در کشور مالزی دانشگاه ها و کالج های متعددی زیر نظر دانشگاه های معتبر جهانی و یا به صورت مستقل مشغول فعالیت می باشند لذا تحصیل در مالزی مورد توجه بسیاری از متقاضیان تحصیل در خارج از کشور قرار گرفته است و در این مقاله قصد داریم به بررسی پاسخ سوالات متداول بورسیه تحصیلی کشور مالزی بپردازیم .

سوالات در مورد تحصیل در مالزی :

  • کشور مالزی از لحاظ علمی در چه جایگاهی قرار گرفته است ؟

کشور مالزی در چند ساله گذشته بسیار پیشرفت کرده و از نظـر امکانات و شبکه اینترنتی بسیار فعال شده به خصوص در زمینه های ارتباطـات و فناوری اطلاعات با سرمایه گذاری های داخلی و خارجی که انجـام گرفته می تواند درآینده بسیار نزدیک ،  یک محور علمی تحقیقاتی دانشگاهی محسوب شود. در این کشور تعداد زیادی دانشگاه، کالج، پلی تکنیک و مراکز تربیت معلم در گروه های مختلف تاسیس شده و به امر تدریس اشتغال دارند ، سرعت پیشرفت و آهنگ توسعه در امر آموزش عالی در کشور مالزی کاملاً چشمگیر است. هزینه تحصیل در مالزی نسبت به سایر کشورهای اروپایی کم است .

  • جهت تحصیل در دانشگاه های مالزی ، گرفتن مدرک پیش دانشگاهی در ایران بهتر است یا مالزی ؟

گرفتن مدرک دانشگاهی (Foundation) در مالزی بهتر است چون قسمتی از تحصیلات دانشگاهی محسوب می شود .

دیپلم 11 ساله ایران معادل دیپلم مالزی می باشد و باید پیش از شروع دانشگاه ، یک سال پیش دانشگاهی خواند و معمولا افرادی که مدرک پیش دانشگاهی ندارند و یا مدرک پیش دانشگاهی با نمره های بسیار پایین دارند پیش از شروع دوره لیسانس (معمولا 3 ساله) باید یک سال هم دوره پیش دانشگاهی Foundation بخوانند.

  • آیا با مدرک کاردانی در ایران می توان در مالزی ادامه تحصیل داد ؟

بله ، در اکثر دانشگاه ها به دو صورت می باشد :

  1. می توان برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی اقدام کرد و در صورت هماهنگی دروس فرد متقاضی در ایران ، دروس مشابه مورد ارزیابی قرار گرفته و در صورت داشتن امتیازات کافی نیاز به گذراندن مجدد دوره ندارید .
  2. مدرک کاردانی را معادل HND- Higher Nationa Diploma  ارائه شده و در صورت پذیرفته شدن مدرک شما می توان مدرک لیسانس را پس از یک سال و نیم دریافت کرد .
  • آیا تمام دانشگاه های مالزی مورد تایید وزارت علوم و بهداشت ایران می باشند ؟

خیر ، برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد می توانید به مقاله های دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم در مالزی و دانشگاه های تایید وزارت بهداشت در مالزی رجوع کرد .

شما می توانید برای مهاجرت به مالزی مقاله ای تحت عنوان ” مهاجرت به مالزی ” را مطالعه فرمایید .

  • آیا برای تحصیل در مقاطع تحصیلی مختلف در دانشگاه های مالزی باید شرط سنی خاصی داشت ؟

خیر ، تمام متقاضیان تحصیل در مالزی با گروه های سنی متفاوت می توانند در خواست اخذ پذیرش کنند .

  • چه زمانی جهت اخذ پذیرش از دانشگاه های مالزی مناسب است ؟

دانشگاه های مالزی در زمان ها متفاوتی دانشجو جذب می کنند بنابراین برای هر دانشگاه باید به صفحه مخصوص خودش رجوع کرد .

  • مدت زمان لازم جهت انجام مراحل اخذ پذیرش در دانشگاه های مالزی چقدر است ؟

مدت زمان لازم جهت انجام مراحل اخذ پذیرش در دانشگاه های مالزی به دانشگاه ، متد تحصیل و مقطع تحصیلی بستگی دارد . اما مدت زمان اخذ پذیرش در مقطع کارشناسی حدود 3 هفته ، مدت زمان اخذ پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا 2 تا 4 ماه و برای دوره های زبان 1 تا 2 هفته می باشد .

