سوالات متداول در مورد تحصیل در چین

سالانه تعداد زیادی از دانشجویان بین المللی برای ادامه تحصیل در چین ، به کشور چین مهاجرت می کنند به طوری که 490 هزار دانشجو از سرتاسر جهان مشغول به تحصیل می باشند . تحصیل در کشور چین می تواند موفقیت خوبی برای افرادی باشد که قصد تحصیل با هزینه های مناسب در یکی از کشورهای پیشرفته جهان را دارند . از مزایای تحصیل در چین می توان به تحصیل به زبان انگلیسی اشاره کرد . تعداد زیادی از رشته های تحصیلی  در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در دانشگاه های چین به زبان انگلیسی ارائه می شود و به همین دلیل برای تحصیل در چین نیازی به ارائه مدرک زبان انگلیسی نمی باشد . در این مقاله قصد داریم به بررسی پاسخ سوالات متداول در مورد تحصیل در چین بپردازیم .

در مقاله ” مهاجرت به چین ” به طور مفصل درباره شرایط مهاجرت به چین اطلاعات کسب کنید .

سوالات تحصیل در چین

  • وضعیت دانشگاه‌های چین چگونه است؟ و آیا انعطافی که در پذیرش دانشجو انجام می‌دهند سطح آن‌ها را پایین نمی‌آورد؟

کشور چین از نظر شرایط تحصیلی همواره جز ده کشور برتر جهان بوده است. طبق طبقه‌بندی QS اعلام شده در سال 2019 6 دانشگاه زیر رتبه 100 جهانی دارد. با این‌حال با توجه به وضعیت بسیار قوی اقتصادی قادر به جذب دانشجویان بی‌ شماری از کشورهای مختلف می ‌باشد. اما این به معنی نیست که سطح دانشگاه‌ های چین پایین است. روش ‌های هدایت و نظارت بر دانشجو و وضعیت تحصیلی به‌گونه ‌ای است که دانشجویان باید تمام توان خود را برای ارتقا وضعیت علمی خود پیش بگیرند اگرنه در ادامه تحصیل خود دچار مشکل می‌شوند. فلسفه تحصیل در اغلب دانشگاه‌ های چین مبتنی بر کار و ممارست زیاد به‌ جای تکیه ‌بر هوش و استعدادهای ذاتی است.

  • فرد متقاضی تحصیل در چین در چه مقاطعی می تواند تحصیل کند ؟

کارشناسی در چین ، کارشناسی ارشد در چین، دکترا در چین ، پست داک، زبان چینی کوتاه‌مدت و بلندمدت و …

  • در چه رشته هایی می توان در کشور چین تحصیل کرد ؟

کشور چین دانشگاه ‌های بی‌ شماری دارد. بالغ ‌بر 50 دانشگاه این کشور در رتبه الف مورد تائید وزارت علوم هستند. انواع رشته‌ های مهندسی، علوم پایه، پزشکی، داروسازی، زبان، هنر در دانشگاه ‌ها تدریس می‌شود.

شرکت آتیه آفرینان ایرانیان به شما پیشنهاد می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” تحصیل در چین ” را مطالعه فرمایید .

  • برای تحصیل در چین نیاز به مدرک زبان آیلتس یا تافل می باشد ؟

دانشگاه‌ ها معمولاً مدارکی مبنی بر اینکه فرد در مکالمات به زبان انگلیسی مشکلی ندارد می‌خواهند. اگر این مدرک نباشد معمولاً برای دوره‌های بورسیه کامل یک سال زبان چینی تعلق می‌گیرد. در غیر این صورت شانس فرد برای دریافت بورسیه کمتر می‌شود. معمولاً برای تحصیل با هزینه شخصی انعطاف بیشتری برای برخورد با مسئله زبان وجود دارد.

  • بهترین شهرهای چین از نظر تحصیل کدام است.؟

شهرهای درجه‌ یک مانند پکن، شانگهای، نانیجگ، گوانگجو ، بیجینگ و …

  • هزینه زندگی در چین چقدر است ؟

زندگی متوسط در چین حدود 380-100 دلار در ماه می باشد . به طور کلی هزینه زندگی در شهرهای درجه ‌یک گران ‌تر است.

  • ارزان‌ترین شهرهای چین کدام است؟

شهرهای چین شهرهای درجه ‌یک و دو و سه هستند. که دانشگاه‌ های مورد تائید ایران اکثراً در شهرهای درجه ‌یک و بعضاً درجه‌ دو واقع‌ شده ‌اند. هزینه زندگی در شهرهای درجه‌ یک مانند تهران و گران‌ تر و هزینه تحصیل در شهرهای درجه‌ دو مانند هزینه زندگی در شهرستان‌ های ایران می‌باشد.

