کشور لهستان ، کشوری در مرکز اروپا می باشد که از غرب با آلمان ، از جنوب غربی با جمهوری چک ، از جنوب با اسلواکی ، از شمال شرقی با لیتوانی و روسیه ، از شرق با بلاروس ، از جنوب شرقی با اوکراین و از شمال با دریای بالتیک هم مرز است . زبان رسمی کشور لهستان ، لهستانی است که این زبان از گروه زبان های هندواروپایی و زیر شاخه زبان های اسلاوی می باشد . زبان لهستانی ، زبانی از دسته اسلاوی غربی می باشد و تعداقامت در لهستاناد گویشوران این زبان در لهستان بیش از 38.5 میلیون و در سراسر جهان 55 میلیون تن است.

زبان رسمی کشور لهستان

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مهاجرت به لهستان شرکت آتیه آفرینان ایرانیان توصیه می کند نگاهی به مقاله ” مهاجرت به لهستان ” بیاندازید.

زبان لهستانی در برخی از کشورهای همسایه نیز به عنوان زبان دوم به آن صحبت می ‌شود. پس از زبان روسی، لهستانی دومین زبان اسلاوی می باشد که بیشترین تعداد صحبت کننده را دارد و بعضی از کلماتش با زبان ‌های دیگر کشورهای همسایه از جمله جمهوری چک، اسلواکی، بلاروس و اوکراین مشترک است. همچنین بیشتر مردم کشور لهستان به زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم مسلط هستند.

زبان لهستانی ، به عنوان زبان رسمی لهستان به حساب می آید و از آنجا که در جنگ جهانی دوم بسیاری از مردم لهستان به کشور های دیگر مهاجرت کردند جمعیت بسیار قابل توجهی در کشور های دیگر به این زبان صحبت می کنند. این زبان یکی از زبان های اتحادیه اروپا نیز می باشد. در طول تاریخ زبان لهستانی اهمیت زیادی داشت  و در اروپای مرکزی و شرقی از آن برای اهداف دیپلماتیک و سیاسی به کار گرفته می شد . در حال حاضر در کشور های چک ، بلاروس و اوکراین این زبان به عنوان زبان دوم شناخته می شود. الفبای زبان لهستانی دارای ۳۲ حرف است که این حروف علاوه بر حروف پایه لاتین دارای ۶ حرف اضافه ą, ć, ę, ł, ń, ó, ś, ź, ż  می باشد.

برای اقامت و تابعیت در لهستان روش های متفاوتی وجود دارد شرکت آتیه آفرینان به شما توصیه می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” اقامت در لهستان ” را مطالعه فرمایید.

زبان رسمی کشور لهستان | ویژگی های زبان لهستانی | مهاجرت به لهستان | کشور لهستان
زبان رسمی کشور لهستان | ویژگی های زبان لهستانی | مهاجرت به لهستان | کشور لهستان

زبان رسمی کشور لهستان – ویژگی های زبان لهستانی

زبان لهستانی مانند سایر زبان های هندو اروپایی کلمه های مشترک لاتین را در خود جای داده است. سه زمان در این زبان وجود دارد  ( گذشته ، حال و آینده ) و از نظر جنسیت اسم ها نیز این دارای سه خاصیت است : مذکر ، مونث و خنثی . زبان لهستانی به صورت بسیار زیادی دارای خاصیت صرف است و به همین دلیل آموزش زبان لهستانی می تواند برای افراد با دیگر زبان ها کمی مشکل باشد. ساختار جملات در زبان لهستانی به صورت SVO یعنی فاعل+فعل+مفعول  می باشد. اعداد در زبان لهستانی دارای سیستم نسبتا پیچیده ای هستند و در برخی مواقع باید صرف شوند. این زبان نیز مانند بسیاری از زبان های دیگر ، واژگانی را در خود جای داده است که ریشه اش در دیگر زبان هاست.

در مقاله ” تحصیل در لهستان ” به طور مفصل درباره شرایط تحصیل در لهستان اطلاعات کسب کنید .

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیلی در اروپا

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
زبان رسمی کشور لتونی زبان رسمی کشور لتونی

زبان رسمی کشور لتونی کشور لتونی ، کشوری در شمال اروپا می باشد که کشور میانی در بین سه کشورها...

زبان رسمی کشور گرجستان زبان رسمی کشور گرجستان

زبان رسمی کشور گرجستان کشور گرجستان ، کشوری در منطقه قفقاز اوراسیا می باشد که در سرحد آسیای...

زبان رسمی کشور نروژ زبان رسمی کشور نروژ

زبان رسمی کشور نروژ کشور نروژ ، کشور پادشاهی مستقل و متمرکزی می باشد که قلمروی آن بخش غربی ش...

نظرات کاربران
Azimi

سلام کجا میشه زبان لهستانی یادگرفت تو ایران؟

آتیه آفرینان

با سلام، یادگیری این زبان در ایران کار مشکلی هست، خوشبختانه اکثر رشته ها در کشور لهستان به زبان انگلیسی ارائه می شوند بنابراین پیشنهاد می کنم ابتدا مهاجرت تحصیلی به این کشور داشته باشین تا در محیط زبان لهستانی را بیاموزید.

مشاهده نظرات بیشتر
Call Now Button