سوالات متداول در مورد تحصیل در بلژیک

کشور بلژیک مردم خونگرمی دارد و با شرایط مطلوب زندگی و البته شرایط خوب آموزشی به یکی از مقاصد ارزشمند تحصیلی دانشجویان تبدیل شده است . به همین دلیل برای دانشجویانی که علاقمند به مهاجرت از طریق تحصیل به بلژیک هستند سوالات بسیاری وجود دارد . کیفیت زندگی و تنوع دوره های آموزشی نیز در این کشور بالا بوده و دانشجویان تجربه تحصیل بسیار خوبی را خواهند داشت . در این مقاله به بررسی سوالات متداول در مورد تحصیل در بلژیک می پردازیم.

در مقاله ای تحت عنوان ” تحصیل در بلژیک ” به طور مفصل درباره شرایط تحصیل در بلژیک توضیح دادیم .

سوالات متداول تحصیلی در بلژیک عبارتند از :

  • مزایای تحصیل در بلژیک کدامند؟

برای تحصیل در بلژیک مزایای زیادی وجود دارد از جمله اعتبار جهانی دانشگاه های این کشور و هزینه های مقرون به صرفه برای تحصیل و امکانات زیاد دانشگاهی با اساتید برجسته و سطح بالای آموزش و برخورداری از کیفیت و شبکه حمل و نقل برای عموم . دانشجویان برای کار می توانند ساعات مشخصی اقدام کنند . نکته مهم از مزیت های تحصیل در بلژیک این است که می توانید در سراسر اروپا رفت و آمد کنید .

  • چه مدارکی برای دریافت ویزای تحصیلی لازم است ؟

لازم است شما مدارکی که دانشگاه از شما می خواهد را ارائه نمایید برخی از این مدارک عبارتند از :

  1. پاسپورت معتبر با حداقل 1 سال اعتبار
  2. عکس
  3. رزومه استاندارد
  4. انگیزه نامه شخصی
  5. ارائه مدرک زبان
  6. گواهی پزشکی
  7. مدارک دانشگاهی (بسته به مقطعی که در آن تحصیل می کنید) و دبیرستان که باید ترجمه شوند.
  • هزینه های تحصیل در بلژیک چقدر است؟

دانشجویان بین المللی ملزم به پرداخت هزینه های تحصیلی در دانشگاه های بلژیک می باشند و اگر به زبان فرانسوی و یا هلندی درس بخوانند هزینه پایین تری پرداخت می کنند . هزینه های تحصیل کارشناسی ارشد در بلژیک نیز بین 1000 تا 3000 یورو در سال بسته به رشته و زبانی که تحصیل میکنیدخواهد بود . برای دکترا نیز اگر بورسیه دریافت کنید هزینه نمی پردازید . هزینه تحصیل در این مقطع بین ۸۰۰ تا ۱۶۰۰ یورو در سال می باشد .

سوالات متداول در مورد تحصیل در بلژیک

سوالات متداول در مورد تحصیل در بلژیک

  • هزینه های زندگی در بلژیک چقدر خواهد شد؟

البته هزینه زندگی را به طور دقیق نمی توان گفت زیرا بسته به نوع و سبک زندگی افراد متغیر خواهد بود ولی چیزی بین 700 تا 1300 یورو در ماه خواهد شد . هزینه های ماهانه زندگی مانند مسکن و رفت و آمد و خوراک وبیمه و … را شامل می شود .

برای اقامت و تابعیت در بلژیک روش های متفاوتی وجود دارد شرکت آتیه آفرینان به شما توصیه می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” اقامت در بلژیک ” را مطالعه فرمایید .

  • آیا دانشجویان می توانند در حین تحصیل در بلژیک کار کنند ؟

بله ، دانشجویان می توانند برای ساعات مشخصی بین 10 تا 30 ساعت در هفته کار کنند و میزان حقوقی که دریافت می نمایند حدود 8 تا 10 یورو در ساعت خواهد بود . با این کار می توانند بخشی از هزینه های زندگی خود را پوشش دهند .

