سوالات متداول در مورد تحصیل در بلغارستان

کشور بلغارستان در شبه جزیره بالکان قرار دارد و جاذبه های طبیعی بسیاری دارد . اما تنها به دلیل زیبایی نیست که دانشجویان بسیاری به این کشور جذب می شوند بلغارستان دارای دانشگاه های خوبی نیز می باشد . این کشور در جنوب شرقی اروپا قرار گرفته است . در این کشور بالغ بر 11 هزار دانشجو مشغول به تحصیل بوده اند . البته بیشتر دانشجویان از کشور هایی مانند ترکیه ، یونان و مقدونیه می باشند . پایتخت این کشور صوفیه می باشد و دارای دانشگاه های برتری نیز می باشد . در اینجا به بررسی برخی از سوالات متداول در مورد تحصیل در بلغارستان می پردازیم.

در مقاله ” تحصیل در بلغارستان ” به طور مفصل درباره شرایط تحصیل در بلغارستان اطلاعات کسب کنید .

برخی از سوالات تحصیلی بلغارستان عبارتند از :

تحصیل در این کشور دارای مزایایی است که افراد را علاقمند به این کشور می نماید . از جمله داشتن دانشگاه های معتبر و داشتن هزینه های زندگی پایین و امکان زندگی در یک کشور اروپایی است و اعطای مدارک دانشگاهی که در سراسر اروپا و دنیا اعتبار خوبی دارند . همینطور امکان تحصیل به چند زبان گوناگون فراهم است .

 

دانشجویان بین المللی که در بلغارستان می خواهند تحصیل کنند باید شهریه بیشتری بپردازند و این شهریه بین 3 هزار تا 11 هزار دلار در سال خواهد بود که بسته به رشته و مقطع تحصیلی شما متغیر خواهد بود . توجه کنید که امکان دریافت بورسیه نیز در این کشور برای افراد خارجی بسیار پایین است و باید بتوانید هزینه های خود را بپردازید .

 

  • شرایط تحصیل در بلغارستان کدامند ؟

برای تحصیل در دانشگاه های بلغارستان باید کپی مدارک خود را ارائه دهند تا به پرونده آنها رسیدگی شود . لازم است افراد دارای رزومه خوبی باشند و به زبان مورد نیاز دانشگاه مسلط باشند . شرایط دقیق هر دانشگاه را می توانید از سایت مربوطه مشاهده نمایید .

 

بله ، دانشجویان با داشتن شرایط مناسب می توانند در مقطع کارشناسی نیز در بلغارستان ادامه تحصیل دهند . باید به زبان مورد نیاز دانشگاه مربوطه مسلط باشند که یا بلغاری ، انگلیسی و یا فرانسوی و یا آلمانی است . رشته ها نیز در این مقطع متنوعند و هر کس می تواند در رشته ای که علاقمند است با داشتن شرایط دانشگاه تحصیل نماید.

توصیه شرکت آتیه آفرینان ایرانیان برای اقامت و تابعیت در بلغارستان ، مشاوره از مشاوران آتیه آفرینان ایرانیان و مطالعه مقاله ” اقامت در بلغارستان ” است .

  • آیا امکان تحصیل در مقطع فوق لیسانس در بلغارستان وجود دارد؟

بله ، دانشجویان بین المللی نیز برای تحصیل در دوره های فوق لیسانس که دو دوره پزشکی و غیر پزشکی را شامل می شود می توانند درخواست دهند . اما لازم است در لیسانس خود در دانشگاه خوبی تحصیل کرده باشید. مدارک خود را با رزومه و شرایط خود به دانشگاه ارسال نمایید .

سوالات متداول در مورد تحصیل در بلغارستان

سوالات متداول در مورد تحصیل در بلغارستان

  • آیا امکان تحصیل در مقطع دکترا در بلغارستان وجود دارد؟

بله ، تحصیل مقطع دکترا نیز برای دانشجویانی که بتوانند راهنمایی را داشته باشند و مدرک فوق لیسانس خود را از دانشگاه های معتبر گرفته باشند و دارای مقاله های بین المللی یا هر گونه سابقه ای که نشان دهنده شرایط خوب دانشجو در مقطع گذشته باشد . دکترا در موسسات این کشور به صورت تمام وقت و نیمه وقت امکان پذیر است .

 

  • برای دریافت ویزای تحصیلی در بلغارستان چه مدارکی مورد نیاز است؟

برای اینکه بتوانید در بلغارستان ویزای تحصیلی دریافت نمایید لازم است مدارکی را نیز ارائه کنید و منتظر دریافت ویزای خود باشید . این مدارک عبارتند از :

  • پاسپورت معتبر به همراه کپی
  • نامه ای از سوی دانشگاه که پذیرش در دانشگاه بلغارستان را نشان می دهد
  • داشتن بیمه مسافرتی
  • گواهی سلامت پزشکی
  • عدم سو پیشینه کیفری
  • فرم تکمیل شده درخواست ویزای تحصیلی بلغارستان
  • پرداخت هزینه های ویزا
  • اثبات منبع کافی مالی برای تحصیل در بلغارستان

یکی از روش های مهاجرت به بلغارستان از طریق تحصیل می باشد شما می توانید در مقالات دیگر به طور مفصل درباره راه های دیگر ” مهاجرت به بلغارستان ” اطلاعات کسب کنید .

  • آیا امکان اقامت بعد از تحصیل در بلغارستان وجود دارد؟

بله ، افرادی که برای تحصیل به بلغارستان می آیند یکی از دلایل مهم را اقامت بعد از تحصیل در بلغارستان یا در هر کشور اروپایی می دانند . اما لازمه این امر داشتن کار در این کشور است که به وسیله آن بتوانند ویزای خود را تمدید نمایند.

 

گروه آتیه آفرینان ایرانیان  – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

 

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
وبینار تخصصی رایگان وبینار تخصصی رایگان

با سلام خدمت شما همراهان عزیز گروه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان، با تشکر از همراهی شما، ب...

سوالات متداول در مورد تحصیل در نروژ سوالات متداول در مورد تحصیل در نروژ

نروژ یکی از مقاصد مهم چه برای تفریح و چه برای تحصیل است . اما یکی از بهترین مقاصد برای مهاجرت...

سوالات متداول در مورد تحصیل در لتونی سوالات متداول در مورد تحصیل در لتونی

سوالات متداول در مورد تحصیل در لتونی کشور لتونی یا لاتویا از کشور های محدوده بالتیک است و ک...

نظرات کاربران
Call Now Button