کشور کانادا ، کشوری در شمال قاره آمریکای شمالی می باشد که از 10 استان و 3 قلمرو تشکیل شده است. این کشور از اقیانوس اطلس تا اقیانوس آرام و از شمال تا اقیانوس منجمد شمالی کشیده شده است. کشور کانادا ، دومین کشور پهناور جهان از نظر مجموع مساحت و چهارمین کشور جهان از نظر مساحت خشکی می باشد.

مرز مشترک کانادا با ایالات متحده ، بلند ترین مرز زمینی در جهان می باشد. در کشور کانادا به زبان های مختلفی صحبت می کنند که بازتابی از تاریخ طولانی کشور و ریشه های استعماری کانادا دارد اما زبان های انگلیسی و فرانسوی زبان رسمی کشور کانادا هستند که به ترتیب زبان مادری 59.7 درصد و 23.3 درصد از جمعیت کشور کانادا را تشکیل می دهند.

در ماه ژوئیه سال 1969 میلادی بر طبق لایحه زبان رسمی کانادا از افراد فرانسوی زبان هم به اندازه انگلیسی زبان ها در دولت فدرال استفاده شد و این مسئله روندی را آغاز کرد که طی آن رسما کشور کانادا خود را به عنوان یک ملت دو زبانه شناخت و آن را باور کرد.

در مقاله ” تحصیل در کانادا ” به طور مفصل درباره شرایط تحصیل در کانادا اطلاعات کسب کنید.

زبان رسمی کشور کانادا

زبان رسمی کشور کانادا

لازم به ذکر است که انگلیسی زبان ها و فرانسوی زبان ها، جایگاه برابری در پارلمان، دادگاه های فدرال و در تمامی نهادهای فدرال دارند. در صورتی که تقاضاها به مقدار کافی باشد، مردم این حق را دارند که ارائه خدمات دولت فدرال را به انگلیسی و یا فرانسوی دریافت کنند.

از آنجایی که چند فرهنگه بودن جز سیاست های رسمی دولت می باشد و برای اینکه بتوان شهروند این کشور شد باید بتوان هم به زبان فرانسه و هم انگلیسی صحبت کرد. زیرا 98 درصد از مردم کانادا حداقل به یکی از این دو زبان صحبت می ‌کنند، 67.5 درصد تنها به زبان انگلیسی و 13.3 درصد به زبان فرانسه و 17.8 درصد به هر دو زبان سخن می ‌گویند.

یکی از روش های مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل می باشد شما می توانید در مقالات دیگر به طور مفصل درباره راه های دیگر ” مهاجرت به کانادا ” اطلاعات کسب کنید .

زبان رایج در استان های مختلف کانادا

در ایالت کبک مردم بیشتر به زبان فرانسوی صحبت می شود اما در جاهای دیگر نیز جمعیت فرانسوی زبان وجود دارد به خصوص در بخش های شمالی نیوبرانزویک، بخش های شمالی، شرقی و جنوب غربی انتاریو و بخش های جنوبی مانتیوبا. از میان افرادی که زبان فرانسه زبان اصلی آنهاست، 85 درصد در کبک زندگی می‌ کنند و سپس انتاریو بیشترین جمعیت را دارد.

زبان فرانسوی زبان رسمی ایالت کبک کانادا می باشد و استان نیوبرنزویک تنها ایالتی است که به دو زبان رسمی در آنجا صحبت می کنند در حالی که ساکنان مانیتوبا ، انتاریو و کبک به هر دو زبان فرانسوی و انگلیسی صحبت می کنند و رسما مکاتبات را به هر دو زبان انجام می دهند و تنها در قانون اساسی ایالت نیوبرنزویک از دو زبان در مسائل حقوقی استفاده می شود.

شایان به ذکر است که در هیچ ایالتی مانند کبک و نیوبرنزویک زبان یا زبان های رسمی قراردادی به این صورت وجود ندارد اما زبان فرانسوی عنوان زبان قانون و زبان فرامین در دادگاهها و دیگر مراکز خدماتی حتی در میان استان ‌ها و بخش‌ هایی که به زبان انگلیسی سخن می‌گویند استفاده می‌ شود. در ایالت انتاریو، زبان فرانسوی تا حدی جایگاه قانونی دارد، اما به طور کامل در مراکز رسمی استفاده نمی ‌شود و برخی از زبان های بومی هنوز هم در بخش ‌های شمالی، جایگاه خود را به عنوان زبان رسمی حفظ کرده‌ اند.

برای اقامت و تابعیت در کانادا روش های متفاوتی وجود دارد موسسه آتیه آفرینان به شما توصیه می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” اقامت در کانادا ” را مطالعه فرمایید .

زبان های رایج در کشور کانادا

گرچه زبان های رسمی کانادا، انگلیسی و فرانسه هستند اما مردم کانادا به خصوص در داخل منزل به زبان های مختلفی تکلم می کنند. از جمله زبان های معروف کانادا می توان زبان چینی، هندی (پنجابی)، اسپانیایی و فارسی را نام برد.

