صربستان یکی از کشوهای اروپایی است که از شرایط ایده‌آل برای زندگی، کار و تحصیل برخوردار است. به دلیل سطح بالای آموزش عالی در کشور صربستان، بسیاری از دانشجویان خارجی تمایل به تحصیل در این کشور را دارند. شهر بلگراد پایتخت این کشور است و معروف ترین شهر برای پذیرش دانشجو می باشد. امکان تحصیل در رشته های مختلف حتی پزشکی نیز برای دانشجویان بین المللی فراهم است. اما برای دانشجویان و علاقمندان به تحصیل در این کشور سوالاتی وجود دارد تا بتوانند با خیالی آسوده و اطمینان بالا برای پذیرش از دانشگاه های صربستان تلاش کنند. در اینجا پاسخ برخی از سوالات متداول در مورد تحصیل در صربستان را می توانید مشاهده نمایید.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مهاجرت به صربستان شرکت آتیه آفرینان ایرانیان توصیه می کند نگاهی به مقاله ” مهاجرت به صربستان ” بیاندازید.

سوالات متداول در مورد تحصیل دانشجویان در صربستان عبارتند از :

  • آیا داشتن مدرک زبان برای پذیرش در دانشگاه های صربستان ضروری است؟

باید گفت برای پذیرش در دانشگاه های این کشور حتی اگر دانشجویان مدرک زبان نداشته باشند می توانند بعد از پذیرش در دانشگاه یک دوره زبان در خاک این کشور بگذرانند و این امر موقعیتی مناسب برای کسانی است که به زبان انگلیسی آشنا هستند اما مدرک زبانی ندارند.

دانشگاه های صربستان دارای کیفیت آموزشی بالایی هستند و دانشجویانی که موفق به اخذ پذیرش از دانشگاه های این کشور می شوند می توانند در سراسر اروپا ادامه تحصیل دهند، کار و زندگی نمایند. مزیت دیگر این کشور این است که هزینه های تحصیل در صربستان خیلی بالا نیست  و زبان تحصیل به انگلیسی می باشد.

  • آیا برای ورود به دانشگاه های صربستان نیاز به آزمون می باشد ؟

باید گفت برای بیشتر رشته ها و دانشگاه های صربستان آزمون هایی در نظر گرفته اند که دانشجویان باید بتوانند در این آزمون ها با موفقیت بیرون آیند و البته بیشتر این آزمون ها برای رشته های پزشکی و دندانپزشکی وجود دارند. که دانشجویان باید نشان دهند تخصص لازم را برای ادامه تحصیل در این رشته ها دارند .

در مقاله ای تحت عنوان ” تحصیل در صربستان ” به طور مفصل درباره شرایط تحصیل در صربستان توضیح دادیم .

  • آیا مدرک دانشگاه های صربستان در ایران پذیرفته می شود ؟

برای پاسخ به این سوال باید گفت قبل از اقدام برای ورود به یک دانشگاه باید با توجه به رشته خود به لیست مورد تایید وزارت علوم در صربستان و یا لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت در صربستان مراجعه نمایید تا از اعتبار این دانشگاه در ایران مطمئن باشید ولی باید بدانید که این مدارک در سراسر اروپا پذیرفته شده است و می توانید بعد از تحصیل برای سطوح بالاتر نیز در هر کشور اروپایی اقدام نمایید .

  • دانشجویان می توانند از خوابگاه های صربستان استفاده کنند؟

بله دانشجویان می توانند در صورتی که دانشگاه آنها در صربستان دارای خوابگاه باشد با پرداخت هزینه های خوابگاه در مدت اقامت تحصیلی خود در صربستان در این مکان ها اسکان داشته باشند  با استفاده از خوابگاه ها می توانید هزینه های خود را تا حدود بسیار زیادی کاهش دهید.

بسته به سطح تحصیلی شما در این کشور می توانید تا حدود 20 ساعت در هفته به کار دانشجویی بپردازید که می تواند به شما در پوشش هزینه های زندگی کمک شایانی نماید . حتی امکان تدریس نیز وجود دارد که باید شرایط لازم را داشته باشید .

سوالات متداول در مورد تحصیل در صربستان

سوالات متداول در مورد تحصیل در صربستان

  • شرایط پذیرش در مقطع لیسانس در صربستان چگونه است ؟

اگر دانشجویان بتوانند در این سطح پذیرش بگیرند بسیار به ادامه تحصیل آنها در مقاطع بالا کمک خواهد کرد . اما باید سوابق تحصیلی خوبی داشته باشید . دوره لیسانس 4 ساله می باشد و اکثر رشته ها در این مقطع به زبان صربی ارئه می شود.

  • شرایط پذیرش در مقطع فوق لیسانس در صربستان چگونه است ؟

برای تحصیل در مقطع فوق لیسانس نیز باید امتیازات لازم از سوی دانشگاه را داشته باشید. مثلا در دوره لیسانس خود در یک دانشگاه معتبر بوده باشید و سوابق علمی شما نشان دهنده دانشجویی موفق باشند. اگر مدرک زبان داشته باشید می تواند در پذیرش شما نقش داشته باشد.

دانشجویان علاقمند به تحصیل در مقطع دکترا به مدت حداقل 3 سال در این کشور مشغول به تحصیل خواهند بود و باید دارای مقالات علمی و پزوهشی در دوره قبلی باشند دوره های دکترا هم در دانشگاه های دولتی و هم خصوصی ارائه می شوند. باید مدرک فوق لیسانس خود را نیز از دانشگاه های معتبری گرفته باشید.

توصیه شرکت آتیه آفرینان ایرانیان برای اقامت و تابعیت در صربستان ، مشاوره از مشاوران آتیه آفرینان ایرانیان و مطالعه مقاله ” اقامت در صربستان ” است .

  • مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی صربستان کدامند؟

جهت تحصیل در این کشور باید بعد از پذیرش یرای دریافت ویزا اقدام نمایید. بدین منظور لازم است مدارکی را ارائه دهید .از جمله این مدارک می توان پاسپورت با اعتبار بیش از 3 ماه، نامه پذیرش از دانشگاه ، اثبات تمکن مالی برای تحصیل در صربستان ، بلیط سفر و پرداخت هزینه ویزا را نام برد.

گروه آتیه آفرینان ایرانیان  – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
وبینار تخصصی رایگان وبینار تخصصی رایگان

با سلام خدمت شما همراهان عزیز گروه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان، با تشکر از همراهی شما، ب...

سوالات متداول در مورد تحصیل در نروژ سوالات متداول در مورد تحصیل در نروژ

نروژ یکی از مقاصد مهم چه برای تفریح و چه برای تحصیل است . اما یکی از بهترین مقاصد برای مهاجرت...

سوالات متداول در مورد تحصیل در لتونی سوالات متداول در مورد تحصیل در لتونی

سوالات متداول در مورد تحصیل در لتونی کشور لتونی یا لاتویا از کشور های محدوده بالتیک است و ک...

نظرات کاربران
Call Now Button