سوالات متداول در مورد تحصیل در نیوزلند

کشور نیوزلند از جمله کشورهای توسعه یافته می باشد و دانشگاه های نیوزلند از نظر علمی رتبه 64 را دارند و مدارک آن در سراسر جهان قابل تایید می باشند . مهاجرت به نیوزلند از طریق تحصیل یکی از بهترین راه های مهاجرت به نیوزلند می باشد زیرا شخصی که از طریق تحصیل به نیوزلند مهاجرت می کند از مزایای اقامت در نیوزلند بهره مند می شود و می تواند با کسب شرایط لازم نسبت به اخذ تابعیت در نیوزلند اقدام نماید . در این مقاله به بررسی پاسخ سوالات متداول در مورد تحصیل در نیوزلند می پردازیم .

سوالات در مورد تحصیل در نیوزلند :

زبان رسمی مردم نیوزلند انگلیسی و مائوری می باشد و زبان تدریس در دانشگاه ها و مدارس انگلیسی است به همین دلیل داشتن مدرک زبان آیلتس یا تافل با نمره بالا الزامی می باشد عموما برای مقطع لیسانس به آیلتس آکادمیک ۶ (هر مهارت حداقل ۵٫۵) و برای فوق لیسانس به آیلتس آکادمیک ۶٫۵ (هر مهارت حداقل ۶) و برای دکترا به آیلتس آکادمیک ۶٫۵ (با رایتینگ ۶٫۵ و سایر مهارت حداقل ۶) نیاز دارید اما ممکن است بعضی از دانشگاهها شرایط سخت تر یا آسان تری هم داشته باشند.

  • شرایط تحصیل در نیوزلند چگونه است ؟

تحصیل در نیوزلند در مقطع ابتدایی از سن 6 سالگی شروع می شود و 6 سال طول می کشد . بعد از آن دانش آموزان وارد مقطع راهنمایی میشوند که 2 سال است و دبیرستان که این دوره تحصیلی 5 سال زمان می برد . بعد از سپری کردن 11 سال تحصیلی دانش آموزان یا می توانند به مدت 6 تا 18 ماه در مدارس فنی- حرفه ای در رشته مورد علاقه خود ادامه تحصیل بدهند و سپس وارد بازار کار شوند یا می توانند با گذراندن حدود یک سال و نیم تا 3 سال مدرک دیپلم خود را بگیرند و وارد دانشگاه شوند. البته نظام جدید نیوزلند به این شکل است که دانش آموزان بعد از پایان دبیرستان یکی از درس هایی که به آن علاقه دارند ، انتخاب می کنند و در این نظام آموزشی شرکت کرده و بعد از گذراندن این دوره با موفقیت تنها یک مدرک دیپلم دریافت می کنند.

  • منظور از سطح 7 و 8 در نیوزلند چیست؟

در سیستم آموزشی نیوزیلند، سطح 7 معادل لیسانس (Bachelor’s degree) ، سطح 8 بین لیسانس و فوق لیسانس (Post Graduate Diploma) ، سطح 9 فوق لیسانس (Master’s degree) و سطح 10 دکترا (PhD) می باشند .

  • شرایط تحصیل در دانشگاه های نیوزلند چگونه است ؟

متقاضیان ادامه تحصیل در دانشگاه های نیوزلند در مقطع لیسانس که مدرک پیش دانشگاهی دارند به راحتی می توانند وارد دانشگاه های نیوزلند شده و مشغول ادامه تحصیل شوند اما کسانی که مدرک دیپلم ندارند جهت تحصیل در نیوزلند می بایست دوره پیش دانشگاهی را در کشور نیوزلند سپری کنند. دانشجویانی که متقاضی ادامه تحصیل در دانشگاه های نیوزلند هستند می بایست مدرک زبان آیلتس حداقل 6 را داشته باشند در غیر این صورت قبل از ورود به دانشگاه ها باید دوره های زبان را در کشور نیوزلند سپری کنند.

در مقاله ” اقامت در نیوزلند ” به طور مفصل درباره شرایط اقامت و تابعیت نیوزلند اطلاعات کسب کنید .

