کشور لهستان با عضویت در معاهده شنگن در مرکز اروپا قراردارد و مورد توجه علاقمندان به تحصیل در اروپا قرار گرفته است. پایتخت این کشور ورشو می باشد و دارای دانشگاه های برتری نیز در سطح جهان است که مدارک این دانشگاه ها در سراسر اروپا و جهان مورد تایید است. از این رو علاقه مندانی که مهاجرت تحصیلی به لهستان را انتخاب می نمایند دارای سوالاتی هستند که ما به بررسی آنها پرداخته ایم . تحصیل در مقاطع مختلف در لهستان امکان پذیر است و دانشجویان می توانند دانشگاهی متناسب با سطح تحصیل و رشته خود در این کشور بیابند. برخی از سوالات متداول در مورد تحصیل در لهستان عبارتند از :

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مهاجرت به لهستان شرکت آتیه آفرینان ایرانیان توصیه می کند نگاهی به مقاله ” مهاجرت به لهستان ” بیاندازید.

  • هزینه های زندگی در مدت تحصیل در لهستان چگونه خواهد بود ؟

این سوال بسیار مهمی برای افرادی است که علاقه مند به تحصیل و مهاجرت به این کشورند و البته بستگی زیادی به سبک زندگی افراد دارد . اما به طور میانگین بین 350 تا 550 یورو در ماه هزینه زندگی شما خواهد بود .

  • شرایط تحصیل در لهستان چگونه است ؟

از آنجایی که کیفیت آموزش در لهستان بالا می باشد و دارای استانداردهای اروپایی است، کشور خوبی برای تحصیل خواهد بود و هزینه های زندگی و تحصیل در این کشور بالا نمی باشد ،که امری مهم در تصمیم گیری و انتخاب این کشور برای ادامه تحصیل است. دانشجویان اروپایی حتی نیازی به پرداخت شهریه هم ندارند. نیاز است برای ورود به برخی از دانشگاه های این کشور از آزمونی که برگذار می نمایند سربلند بیرون آیید .

  • هزینه تحصیل در دانشگاه های لهستان چقدر است ؟

برای اینکه شهریه دقیق را بدانید بعد از اتخاب دانشگاه و رشته خود می توانید از دانشگاه خود شهریه را بپرسید ولی به طور میانگین شهریه ها بین 1500 تا 6 هزار یورو در سال می باشند که بسته به رشته شما و سطح تحصیلی متغیر خواهند بود .

  • اقامت تحصیلی در لهستان دارای چه شرایطی می باشد ؟

باید مدرک پذیرش خود از دانشگاه را داشته باشید یا حتی مدرکی که برای شرکت در یک دوره در لهستان دعوت شده اید را ارائه بدهید. در این صورت می توانید اقامت یک ساله دریافت کنید و حتی در حین تحصیل کار کنید ولی برای کار ابتدا باید جواز کار را دریافت کنید .

توصیه شرکت آتیه آفرینان ایرانیان برای اقامت و تابعیت در لهستان ، مشاوره از مشاوران آتیه آفرینان ایرانیان و مطالعه مقاله ” اقامت در لهستان ” است .

  • آیا در حین تحصیل در کشور لهستان مجاز به کار می باشم؟

اگر مجوز کار را دریافت کنید بله می توانید در لهستان در حین تحصیل برای ساعات مشخصی عموما 20 ساعت در هفته کار کنید و هزینه های خود را تا حدودی پوشش دهید .

  • آیا می توان از خوابگاه های لهستان استفاده کرد ؟

محل اقامت دانشجویان یکی از اولین دغدغه های دانشجویان است اما دانشجویان در سال های اول عموما خوابگاه های دانشگاه ها را انتخاب می کنند زیرا در ابتدا شرایط بهتری را برای اقامت آنها دارد و در هزینه های زندگی صرفه جویی می کند . فراموش نکنید به موقع برای خوابگاه ها ثبت نام کنید زیرا درخواست برای خوابگاه زیاد است.