  • شرایط لازم برای جذب دانشجو در دانشگاه های مالزی به چه صورت است ؟

شرایط لازم برای جذب دانشجو در دانشگاه های مالزی بستگی به دانشگاه دارد اما عموما دانشگاه ها، دانشجویان یا دانش آموزان با وضعیت علمی متوسط رو به بالا را جذب می کنند .

  • آیا در هنگام درخواست اخذ پذیرش جهت تحصیل کارشناسی ارشد در مالزی به صورت By Course نیاز به ارائه پروپزال دارد ؟

خیر ، در هنگام درخواست اخذ پذیرش جهت تحصیل کارشناسی ارشد در مالزی به صورت By Course نیاز به ارائه پروپزال نیست و متقاضی در کلاس درس و امتحانات پایان ترم شرکت خواهد کرد . همچنین تحصیل کارشناسی ارشد به صورت By Course & Research  نیز نیاز به ارائه پروپزال در هنگام درخواست پذیرش ندارید و متقاضی می بایست پروپزال خود را در ترم آخر تحصیلی ارائه کند که این روش همانند تحصیل در مقطع کارشناسی می باشد .

  • آیا برای پذیرش از دانشگاه های مالزی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا باید معدل و یا شرایط خاصی داشت؟

بله ، متقاضی برای درخواست پذیرش از دانشگاه های مالزی باید از سطح علمی بالای برخوردار باشد و معدل آخرین مدرک تحصیلی بسیار مهم می باشد . متقاضیانی که دارای معدل پایینی می باشند لازم و ضروری است که حداقل 2 سال سابقه کار مفید از خود ارائه دهند که در این صورت شانس پذیرش آنها بالاتر خواهد رفت .

صفر تا صد تحصیل در مالزی 2019 را در مقاله “تحصیل در مالزی” مطالعه نمائید.

  • آیا در هنگام درخواست برای پذیرش در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا به ارائه مدرک زبان نیاز می باشد ؟

خیر ، نیاز به ارائه مدرک زبان نمی باشد و متقاضیانی که دارای مدارک زبان مانند آیلتس و تافل نیستند پس از دریافت پذیرش و ورود به دانشگاه ، در امتحان زبان شرکت کنند و در صورت عدم موفقیت در این امتحان می بایست در کلاس های زبان دانشگاه شرکت نمایند ، البته این متقاضیان با توجه به نمره ای که کسب کرده اند و همچنین صلاح دید مرکز زبان دانشگاه می توانند همزمان در کلاس های اصلی درسی  نیز شرکت کنند .

  • کدام یک از دانشگاه های مالزی در مقطع کارشناسی نیاز به مدرک زبان ندارند؟

برای گرفتن پذیرش از اغلب دانشگاه ها برای کارشناسی نیازی به مدرک زبان نیست و در صورتی که فرد مدرک نداشته باشد یک آزمون تعیین سطح از وی می گرفته می شود و متناسب با معلومات فرد ، دانشگاه برای وی دوره زبان برگزار می کند. بعضی از دانشگاه ها مانند Legenda دوره زبان رایگان و بعضی مانند دانشگاه MMU مالزی دوره زبان با هزینه جداگانه برگزار می کنند. مدرک آیلتس و تافل مورد قبول است نه مدرک کانون زبان ایران .

سوالات متداول در مورد تحصیل در مالزی

سوالات متداول در مورد تحصیل در مالزی

  • آیا مدرک کارشناسی از دانشگاه پیام نور برای تحصیل کارشناسی ارشد در مالزی قابل قبول است؟

دانشگاه های دولتی مالزی مدرک دانشگاه پیام نور را ارزشیابی نمی کنند .

  • هزینه تحصیل کارشناسی ارشد در مالزی چقدر است؟

هزینه تحصیل کارشناسی ارشد در مالزی به نوع رشته و دانشگاه بستگی دارد .

برای اقامت و تابعیت در مالزی روش های متفاوتی وجود دارد شرکت آتیه آفرینان به شما توصیه می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” اقامت در مالزی ” را مطالعه فرمایید

  • هزینه زندگی در مالزی چقدر است ؟

هزینه زندگی در مالزی به غیر از هزینه تحصیل به طور متوسط برای یک نفر ماهانه 300 تا 400 دلار است اما با افزایش نفرات سرانه هزینه کاهش می یابد. البته هزینه زندگی در مالزی بستگی به نوع زندگی اشخاص دارد که این مبلغ قابل افزایش و کاهش می باشد .

