کشور استرالیا یکی از مقاصد مهم جهت مهاجرت تحصیلی می باشد. تحصیل در استرالیا می تواند فرصت مناسبی برای افراد متقاضی مهاجرت به استرالیا ایجاد کند تا در صورتی که می خواهند اقامت دائم این کشور را دریافت کنند . این کشور با داشتن بیش از ۲۲۰۰۰ رشته ارائه شده در دانشگاه و ۱۱۰۰ کالج و دانشگاه یکی از مهمترین مقاصد تحصیلی محسوب می شود. این کشور از نظر بیشترین تعداد دانشجوی خارجی پس از انگلیس و آمریکا در جهان در جایگاه سوم قرار دارد و لازم به ذکر است که در میان ۱۰۰ دانشگاه برتر دنیا ۷ دانشگاه از دانشگاه های استرالیا می باشند . 
شهرهای مهم کشور استرالیا در بین شهرهای جهان جزء برترین شهرهای جهان هستند و ۵ شهر از ۳۰ شهر برتر دنیا برای تحصیل و مناسب دانشجویان می باشد. یکی از دلایلی که باعث می شود کشور استرالیا در مقایسه با سایر کشورهای انگلیسی زبان مورد توجه متقاضیان قرار بگیرد، مقرون به صرفه و مناسب بودن هزینه های تحصیل و زندگی در کشور استرالیا می باشد. در این مقاله قصد داریم بیشتر با شرایط زندگی دانشجویان در کشور استرالیا از قبیل هزینه تحصیل و محل اقامت دانشجویان در این کشور آشنا شویم .

 برای کسب اطلاعات بیشتر درباره اقامت و تابعیت استرالیا مقاله ” اقامت در استرالیا ” را مطالعه بفرمایید .

با توجه به اینکه کشور استرالیا از سطح رفاهی بالا و هزینه های مناسب زندگی برخوردار است، هزینه های تحصیل و زندگی در کشور استرالیا تحت عوامل مختلف متفاوت می باشد که از جمله این عوامل :

  • مقطع تحصیلی : شامل پیش دانشگاهی، کارشناسی، کارشناسی ارشد یا دکتری
  • رشته تحصیلی :  شامل رشته های علوم انسانی، مهندسی، پزشکی یا …
  • دانشگاه محل تحصیل :  شامل دانشگاه های گروه ممتاز، دانشگاه های گروه خوب، یا …
  • شهر محل تحصیل و زندگی :  شامل شهرهای پرجمعیت و گران یا شهرهای کم جمعیت و ارزانتر (سیدنی، آدلاید، ملبورن، پرت و …)
  • الگوی زندگی شخصی (یکی از عوامل مهم در کاهش یا افزایش هزینه ها)
  • مجرد و یا متاهل بودن
  • کیفیت محل زندگی : شامل آپارتمان، سوئیت، خوابگاه یا …
  • هزینه های اصلی تحصیلی
  • هزینه های جانبی و مازاد تحصیلی : شامل دوره های زبان، عضویت در کتابخانه های خصوصی، لوازم وزرشی، یا …
  • سطح هزینه های زندگی : شامل پوشاک، ایاب و ذهاب، خوراک، یا …
  • سطح رفاهی و تفریحی : شامل نحوه گذراندن اوقات فراغت و تعطیلات
  • سطح درآمد

هزینه تحصیل در کشور استرالیا

هزینه های تحصیل در استرالیا با توجه به مقرون به صرفه بودن در برخی دانشگاه ها  شامل هزینه های جانبی تحصیل از قبیل کتابخانه، آزمایشگاه یا هزینه های دوره های ورزشی، سایر هزینه ها شامل هزینه های رفت و امد و هزینه تهیه لوازم تحصیل نیز می باشد. هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی بسته به ایالت و دانشگاه در حدود ۱۴ تا ۳۵ هزار دلار در سال است . هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد  در حدود ۱۵ تا ۳۶ هزار دلار در سال بسته به رشته و دانشگاه متغیر می باشد .

یکی از روش های مهاجرت به استرالیا از طریق تحصیل می باشد شما می توانید در مقالات دیگر به طور مفصل درباره راه های دیگر ” مهاجرت به استرالیا  ” اطلاعات کسب کنید .

هزینه تحصیل در کشور استرالیا
هزینه تحصیل در کشور استرالیا

هزینه های زندگی در کشور استرالیا

همان طور که می دانید در هر کشور دانشجویان بین المللی با هزینه های متفاوتی روبرو خواهند بود و در این خصوص علم به قوانین مهاجرتی و همچنین هزینه های زندگی و تحصیل در آن کشور برای افراد بسیار مهم خواهد بود.البته لازم به ذکر است که بخشی از هزینه ها ممکن است به وسیله کار پاره وقت پوشش داده شود و این می تواند به افراد کمک کند علاوه بر کار در محیط کار این کشور و آشنا شدن با شرایط و قوانین کار هزینه های خود را تامین کنند .ورود به بازار کار پاره وقت موجب ایجاد تجربه کاری در این کشور خواهد شد که در آینده برای ورود فرد به بازار کار تمام وقت نیز تاثیر گذار خواهد بود. هزینه های زندگی در کشور استرالیا به شرح زیر می باشد :