بر اساس آخرین اطلاعات سرشماری، بیش از ۵۰ زبان متمایز در کانادا وجود دارد زبان های بومی که به ۱۱ گروه زبان بومی دسته بندی می شوند و عبارتند از :

  1. انگلیسی 56.0 درصد English
  2. فرانسوی 22.6 درصد French
  3. چینی 2.6 درصد Chinese
  4. پنجابی 2.5 درصد Punjabi
  5. اسپانیایی 1.9 درصد Spanish
  6. ایتالیایی 1.1 درصد Italian
  7. هلندی 0.5 درصد Dutch
  8. اوکراینی 0.3 درصد Ukrainian
  9. عربی 1.0 درصد Arabic
  10. آلمانی 0.9 درصد German
  11. فیلیپینی 0.4 درصد Tagalog
  12. ویتنامی 1.0 درصد Vietnamese
  13. پرتغالی 0.4 درصد Portuguese
  14. اردو 0.8 درصد Urdu
  15. لهستانی 0.4 درصد Polish
  16. کره ای 0.7 درصد Korean
  17. فارسی 0.6 درصد Persian
  18. روسی 0.4 درصد Russian
  19. تامیل 0.3 درصد Tamil
  20. یونانی 0.2 درصد Greek
  21. گجراتی 0.2 درصد Gujarati (زبان مردم یکی از مناطق هند)
  22. ماندارین: 1.7٪
  23.  کانتونی: 1.6٪
  24.  تاگالوگ: 1.2%
  25.  رومانیایی: 0.4%
  26.  هندی: 0.3%
  27.  ترکی: 0.3٪

همان طور که مشاهده می کنید، خوشبختانه زبان فارسی در رتبه هفدهم این فهرست قرار گرفته است ولی از سوی دیگر کمتر از 100 هزار نفر از مردم کانادا به زبان فارسی صحبت می کنند. در ضمن زبان فارسی از زبان های رسمی کشور کانادا نیست.

دلیل اهمیت فراگیری زبان انگلیسی یا فرانسوی در کشور کانادا

زبان انگلیسی و فرانسوی، زبان های رسمی کشور کانادا هستند و هر فردی برای انجام تمام کارهای اداری خود نیازمند آگاهی به یکی از این دو زبان است. در زیر به برخی از این امور اشاره می کنیم که به شرح زیر است :

  • انجام امور بانکی
  • کاریابی و مصاحبه کاری
  • مسایل پزشکی و اورژانس
  • تصادفات رانندگی
  • گرفتن گواهینامه
  • حضور در دادگاه ها (به عنوان شاهد، متهم، هیأت منصفه، یا شاکی)
  • تحصیلات (در هر مقطعی از دبستان تا دکتری)
  • خرید های روزانه
  • ورزش و تفریح
  • مسافرت (کرایه اتاق، خرید بلیت هواپیما، کرایه خودرو و …)

از جمله دلایل اهمیت فراگیری زبان انگلیسی و فرانسوی قبل از ورود به کشور کانادا به شرح زیر می باشد (البته لازم است بدانید که تنها دانستن یکی از دو زبان رسمی کشور کانادا کافیست)

  • اگرچه روش های آموزشی مؤثر و همچنین محیط می تواند آموزش زبان بیگانه را تسریع کند، ولی فرآیند آموزش زبان برای بیشتر مردم کاری طاقت فرسا و زمان گیر می باشد و ممکن است ماه ها و یا حتی سالها طول بکشد تا پیشرفتی چشم گیر در نحوه استفاده از زبان بیگانه حس کرد.
  • به عنوان یک تازه مهاجر چندین دغدغه برای وی از کاریابی، اخت شدن با محیط، دوری از وطن و عزیزان، آشنایی با سیستم های شهری و اداری و غیره وجود دارد و حتی المقدور مشکل زبان را نباید به این لیست بلند بالا اضافه کرد بخصوص که حل این مشکل ممکن است وقت گیرترین مسئله در میان این فهرست باشد.
  • اگر فرد از لحظه به ورود، با یکی از زبان های رسمی کشور کانادا آشنایی داشته باشد، ممکن است بلافاصله مشغول به کار شود (ولو یک کار با حقوق پایین) و به جای استفاده از ذخایر مالی، زندگی خود را در کانادا تامین کند.
  • واقعیت این است که حوادث ناخوشایند و یا خوشایند، هر لحظه در کمین فرد است از قبیل گرفتن خودرو، گم کردن کیف پول و یا مراجعه به اورژانس بیمارستان که در این لحظه بهتر است به زبان افراد این کشور به راحتی صحبت کند تا بتواند مشکل خود را حل کند .
5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
سایت های کاریابی در کانادا سایت های کاریابی در کانادا

سایت‌ های کاریابی در کانادا یکی از متداول‌ترین راه‌هایی که جویندگان کار در کانادا استفاد...

کار در کانادا کار در کانادا

کار در کانادا با توجه به وسعت خاک کشور کانادا و جمعیت کمی که دارد تقاضای قابل توجهی دارد. ال...

لیست مشاغل مورد نیاز در ایالت کبک کانادا لیست مشاغل مورد نیاز در ایالت کبک کانادا

مهاجرت به ایالت کبک کانادا ،یکی از روش های مهاجرت به کانادا می باشد که طرفداران زیادی دارد ....

نظرات کاربران
Call Now Button