زبان رسمی کشور مجارستان

کشور مجارستان ، کشوری در اروپای مرکزی است که در حوزه پانونی قرار دارد . این کشور از شمال با اسلواکی ، از شمال شرقی با اوکراین ، از شرق و جنوب شرقی با رومانی ، از جنوب با صربستان و کرواسی ، از جنوب غربی با اسلوونی و از غرب با اتریش همسایه است . مجارستان جز کشورهای متوسط اتحادیه اروپا است و زبان رسمی کشور مجارستان ، مجاری است که از خانواده فین واوگری و پر گویش ترین در بین زبان های اورالی می باشد . طبق آمار سازمان جهانی گردشگری ، کشور مجارستان یازدهمین کشور محبوب اروپا می باشد .

برای اقامت و تابعیت در مجارستان روش های متفاوتی وجود دارد شرکت آتیه آفرینان به شما توصیه می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” اقامت در مجارستان ” را مطالعه فرمایید .

زبان مجاری از خانواده زبان‌ های فین ‌واوگری و بی‌ پیوند با دیگر زبان ‌های مرکز اروپا می باشد که در کشور مجارستان و از سوی اقلیت ‌های مجاری در هفت‌ کشور همسایه مجارستان صحبت می شود . زبان مجاری در جایگاه هموندی در میان دسته کوچک زبان ‌های اروپا که از خانواده زبان‌ های هند و اروپایی نمی باشند و همواره مورد توجه زبان شناسان بوده ‌است.

زبان رسمی مجارستان یا همان زبان مجاری ۱۳میلیون گویشور دارد که 9.5 تا 10میلیون ‌تن از آنان در مجارستان کنونی زندگی می کنند . نزدیک به 2 میلیون تن در سرزمین ‌هایی زندگی می کنند که تا قبل از جنگ جهانی اول در پادشاهی مجارستان جای می‌ گرفتند. بزرگ‌ترین بخش از این گروه با 1.4 میلیون ‌تن جمعیت در رومانی کنونی زندگی می کنند . همچنین در کشورهای اسلواکی، کرواسی، صربستان، اوکراین، اتریش و اسلوونی نیز مجاری ‌زبانان دیده می شود . از این گذشته نزدیک به 1 ‌میلیون مجاری ‌زبان نیز در سراسر جهان پراکنده‌ اند.

زبان رسمی کشور مجارستان

زبان رسمی کشور مجارستان

یکی از روش های مهاجرت به مجارستان از طریق تحصیل می باشد شما می توانید در مقالات دیگر به طور مفصل درباره راه های دیگر ” مهاجرت به مجارستان ” اطلاعات کسب کنید .

زبان رسمی کشور مجارستان تاریخچه زبان مجاری

صحبت به زبان مجاری به 1000 سال قبل از میلاد بر می گردد که در آن هنگام زبان مجاری از زبان‌ های اوب-اوگری جدا شد . زبان مجاری ، زبان اوگری می باشد که در زیر گروه زبان های فین واوگری قرار دارد و آن هم شاخه‌ ای از خانواده زبان ‌های اورالی می باشد . در دهه 1670 میلادی بود که پیوند میان زبان‌ های اوگری و فینی مورد توجه قرارگرفت. در سده ‌های ۱۸ و ۱۹ میلادی دسته ‌بندی زبان مجاری از نظر سیاسی بسیار بحث ‌انگیز بود ولی امروزه خانواده زبان‌ های اورالی مانند خانواده‌ های زبان ‌های هند و اروپایی و زبان‌ های استرانزیایی یک دسته زبانی شناخته ‌شده و تثبیت ‌شده ‌است.

در مقاله ای تحت عنوان ” تحصیل در مجارستان ” به طور مفصل درباره شرایط تحصیل در مجارستان توضیح دادیم .

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
زبان رسمی کشور لتونی زبان رسمی کشور لتونی

زبان رسمی کشور لتونی کشور لتونی ، کشوری در شمال اروپا می باشد که کشور میانی در بین سه کشورها...

زبان رسمی کشور گرجستان زبان رسمی کشور گرجستان

زبان رسمی کشور گرجستان کشور گرجستان ، کشوری در منطقه قفقاز اوراسیا می باشد که در سرحد آسیای...

زبان رسمی کشور لهستان زبان رسمی کشور لهستان

کشور لهستان ، کشوری در مرکز اروپا می باشد که از غرب با آلمان ، از جنوب غربی با جمهوری چک ، از ...

نظرات کاربران
Call Now Button