سوالات متداول در مورد تحصیل در دانمارک

کشور دانمارک یکی از کشورهای آرام و مرفه منطقه اسکاندیناوی در اروپا می باشد که به عنوان شادترین کشور دنیا شناخته شده است . سیستم آموزش عالی دانمارک نیز دارای کیفیت بالایی است و دانشگاه های این کشور پس از فنلاند ، سوئد رتبه سوم بهترین کشور برای تحصیل را در حوزه اسکاندیناوی در اختیار دارند لذا دانشگاه های دانمارک یکی از مقاصد محبوب برای علاقه مندان تحصیل در خارج از کشور محسوب می شوند . حال در این مقاله قصد داریم به بررسی پاسخ سوالات در مورد تحصیل در دانمارک بپردازیم .

برای اقامت و تابعیت در دانمارک روش های متفاوتی وجود دارد شرکت آتیه آفرینان به شما توصیه می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” اقامت در دانمارک ” را مطالعه فرمایید .

سوالات تحصیل در دانمارک

  • شرایط تحصیل در مدارس دانمارک به چه صورت می باشد ؟

در کشور دانمارک دوره ی مهد کودک به صورت اجباری نمی باشد .دوره ابتدایی در کشور دانمارک ۱۰ سال طول می کشد و پس از اتمام دوره ابتدایی ، دوره دبیرستان به مدت ۳ سال می باشد . لازمه ورود به دانشگاه گذراندن ۱۳ سال تحصیلی و گرفتن مدرک دیپلم دبیرستان می باشد.

 

  •  تعطیلات پایان سال تحصیلی در دانمارک چه زمان است ؟

در دانشگاه‌ های دانمارک سال دانشگاهی از حدود اول سپتامبر تا سی‌ام ماه ژوئن ادامه دارد که اغلب به یک نیم‌ سال تحصیلی پاییزی و بهاری تقسیم می‌شود. هرچند از سال ۲۰۰۴ میلادی برخی از دانشگاه‌ های دانمارک سال تحصیلی را به چهار دوره تقسیم می‌کنند که هر دوره از 8 هفته و 1 هفته برای برگزاری امتحانات تشکیل می‌ شود و بین هر دوره یک تعطیلات یک‌ هفته‌ ای وجود دارد.

 

مدت زمان تحصیل این مقطع ۴ سال می باشد. تحصیلات در مقطع لیسانس در بیشتر رشته های ارائه شده در کشور دانمارک به زبان این کشور یعنی دانمارکی می باشد و دانشجوی متقاضی اخذ پذیرش در مقطع لیسانس کشور دانمارک مستلزم به ارائه مدرکی دال بر تسلط بر زبان دانمارکی قبل از ورود به دانشگاه های کشور دانمارک می باشد و با توجه به اینکه در ایران نهادی جهت یادگیری زبان دانمارکی وجود ندارد در اکثر موارد تحصیلی در مقطع لیسانس در کشور دانمارک میسر نمی شود. دانشجویان با ارائه پایان نامه در انتهای این دوره می توانند این مدرک را زمینه ورود فارغ التحصیلان به بازار کار یا تحصیلات عالی کنند.

شما می توانید برای مهاجرت به دانمارک مقاله ای تحت عنوان ” مهاجرت به دانمارک ” را مطالعه فرمایید .

 

  • آیا امکان کار کردن در حین تحصیل کارشناسی در دانمارک وجود دارد ؟

بله ، دانشجویان مقطع کارشناسی کشور دانمارک مجوز کار در محدوده ای 20 ساعته به صورت هفتگی دارا می باشند و میانگین حقوق این افراد حدودا بین ۸ تا ۱۰ یورو به ازای هر ساعت می باشد که مجموع درآمدهای حاصله از کار دانشجویی می تواند به راحتی هزینه های زندگی را در یک سال محیا کند .