  • برای تحصیل با بورسیه چه شرایطی لازم است ؟

اگر فردی دارای مدرک کارشناسی یا کارشناسی ارشد از دانشگاه های معتبر در جهان باشد و مدرک زبان انگلیسی با حداقل نمره ۶٫۵ (به زبان انگلیسی ) B2 (به زبان فرانسه و هلندی ) داشته باشد و بتواند یک سوپروایزر را برای طرح خود بیابد می تواند بورسیه را دریافت نماید و داشتن مقاله بین المللی بسیار مهم خواهد بود حتی داشتن کتاب ترجمه شده یا هر گونه تحقیق علمی شانس شما را بالاتر خواهد برد .

  • آیا دانشجویان بعد از تحصیل اجازه کار دارند؟

بله ،‌ به صورت کلی امکان یافتن کار برای دانشجویان وجود دارد و البته دانستن زبان کشور بسیار مهم است تا بتوانند با جامعه ارتباط موثر برقرار کنند . بدین منظور دانشجویانی که شرایط مناسب و تحصیل مطابق با نیاز های شغلی بلژیک داشته باشند می توانند در این کشور مشغول به کار نیز شوند.

  • تحصیل در دوره لیسانس بلژیک چه شرایطی دارد ؟

برای تحصیل در دوره لیسانس بلژیک باید مدارک دوره متوسطه مانند دیپلم و پیش دانشگاهی را ارائه نمایند . این مدارک باید قابل تایید برای بلژیک باشند و برخی از دانشگاه ها نیز آزمون هایی برای ورود به دانشگاه ها برگزار می کنند که البته برای برخی رشته ها می باشند . برای رشته های پزشکی و دندانپزشکی نیز بعد از یک سال به صورت امتحانی می توانند در صورت موفقیت در این رشته ها تحصیل نمایند .

  • تحصیل در دوره فوق لیسانس بلژیک چه شرایطی دارد ؟

جهت تحصیل در این مقطع نیز می بایست دوره لیسانس خود را از دانشگاه های معتبر گذرانده باشید . رزومه تحصیلی خوبی داشته باشید و رشته لیسانس با فوق لیسانس شما یکی باشد . هر مدرکی برای اثبات اینکه مهارت و حرفه مرتبط با رشته خود داشته و رزومه شما را قوی تر نماید به شما کمک خواهد کرد .

شما می توانید برای مهاجرت به بلژیک مقاله ای تحت عنوان ” مهاجرت به بلژیک ” را مطالعه فرمایید .

  • تحصیل در دوره دکترا بلژیک چه شرایطی دارد ؟

متقاضیان تحصیل دکترا باید مدرک فوق لیسانس خوبی داشته باشند و دارای تحقیق و مقاله باشند و بتوانند با یک استاد راهنما ارتباط داشته باشند و زمینه تحقیقاتی آنها پذیرفته شده باشد تا بتوانند در این مقطع در بلژیک تحصیل نمایند .

گروه آتیه آفرینان ایرانیان  مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
وبینار تخصصی رایگان وبینار تخصصی رایگان

با سلام خدمت شما همراهان عزیز گروه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان، با تشکر از همراهی شما، ب...

سوالات متداول در مورد تحصیل در نروژ سوالات متداول در مورد تحصیل در نروژ

نروژ یکی از مقاصد مهم چه برای تفریح و چه برای تحصیل است . اما یکی از بهترین مقاصد برای مهاجرت...

سوالات متداول در مورد تحصیل در لتونی سوالات متداول در مورد تحصیل در لتونی

سوالات متداول در مورد تحصیل در لتونی کشور لتونی یا لاتویا از کشور های محدوده بالتیک است و ک...

نظرات کاربران
Call Now Button