سوالات متداول در مورد تحصیل در یونان

از راه های مهاجرت به یونان می توان به تحصیل در یونان اشاره کرد . تحصیل در کشور یونان هر ساله مورد توجه متقاضیان تحصیل در خارج قرار گرفته است . کشور یونان دارای دانشگاه های معتبری می باشد که با دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی دنیا در ارتباط هستند . تحصیل در یونان برای دانشجویان بین المللی با اخذ ویزای تحصیلی یونان (ویزای D ) انجام می شود . لازم به ذکر است که دانشگاه های پزشکی یونان در سراسر یونان معتبر هستند و تحصیل پزشکی در یونان ، شرایط خوبی برای پیدا کردن کار در سایر کشورهای جهان و یا ادامه تحصیل فراهم می کند . در این مقاله قصد داریم به بررسی پاسخ سوالات متداول در مورد تحصیل در یونان بپردازیم .

سوالات تحصیل در یونان :

  • در کشور یونان چند دانشگاه وجود دارد ؟

کشور یونان 22  دانشگاه دارد که تحصيل در آن ها معمولاً دو ترم تحصيلي و شامل 13 هفته درسي است.

اگر تمایل به داشتن اطلاعاتی در زمینه تحصیل در کشور یونان دارید می توانید مقاله ” تحصیل در کشور یونان ” را مطالعه فرمایید.

تحصيل در يونان معمولاً به زبان يوناني صورت مي گیرد و فقط در برخي رشته ها و در مقاطع تحصيلات تکميلي مي توان به زبان انگليسي در يونان تحصيل کرد . براي تحصيل به زبان يوناني مي توان با طي يک دوره سه ماهه با هزينه 1500 يورو در يونان اقدام به يادگيري اين زبان کرد .

 

  • مدت زمان تحصیل در دانشگاه های یونان چقدر است ؟

مدت زمان تحصيل در يونان در مقطع کارشناسي 3 الي 4 سال است .زبان تحصيل در اين مقطع اکثراً يوناني است و ارائه مدرک زبان يوناني براي ادامه تحصيل الزامي می باشد  مدت زمان تحصیل در مقطع کارشناسي ارشد در يونان 2 سال است و در برخي رشته ها در اين مقطع مي توان به زبان انگليسي در يونان تحصيل کرد .  مدت زمان تحصیل در دوره دکترا در يونان نيز حدود 3 سال می باشد .

 

  • برای تحصیل در کشور یونان چه ویزایی لازم است ؟

تحصیل در یونان برای دانشجویان بین المللی با اخذ ویزای تحصیلی یونان (ویزای D ) انجام می شود .

 

  • آیا در کشور یونان تحصیل اختیاری است یا اجباری ؟

کشور یونان در گذشته مدرسه رفتن و آموزش به صورت اختیاری و داوطلبانه بود ولی کم کم در سراسر کشور یونان آموزش اجباری شد و باید تمام کودکان در سن ۶ سالگی تا مقطع دبیرستان به مدرسه بروند . ۹۰% از مدارس کشور یونان عمومی هستند و بیشتر از ۹۰% همه دانش آموزان درکشور یونان یک نهاد عمومی هستند که طبق قانون اساسی کشور یونان آموزش عمومی رایگان برای تمام شهروندان و حتی مهاجرانی که اقامت دائم در کشور یونان دارند ، کودکان آنها هم به صورت رایگان تحصیل می کنند و تمام دانش آموزان کشور یونان کتاب های درسی آنان به صورت رایگان است و حتی اگر دانش آموزی مسیر خونه آنها تا مدرسه دور باشد از سرویس حمل و نقل رایگان می تواند استفاده کند . هر کودکی که در مدرسه دولتی در حال تحصیل می باشد سالانه ۳۰۰ یورو هزینه دارد و این مدارس به نفع خانواده هایی است که وضعیت مالی خوبی ندارند .

