سازمان های ارزیابی در کشور استرالیا

اولین مرحله برای اخذ ویزای 189 استرالیا ، ویزای 190 استرالیا و ویزای 489 استرالیا ، ارزیابی مدارک تحصیلی و شغلی در کشور استرالیا می باشد . ارزیابی مدارک تحصیلی در کشور استرالیا توسط سازمانی صورت می گیرد که دولت استرالیا به این موضوع اختصاص داده است یعنی این ارزیابی تایید می نماید که تحصیلات ، تجربه و سابقه کاری متقاضی با شغل مورد نظر جهت مهاجرت به کشور استرالیا ، همخوانی دارد . لذا متقاضی مهاجرت به کشور استرالیا باید نتیجه ارزیابی مدارک خود را به همراه درخواست ویزای خود ، در پرونده ضمیمه کند . هر یک از سازمان های ارزیابی در کشور استرالیا ، معیارها و استانداردهای متفاوتی برای ارزیابی ملاک خود قرار می دهند به عبارتی هر سازمانی ، قوانین ، مراحل ، زمان بندی و هزینه های خاص خود را دارند . لازم به ذکر است که مدت زمان اعتبار نتیجه ارزیابی ، تا تاریخ انتضای مندرج شده در آن و یا سه سال از تاریخ صدور می باشد .

در مقاله ای تحت عنوان ” تحصیل در استرالیا ” به طور مفصل درباره شرایط تحصیل در استرالیا توضیح دادیم .

متقاضیان درخواست ویزای مهارتی کشور استرالیا می بایست ابتدا مدارک خود را ارزیابی کرده تا معادل مدرک استرالیایی شود و سپس جهت دریافت ویزا اقدام کنند. بسته رشته کاری و تحصیلی فرد متقاضی ، سازمان ارزیابی کننده مشخص خواهد شد. ارزیابی مدارک به طور کلی بیانگر این است که:

  • آیا فرد متقاضی حداقل الزامات مورد نیاز این رشته را دارد ؟
  • آیا حرفه یا تحصیلات فرد در استرالیا قابل قبول است ؟
  • آیا با توجه به مهارت های شخص لازم است که دوره یا مدرک خاصی مربوط به آن مهارت طی کند ؟
  • آیا فرد برای بعضی حرفه ها، سابقه کاری مربوطه را دارد ؟

شایان به ذکر است که هر متقاضی باید هنگام دریافت دعوتنامه دولت کشور استرالیا، تنها برای یک شغل انتخابی در لیست ها، درخواست ویزا بدهد. اگر چه او می تواند مدارک خود را برای هر چند شغل مختلف ارزیابی کند اما در نهایت باید یکی از شغل ها را انتخاب کند و امکان تغییر شغل، بعد از ارائه درخواست ویزا ندارد. فرایند ارزیابی مدارک در کشور استرالیا بسیار حساس می باشد چرا که با انتخاب کد رشته و ارسال پرونده در صورتی که اشتباهی از طرف فرد انجام شود، شرایط بازگشت کمی دشوار خواهد بود.

سازمان های ارزیابی در کشور استرالیا نحوه ارزیابی مدارک و سوابق در کشور استرالیا

در اکثر موارد، تحصیلات بالاتر از دیپلم برای گرفتن نتیجه مثبت در ارزیابی مورد نیاز می باشد و در تعداد کمی از مشاغل نیز، سابقه کار مرتبط بالا، می تواند جایگزین مدرک شود. هر کدام از سازمان های ارزیابی در کشور استرالیا ، مشخص می کنند که برای ارزیابی مثبت در شغل مورد نظر، نیاز به ارائه چه مدارکی می باشد. لازم به ذکر است وظیفه سازمان ارزیابی در کشور استرالیا ، تنها ارزیابی مدارک متقاضی می باشد و به هیچ عنوان، این موسسات مشاوره در زمینه اخذ شغل و یا پیدا کردن آن برای متقاضیان انجام نمی دهند و همچنین نسبت به روند انجام امور مربوط به ویزا، هیچ توصیه و راهنمایی صورت نمی گیرد .

