شرایط زندگی دانشجویان در کشور اسپانیا

کشور اسپانیا ، کشوری زیبا در جنوب غربی اروپا و عضو اتحادیه اروپا می باشد که پایتخت آن شهر مادرید است که مقصد همه گردشگران است . این کشور با کشورهای فرانسه و پرتغال همسایه می باشد و کشوری قدرتمند و پنجمین قدرت اقتصادی اروپا است . این کشور مردمانی مهربان و خوشنام در برخورد و رفتار با مهاجرین است . یکی از بهترین راه های مهاجرت به اسپانیا ، تحصیل در اسپانیا می باشد که نهایتا ممکن است منجر به کسب اقامت این کشور شود . کشور اسپانیا دارای سطح عالی علمی برای تحصیل می باشد و همچنین از لحاظ علمی دانشگاه های کشور اسپانیا در جایگاه خوبی قرار دارند . تحصیل در دانشگاه های کشور اسپانیا با مزایایی که نسبت به تحصیل در سایر دانشگاه های اروپا دارد باعث محبوبیت دو چندان آنها شده است که بدون شک مهمترین آن شهریه ناچیز تحصیلات  در مقایسه با سایر کشورهای تراز اول جهان می باشد . شاید یک مقایسه ساده هزینه های تحصیل در کشورهایی مانند انگلستان ، استرالیا ، کانادا و آمریکا ، شما را به این نتیجه می رساند که عملا تحصیل بدون داشتن بورسیه تحصیلی در این کشورها غیر ممکن می باشد . در این مقاله قصد داریم شرایط زندگی دانشجویان در کشور اسپانیا را بررسی نماییم .

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مهاجرت به اسپانیا شرکت آتیه آفرینان ایرانیان توصیه می کند نگاهی به مقاله ” مهاجرت به اسپانیا ” بیاندازید.

شرایط زندگی دانشجویان در کشور اسپانیا  هزینه تحصیل و زندگی در اسپانیا

هزینه تحصیل در اسپانیا و شهریه دانشگاه های اسپانیا در سه مقطع تحصیلی کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکترا با هم متفاوت می باشد. در این میان مقطع کارشناسی ارشد از دوره های پرطرفداری می باشد و افرادی که تحصیلات کارشناسی را در کشور خود سپری کرده اند خوهان ادامه تحصیل در این مقطع تحصیلی در اسپانیا هستند. مقطع کارشناسی ارشد در کشور اسپانیا یک دوره دو ساله می باشد که دانشجویان برای تحصیل در این مقطع باید سالانه شهریه ای معادل 4  تا 6 هزار یورو پرداخت کنند . مقطع دکترا در کشور اسپانیا یک دوره 3 تا ۵ ساله می باشد که به صورت تحقیقاتی است  و برای دانشجویان دکترا تسهیلات ویژه ای در خصوص پرداخت شهریه وجود دارد. شهریه دانشگاه های اسپانیا در مقطع دکترا تقریبا رایگان می باشد و البته دانشجو سالانه 400 تا 500 یورو به دانشگاه پرداخت می کند که این مبلغ در مقایسه با امکانات و آموزش با کیفیتی که در اختیار افراد قرار می گیرد، بسیار ناچیز است. تحصیل دکترا در اسپانیا به صورت تحقیقاتی است و اگر فرد در طول تحصیل به مدت ۲۷ ماه در اسپانیا حضور داشته باشد و دو مقاله علمی ثبت شده داشته باشد مدرک وی مورد تایید وزارت علوم قرار می گیرد. هزینه زندگی در کشور اسپانیا برای دانشجویان به همراه هزینه مسکن و خورد و خوراک حدودا بین 600 تا 800 یورو می باشد . دانشجویان از زمان ثبت زمان در دانشگاه های اسپانیا از نصف هزینه های درمان تحت پوشش بیمه قرار می گیرند . برای گرفتن بورسیه تحصیلی اسپانیا وجود چند شرط از قبیل حضور در اسپانیا ، از زمان فارغ التحصیلی بیشتر از ۳سال نگذشته باشد ، داشتن مقاله و معدل بالای ۱۶ الزامی می باشد .