 

  • آیا هر فرد می تواند در حین تحصیل خود ، کار دانشجویی پیدا کند یا خیر ؟

پیدا کردن کار دانشجویی در هر کشوری به پارامترهای متفاوتی نظیر سطح آگاهی فرد از زبان کشورها، تجربه کاری، ویژگی های شخصی فرد، زمان ورود شخص به کشور و چندین عامل دیگر وابسته است.

 

برای ورود به این مقطع تحصیلی نیازی به امتحان ورودی نمی باشد و فقط با توجه به نمرات دوره قبل و اظهار نظر اساتید امکان پذیر می باشد. بسیاری از رشته های دانشگاهی در مقطع کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی ارائه می شوند. تعداد زیادی از دانشجویان متقاضی تحصیل در کشور دانمارک با هدف کار در کشورهای اروپایی و به خصوص منطقه اسکاندیناوی ( کشور های سوئد، فنلاند و نروژ ) و به بهانه ی تحصیل در دانمارک اقدام به اخذ ویزای تحصیلی کشور دانمارک می کنند تا با اتمام دوره کارشناسی خود در دانشگاه های کشور دانمارک ، شانس خود را از یک سو برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا و از سوی دیگر برای یافتن یک فرصت شغل ممتاز در رقابت با سایر متقاضیان افزایش میدهد. در نیم سال آخر این مقطع دانشجو موظف به انجام پژوهش می باشد . زبان تحصیلی این مقطع انگلیسی است و افراد متقاضی می بایستی مدرک ۶٫۵_۶ آیلتس را داشته باشند .

 

  • آیا امکان کار کردن در حین تحصیل کارشناسی ارشد در دانمارک وجود دارد ؟

دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد کشور دانمارک مجوز کار در محدوده ای۲۰ ساعته به صورت هفتگی دارا می باشند و میانگین حقوق این افراد حدودا بین ۸ تا ۱۰ یورو به ازای هر ساعت می باشد که که مجموع درآمدهای حاصله از کار دانشجویی می تواند براحتی هزینه های زندگی د را در یک سال پوشش دهد.

 

  • شرایط تحصیل دکترا در دانمارک به چه صورت است ؟

کشور دانمارک همانند سایر کشورهای پیشتاز در بحث تحصیل، به دانشجویان در حال تحصیل در مقطع دکترا، توجه ویژه ای دارد و جهت پرداخت مخارج تحصیل ایشان، شرایط ویژه ای را جهت تسهیل طول دوره ی دکترا در این کشور  فراهم آورده است.به صورت کلی تحصیلات در مقطع دکترا در دانشگاه های کشور دانمارک به ۲ صورت تحصیل با بورسیه تحصیلی در دانمارک و تحصیل در شرایطی که دانشجو شهریه دانشگاه را شخصا پرداخت می کند، صورت می پذیرد.تحصیل در شرایطی که دانشجو مستلزم به پرداخت هزینه در دانشگاه های کشور دانمارک می باشد، همانند اخذ پذیرش در مقطع فوق لیسانس کشور دانمارک می باشد .با توجه به این نکته که کشور دانمارک برای افرادی که در مقطع دکترا در این کشور مشغول به تحصیل هستند، حقوقی ماهیانه به میزان تقریبا ۲  هزار دلار را مدنظر قرار می دهند، فلذا دانشجویان ایرانی رقابت بسیار سختی را در راستای اخذ بورسیه دکترا در کشور دانمارک در پیش دارند.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تحصیل در دانمارک می توانید مقاله ” تحصیل در دانمارک ” را مطالعه فرمایید .