توصیه شرکت آتیه آفرینان ایرانیان برای اقامت و تابعیت در استرالیا ، مشاوره از مشاوران آتیه آفرینان ایرانیان و مطالعه مقاله ” اقامت در استرالیا ” است .

سازمان های ارزیابی در استرالیا

سازمان های ارزیابی در استرالیا

سازمان های ارزیابی در کشور استرالیا هزینه ارزیابی مدارک تحصیلی و شغلی برای مهاجرت به کشور استرالیا

هزینه ارزیابی مدارک تحصیلی و شغلی برای مهاجرت به کشور استرالیا بین 500 تا 800 دلار و هزینه ارزیابی مشاغل فنی و حرفه ای، 2200 دلار استرالیا می باشد.

سازمان های ارزیابی در کشور استرالیا مدت زمان ارزیابی مدارک تحصیلی و شغلی برای مهاجرت به کشور استرالیا

مدت زمان ارزیابی مدارک تحصیلی و شغلی برای مهاجرت به کشور استرالیا به عبارتی مدت زمان رسیدگی به مدارک و اعلام نتایج بسته به سازمان مربوطه متفاوت می باشد و معمولا بین 1 تا 4 ماه متغیر است.

سازمان های ارزیابی در کشور استرالیا مهمترین سازمان های ارزیابی مدارک در کشور استرالیا

در زیر به برخی از مهمترین سازمان های ارزیابی مدارک در کشور استرالیا اشاره می کنیم :

  • سازمان مهندسین کشور استرالیا

رشته های مهندسی توسط سازمان مهندسین کشور استرالیا ارزیابی می شوند که هزینه این ارزیابی حدود ۷۰۰ تا ۱۵۰۰ دلار است و مدت آن بین ۱ تا ۳ ماه طول می کشد.رشته هایی که توسط سازمان مهندسین کشور استرالیا مورد ارزیابی قرار می گیرد در جدول زیر آورده شده است .

  • سازمان ACS در کشور استرالیا

رشته های کامیپوتر و فناوری اطلاعات (IT) توسط سازمان ACS در کشور استرالیا ارزیابی می شود که برای ارزیابی مدرک در این سازمان  احتیاجی به نمره زبان نیست.

  • سازمان وت اسس (VETASSESS) در کشور استرالیا

سازمان وت اسس در کشور استرالیا طیف گسترده ای از مدارک دانشگاهی را مورد ارزیابی قرار می دهد. لازم به ذکر است که جهت ارزیابی مدرک با وت اسس احتیاجی به نمره زبان نیست .

یکی از روش های مهاجرت به استرالیا از طریق تحصیل می باشد شما می توانید در مقالات دیگر به طور مفصل درباره راه های دیگر ” مهاجرت به استرالیا ” اطلاعات کسب کنید .

  • سازمان TRA در کشور استرالیا

مدارک فنی و حرفه ای توسط سازمان TRA در کشور استرالیا انجام می شود که بسته به نوع مدرک ممکن است مصاحبه شغلی نیز توسط این سازمان انجام شود که در این حالت باید دانش کافی زبان انگلیسی نیز داشت .

 

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
دانشگاه ملی استرالیا دانشگاه ملی استرالیا

دانشگاه ملی استرالیا یک دانشگاه دولتی پیشرو در سطح جهان است که در سال ۱۹۴۶ در پایتخت استرال...

تحصیل در استرالیا تحصیل در استرالیا

تحصیل در استرالیا رویای بسیاری از جوانان در سال 2023؛ دانشگاه های استرالیا با دارا بودن امتی...

کار در استرالیا کار در استرالیا

کار در استرالیا و شرایط اخذ انواع ویزای کار استرالیا در این مطلب مورد بررسی قرار می گیرد. اگ...

نظرات کاربران
Call Now Button