شرایط زندگی دانشجویان در کشور اسپانیا کار دانشجویی در کشور اسپانیا

لازم به ذکر است که دانشجویان در کشور اسپانیا در زمان تحصیل حق بردن همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال را  دارند و همچنین اجازه کار ۲۰ تا ۳۰ ساعته در هفته را دارند که ساعتی بین ۸ تا ۱۰ یورو در نظر گرفته می شود ولی  تا زمانی که به زبان اسپانیای مسلط نشده و از شرایط کار و اوضاع اقتصادی در این کشور آگاه نبودید،امکان پیدا کردن کار کمی مشکل خواهد بود .البته بسیاری از دانشجویان می توانند در دانشگاه محل تحصیل خود در مقطع دکتری به عنوان دستیار استاد خود با همان زبان انگلیسی مشغول به کار شده و درآمد خوبی کسب نمایند. در کل مزیت اصلی تحصیل در اسپانیا این است دانشجویانی که در این کشور فارغ التحصیل شدن امکان این که کارفرمایی پیدا کنند که از آنان دعوت کاری به عمل بیاید خیلی زیاد است و هر شخصی که به مدت ۴ تا ۵ سال در اسپانیا کار کند و مالیات پرداخت کند می تواند تقاضای اقامت دائم نماید .

شرایط زندگی دانشجویان در کشور اسپانیا خوابگاه های دانشجویی در کشور اسپانیا

ارائه خوابگاه های دانشجوی توسط دانشگاه های اسپانیا یکی از مزایای تحصیل در این کشور می باشد به طوری که دانشگاه های اسپانیایی به دانشجویان خود در سالن های دانشجویی یا آپارتمان های دانشجویی خوابگاه ارائه می کنند . از آن جا که تعداد ظرفیت خوابگاه های دانشگاه ها و آپارتمان های دانشجویی محدود می باشد از این رو دانشجویان بین المللی که قصد تحصیل در کشور اسپانیا را دارند باید در اسرع وقت برای دریافت خوابگاه دانشجویی به دانشگاه محل تحصیل خود تقاضا دهند .

شرایط زندگی دانشجویان اسپانیا

شرایط زندگی دانشجویان اسپانیا

در مقاله ای تحت عنوان ” تحصیل در اسپانیا ” به طور مفصل درباره شرایط تحصیل در اسپانیا توضیح دادیم .

شرایط زندگی دانشجویان در کشور اسپانیا انواع خوابگاه های دانشجویی در کشور اسپانیا

گزینه های زیادی برای اقامت دانشجویان در کشور اسپانیا وجود دارد . انواع خوابگاه های دانشجویی در کشور اسپانیا به شرح زیر می باشد :