سوالات متداول در مورد تحصیل در لهستان | تحصیل در لهستان | اقامت لهستان | مهاجرت به لهستان
سوالات متداول در مورد تحصیل در لهستان | تحصیل در لهستان | اقامت لهستان | مهاجرت به لهستان
  • آیا دانشجویان خارجی از بیمه درمانی در لهستان می توانند استفاده کنند؟

بله لهستان مانند دیگر کشورهای اروپایی به بیمه دانشجویان بسیار اهمیت می دهد و خدمات بسیاری را به دانشجویان می دهد و این بیمه ها برای دانشجویان اجباری اند . حتی می توانید متناسب با خدماتی که می خواهید دریافت نمایید نیز شرکت بیمه خود را عوض کنید .

  • شرایط تحصیل در مقطع لیسانس در لهستان چگونه است ؟

یکی از موارد مهمی که در مورد تحصیل در لهستان وجود دارد این است که اگر مدرک زبان نداشته باشید می توانید در این کشور دوره های زبان را بگذرانید. تحصیل در این مقطع 3 تا 4 سال خواهد بود. در برخی رشته ها به دلیل بالا بودن تقاضا می بایست در آزمون دانشگاه شرکت کنید. لازم است دیپلم 12 سال تحصیل خود را نیز داشته باشید و تا حدودی به شرایط معدلی شما هم توجه می شود.

  • شرایط تحصیل در مقطع فوق لیسانس در لهستان چگونه است ؟

برای تحصیل در مقطع فوق لیسانس باید مدرک لیسانس خود را از دانشگاه معتبری گرفته باشید و بین 2 تا 3 سال زمان تحصیل شما خواهد بود. امکان تحصیل به زبان انگلیسی نیز در این مقطع وجود دارد و می توانید با داشتن مدرک زبان آیلتس یا تافل برای پذیرش در این مقطع اقدام کنید .

  • شرایط تحصیل در مقطع دکترا در لهستان چگونه است ؟

تحصیل در مقطع دکترا معدل ندارد و بیشتر باید بتوانید نشان دهید در دوره کارشناسی ارشد خود دارای مقالات بین المللی و چاپ شده ای هستید که می تواند نشان دهد شما دانشجوی خوبی در دوره تحصیلات کارشناسی ارشد خود بوده اید. در واقع این داشتن رزومه قوی و خوب است که در پذیرش شما در مقطع دکترا در لهستان کمک می کند. اما داشتن مدرک زبان در این سطح بسیار مهم خواهد بود.

در مقاله ای تحت عنوان ” تحصیل در لهستان ” به طور مفصل درباره شرایط تحصیل در لهستان توضیح دادیم .

  • مدارک مورد نیاز برای پذیرش در لهستان کدامند؟

در لهستان باید مدارکی را ارائه نمایید مانند:

  1. گواهی مدارک تحصیلی که ترجمه شده اند
  2. مدرک زبان انگلیسی یا لهستانی
  3. کپی پاسپورت
  4. عکس
  5. پر کردن فرم درخواست پذیرش
  6. اثبات تمکن مالی برای تحصیل در این کشور
  7. رزومه حرفه ای .

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیلی در اروپا

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
وبینار تخصصی رایگان وبینار تخصصی رایگان

با سلام خدمت شما همراهان عزیز گروه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان، با تشکر از همراهی شما، ب...

سوالات متداول در مورد تحصیل در نروژ سوالات متداول در مورد تحصیل در نروژ

نروژ یکی از مقاصد مهم چه برای تفریح و چه برای تحصیل است . اما یکی از بهترین مقاصد برای مهاجرت...

سوالات متداول در مورد تحصیل در لتونی سوالات متداول در مورد تحصیل در لتونی

سوالات متداول در مورد تحصیل در لتونی کشور لتونی یا لاتویا از کشور های محدوده بالتیک است و ک...

نظرات کاربران
Call Now Button