سوالات متداول در مورد تحصیل در مالتا

امروزه افراد در سراسر دنیا در کشورهای پیشرفته و مدرن ادامه تحصیل می دهند.وکشورهایی را معمولا انتخاب میکنند که از نظر علمی اعتبار بالایی در سطح جهانی دارند و البته هزینه های تحصیل و زندگی کمتری نسبت به سایر کشورها دارند. کشور مالتا، یکی از این کشورها می باشد که همه ساله افراد بسیاری را از سراسر جهان جهت تحصیل در دانشگاه های مالتا جذب مینماید. تحصیل در مالتا جزو پیشنهاداتی است که اغلب افراد از آن استقبال می کنند و دارای دانشگاه های بسیار معتبری در سطح جهان می باشد که مدارک آنها دارای اعتبار بین المللی می باشند. این مقاله در رابطه با سوالات متداول در مورد تحصیل در مالتا می باشد.

سوالات در مورد تحصیل در مالتا :

  • مزایای تحصیل در مالتا چیست ؟

مزایای تحصیل در مالتا عبارتند از :

  • هزینه های پایین و مقرون به صرفه در کشور مالتا : تحصیل و زندگی در مالتا از کیفیتی بسیار بالا برخوردار است و هزینه ها نسبت به دیگر کشورهای پیشرفته بسیار پایین تر می باشد.
  • کیفیت بالای آموزش و پرورش در کشور مالتا: تحصیل در کشور مالتا با کیفیتی بسیار بالا انجام می پذیرد و مدارک دانشگاهی آن دارای اعتباری بین المللی می باشد.
  • تحصیل به زبان انگلیسی در کشور مالتا : زبان رسمی ساکنین مالتا مالایی می باشد اما زبان انگلیسی نیز بسیار رایج می باشد و دروس در دانشگاه های مالتا به زبان انگلیسی ارائه می شوند به همین دلیل متقاضیان تحصیل در مالتا نیازی به یادگیری زبان دیگری ندارند.
  • امکان کار در حین تحصیل در مالتا: متقاضیان تحصیل در مالتا جهت تامین بخشی از هزینه های مربوط به تحصیل و زندگی در مالتا می توانند علاوه بر تحصیل،۲۰ ساعت در هفته را مشغول به کار شوند.
  • ارائه بورسیه های تحصیلی در مالتا : دولت مالتا جهت رفاه حال دانشجویان بین المللی و البته تشویق دانشجویان جهت تحصیل در دانشگاه های مالتا بورس های تحصیلی بسیاری را در اختیار دانشجویان قرار می دهد.

برای اقامت و تابعیت در مالتا روش های متفاوتی وجود دارد شرکت آتیه آفرینان به شما توصیه می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” اقامت در مالتا ” را مطالعه فرمایید.

  •  شرایط تحصیل در مالتا چگونه است ؟

با توجه به اینکه در گذشته مالتا به عنوان یک مستعمره بریتانیا شناخته می شده است، سیستم آموزش و پرورش مالتا بر اساس سیستم آموزش و پرورش بریتانیا می باشد. در مالتا، تمام کودکان ۴-۱۶ ساله حق تحصیلات رایگان در تمام مدارس دولتی، صرف نظر از سن، جنس و اعتقاد خود دارند. استاندارد آموزش و پرورش در مالتا بالا است و پس از هر سال تحصیلی از دانش آموزان آزمونی گرفته می شود. کشور مالتا دارای دانشگاه های معتبر بسیاری در سطح بین المللی می باشد و بالاترین نهاد آموزشی در مالتا می باشند و طیف گسترده ای از انواع رشته های تحصیلی در اختیار دانشجویان قرار می دهند. زبان آموزش رسمی به زبان انگلیسی است، هر چند دانشجویان بین المللی نیز تشویق به یادگیری زبان مالتی می شوند.

 

  • دوره های زبان انگلیسی در کشور مالتا به چه صورت می باشد ؟

افرادی که مایل به تحصیل در دانشگاه های معتبر انگلیسی و اروپایی هستند می توانند با گذراندن دوره های زبان خود را برای ورود به مقاطع بالاتر آماده کنند. در کشور مالتا زبان توسط اساتید مجرب انگلیسی زبان (Native) آموزش داده می شود.هزینه دوره ها وابسته به مدت تحصیل می باشد، هزینه دوره هشت ماهه ۳۰۰۰ یورو و دوره یک ساله ۴۰۰۰ یورو می باشد. دانشجویان پس از گذراندن این دوره های زبان می توانند در تمام مقاطع تحصیلی در دانشگاه مالتا یا انگلستان ادامه تحصیل دهند و یا خود اقدام به اخذ پذیرش از سایر دانشگاه های اروپایی کنند.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تحصیل در مالتا می توانید مقاله ” تحصیل در مالتا ” را مطالعه فرمایید.

  • شرایط تحصیل کارشناسی در مالتا چگونه است ؟

تحصیل کارشناسی در مالتا عموما ۴ سال طول می کشد که ورود به این مقطع تحصیلی نیازمند داشتن مدرک زبان انگلیسی حداقل آیلتس ۶ می باشد. از این رو متقاضیانی که مدرک زبان ندارند ابتدا می بایست در دوره های یک ساله زبان در کالج های مالتا شرکت کنند سپس با اخذ مدرک زبان می توانند وارد دانشگاه های مالتا شوند.