  • خانواده های میزبان : تعدادی از خانواده های اسپانیایی میزبان دانشجویان مشغول به تحصیل در دانشگاه های این کشور هستند و این روش اقامت تجربه ای بسیار جالبی برای تحصیل در اسپانیا را فراهم می کند .
  • هم اتاق شدن : پیدا کردن هم اتاقی نیز یک گزینه اقامت دانشجویی عالی و مقرون به صرفه برای آن دسته از دانشجویانی است که خواهان زندگی اجتماعی می باشند .
  • آپارتمان های استودیو : این آپارتمان ها گزینه های مسکن مستقل هستند ، اما از نظر هزینه پر هزینه تر از دیگر خوابگاه دانشجویی کشور اسپانیا می باشد که یک واحد یک اتاقی است که شامل یک فضای نشیمن ، فضای اتاق خواب ، آشپزخانه ، امکانات خشکشویی در محل ، تلویزیون کابلی و تلفن است و معمولا برای اجاره به مدت ۳۰ روز تا یک ساله اجاره داده می شود .
  • آپارتمان ها ، فلت ها و خانه های مجلل نیز به عنوان مسکن دانشجویی در اسپانیا در اختیار دانشجویان قرار دارند . یکی از گران ترین گزینه های پیشرو برای دانشجویان است البته هزینه اجاره این آپارتمان ها نسبتا بالا می باشد و تامین اجاره این خانه ها برای اغلب دانشجویان دشوار است . زیرا علاوه بر هزینه اجاره ماهانه این آپارتمان ، هزینه آب ، گاز ، برق ، تلفن و غیره را نیز باید پرداخت کند . البته فرد دانشجو می تواند با یک یا چند نفر به صورت مشترک آپارتمان را اجاره کند تا هزینه کمتری بر آنها تحمیل شود .
  • خوابگاه دانشجویی کشور اسپانیا : خوابگاه دانشجویی بهترین و مقرون به صرفه ترین گزینه برای اقامت دانشجویان در اسپانیا می باشند و بهترین دانشگاه های اسپانیا خوابگاه های خوبی به دانشجویان خود ارائه می دهند که این خوابگاه ها یا در محوطه دانشگاه و یا در نزدیکی محوطه دانشگاه قرار دارند و امکان رفت و آمد راحت برای دانشجویان را فراهم می کنند . تعداد زیادی از دانشجویان متقاضی اقامت در این نوع از خوابگاه ها هستند از این رو فرصت های متعددی برای آشنایی با دیگر دانشجویان از رشته های تحصیلی و کشور های مختلف وجود دارد . لازم به ذکر است که ظرفیت این خوابگاه پایین است و برای اقامت در این خوابگاه ها دانشجو باید چند ماه قبل از ورود به خوابگاه درخواست خود را ارائه دهد .
  • خوابگاه خصوصی : آپارتمان هایی هستند که به صورت خصوصی برای اجاره به دانشجویان داخلی و بین المللی تهیه شده اند و به احتمال زیاد این خوابگاه ها در نزدیکی دانشگاه ها نیستند و گاهی اوقات فاصله زیادی با دانشگاه محل تحصیل دارند .

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره اقامت و تابعیت اسپانیا مقاله ” اقامت در اسپانیا ” را مطالعه بفرمایید .

شرایط زندگی دانشجویان در کشور اسپانیا هزینه های خوابگاه دانشجویی در کشور اسپانیا

اغلب دانشجویان مشغول به تحصیل در کشور اسپانیا اقامت در خانه های دانشجویی و بودن با هم اتاقی را به واسطه هزینه کمتر ترجیح می دهند تا از هزینه های تحصیل در اسپانیا کاسته شود. مهمترین گزینه های مسکن برای دانشجویان اسپانیا شامل موارد زیر می باشد :

  • خوابگاه دانشجویی کشور اسپانیا: هزینه خوابگاه دانشجویی بین ۳۶۰ تا ۶۰ یورو در هر ماه است .
  • اجاره آپارتمان در اسپانیا : قیمت اجاره یک آپارتمان بین ۴۵۰ تا ۷۰۰ یورو در هر ماه می باشد و البته هزینه یک آپارتمان در شهرهای مادرید و بارسلونا حدود 800 تا 1000 یورو در هر ماه است .
  • اقامت در خانه خانواده های میزبان : هزینه این نوع اقامتگاه ها 400 تا 600 یورو در هر ماه است که شامل هزینه غذا نیز می شود .

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
شرایط زندگی دانشجویان در کشور رومانی شرایط زندگی دانشجویان در کشور رومانی

شرایط زندگی دانشجویان در کشور رومانی کشور رومانی ، یکی از کشورهای اروپا در جنوب شرقی این قا...

شرایط زندگی دانشجویان در کشور بلژیک شرایط زندگی دانشجویان در کشور بلژیک

  کشور بلژیک به نظام آموزشی سطح خود شناخته شده است و همچنین بلژیک ، یک کشور چند زبانه و چن...

شرایط زندگی دانشجویان در کشور بلغارستان شرایط زندگی دانشجویان در کشور بلغارستان

شرایط زندگی دانشجویان در کشور بلغارستان امروزه اغلب افراد در سراسر جهان خواهان مهاجرت و اد...

نظرات کاربران
Call Now Button