سوالات متداول در مورد تحصیل در استونی

کشور استونی در شمال شرق اروپا، در حوزه شنگن و کشوری شمالی در بین ۳ کشور حوزه بالتیک به شمار میرود. یکی از بهترین راه های مهاجرت به استونی ، تحصیل در استونی می باشد . سوالات متداول در مورد تحصیل در استونی به شرح زیر می باشد :

سوالات درباره تحصیل در استونی

  • تحصیلات و زبان مردم استونی چیست؟

نزدیك به ۱۰۰ درصد مردم این کشور با سواد هستند و حداقل به دو زبان خارجی تسلط دارند. جوانان این کشور اغلب دارای تحصیلات دانشگاهی و مسلط به زبان انگلیسی هستند.

  • اقامت تحصیلی در استونی چه شرایطی دارد؟

فرد قبل از درخواست اقامت تحصیلی استونی یا بورسیه تحصیلی در استونی، می بایست مدرکی دال بر ثبت نام در یک نهاد آموزش خاص را برای ادامه تحصیل در استونی ارائه دهد ( دبیرستان ، دانشگاه ، موسسه آموزش شغلی و غیره ) و یا برای شرکت در یک دوره اینترنتی به این کشور دعوت شده باشد. در چنین مواردی اقامتی یک ساله و یا تا پایان دوره تحصیل صادر می شود .

یکی از روش های مهاجرت به استونی از طریق تحصیل می باشد شما می توانید در مقالات دیگر به طور مفصل درباره راه های دیگر ” مهاجرت به استونی ” اطلاعات کسب کنید .

  • شرایط تحصیل در استونی چگونه است؟

تحصیل در دانشگاه های استونی برای اتباع خارجی با پرداخت شهریه و شرکت در آزمون ورودی دانشگاه امکان پذیر می باشد . تحصیل رایگان در استونی برای دارندگان کارت اقامت استونی پس از قبولی در آزمون ورودی دانشگاه های استونی که به زبان استونیایی برگزار می شود، میسر خواهد بود.

  • هزینه زندگی در استونی چقدر می باشد ؟

هزینه زندگی در استونی نسبت به سایر کشورهای اروپایی معقول تر می باشد و سرویس های رایگان زیادی را دولت استونی به مردم می دهد، از جمله تمامی سیستم حمل و نقل داخلی در استونی رایگان می باشد. بسیاری از مراکز تفریحی رایگان بوده و سیستم درمان و بیمارستانها صد در صد تحت پوشش بیمه می باشند. طبق آمار سال ۲۰۱۶ هزینه های زندگی در استونی به طور تقریبی ماهیانه از ۴۵۰ تا ۵۵۰ یورو و برای یک خانواده ۴ نفره 1500 – 2000 یورو در ماه می باشد.

  • هزینه تحصیل در استونی چقدر می باشد ؟

هزینه تحصیل در دانشگاه های استونی به طور میانگین ۳۰۰۰ تا ۹۰۰۰ یورو در سال بوده و سطح کیفی دانشگاه های این کشور برابر با دانشگاه های غرب اروپا می باشد.

  • خدمات بیمه درمانی در استونی چگونه است؟

افراد دارای اقامت استونی شامل خدمات رایگان بیمه درمانی و اجتماعی هستند. همچنین با وجود دفترچه بیمه برخی از داروها رایگان و برخی داروها دارای تخفیفات زیادی می باشند و در صورت بستری در بیمارستان هزینه های دارو و بیمارستان رایگان خواهد بود.

  • آیا امکان کار در حین تحصیل در استونی وجود دارد ؟

بله، اگر فرد قصد کار در حین تحصیل هم داشته باشد ، باید جواز کار را نیز اخذ نماید. اتباعی که مجاز به کار حین تحصیل یا آموزش می شوند ، فقط بعد از شروع سال دوم تحصیل و آن هم نه بیش از ۲۰ ساعت در هفته اجازه کار دارند .

توصیه شرکت آتیه آفرینان ایرانیان برای اقامت و تابعیت در استونی ، مشاوره از مشاوران آتیه آفرینان ایرانیان و مطالعه مقاله ” اقامت در استونی” است .

  • آیا در استونی امکان یافتن کار وجود دارد؟

هر چند فرد دارای بالاترین درجه علمی و شغلی در کشور باشد ، به دلیل رقابت با نیروهای متخصص اروپایی و آمریکایی ، از شانس زیادی برای یافتن کار در شرکت های استونیایی برخوردار نخواهد بود. پروسه جذب مهاجر در استونی بیشتر بر اساس ثبت شرکت و فعالیت تجاری و سرمایه گذاری می باشد و به افراد سرمایه گذار و کارآفرین نیازمند می باشد .

  • اخذ اقامت استونی از طریق کار چه شرایطی دارد؟

طبق قانون استونی اگر قصد فرد از اقامت کار در استونی است و اقامت کاری استونی را بخواهد ، قبل از ارائه درخواست اقامت باید جواز کار را بدست آورد. بنابراین باید با کارفرمایی وارد کشور شود که مدارک لازم برای اشتغال را فراهم آورد ( جواز کار برای اتباع خارجی از جانب اداره کار استونی صادر می شود ). تقاضانامه کارفرما برای صدور جواز کار اقامت یک تبعه خارجی طی فرایندی دو ماهه بررسی می شود. این اجازه نامه برای مدت ۲ سال صادر می شود و معرف،  شرکتی است که فرد طی اقامت خود در آن مشغول به کار است. به این ترتیب فرد به راحتی نمی تواند تغییر شغل دهد چرا که به محض انقضای قرارداد کاری فرد با شرکت مورد نظر، به طور خودکار جواز اقامت و کار از اعتبار ساقط می شود. شما فقط بعد از پیدا کردن کار است که می تواند درخواست اقامت موقت خود را به سفارت استونی در کشور و یا اداره امور مهاجرین تسلیم نماید.

سوالات متداول در مورد تحصیل در استونی

سوالات متداول در مورد تحصیل در استونی

  • جهت اخذ پذیرش تحصیلی در استونی چه مدارکی لازم می باشد ؟

مدارک مورد نیاز جهت اخذ پذیرش تحصیلی در استونی به شرح زیر می باشد :

  1. مدرک تحصیلی فارغ التحصیلی از مقطع قبلی
  2. مدرک زبان مورد نظر دانشگاه
  3. مدرکی دال بر سابقه کار در زمینه تحصیلی مرتبط در صورت نیاز
  4. سابقه علمی درخشان در صورت نیاز دانشگاه در رشته های خاص
  5. تکمیل فرم های دانشگاهی
  6. مدارک هویتی

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تحصیل در استونی می توانید مقاله ” تحصیل در استونی ” را مطالعه فرمایید .

توجه داشته باشید باید تمامی مدارک شما به زبان انگلیسی ترجمه شود و بعد از آن به دانشگاه و سفارت استونی تحویل داده شود .

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارایه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
وبینار تخصصی رایگان وبینار تخصصی رایگان

با سلام خدمت شما همراهان عزیز گروه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان، با تشکر از همراهی شما، ب...

سوالات متداول در مورد تحصیل در نروژ سوالات متداول در مورد تحصیل در نروژ

نروژ یکی از مقاصد مهم چه برای تفریح و چه برای تحصیل است . اما یکی از بهترین مقاصد برای مهاجرت...

سوالات متداول در مورد تحصیل در لتونی سوالات متداول در مورد تحصیل در لتونی

سوالات متداول در مورد تحصیل در لتونی کشور لتونی یا لاتویا از کشور های محدوده بالتیک است و ک...

نظرات کاربران
Call Now Button