 

  • شرایط تحصیل کارشناسی ارشد در مالتا چگونه است ؟

تحصیل کارشناسی ارشد در مالتا حدود ۱ تا ۲ سال طول می کشد. در این مقطع تحصیلی دانشجویان دروس تخصصی مربوط به رشته خود را سپری می کنند و پس از پایان دوره و اخذ مدرک می توانند وارد بازار کار شوند و یا جهت دستیابی به جایگاه اجتماعی بالاتر و شغل بهتر به تحصیلات خود در مقطع دکترا ادامه دهند.

  •  شرایط تحصیل دکترا در مالتا چگونه است ؟

تحصیل دکترا در مالتا حداقل ۴ و حداکثر ۸ سال با توجه به پشتکار و رشته تحصیلی هر دانشجو طول می کشد دانشجویان در این مقطع تحصیلی می بایست یک پایان نامه علمی نیز تحویل دهند و در صورت کسب نمره قبولی در امتحانات پایانی و دفاع موفقیت آمیز از پایان نامه خود نزد هیئت علمی دانشگاه مدرک دکترای خود را اخذ کنند و می توانند در هر کجای دنیا با توجه به رشته خود مشغول به کار شوند.

 

  • هزینه تحصیل و زندگی در مالتا چقدر است ؟

هزینه زندگی در مالتا در هر ماه حدود ۱۰۷۵ یورو می باشد که برخی از هزینه ها به طور تقریبی عبارتند از : محل اقامت خصوصی حدود ۵۰۰ یورو، خوراک حدود ۲۵۰ یورو، هزینه کتاب و لوازم تحریر حدود ۷۰ یورو و هزینه حمل و نقل ۴۰ یورو می باشد البته این هزینه ها با توجه به نحوه زندگی هر فرد متغیر می باشد. هزینه تحصیل در مالتا در سال حدود ۴۰۰۰ تا ۶۰۰۰ یورو می باشد که با توجه به رشته و مقطع تحصیلی و البته دانشگاه محل تحصیل متفاوت می باشد.

 

در طول دهه گذشته تعداد دانشجویان بین المللی مالتا افزایش یافته است از این رو دولت مالتا جهت رفاه حال دانشجویان و البته تشویق دانشجویان به ادامه تحصیل در دانشگاه های بین المللی مالتا بورسیه تحصیلی برای دانشجویان در مقاطع مختلف را در نظر گرفته است.

یکی از روش های مهاجرت به مالتا از طریق تحصیل می باشد شما می توانید در مقالات دیگر به طور مفصل درباره راه های دیگر ” مهاجرت به مالتا ” اطلاعات کسب کنید.

  • شرایط اخذ بورسیه تحصیلی مالتا چقدر است ؟

شرایط اخذ بورسیه تحصیلی مالتا به شرح زیر می باشد:

  • یکی از شروط اخذ بورسیه تحصیلی مالتا شرایط سنی متقاضیان می باشد به این صورت که متقاضیان سنین 18 تا 19 سال برای مقطع لیسانس و دانشجویان حدود 24 سال برای مقطع فوق لیسانس و متقاضیان با سن حدود 27 سال در مقطع دکترا
  • داشتن سابقه علمی درخشان
  • داشتن مقالات موفق
  • داشتن مدرک زبان انگلیسی
سوالات متداول در مورد تحصیل در مالتا

سوالات متداول در مورد تحصیل در مالتا

  • شرایط خوابگاه دانشجویی در مالتا چگونه است ؟

اغلب دانشگاه های مالتا جهت رفاه حال دانشجویان خارجی خوابگاه های دانشجویی با تمامی امکانات و هزینه هایی کم در اختیار دانشجویان قرار می دهند. معمولا در هر یک از خوابگاه ها ۲ تا ۳ دانشجو اقامت دارند. خوابگاه های دانشجویی مالتا دارای امکاناتی همچون: اینترنت، تخت خواب، میز مطالعه، کمد شخصی، آشپزخانه و … می باشد.

 

  • جهت اخذ ویزای تحصیلی مالتا چه مدارکی لازم می باشد ؟

مدارک لازم جهت اخذ ویزای تحصیلی مالتا به قرار زیر می باشد :

  • کپی و اصل مدارک شناسایی
  • گذرنامه با حداقل 6 ماه اعتبار
  • مدرک زبان
  • آخرین مدرک تحصیلی به همراه ریز نمرات
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • گواهی سلامت
  • معرفی یک حساب بانکی جهت اثبات پشتوانه مالی
  • تایید مدارک توسط سفارت

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارایه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
وبینار تخصصی رایگان وبینار تخصصی رایگان

با سلام خدمت شما همراهان عزیز گروه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان، با تشکر از همراهی شما، ب...

سوالات متداول در مورد تحصیل در نروژ سوالات متداول در مورد تحصیل در نروژ

نروژ یکی از مقاصد مهم چه برای تفریح و چه برای تحصیل است . اما یکی از بهترین مقاصد برای مهاجرت...

سوالات متداول در مورد تحصیل در لتونی سوالات متداول در مورد تحصیل در لتونی

سوالات متداول در مورد تحصیل در لتونی کشور لتونی یا لاتویا از کشور های محدوده بالتیک است و ک...

نظرات کاربران
Call Now Button