند . اتاقهای دو تا سه نفره معمولا به دانشجویان کارشناسی داده می شوند و  اتاق های دو نفره بین دانشجویان کارشناسی ارشد و فارغ التحصیلان دانشگاه ها ، اتاق های تک نفره هم در برخی دانشگاه های روسیه ارائه می شود . دانشجویان بین المللی می توانند با دانشجویان روسی خود و یا در خوابگاه های ویژه مخصوص برای خارجی ها زندگی کنند

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
شرایط زندگی دانشجویان در کشور رومانی شرایط زندگی دانشجویان در کشور رومانی

شرایط زندگی دانشجویان در کشور رومانی کشور رومانی ، یکی از کشورهای اروپا در جنوب شرقی این قا...

شرایط زندگی دانشجویان در کشور بلژیک شرایط زندگی دانشجویان در کشور بلژیک

  کشور بلژیک به نظام آموزشی سطح خود شناخته شده است و همچنین بلژیک ، یک کشور چند زبانه و چن...

شرایط زندگی دانشجویان در کشور بلغارستان شرایط زندگی دانشجویان در کشور بلغارستان

شرایط زندگی دانشجویان در کشور بلغارستان امروزه اغلب افراد در سراسر جهان خواهان مهاجرت و اد...

نظرات کاربران
Call Now Button