  • شرایط تحصیل کارشناسی در نیوزلند به چه صورت می باشد ؟

مدت زمان تحصیل کارشناسی در نیوزلند حدود 3 تا 4 سال می باشد و در این مقطع دانشجویان بیشتر کارهای تحقیقاتی و پژوهشی انجام می دهند.

  • آیا امکان کار در حین تحصیل در مقطع کارشناسی در نیوزلند وجود دارد؟

بله ، دانشجویان در مقطع لیسانس در نیوزلند می توانند 10 ساعت در هفته کار کنند و حداقل مبلغی حدود130 تا 150 دلار به ازای هر هفته حقوق دریافت کنند که این مبلغ به راحتی بخش بیشتری از هزینه های تحصیل و زندگی دانشجو را تامین می کند.

متقاضیانی که از آخرین مدرک تحصیلی آنها کمتر از ۲ سال گذشته باشد و سوابق تحصیلی معمولی داشته باشند می توانند جهت ادامه تحصیل در نیوزلند در مقطع فوق لیسانس در دانشگاه هایی که شهریه سالانه آنها حدود 2۰٫۰۰۰ تا 25٫۰۰۰ دلار است ثبت نام کنند .

  • شرایط دریافت بورسیه تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد در نیوزلند چیست ؟

متقاضیان ادامه تحصیل در نیوزلند در مقطع فوق لیسانس به شرط اینکه سوابق تحصیلی بسیار عالی، مقاله های ISI و مدرک زبان آیلتس یا تافل را داشته باشند می توانند از دانشگاه های نیوزلند بورسیه بگیرند که در صورت اخذ بورسیه، دانشگاه ها اغلب هزینه های زندگی دانشجو را علاوه بر تحصیلشان پرداخت می کند.

  • آیا امکان کار در هنگام تحصیل در نیوزلند در مقطع کارشناسی ارشد وجود دارد ؟

بله ، دانشجویان در مقطع فوق لیسانس در نیوزلند می توانند 20 ساعت در هفته را کار کنند و حقوقی حدود 300 دلار در هفته دریافت نمایند که این مبلغ قسمت زیادی از هزینه های تحصیل و زندگی دانشجو را تامین می کند.

مدت زمان تحصیل در دانشگاه های نیوزلند حدود 3 تا 5 سال می باشد و دانشجویان در پایان این مقطع می بایست به صورت شفاهی یا در بعضی مواقع به صورت کتبی از پایان نامه خود دفاع کنند.

  • شرایط دریافت بورسیه تحصیلی در مقطع دکترا در نیوزلند چیست ؟

دانشجویان مقطع دکترا که معدل آخرین مدرک تحصیلی آنها بالای ۱۷ باشد و مقاله های ISI و مدرک زبان آیلتس یا تافل را داشته باشند می توانند از بورسیه استفاده کنند که در این صورت دانشگاه ها علاوه بر هزینه های تحصیل در نیوزلند دانشجو هزینه های زندگی دانشجو را نیز پرداخت می کنند.

  • آیا امکان کار در هنگام تحصیل در نیوزلند در مقطع دکترا وجود دارد ؟

دانشجویان در مقطع دکترا در نیوزلند میتوانند به صورت تمام وقت کار کنند و به راحتی هزینه های تحصیل و زندگی خود را تامین کنند. لازم به ذکر است که با توجه به شرایط راحت اخذ بورسیه از دانشگاه های نیوزلند بعضی افراد این را با تحصیل رایگان در نیوزلند اشتباه می گیرند .

یکی از روش های مهاجرت به نیوزلند از طریق تحصیل می باشد شما می توانید در مقالات دیگر به طور مفصل درباره راه های دیگر ” مهاجرت به نیوزلند ” اطلاعات کسب کنید .

  • هزینه تحصیل در نیوزلند چقدر است ؟

هزینه های تحصیل در نیوزلند بیشتر به مقطع تحصیلی و رشته تحصیلی بستگی دارد. به طور متوسط شهریه برای لیسانس و فوق لیسانس سالیانه حدود 30 هزار دلار نیوزلند (رشته های مهندسی حدود 30 تا 35 هزار دلار در سال و مدیریت و مالی تا 45 هزار دلار در سال ) می باشد هزینه تحصیل در مقطع دکترا به دلیل حمایت های دولتی ارزان تر بوده و به طور متوسط 4 تا 8 هزار دلار نیوزیلند در سال هزینه می باشد .