  • آیا امکان کار در حین تحصیل در چین وجود دارد ؟

از نظر دولت چین کار کردن دانشجو ممنوع است. و اگر متوجه بشوند که برای شرکت چینی کار می‌ کنید ویزای شما را باطل می ‌کنند. با این‌ حال می‌ شود با تاجران ایران در زمینه هایی مانند مترجمی، مشاوره و کمک خرید کالاهای تجاری وارد کار شد .

  • چه کارهایی در حین درس خواندن برای کسب درآمد می توان کرد ؟

مترجمی ، بازرسی کالا یا ویزیتوری کارخانه‌ ها، تدریس زبان و …

  • آیا با تحصیل در چین موقعیت کاری و تحصیلی در ایران وجهان تغییر می‌کند؟

دانشگاه‌ های چین دانشگاه ‌های بزرگی هستند که با تمامی کشورهای بزرگ دنیا دارای تعاملی سازنده و مناسب هستند. بسیاری از برندها و شرکت‌‌ های مطرح جهان برای کاهش هزینه ‌های نیروی کار خط تولید خود را در این کشور ایجاد کرده‌ اند. اگرچه برای کسی که مشغول به تحصیل است محدودیت ‌هایی برای کار وجود دارد باز با وجود محدودیت‌ ها درهای جدیدی قطعاً به روی فرد گشوده خواهد شد.

برای اقامت و تابعیت در چین روش های متفاوتی وجود دارد شرکت آتیه آفرینان به شما توصیه می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” اقامت در چین ” را مطالعه فرمایید .

  • در چه مقاطعی از تحصیل در چین می توان بورسیه گرفت ؟

تقریباً برای تمامی مقاطع می توان بورسیه ‌های محلی گرفت؛ اما بورسیه کامل دولت چین را تنها برای مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا می‌توان گرفت.

الزاماً خیر. اما اگر فرد داشته باشد بسیار تأثیر مثبتی دارد. داشتن مقالات تحقیقاتی به ‌خصوص برای مقاطع دکترا تأثیر بسیار مثبتی در روند گرفتن بورسیه فرد دارد.

  • برای پذیرش یا گرفتن بورسیه تحصیلی در چین می توان از طریق سابقه تحصیلی اقدام کرد ؟

در پذیرش بدون بورسیه در دانشگاه‌ های چین بسیار منعطف برخورد می‌ کنند. با این‌حال تحصیل در دانشگاه‌ ها برتر این کشور نیازمند فراهم کردن مقدمات و مدارکی است که معمولاً می‌ شود امیدوار بود. برای دریافت بورسیه شرایط سخت ‌تر است. کسانی که سوابق تحصیلی ‌شان ضعیف باشد و قصد جبران آن را با ادامه تحصیل در دانشگاه‌ های برتر چین داشتند و موفق شدند با ترکیب مناسبی از اعتماد به ‌نفس و واقع ‌بینی حتی بورسیه کامل را می توانند بگیرند .

سوالات متداول در مورد تحصیل در چین

سوالات متداول در مورد تحصیل در چین

  • دلایل موفقیت در بورسیه گرفتن در چین چیست ؟

دلایل موفقیت در بورسیه گرفتن در چین عبارتند از :

  • سوابق تحصیلی
  • کامل کردن مدارک
  • اقدام به‌موقع برای بورسیه
  • مذاکرات مناسب با دانشگاه‌ها و اساتید
  • تصمیم‌گیری مناسب در رد یا پذیرش گزینه‌های رودررو
  • سایر موارد مانند استقبال جهانی از رشته/گرایشی خاص
  • آیا می توان همسر و فرزند خود را به همراه خود برای تحصیل برد ، شرایط آن چگونه است ؟

اصولاً همراه و یا زن و فرزند یا هرکسی را به‌ عنوان همراه می توان برد حتی اگر فرد قصد تحصیل نداشته باشد. فقط باید ابتدا در دانشگاه ثبت ‌نام کرده و بین یک ماه تا دو ماه پس از ورود می‌تواند همراه خود را نیز بیاورد. شرایط مهد کودک هم حتی برای کودکان می ‌باشد. در شهرهای اصلی مانند پکن و شانگهای مدارس فارسی‌ زبان نیز وجود دارد.

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
وبینار تخصصی رایگان وبینار تخصصی رایگان

با سلام خدمت شما همراهان عزیز گروه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان، با تشکر از همراهی شما، ب...

سوالات متداول در مورد تحصیل در نروژ سوالات متداول در مورد تحصیل در نروژ

نروژ یکی از مقاصد مهم چه برای تفریح و چه برای تحصیل است . اما یکی از بهترین مقاصد برای مهاجرت...

سوالات متداول در مورد تحصیل در لتونی سوالات متداول در مورد تحصیل در لتونی

سوالات متداول در مورد تحصیل در لتونی کشور لتونی یا لاتویا از کشور های محدوده بالتیک است و ک...

نظرات کاربران
Call Now Button