  • هزینه کلی زندگی برای دانش آموزان در سال : حدود 20000 دلار
  • هزینه زندگی برای همراه فرد اصلی : 7000 دلار در سال
  • هزینه های تحصیل برای دانش آموزانی که به واسطه والدین خود وارد این کشور شده اند به بین 3700 و 8000 دلار در سال

هزینه محل اقامت دانشجویی در کشور استرالیا به شرح زیر می باشد :

  1. اجاره خوابگاه دانشجویی در محیط دانشگاه : ۹۰ تا ۲۸۰ دلار در هفته
  2. اقامت و اجاره ملک در هفته : ۲۳۵ تا ۳۲۵ دلار
  3. هزینه خوابگاه و سوئیت دانشجویی : ۹۰ تا ۱۵۰ دلار در هفته
  4. هزینه اجاره مشترک سوئیت دانشجویی : ۸۵ تا ۲۱۵ دلار در هفته
  5. در کل اجاره یک ملک : ۱۶۵ تا ۴۴۰ دلار در هفته

مابقی هزینه های زندگی در کشور استرالیا شامل موارد زیر می باشد :

  • هزینه خورد و خوراک : ۸۰ تا ۲۸۰ دلار در هفته
  • هزینه مصرفی گاز و برق و آب : ۳۵ تا ۱۴۰ دلار در هفته
  • هزینه رفت و آمد : ۱۵تا ۵۵ دلار در هفته
  • هزینه مصرف اینترنت : ۲۰ تا ۵۵ دلار در هفته
  • هزینه های جانبی خودرو پس از خرید :۱۵۰ تا ۲۶۰ دلار
  • هزینه های جانبی دیگر مانند تفریح و سرگرمی : ۸۰ تا ۱۵۰ دلار در هفته

در مقاله ای تحت عنوان ” تحصیل در استرالیا ” به طور مفصل درباره شرایط تحصیل در استرالیا توضیح دادیم .

انواع خوابگاه های دانشجویی در کشور استرالیا

برای هزینه ها و سلیقه های مختلف، گزینه های متفاوتی برای اسکان دانشجویان در کشور استرالیا وجود دارد . در زیر برخی از انواع خوابگاه های دانشجویی در کشور استرالیا آورده شده است :

  • خانه های اجاره ای : در بسیاری از اوقات دانشجویان به صورت انفرادی یا گروهی خانه ای را اجاره می کنند و در آن زندگی می کنند که در این حالت معمولا به اندازه اجاره یک ماه در ابتدا باید به صورت ودیعه نزد بنگاه بگذاردbond) ) و اجاره هر ماه را در ابتدای آن پرداخت کند. در این روش فرد همچنین می تواند محل زندگی خود را با توجه به فاکتورهای متفاوتی از قبیل قیمت و نزدیکی به دانشگاه انتخاب کند. حتی ابتدا می تواند منزل را به صورت انفرادی اجاره کند و سپس با آگهی برای خود همخانه پیدا کند تا هزینه ها سبک تر شود.
  • خوابگاه های دانشگاه : اکثر دانشگاه های کشور استرالیا، در محوطه پردیس های خود یا نزدیک آنها خوابگاه های دانشجویی دارند. در این خوابگاه ها معمولا امکان سرو غذا وجود داشته و امکانات تفریحی و ورزشی نیز در آنها وجود دارد. مزیت زندگی در خوابگاه دانشگاه این است که فرد به دانشگاه بسیار نزدیک است و هزینه رفت و آمد به دانشگاه  بسیار ناچیز خواهد بود. در ضمن وی می تواند از تمامی امکانات رفاهی، ورزشی و آموزشی دانشگاه در تمامی ساعات استفاده کرده و به افراد زیادی از دانشگاه دسترسی داشته باشد.
  • زندگی با خانواده استرالیایی : فرد می تواند در خانه یک خانواده استرالیایی و با آنها زندگی کند ولی اتاق شخصی خود را دارد. تجربه زندگی استرالیایی با هزینه کم می تواند از مهمترین ویژگی های این روش باشد و علاوه بر این که معمولا صاحب خانه غذای شما را آماده می کند، فرد می تواند با صاحب خانه به انگلیسی صحبت می کند و این به تقویت مهارت های زبانی وی بسیار کمک خواهد کرد.
  • هتل های آپارتمانی کوچک : در این روش فرد اتاقی را در یک هتل کوچک اجاره می کند که می تواند به صورت تک نفره و یا مشترک با فرد یا افراد دیگر باشد. آشپزخانه و حمام و دستشویی معمولا مشترک بین چند نفر است و هزینه پایین از ویژگی های هتل های کوچک می باشد. از معایب آن می توان به نداشتن غذا به صورت آماده اشاره کرد .
5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
شرایط زندگی دانشجویان در کشور رومانی شرایط زندگی دانشجویان در کشور رومانی

شرایط زندگی دانشجویان در کشور رومانی کشور رومانی ، یکی از کشورهای اروپا در جنوب شرقی این قا...

شرایط زندگی دانشجویان در کشور بلژیک شرایط زندگی دانشجویان در کشور بلژیک

  کشور بلژیک به نظام آموزشی سطح خود شناخته شده است و همچنین بلژیک ، یک کشور چند زبانه و چن...

شرایط زندگی دانشجویان در کشور بلغارستان شرایط زندگی دانشجویان در کشور بلغارستان

شرایط زندگی دانشجویان در کشور بلغارستان امروزه اغلب افراد در سراسر جهان خواهان مهاجرت و اد...

نظرات کاربران
Call Now Button