نروژ یکی از مقاصد مهم چه برای تفریح و چه برای تحصیل است . اما یکی از بهترین مقاصد برای مهاجرت تحصیلی در کشور نروژ است . زیرا دارای دانشگاه های برگزیده و خوبی در سطح جهان است . اما آب و هوای سردی دارد که ممکن است همه کس این شرایط را نپذیرند . با این وجود نروژ کشوری آرام و در عین حال پر تحرک است . شما می توانید پاسخ سوالات متداول در مورد تحصیل در نروژ را در این مقاله بیابید .

در مقاله ” تحصیل در نروژ ” به طور مفصل درباره شرایط تحصیل در نروژ اطلاعات کسب کنید .

برخی از سوالات تحصیلی در نروژ:

  • آیا تحصیل در نروژ نیازمند مدرک زبان است ؟

دانشجویان باید در طی دو سال اخیر مدرک آیلتس یا تافل دریافت نموده باشند و نمره آیلتس آنها نباید زیر 6.5 باشد . این شرطی مهم در پذیرش دانشگاه های نروژ است .

  • برای پذیرش در دانشگاه های نروژ به چه مدارکی نیاز است ؟

برای اینکه بتوانید از دانشگاه های نروژ پذیرش بگیرید می بایست بسته به سطح تحصیلی مدارکی را ارائه دهید . این مدارک عبارتند از :

  • ترجمه ریز نمرات و مدارک دانشگاهی یا سوابق تحصیلی دبیرستان
  • انگیزه نامه برای تحصیل در دانشگاه های نروژ
  • رزومه استاندارد و حرفه ای
  • اسکن پاسپورت
  • مدرک زبان بسته به درخواست دانشگاه
  • اثبات تمکن مالی برای تحصیل در دانشگاه های نروژ
  • فرم تکمیل شده دانشگاه برای درخواست پذیرش در نروژ
  • برای تمکن مالی دانشگاه چه مبلغی را تایید می نماید ؟

برای اثبات تمکن مالی باید مبلغ تقریبا10 هزار یورو را داشته باشید تا بتوانید از پس هزینه خود در سال تحصیلی نروژ بر می آیید و یا معادل آن به کرون را نشان دهید . امکان دارد در دانشگاه دیگری این مبلغ تفاوت داشته باشد . می توانید این مبلغ را در بانک بگذارید . به این طریق حساب بانکی به نام خود خواهید داشت .

  • آیا امکان تحصیل در رشته پزشکی در نروژ وجود دارد ؟

بله و لازمه این امر تسلط به زبان نروژی است و باید بتوانید در یکی از دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت در نروژ پذیرش بگیرید . زیرا بعد از تحصیل اگر بخواهید به کشور خود بازگردید باید از تایید شدن مدرک مطمئن باشید .

سوالات متداول در مورد تحصیل در نروژ

سوالات متداول در مورد تحصیل در نروژ

  • هزینه تحصیل در نروژ چقدر است ؟

برای اینکه بتوانید پاسخ دقیق این سوال را بیابید باید از دانشگاه خود جویا شوید . زیرا میزان این هزینه ها بسته به سطح و رشته و حتی شهر تحصیل و دانشگاه متغیر است و در بسیاری از دانشگاه های این کشور حتی شهریه ای نمی پردازید . به طور متوسط هزینه تحصیل در نروژ بین 7 هزار تا 19 هزار یورو در سال خواهد بود . این هزینه بالا نیست و هزینه ای معقول برای تحصیل در دانشگاهی معتبر است.

نروژ دارای سطح آموزش خوبی در سطح اروپاست و دارای رفاه اجتماعی بالایی در جهان است و امکان تحصیل برای دانشجویان خارجی را فراهم نموده است . در این کشور امکان ادامه تحصیل به زبان انگلیسی خواهید داشت و حتی در ساعات مشخصی می تواند کار کنید تا هزینه های جاری زندگی را پوشش دهید . با دریافت مدارک دانشگاهی این کشور شانس بالاتری در یافتن شغل و حتی ادامه تحصیل در سراسر اروپا خواهید داشت .