 

شرایط تحصیل در مقطع دبیرستان در کشور یونان چگونه است ؟

وقتی که دانش آموزان دوره GYMNASIO را به صورت اجباری گذراندند و قبول شدند می توانند در مقطع دبیرستان ثبت نام کنند. اگر دانش آموزان تمایل داشته باشند می توانند در مدرسه ۳ یا ۴ ساله ثبت نام کنند و دانش آموزان علاقه مند به رشته های فنی می توانند در یک مدرسه حرفه ای مقطع دبیرستان ثبت نام کنند که این مقطع ۳ ساله است و تحصیلات آنان در تمرینات کارگاهی آموزش داده می شود و این دوره یک سطح رسمی ولی طبقه بندی نشده است . در موسسات آموزش های حرفه ای در کشور یونان که تخصص های حرفه ای تدریس می شود که به انتخاب دانش آموزان است و ۲ بار در سال اول ماه سپتامبر برای ترم زمستان و آخر ماه ژانویه برای ترم بهار می باشد و دانش آموزان باید حداقل ۱۸ سال سن داشته باشند.

 

  • چرا بیشتر افراد تحصیل در کشور یونان برای مقطع عالی را انتخاب می کنند ؟

چون کشور یونان از لحاظ جغرافیایی در بخش جنوب شرقی اروپا مورد توجه قرار گرفته است و کشور یونان از طریق شرکت های چند ملیتی در بخش مالی  مانند تجارت- گردشگری  می باشد بنابراین استخدام بیشتر شرکت ها توسط فارغ التحصیلان موسسات آموزشی کشور در سطح آموزشی بالا می باشد .

توصیه شرکت آتیه آفرینان ایرانیان برای اقامت و تابعیت در یونان ، مشاوره از مشاوران آتیه آفرینان ایرانیان و مطالعه مقاله ” اقامت در یونان ” می باشد .

  • آیا امکان کار کردن در حین تحصیل در یونان وجود دارد ؟

کشور یونان نیز مانند سایر کشورهای عضو اتحادیه ی اروپا به افراد دانشجو در ضمن تحصیل اجازه پاره وقت کار را صادر کرده است که در دوره های مختلف با هم فرق می کند .

  • دوره لیسانس : اجازه ۱۰ ساعت کار پاره وقت
  • فوق لیسانس: اجازه ۲۰ ساعت کار پاره وقت
  • دکتری : اجازه ۳۰ ساعت کار پاره وقت

شما می توانید برای مهاجرت به یونان مقاله ای تحت عنوان ” مهاجرت به یونان ” را مطالعه فرمایید .

سوالات متداول در مورد تحصیل در یونان

سوالات متداول در مورد تحصیل در یونان

  • شرایط اقتصادی و بازار اشتغال کشور یونان چگونه است؟

کشور یونان در حال حاضر با بحران اقتصادی مواجه شده است . با این وجود هزینه ‌های الزامی و روزمره این کشور در حد مناسبی قرار دارد. این در حالی است که با افزایش چشمگیر بیکاری و کاهش حقوق، هزینه‌ ها آن قدر زیاد نیست که مردم نتوانند از عهده آن بربیایند. از این رو هزینه تحصیلی کشور یونان در شرایط مطلوبی قرار دارد.

 

هزينه تحصيل در يونان به طور کلي ساليانه در حدود 6500 يورو مي باشد که البته اين ميزان با توجه به رشته و شهر محل تحصيل دانشجو متغير است .دانشجويان در يونان در دوره هاي کارشناسي و کارشناسي ارشد با داشتن کارت دانشجويي مي توانند از تخفيف هاي ويژه حمل و نقل، تئاتر، سينما، موزه و… استفاده کنند. هم چنين دانشجويان نیز مي توانند از وام هاي تحصيلي استفاده کنند. سازمان IKY در يونان به دانشجويان ايراني و دانشجويان کشورهاي جهان سوم بورسیه های هاي تحصيلي ارائه مي دهد.

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارایه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
وبینار تخصصی رایگان وبینار تخصصی رایگان

با سلام خدمت شما همراهان عزیز گروه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان، با تشکر از همراهی شما، ب...

سوالات متداول در مورد تحصیل در نروژ سوالات متداول در مورد تحصیل در نروژ

نروژ یکی از مقاصد مهم چه برای تفریح و چه برای تحصیل است . اما یکی از بهترین مقاصد برای مهاجرت...

سوالات متداول در مورد تحصیل در لتونی سوالات متداول در مورد تحصیل در لتونی

سوالات متداول در مورد تحصیل در لتونی کشور لتونی یا لاتویا از کشور های محدوده بالتیک است و ک...

نظرات کاربران
Call Now Button