زبان رسمی کشور گرجستان

کشور گرجستان ، کشوری در منطقه قفقاز اوراسیا می باشد که در سرحد آسیای غربی و اروپای شرقی قرار دارد. این کشور از غرب با دریای سیاه ، از شمال با روسیه ، از جنوب با ترکیه و ارمنستان و از جنوب شرقی با جمهوری آذربایجان هم مرز است . پایتخت و بزرگترین شهر این کشور ، تفلیس می باشد . گرجستان یکی از کشورهایی می باشد که در هر دو قاره اروپا و آسیا قرار داشته و یکی از اهداف مقامات سیاسی تفلیس ، عضویت در اتحادیه اروپا و ناتو می باشد که این کشور در حال حاضر عضو ناظر در اتحادیه اروپا و ناتو می باشد . زبان رسمی کشور گرجستان ، زبان گرجی می باشد که یکی از زبان های قفقازی و از خانواده زبان های کارتولی است . گروه کارتولی شامل زبان های گرجی ، مگرلی ، لازی و سوانی می باشد که زبان گرجی به زبان ادبی و علمی از زبان های کارتولی اطلاق می شود و زبان رسمی گرجستان است . این زبان جز 14 زبانی می باشد که دارای الفبا هستند . این زبان با خط گرجی نوشته می شود که یکی از 16 دبیره دنیا است و جز ده زبان کهن و قدیمی در جهان می باشد که هنوز هم تکلم می شود .

توصیه شرکت آتیه آفرینان ایرانیان برای اقامت و تابعیت در گرجستان ، مشاوره از مشاوران آتیه آفرینان ایرانیان و مطالعه مقاله ” اقامت در گرجستان ” است .

همان طور که قبلا اشاره شد زبان رسمی کشور گرجستان ، زبان گرجی است که این زبان علاوه بر گرجستان در بخش‌هایی از آذربایجان، شمال شرق ترکیه و در استان اصفهان ایران در شهرهای فریدون ‌شهر و بوئین میاندشت و همچنین چند روستای این دو شهرستان تکلم می ‌شود . این زبان در شمار زبان ‌های قفقازی است و زبان‌ های قفقازی به آن دسته از زبان‌ ها گفته می ‌شود که در منطقه قفقاز بین دریای سیاه و دریای خزر با آن ارتباط برقرار می ‌شود. زبان‌ های قفقازی را از نظر طبقه ‌بندی منطقه‌ ای می ‌توان به 3 دسته تقسیم می شوند که عبارتند از :

  • منطقه شمال غربی قفقاز که شامل زبان‌ های قفقازی شمال غربی می ‌شود.
  • منطقه جنوب قفقاز که شامل زبان ‌های کارتولی می ‌شود.
  • منطقه شمال شرقی قفقاز که شامل زبان ‌های ناخوداغستانی می ‌شود.

یکی از روش های مهاجرت به گرجستان از طریق تحصیل می باشد شما می توانید در مقالات دیگر به طور مفصل درباره راه های دیگر ” مهاجرت به گرجستان ” اطلاعات کسب کنید .

زبان رسمی کشور گرجستان خط گرجی

خط گرجی یکی از قدیمی‌ ترین دبیره های جهان می باشد که با استناد به کتاب باستانی «سرگذشت کارتلی» ، خط گرجی به وسیله پارناواز یکم پادشاه گرجستان باستان اختراع شده ‌است. یکی از قدیمی‌ترین سنگنبشته‌ های گرجی به وسیله کوربو باستان ‌شناس ایتالیایی در فلسطین کشف شده ‌است و تاریخ کتابت آن در حدود سال ۴۳۳ میلادی مشخص شده است و یکی دیگر از قدیمی ‌ترین سنگنبشته ‌های گرجی بر دیوار کلیسای بولنیسی واقع در جنوب کشور گرجستان وجود دارد و تاریخ کتابت آن به سال ۴۹۲ میلادی تخمین زده شده ‌است. در اکتشافات اخیر در ایالت کاختی کشور گرجستان نیز اشیایی به دست آمده ‌است که در حدود ۱ قرن قبل از میلاد مسیح بر روی آن‌ها جملات کوتاهی با الفبای گرجی نوشته شده ‌است . الفبای گرجی نتیجه تطور الفبایی می باشد که از قرون وسطی در گرجستان رایج بود. الفبای گرجی دارای ۳۳ حرف است که به صامت و مصوت تقسیم می گردد. در زبان گرجی ۵ مصوت (ა–ე–ი–ო–უ) و ۲۸ صامت وجود دارد که از چپ به راست نوشته می ‌شود .

زبان رسمی کشور گرجستان

زبان رسمی کشور گرجستان

زبان رسمی کشور گرجستان بهترین روش های یادگیری زبان گرجی

بهترین روش های یادگیری زبان گرجی عبارتند از :

  • تهیه داستان های کوتاه خنده دار گرجی
  • بخش و حفظ ترانه های زبان سوئدی
  • پیدا کردن ویدیوی آموزش گرجی در سطح خود از یوتیوب
  • استفاده از بسته های آموزش زبان گرجی باکیفیت
  • بخش آهنگ گرجی در حین رانندگی و در منزل
  • استفاده از فلش کارت ‌ها برای یادگیری بهتر کلمات
  • تهیه یک دیکشنری تصویری گرجی برای یادگیری کلمات
  • کمک گرفتن از اپلیکیشن های یادگیری زبان گرجی یا بازی ها

در مقاله ای تحت عنوان ” تحصیل در گرجستان ” به طور مفصل درباره شرایط تحصیل در گرجستان توضیح دادیم .

زبان رسمی کشور گرجستان هزینه یادگیری زبان گرجی به صورت خصوصی و عمومی

هزینه یادگیری زبان گرجی به صورت خصوصی و عمومی به شرح زیر می باشد :

  • هزینه تدریس خصوصی زبان رسمی کشور گرجستان معمولا به ازای هر جلسه دو ساعته حدود ۲۰ تا ۳۰ لاری است که در این حالت معلم خصوصی به منزل نیز می تواند بیاید.
  • هزینه یادگیری زبان گرجستانی در مراکز آموزشی عمومی شامل آموزشگاه ها و …. از ماهانه ۸۰ تا ۱۰۰ لاری به ازای هر هفته حداقل دو جلسه دو ساعته می باشد .

بنابراین هزینه یادگیری زبان رسمی گرجستان خیلی بالا نیست.

 

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیلی در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
زبان رسمی کشور لتونی زبان رسمی کشور لتونی

زبان رسمی کشور لتونی کشور لتونی ، کشوری در شمال اروپا می باشد که کشور میانی در بین سه کشورها...

زبان رسمی کشور لهستان زبان رسمی کشور لهستان

کشور لهستان ، کشوری در مرکز اروپا می باشد که از غرب با آلمان ، از جنوب غربی با جمهوری چک ، از ...

زبان رسمی کشور نروژ زبان رسمی کشور نروژ

زبان رسمی کشور نروژ کشور نروژ ، کشور پادشاهی مستقل و متمرکزی می باشد که قلمروی آن بخش غربی ش...

نظرات کاربران
Call Now Button