کشور هلند کشوری کوچک از قلمروهای پادشاهی هلند در شمال غربی اروپا با 16.5 میلیون نفر جمعیت می باشد. این کشور از شرق با آلمان همسایه است و از جنوب با بلژیک و از غرب نیز از طریق دریا با بریتانیا هم جوار است.
زبان رسمی کشور هلند، هلندی می باشد که شاخه ای از زبان های ژرمنی است و به آلمانی شباهت هایی دارد. برخی از واژگان زبان فرانسوی نیز از دوره های تسلط فرانسویان بر این منطقه، در زبان هلندی جذب شده اند.

گسترده جغرافیایی زبان هلندی به جز کشور هلند، استان های شمالی بلژیک را نیز شامل می شود. در مستعمرات کشور هلند از جمله در سورینام لهجه های بومی شده هلندی استفاده می شد و همچنین مردمان کشور هلند علاقه مند به یادگیری زبان های خارجی می باشند به گونه ای که بین 91 تا 93% از آنها به زبان انگلیسی، 71% به زبان آلمانی، 29% به زبان فرانسوی و 5% به زبان اسپانیایی می توانند صحبت کنند. 
این مقاله توسط کارشناسان موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان تهیه شده است، هر گونه سوال در رابطه با مهاجرت به هلند دارید با شماره موسسه آتیه آفرینان تماس حاصل فرمایید و از مشاوره رایگان تلفنی بهره مند شوید

برای اطلاعات بیشتر درباره تحصیل در هلند کلیک کنید.

زبان رسمی کشور هلند

زبان رسمی کشور هلند

تاریخ زبان هلندی، در اصل از زبان گروه راین ـ وزر و به‌ ویژه زبان مردم فرانک (که در طول سده‌ های چهارم و پنجم پیش از میلاد، به بیشتر نواحی این سرزمین وارد شدند) گرفته شده است.
گسترش زبان هلندی امروزی، با تاریخ سیاسی و اقتصادی منطقه گره خورده است. در میانه سده شانزدهم، زبان هلندی زبان براباند (Brabant) و شهرهای عمده آنت ‌ورپ (Antwerp) و بروکسل را شامل می شد ولی در ادامه برای تمام منطقه هلندی زبان معیار شد. سپس شورش در برابر کشور اسپانیا روی داده و در طی آن، ایالت شمالی هلند از ایالت‌ های جنوبی نیدرلندی جدا شد.

این جنگ سیاسی میان ایالات ‌های متحد هلند در شمال و هلند اسپانیا در جنوب، دارای پیامدهای زبان شناختی دراز آهنگ بود. تسلط فرهنگی فرانسه در جنوب در طی دوران فرمانروایی فرانسوی ‌ها در فاصله سال‌ های 1814-1795 گسترش یافت اما در طول سالیانی که هلند و بلژیک مستقلاً متحد شدند.
این غلبه فرهنگی کاهش یافته و دوباره، پس از تأسیس پادشاهی بلژیک در سال 1830 رو به تزاید کرد اما بعدها به قانون 1938 درباره این زبان انجام شد که به موجب آن، زبان هلندی، تنها زبان اداری در بلژیک شمالی شد و بعدها زبان هلندی برای بلژیک شمالی نیز پذیرفته شد.

مشاوره و تماس
021-72207
تاریخچه زبان کشور هلند

تاریخچه زبان کشور هلند

با وجودی که زبان هلندی و هلندی بلژیک یکی هستند و دارای زبان معیار یکسانی هستند اما در زبان انگلیسی به زبان هلندی مردم هلند عبارت Dutch  (هلندی) گفته می ‌شود و عبارت Flemish برای فلاندری (هلندی بلژیک) به کار می ‌رود.
جز استان فریسلاند هلند که در آن زبان فریزی رواج دارد. علاوه بر این در شمال بلژیک و بخش کوچکی از فرانسه که در غرب بلژیک قرار دارد نیز به این زبان صحبت می شود.
همچنین زبان هلندی به ‌عنوان زبان اداری در سورینام و آنتیل‌ های هلند که مستعمرات سابق هلند می‌ باشند، استفاده می‌ شود. زبانی گرفته شده از این زبان که آفریکانس نام دارد یکی از زبان‌ های ملی جمهوری آفریقای جنوبی می‌باشد و زبان دوم آن، زبان انگلیسی است.

زبان هلندی به‌ عنوان یک زبان نوشتاری، کاملاً یکنواخت می باشد که در هلند و بلژیک تفاوت دارد اما این اختلاف، حتی کمتر از اختلاف میان انگلیسی نوشتاری در آمریکا و بریتانیا است.
اما به عنوان زبانی گفتاری، زبانی بسیار متفاوت است. لازم به ذکر است که زبان هلندی برای مقاصد رسمی و عمومی و زبان آموزش در مدرسه‌ ها و دانشگاه ‌ها می باشد و در همه جا کمابیش یکنواخت است، اگرچه متکلمان آن به دلیل تکیه در سخن گفتن منطقه که از آن آمده ‌اند، نشان می‌ دهند. از طرف دیگر، گویش‌های محلی قرار دارد که میان خانواده و دوستان و نیز افراد یک روستا به کار می ‌رود.

سوالات متداول

مردمان کشور هلند به چه زبان هایی صحبت میکنند؟

91 تا 93% از آنها به زبان انگلیسی، 71% به زبان آلمانی، 29% به زبان فرانسوی و 5% به زبان اسپانیایی می توانند صحبت کنند. 

زبان هلندی و بلژیکی یکسان است؟

زبان هلندی به‌ عنوان یک زبان نوشتاری، کاملاً یکنواخت می باشد که در هلند و بلژیک تفاوت دارد اما این اختلاف، حتی کمتر از اختلاف میان انگلیسی نوشتاری در آمریکا و بریتانیا است.

4.6/5 - (5 امتیاز)
مقالات مشابه
مهاجرت کاری هلند مهاجرت کاری هلند

مهاجرت کاری هلند یکی از سریع ترین راه هایی است که افراد بسیاری را برای مهاجرت جذب خود نموده ...

مهاجرت اقامت سرمایه گذاری در هلند مهاجرت اقامت سرمایه گذاری در هلند

مهاجرت اقامت سرمایه گذاری هلند همواره مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است. چه آنها که ...

مهاجرت به هلند مهاجرت به هلند

مهاجرت به هلند مزایای زیادی در بردارد. این کشور دارای یک عملکرد کارآفرینی پر رونق و سیستم آ...

نظرات کاربران
البرز حبیبی

درودبرشما

آتیه آفرینان

درود. در خدمتم

اسماعیل

سلام من میخام دایمی برای کار برم به یکی از کشور های عضو شینگن خودم ۳۴ سالمه ۱۵ سال سابقه بیمه تامین اجتماعی دارم .و ورزشم میکنم .کارم کابینت سازی و رنگاری هست ایا میشه یه راهنمایی کنید چیکار کنم چطوری میشه مهاجرت کرد کار پیدا کرد .کدوم کشور بهتره ..هزینه ویزای شینگن چقدره ..که به صورت دایمی بری ..

آتیه آفرینان

با سلام اگر منظورتان اخذ اقامت دائم اروپا می باشد، ابتدا لازم هست اقامت موقت یکی از کشورهای اروپایی را متناسب با شرایطتان دریافت کنید سپس بسته به کشور، با تمدید حدود 5 سال می توانید اقامت دائم را دریافت کنید. جهت بررسی شرایط با شماره 02172207 تماس بگیرید.

مشاهده نظرات بیشتر
Call Now Button