زبان رسمی کشور لوکزامبورگ

کشور لوکزامبورگ ، کشوری کوچک در شمال اروپا می باشد که پایتخت آن شهر لوکزامبورگ است . این کشور با کشورهای آلمان ، فرانسه و بلژیک همسایه است و یکی از کشورهای ثروتمند اروپایی به حساب می آید . کشور لوکزامبورگ همواره شرایط سیاسی و اقتصادی با ثباتی داشته است . سه زبان رسمی کشور لوکزامبورگ ، آلمانی ،  فرانسوی و لوکزامبورگی می باشند که زبان لوکزامبورگ برای گفت و گوهای روزمره و از زبان آلمانی در مطبوعات استفاده می شود . زبان فرانسوی که زبان قانونی کشور لوکزامبورگ است و مکاتبات قانونی در این کشور به این زبان انجام می شود . زبان های فرانسوی ، آلمانی و لوکزامبورگ ، زبان های اداری کشور لوکزامبورگ هستتد که در همه جا به زبان های مختلف صحبت می کنند و به عنوان زبان برای نوشتن و برقراری ارتباط به طور رسمی و غیر رسمی استفاده می نمایند . زبان کشور لوکزامبورگ زبان ملی این کشور می باشد و زبان فرانسوی زبان قانونی در این کشور است . لازم به ذکر است که بچه ها در کشور لوکزامبورگ در 6 سالگی با آغاز دبستان هر سه زبان را یاد می گیرند .

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تحصیل در لوکزامبورگ می توانید مقاله ” تحصیل در لوکزامبورگ ” را مطالعه فرمایید .

زبان رسمی کشور لوکزامبورگ  – زبان لوکزامبورگ جهت زندگی

زبانهایی که جهت تحصیل در لوکزامبورگ و در محل کار، یا در منزل صحبت می شود موضوع تحقیقاتی می باشد که توسط STATEC  در سال 2013 میلادی پس از سرشماری سال 2011 منتشر شده است. این مطالعه نشان داد که 5/70 درصد از مردم به زبان لوکزامبورگ در مدرسه و یا در خانه همچنین 7/55 درصد از زبان فرانسوی و 6/30 درصد آلمانی صحبت می کنند، در همان سرشماری، 55.8 درصد از اکثریت قریب به اتفاق ساکنان این کشور زبان لوکزامبورگ را به عنوان “زبان اصلی” خویش به حساب آوردند. زبان های پرتغالی و فرانسوی در مقام دوم و سوم قرار دارند (به ترتیب 15.7٪ و 12.1٪) و در نوشته بالا در یک مطالعه منتشر شده توسط STATEC در سال 2013 با عنوان زبان مادری،از یک شخص لوکزامبورگی اطلاعات کسب شده است. اهمیت هم زیستی این سه زبان لوگزامبورگی، فرانسوی و آلمانی بخشی جدایی ناپذیر از هویت ملی می باشد و چند زبانه بودن، ریشه های عمیقی در زندگی روزمره کشور دارد و در همه سطوح جامعه نفوذ می کند . زبان ملی لوکزامبورگ گویش موصل فرانکی است که متعلق به خانواده زبانهای آلمانی می باشد و تحت قانون 24 فوریه 1984 در مورد سیاست زبان به زبان ملی تبدیل شد.

زبان رسمی کشور لوکزامبورگ

زبان رسمی کشور لوکزامبورگ

یکی از روش های مهاجرت به لوکزامبورگ از طریق تحصیل می باشد شما می توانید در مقالات دیگر به طور مفصل درباره راه های دیگر ” مهاجرت به لوکزامبورگ ” اطلاعات کسب کنید .

زبان رسمی کشور لوکزامبورگ – زبان های مورد استفاده در محل کار در کشور لوکزامبورگ

از آنجا که اکثریت جمعیت فعال در کشور لوکزامبورگ از خارجی ها تشکیل شده اند (یعنی حدود 71 درصد) و زبان اصلی ارتباطات فرانسوی می باشد و به دنبال آن زبان های لوکزامبورگ، آلمانی، انگلیسی و پرتغالی است.زبانهای رسانه های بزرگ به شرح زیر می باشد :

  • لوکزامبورگ (رادیو و تلویزیون)
  • آلمانی، فرانسوی (مطبوعاتی)
  • زبان پرتغالی برای رسانه ها به جامعه پرتغالی، انگلیسی برای جامعه بین المللی هدایت می شود

توصیه شرکت آتیه آفرینان ایرانیان برای اقامت و تابعیت در لوکزامبورگ ، مشاوره از مشاوران آتیه آفرینان ایرانیان و مطالعه مقاله ” اقامت در لوکزامبورگ ” است .

گروه آتیه آفرینان ایرانیان مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
زبان رسمی کشور لتونی زبان رسمی کشور لتونی

زبان رسمی کشور لتونی کشور لتونی ، کشوری در شمال اروپا می باشد که کشور میانی در بین سه کشورها...

زبان رسمی کشور گرجستان زبان رسمی کشور گرجستان

زبان رسمی کشور گرجستان کشور گرجستان ، کشوری در منطقه قفقاز اوراسیا می باشد که در سرحد آسیای...

زبان رسمی کشور لهستان زبان رسمی کشور لهستان

کشور لهستان ، کشوری در مرکز اروپا می باشد که از غرب با آلمان ، از جنوب غربی با جمهوری چک ، از ...

نظرات کاربران
Call Now Button