سوالات متداول در مورد تحصیل در نیوزلند

سوالات متداول در مورد تحصیل در نیوزلند

  • هزینه زندگی در نیوزلند چقدر است ؟

هزینه زندگی در نیوزلند حدود 1500 تا 2000 دلار در ماه است که شامل: غذا، رفت و آمد، بیمه، مسکن و… می شود.

  • آیا امکان بردن همراه با فرد متقاضی تحصیل در نیوزلند وجود دارد و اجازه کار در نیوزلند را دارند ؟

بله. برای افرادی که در مقطع لیسانس فوق لیسانس یا دکترا در یکی از رشته های مورد نیاز نیوزیلند تحصیل می کنند ویزای کار صادر می شود. همچنین فرزندان ویزای تحصیلی دریافت می کنند. در صورتی که تحصیل در مقطع لیسانس در رشته هایی غیر از موارد موجود در فهرست مورد نیاز برای مهاجرت باشد، برای همسر و فرزندان ویزای توریستی نیوزلند صادر می شود. طبق قانون جدید از نوامبر 2018 همسر افرادی که در سطح 8 (بین لیسانس و فوق لیسانس) تحصیل می کنند فقط در صورتی ویزای کار دریافت خواهند کرد که رشته تحصیلی در فهرست مورد نیاز برای مهاجرت (LTSSL) باشد

  • هزینه تحصیلات در مدرسه برای فرزندان فرد متقاضی تحصیل در نیوزیلند چقدر خواهد بود؟

هزینه تحصیل در مدارس دولتی نیوزیلند برای فرزندان افرادی که ویزای دانشجویی برای تحصیل در مقطع دکترا دریافت کرده اند رایگان می باشد. برای سایر مقاطع تحصیلی هر سال (حدود ۴ ترم) 15 هزار دلار نیوزیلند به بالا شهریه مدرسه خواهد بود. در صورتی که تحصیل ۲ سال یا بیشتر باشد فرزندان می توانند به صورت رایگان تحصیل کنند.

  • آیا برای ویزای کار در نیوزلند نیاز به داشتن مدرک زبان انگلیسی می باشد ؟

خیر

  • آیا با ویزای توریستی در نیوزلند می توان برای تحصیل اقدام کرد ؟

برای تحصیل باید ابتدا از یک موسسه آموزشی پذیرش گرفته و سپس برای ویزای دانشجویی اقدام کرد بنابراین گرفتن پذیرش و اقدام برای ویزای دانشجویی در طول اقامت توریستی مانعی ندارد. تحصیل تا 3 ماه با ویزای توریستی مجاز می باشد .

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تحصیل در نیوزلند می توانید مقاله ” تحصیل در نیوزلند ” را مطالعه فرمایید .

  • جهت تحصیل در نیوزلند و ویزای تحصیلی چه مدارکی لازم می باشد؟

تعدادی از مدارک لازم جهت تحصیل در نیوزلند و ویزای تحصیلی به شرح زیر است:

  • کپی و اصل پاسپورت
  • کپی و اصل شناسنامه فرد متقاضی
  • عکس پاسپورتی فرد متقاضی
  • مدرک زبان آیلتس یا تافل
  • پرینت سه ماهه آخر حساب بانکی با تاییدیه بانک مرکزی
  • گواهی عدم سوء پیشینه

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
وبینار تخصصی رایگان وبینار تخصصی رایگان

با سلام خدمت شما همراهان عزیز گروه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان، با تشکر از همراهی شما، ب...

سوالات متداول در مورد تحصیل در نروژ سوالات متداول در مورد تحصیل در نروژ

نروژ یکی از مقاصد مهم چه برای تفریح و چه برای تحصیل است . اما یکی از بهترین مقاصد برای مهاجرت...

سوالات متداول در مورد تحصیل در لتونی سوالات متداول در مورد تحصیل در لتونی

سوالات متداول در مورد تحصیل در لتونی کشور لتونی یا لاتویا از کشور های محدوده بالتیک است و ک...

نظرات کاربران
Call Now Button