 

  • چه پارامترهایی برای اخذ بورسیه تحصیل مقطع دکترا در کشور دانمارک فرد متقاضی لازم دارد ؟

در جهت اخذ بورسیه تحصیل مقطع دکترا در کشور دانمارک فرد متقاضی می بایست پارامترهای زیر را ارائه کند :

  1. در دست داشتن مدارک کارشناسی و کارشناسی ارشد از دانشگاه های معتبر
  2. اخذ مدرک دال بر تسلط کافی و زبان انگلیسی(حداقل آیلتس  ۶٫۵)
  3. جلب نظر یک استاد مشاور (supervisor) که تز دکترا فرد را پشتبانی کند .
  4. داشتن تالیفات از قبیل مقالات بین المللی ، کتاب و …

داشتن همه و یا تعدادی از آیتم های ذکر شده، می توان در راستای افزایش شانس فرد در جهت اخذ پذیرش نقش بسزایی ایفا کند .

 

  • آیا امکان کار کردن در حین تحصیل دکترا در دانمارک وجود دارد ؟

دانشجویان مقطع دکترا کشور دانمارک مجوز کار در محدوده ای 2۰ ساعته به صورت هفتگی دارا می باشند و میانگین حقوق این افراد حدودا بین ۸ تا۱۰ یورو به ازای هر ساعت می باشد که مجموع درآمد های حاصله از کار دانشجویی می تواند به راحتی هزینه های زندگی  فرد را در یک سال پوشش دهد.

 

  • هزینه زندگی در دانمارک چقدر است ؟

کشور دانمارک یکی از کشورهایی است که بیشترین هزینه های زندگی را در اروپا دارا می باشد. هزینه های زندگی در دانمارک برای دانشجویان به صورت میانگین بین 800 تا 1000 یورو در ماه می باشد که شامل هزینه های مسکن، غذا، رفت و آمد، بیمه و سایر هزینه هایی است که دانشجو ملزم به پرداخت آن ها در زمان تحصیل در کشور دانمارک می باشد.

سوالات متداول در مورد تحصیل در دانمارک

سوالات متداول در مورد تحصیل در دانمارک

  •  میانگین هزینه تحصیل در دانمارک چقدر است؟

تحصیلات عالی در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در کشور دانمارک برای دانشجویانی که از کشورهای عضو اتحادیه اروپا به این کشور می‌آیند، رایگان می باشد . البته اگر دانشجوی خارجی ویزای دائم یا موقت این کشور را داشته باشد یا یکی از والدین وی مشغول به کار در دانمارک باشند، از پرداخت شهریه معاف خواهد بود.شهریه دانشگاه‌ های دانمارک برای دانشجویان غیر اروپایی به شرح زیر می باشد :

  • ارزان‌ترین رشته‌ها و مدارک دانشگاهی: حداقل شهریه‌ها از ۶۰۰۰ یورو در سال
  • میانگین شهریه سالانه: تقریبا بین ۱۲ تا ۱۵ هزار یورو در سال
  • رشته‌ها و مدارک تخصصی: حتی به بیش از ۳۵ هزار یورو در سال

 

  • بیمه تحصیلی و درمانی دانشجو در دانمارک چگونه می باشد؟

دسترسی به سیستم درمانی برای تمام افرادی که در دانمارک هستند، اعم از دانشجویان بین‌المللی و شهروندان دانمارکی یکسان است. بنابراین دانشجو می‌تواند به خدمات درمانی رایگان به جز دندان ‌پزشکی و فیزیوتراپی دسترسی داشته باشد.

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارایه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
وبینار تخصصی رایگان وبینار تخصصی رایگان

با سلام خدمت شما همراهان عزیز گروه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان، با تشکر از همراهی شما، ب...

سوالات متداول در مورد تحصیل در نروژ سوالات متداول در مورد تحصیل در نروژ

نروژ یکی از مقاصد مهم چه برای تفریح و چه برای تحصیل است . اما یکی از بهترین مقاصد برای مهاجرت...

سوالات متداول در مورد تحصیل در لتونی سوالات متداول در مورد تحصیل در لتونی

سوالات متداول در مورد تحصیل در لتونی کشور لتونی یا لاتویا از کشور های محدوده بالتیک است و ک...

نظرات کاربران
Call Now Button