  • چگونه می توان ویزای مالزی خود را تمدید کرد ؟

تمدید ویزای مالزی بستگی به دانشگاه مورد نظر دارد در اکثر دانشگاه ها دفاتری وجود دارد که خدمات تمدید ویزا را برای دانشجوی آن دانشگاه انجام می دهند و این ویزا بستگی به نوع تحصیل دارد که ویزای زبان باشد و یا ویزای تحصیلی .  تمدید ویزا حداکثر 2 ماه طول می کشد .

  • آیا امکان تغییر نوع ویزا از ویزای زبان به ویزای دانشجویی امکان پذیر است ؟

در صورتی که دانشجو مراحل ثبت نام دانشگاه را جهت ترم اصلی تحصیلی انجام دهد، امکان تغییر ویزا وجود دارد یعنی وقتی دانشجو وارد ترم اصلی دانشگاه شود ،می تواند درخواست ویزای یک ساله تحصیلی نماید.

بله ، دانشجویان اجازه کار فقط به میزان 20 ساعت در هفته را در تعطیلات بین ترمی دانشگاه یا گاهی اوقات در طول ترم دارند.

  • هزینه های خوابگاه در دانشگاه مالتی مدیا مالزی به چه صورت است و شرایط و امکانات عمومی آن چیست؟

هزینه خوابگاه داخل دانشگاه های مالزی در حدود 180 رینگت مالزی در ماه می باشد. این هزینه شامل آب ، برق و اینترنت 24 ساعته می باشد. اتاق ها همگی دارای پنکه سقفی ، کمد لباس، میز تحریر، قفسه کتاب می باشند. در هر طبقه یک آشپزخانه عمومی و همچنین یک دستگاه آب گرم و سرد کن نیز در آشپزخانه و دو مجموعه سرویس بهداشتی در نظر گرفته شده است.

شرکت آتیه آفرینان ایرانیان به شما پیشنهاد می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” تحصیل در مالزی ” را مطالعه فرمایید .

  • دانشگاه مالتی مدیا مالزی برای لیسانس در چه ماه هایی دانشجو می پذیرد ؟

دانشگاه مالتی مدیا مالزی برای لیسانس در سه ماه دانشجو می پذیرد  : ماه می (خرداد) ، ماه سپتامبر (شهریور) و ماه فوریه (بهمن)

  • آیا دانشگاه مالتی مدیا مالزی برای جذب متقاضی شرایط ویژه ای دارد ؟

بله، حداقل معدل کل جهت پذیرش 13 می باشد همچنین ریز نمرات دروس ریاضی و فیزیک باید حداقل 12 باشد.دانشجو در دوره پیش دانشگاهی نباید دچار افت تحصیلی شده باشد و در غیر این صورت در صورت پذیرش دانشجو باید دوره پیش دانشگاهی را در سطح آلفا طی کند .

  • اسمارت کارت Smart Cart مالزی چیست ؟

کارت دانشجویی، الکترونیکی دانشجو می باشد که دانشگاه ها برای دانشجویان صادر می کنند که دانشجو آن را جهت کارت دانشجویی ، کارت کتابخانه ، کارت دستگاه های خود پرداز در رستوران ها ، اتوبوس ها و ایستگاه های مترو استفاده می کند.

  • آیا هزینه پرداختی در دانشگاه های مالزی برای اخذ مدرک فوق لیسانس از لحاظ بازار کار و آینده شغلی توجیه اقتصادی دارد؟

بازار کار در مالزی برای خارجی ها ، ضعیف و وابسته به اوضاع داخلی کشور است و فقط مواردی که شامل سرمایه گذاری فردی باشد به طور کلی توجیه اقتصادی دارد و هزینه تحصیل بسیار به دید کاری خود فرد و توانایی وی در بهره گیری وابسته می باشد .

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
وبینار تخصصی رایگان وبینار تخصصی رایگان

با سلام خدمت شما همراهان عزیز گروه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان، با تشکر از همراهی شما، ب...

سوالات متداول در مورد تحصیل در نروژ سوالات متداول در مورد تحصیل در نروژ

نروژ یکی از مقاصد مهم چه برای تفریح و چه برای تحصیل است . اما یکی از بهترین مقاصد برای مهاجرت...

سوالات متداول در مورد تحصیل در لتونی سوالات متداول در مورد تحصیل در لتونی

سوالات متداول در مورد تحصیل در لتونی کشور لتونی یا لاتویا از کشور های محدوده بالتیک است و ک...

نظرات کاربران
Call Now Button