شما می توانید برای مهاجرت به نروژ مقاله ای تحت عنوان ” مهاجرت به نروژ ” را مطالعه فرمایید .

  • مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی در نروژ چیست ؟

بعد از پذیرش نوبت به ویزای تحصیلی نروژ می رسد . شما می توانید مدارک زیر را ارائه دهید و درخواست ویزا دهید :

  • پاسپورت معتبر
  • عکس پاسپورتی
  • ارائه نامه پذیرش از سوی دانشگاه برای اجازه تحصیل در نروژ
  • ارائه مدارک و سوابق تحصیلی
  • بیمه نامه برای پوشش هزینه های احتمالی
  • ارائه تاییدیه تمکن مالی برای تحصیلی در دانشگاه نروژ
  • فرم درخواست ویزای پر شده
  • پرداخت هزینه صدور ویزا

بله دانشجویان علاقه مند با داشتن شرایط مناسبی که از سوی دانشگاه تعیین می شود می توانند در این کشور لیسانس خود را دریافت نمایند . بدین منظور باید مدرک زبان انگلیسی و یا نروژی خود را ارائه کنند و این یک الزام می باشد برای تحصیل در این دوره ۳ سال زمان نیاز خواهد بود.

دانشجویانی که سابقه تحصیلی خوبی در دوره کارشناسی دارند می توانند در دوره های کارشناسی ارشد نروژ شانس بیشتری برای پذیرش داشته باشند . شما به نمره آیلتس یا تافل نیاز دارید که نمره آن بر اساس شرایط دانشگاه تعیین می شود . مدت زمان تحصیل در این مقطع نیز دو سال می باشد .

یکی از پر تقاضا ترین سطوح دکترا است که دانشجویان برای اخذ پذیرش باید بتوانند مقاله علمی و بین المللی در دوره گذشته خود ارائه دهند و نشان دهند سوابق تحصیلی شایسته ای داشته اند . تسلط به زبان انگلیسی در این سطح بسیار مهم است و مدت تحصیل در این کشور برای دکترا 3 سال می باشد .

برای اقامت و تابعیت در نروژ روش های متفاوتی وجود دارد شرکت آتیه آفرینان به شما توصیه می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” اقامت در نروژ ” را مطالعه فرمایید .

بله اما برای تحصیل در نروژ تنها در ساعات مشخصی که حدود 20 ساعت در هفته (بسته به مقطع می تواند متغیر باشد ) است می توانید کار پاره وقتی بیابید تا برخی از هزینه های شما را کاهش دهد.

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیلی در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
وبینار تخصصی رایگان وبینار تخصصی رایگان

با سلام خدمت شما همراهان عزیز گروه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان، با تشکر از همراهی شما، ب...

سوالات متداول در مورد تحصیل در لتونی سوالات متداول در مورد تحصیل در لتونی

سوالات متداول در مورد تحصیل در لتونی کشور لتونی یا لاتویا از کشور های محدوده بالتیک است و ک...

سوالات متداول در مورد تحصیل در لهستان سوالات متداول در مورد تحصیل در لهستان

کشور لهستان با عضویت در معاهده شنگن در مرکز اروپا قراردارد و مورد توجه علاقمندان به تحصی...

نظرات کاربران
محمد خاموشی

سلام و روز بخیر خدمت کارشناس محترم سوالی داشتم از خدمتتون. یکی از دوستان من در کشور نروژ عضو هیات علمی است. ایشون چه کمکی در فرایند اپلای کردن بنده میتونه انجام بده. از سال آینده قراره ایشون در مقطع دکتری رشته روان شناسی دانشجو بگیره. ممنون بابت پاسخگوئی

آتیه آفرینان

با سلام. ایشون میتوانند برای شما رکمندیشن لتر صادر کنند و در پروسه اخذ پذیرش کمکتون کنند.

مشاهده نظرات بیشتر
Call Now Button